2.0 ääkköset
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
2.0 ääkköset
Viesti Kirjoittaja applegate »
mistäs sais 2.0:aan samantyyppisesti äät ja ööt niin kuin 1.1.4:n venäjänäppiksessä?
-MacBook pro 16" M1
-iMac Pro
-iPhone 12 pro Max
-iPad Pro
-iMac Pro
-iPhone 12 pro Max
-iPad Pro
-
Re: 2.0 ääkköset
Viesti Kirjoittaja arttula »
Ei varmaan vielä mitenkään. Voithan toki yrittää vakuuttaa kaikkivaltiasta Applea noiden tärkeydestä, mutta epäilen, ettei se paljoa auta tässä jutussa.applegate kirjoitti:mistäs sais 2.0:aan samantyyppisesti äät ja ööt niin kuin 1.1.4:n venäjänäppiksessä?
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja JuzziK »
Jos kyseessä 2G iPhone voit kokeillä lisätä sitä näppistä SSH:n kautta.applegate kirjoitti:mistäs sais 2.0:aan samantyyppisesti äät ja ööt niin kuin 1.1.4:n venäjänäppiksessä?
Eli tarkoitan tätä
Jussi
-
Viesti Kirjoittaja applegate »
Niimpä juu, onko kukaan kokeillut toimiiko tää 2.0:ssa?
-MacBook pro 16" M1
-iMac Pro
-iPhone 12 pro Max
-iPad Pro
-iMac Pro
-iPhone 12 pro Max
-iPad Pro
-
Viesti Kirjoittaja JuzziK »
Yritin tänään mutta SSH yhteys ei halua toimia laitan lisää tietoa illalla mikäli saan sen toimimaan.applegate kirjoitti:Niimpä juu, onko kukaan kokeillut toimiiko tää 2.0:ssa?
Jussi
-
Viesti Kirjoittaja länkkäri »
Mitään uutta tällä rintamalla? Itsellä olisi suuri tarve ääkkösnäppikselle.
-
Viesti Kirjoittaja lammikko »
Käytin itse 1.1.4:ssä kanssa venäjän ääkkösnäppistä, mutta tuoreemmasta sen puuttuessa korvasin asian käyttämällä luurin korjaavaa tekstinsyöttöä - varmaan ensimmäistä kertaa käytän näppistä "oikein". Eli kirjoittamalla "aiti", korjaa masiina sen "äiti". Sanoja pelistä löytyy, mutta mikäli käytät sanaa "äskämänkyrä" usein, syötät sen vain jokusen kerran koneeseen ja loota oppii senkin ajan kanssa.
Toimii mielestäni hienosti, antaa vähän siimaa koneelle niin kirjoittaminen nopeutui kummasti.
Ja kyllä, olen katsellut videot ja lukenut manuaalin - tyhmempi sisäistää vain hitaammin. 8)
Toimii mielestäni hienosti, antaa vähän siimaa koneelle niin kirjoittaminen nopeutui kummasti.
Ja kyllä, olen katsellut videot ja lukenut manuaalin - tyhmempi sisäistää vain hitaammin. 8)
-
Viesti Kirjoittaja Hellhounddd »
Pakko avautua tähän:
Olin itsekin erittäin, erittäin harmissani ja suorastaan vihainen kun sain kuulla, ettei 2.0 softassa ole aitoa ääkkösnäppistä vakiona. Mielestäni törkeää toimintaa Applelta...
...nyt olen kuitenkin käyttänyt tuota korjaavaa tekstinsyöttöä muutaman viikon ja pakko se on hitsinpitsi vieköön myöntää, että tuo on nopeampi kuin ns. "russian hack" ääkkösnäppäimistö. Sanojen korjaus todella TOIMII! Tuntuu, että kirjaimia saa lätkiä hirveellä vauhdilla melkeen miten väärin tahansa ja ohjelma kaivaa aina oikean sanan jostain. Erikoisempia sanoja sai tietysti alussa välillä syöttää, mutta parin viikon jälkeen enää aika harvoin.
Niin, ja poissa on myös vanhan ääkkösnäppäimistön aiheuttama jatkuva kaatuminen. Kiitos Apple, olen tyytyväinen. Jälleen kerran.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Olin itsekin erittäin, erittäin harmissani ja suorastaan vihainen kun sain kuulla, ettei 2.0 softassa ole aitoa ääkkösnäppistä vakiona. Mielestäni törkeää toimintaa Applelta...
...nyt olen kuitenkin käyttänyt tuota korjaavaa tekstinsyöttöä muutaman viikon ja pakko se on hitsinpitsi vieköön myöntää, että tuo on nopeampi kuin ns. "russian hack" ääkkösnäppäimistö. Sanojen korjaus todella TOIMII! Tuntuu, että kirjaimia saa lätkiä hirveellä vauhdilla melkeen miten väärin tahansa ja ohjelma kaivaa aina oikean sanan jostain. Erikoisempia sanoja sai tietysti alussa välillä syöttää, mutta parin viikon jälkeen enää aika harvoin.
Niin, ja poissa on myös vanhan ääkkösnäppäimistön aiheuttama jatkuva kaatuminen. Kiitos Apple, olen tyytyväinen. Jälleen kerran.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
13,3" MacBook Air i7 / 8 GB / 256 SSD
iPad Mini w/ Retina Display 128 GB Wi-Fi
iPhone 5S / 64 GB
iPad Mini w/ Retina Display 128 GB Wi-Fi
iPhone 5S / 64 GB
-
Viesti Kirjoittaja Benzin »
Sanojen korjaus toimii kohtuullisen hyvin. Minun puhelin ei tosin tunnu oppivan mitään, harvinaisempien sanojen kirjoittaminen ei ole auttanut tunnistuksessa myöhemmin. Jos valmiiksi tietää ettei puhelin tiedä sanaa niin ääkkösnäppistä kaipaa. Mutta totta on että kirjoittaminen tunnistuksen kanssa on vapaampaa. Eikä kaatuile. Toivon edelleen suoria ääkkösiä, eihän se tekstintunnistus silti mihinkään häviä.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka