Totta että Apple on hyvin onnistunut miettimään käytettävyys juttuja, minun on kuitenkaan vaikea uskoa että eräät selkeät puutteet johtuisivat siitä, tai että niitä voisi ainakaan sillä puolustella että kyseessä vain hyväntahtoinen päätös.honpsu kirjoitti:Applen tavalla tarkoitin sitä, että Apple on miettinyt valmiiksi miten jokin tietty perustarve kätevimmin tyydytetään ja saadaan se käytettävyydeltään kohtiilleen ilman että loppukäyttäjän tarvitsee päätään vaivata. Se että saman asian voi hoitaa viidellä eri tapaa sekoittaa vaan pakkaa, yksinkertaisuus on valttia.
BT on varsin hyvä ja tarkeä nimenomaan laitteista ja alusta riippumaton.honpsu kirjoitti:En puhunut matkapuhelimista vaan yleisesti laitteistoriippumattomasti.
Mitä siitä tulisi jos Faxit eivät toimisi keskenään?honpsu kirjoitti:Vaikka yritysviestinnässä faksi olisi kovin yleinen väline, en kuitenkaan oleta että kännykällä saa fakseja lähetettyä, niinkuin tuskin sinäkään.
On muuten harmi että Faxsi tuki on laitteista kadonnut 3Gn myötä, vaikka sen merkitys on vähentynyt olisi sille edelleen tarvetta.
Hei, ei kukaan ole sähköpostia poisvaatimassa, vaan halutaan BT ja MMS, email ei ole niiden korvike.honpsu kirjoitti:Sähköposti tyydyttää paljon kattavammin kaiken sen tarpeen minkä MMS, Bluetooth tai faksit tekisivät. Jos Bluetooth on kynnyskysymys valitse jokin muu puhelin.
En ymmärrä mitä parempaa on käsin laskea viestin merkkimäärää, tai siinä että pitää poistaa kaikki vanaht viestit jos haluaa vain muutaman poistaa?honpsu kirjoitti:Olet vain tottunut tekemään asiat jollain tietyllä tavalla ja nyt itket kun niitä et pysty samalla tavalla tekemään. Sillä ei ole kuitenkaan mitään vaikutusta siihen että viesteillä kommunikointi onnistuu aivan niinkuin sen on tarkoituskin - tai jopa paremmin kuin ennen.Mutta kun juuri se tekee käytettävyyttä minulle. Minulle käytettävyys on sitä että asiat ovat helppoja ja tiedän mitä teen. Jos en tiedä montako merkkiä olen kirjoittanut tai en voi poistaa jotain viestiä niin se on helkatin heikkoa käytettävyyttä! Se erottaa Applen speksihirmuista.
En edes keksi miten tuota voi perustella käytettävyydellä, jos merkkilaskuria haluaa, niin ei se tarkoita että Iphonen UI pitäisi kokonaan muuttaa? en edes keksi tuohon mitään muutakaan teknistä tai alusta estettä.
Iphonen vaikutusta markkinoille on ollut tosiaan suuri.honpsu kirjoitti:Faktaa on kuitenkin se että iPhone on tullut mullistaakseen matkapuhelinmarkkinat.