inf kirjoitti:Esim. juuri tuo että jos merkinnät tehdään yhdelle vuodelle kerrallaan. Ilmeisesti tämä estäisi sen että tuotteeseen tuodaan uusia ominaisuuksia, jotka "muuttavat" laitteen alkuperäisiä ominaisuuksia.
Kuullostaa aika erikoiselta.
Onko tuo sama syy sitten peruste Applen lyhyeeseen (vain vuoden) takuuseen? rikkovatko sitten jenkkien kirjanpitolakia jos joutuvat suomessa korjaamaan kuluttajan rikkoontunutta laitetta tuon vuoden jälkeen?
Voi toki olla että kirjailevat omalla tavallaan asioita, ja kustannukset voivat aiheuttaa kirjanpito-osastolle päänvaivaa, varsinkin jos kyse päivityksistä joihin saattavat joutua maksamaan lisenssi maksuja 3. osapuolelle.
Kaikille jenkkiyhtiöille tuo ei kuitenkaan ole este.
Toki jos asiakas haluaa maksaa, niin tyhmä on rahaa olla ottamatta, ja parempi että rahalla saa kuin olla kokonaan ilman mahdollisuutta.
Voi tietysti olla että tuo optio-sotku on voinut tähänkin vaikuttaa
Kuvitellaan (Ei asia yhteyttä)
Iso pomo päättää että tämä laite ei tarvitse turhaa N-ominaisuutta, ominaisuuden karsiminen säästää kustannuksia (esim. lisenssimaksuja) Xmilj dollaria.
Tilikauden voitto kasvaa Xmilj dollaria, Ison pomon optiot vapautuvat -> Isompi tili.
Jos jälkimarkkinointi kustannukset arvioitu pieniksi, näyttäisi aika ikävältä jos edellisen vuoden myynteihin kohdistettaisiin menossa olevalla tilikaudella Xmil + Ymilj taalan menoja. -> idea, peritään maksu loppukäyttäjältä -> ongelma poistuu + saadaan tälletilikaudella vieläkin parempi tulos. (aivan kuviteltut, idea noista optio epäilyistä)