iPhonen ''netin jako'' ?
-
iPhonen ''netin jako'' ?
Viesti Kirjoittaja eskop »
-
Re: iPhonen ''netin jako'' ?
Viesti Kirjoittaja MasBe »
iPhone ei jailbreakkaamatta toimi modeemina..eskop kirjoitti:Eli nyt olis tommonen iLuuri 3g hankinnassa, mutta pystyykö sen liittymän datayhteyttä jakamaan wlanilla tai bluetoothilla ? Tarve olisi saada kannettava nettiin ...
Ymmärtääkseni jailbreakattuun (ainakin 1.1.4 versioon saakka) oli moinen ominaisuus lisättävissä installerilla
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
-
Viesti Kirjoittaja Jonzalez »
http://www.macrumors.com/iphone/2008/07 ... r-laptops/
Itse ajattelin odotella 3G-mallin operaattorilukituksen poistoa, ennenkuin alan testailemaan netin jakoa ym. virityksiä. Kokemusta on edellisen mallisesta iPhonesta, jolla sain jaettua netin MacBookille.
-
Viesti Kirjoittaja eskop »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Jonnekin selkärankaan on hakattu muistikuva, että datayhteyttä ei saa kakkoskortille, vain pääkortille.eskop kirjoitti:ok ... tuli mieleen että jos mulla on nokian vanhempi ( no n91 ) niin eiks siin taas toimi joikuspotti jos hommaa multi-simin ?
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
-
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Mutta eikös kummastakin kortista tarvitse maksaa oma datapakettinsa? Vai muistanko väärin...Molto bene kirjoitti:Ainakin Soneran multiSimmillä toimii datayhteys molemmilla korteilla.
-
Viesti Kirjoittaja ompputetteri »
Muistat aivan oikein, jokaiseen korttiin on hankittava omat datapaketit.. (Asia tarkastettu soneran aspasta viime viikollaTee-Rex kirjoitti:Mutta eikös kummastakin kortista tarvitse maksaa oma datapakettinsa? Vai muistanko väärin...Molto bene kirjoitti:Ainakin Soneran multiSimmillä toimii datayhteys molemmilla korteilla.

-
Viesti Kirjoittaja ubiquity »
Jonzalez kirjoitti:Jos rohkeutta riittää uutukaisen jailbreakkaukseen, niin homman saa toimimaan kuulemma myös 3G iPhonella:
Itse ajattelin odotella 3G-mallin operaattorilukituksen poistoa, ennenkuin alan testailemaan netin jakoa ym. virityksiä. Kokemusta on edellisen mallisesta iPhonesta, jolla sain jaettua netin MacBookille.
Siis hetkinen..
2G iphonella ja 1.1.4. versiolla saa siis käytettyä iphonea modeemina macbookille?
Eli et pääsee macbookilla tien päällä nettiin iphonen verkon kautta, niinkuin nokialaisilla konsanaan?
Mites tää onnistuu, oon ettiny pitkät pätkät tolle ratkaisua ja oon vaan kuullu ettei iphonella onnistu?
-
Viesti Kirjoittaja kapteen »
Samaa olen itsekin miettinyt, että onnistuuko tämä todella niinkin helpolla että installerista lataa jonkun ohjelman?? Pari kertaa olen saanut jaettua netin MBAlle SSHn kautta mutta kovin saumattomasti homma ei toimi, eikä se ihan yhtä helppoakaan ole kuin lapselta tikkarin vieminen...ubiquity kirjoitti:Jonzalez kirjoitti:Jos rohkeutta riittää uutukaisen jailbreakkaukseen, niin homman saa toimimaan kuulemma myös 3G iPhonella:
Siis hetkinen..
2G iphonella ja 1.1.4. versiolla saa siis käytettyä iphonea modeemina macbookille?
Eli et pääsee macbookilla tien päällä nettiin iphonen verkon kautta, niinkuin nokialaisilla konsanaan?
Mites tää onnistuu, oon ettiny pitkät pätkät tolle ratkaisua ja oon vaan kuullu ettei iphonella onnistu?
-
Viesti Kirjoittaja stibe »
Luulis meinaan tollasen olevan ihan standardiominaisuus näinä päivinä. Muuta huonoa ei heti keksi iPhonesta.
-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
http://cre.ations.net/blog/post/how-to- ... your-3g-co
-
Viesti Kirjoittaja diipadaapa »
ohjeet on netissä ja täälläkin. linkitin joskus viime viikolla.kapteen kirjoitti:Samaa olen itsekin miettinyt, että onnistuuko tämä todella niinkin helpolla että installerista lataa jonkun ohjelman?? Pari kertaa olen saanut jaettua netin MBAlle SSHn kautta mutta kovin saumattomasti homma ei toimi, eikä se ihan yhtä helppoakaan ole kuin lapselta tikkarin vieminen...ubiquity kirjoitti:Jonzalez kirjoitti:Jos rohkeutta riittää uutukaisen jailbreakkaukseen, niin homman saa toimimaan kuulemma myös 3G iPhonella:
Siis hetkinen..
toimii sitten pienen säädön jälkeen siten, että aina läppärin wlan-asetuksiin tekee pienen muutoksen, jonka jälkeen iphone löytyy, ja sitten firefoxiin pieni proxy (tms) muutos. näihin menee korkeintaan minuutti, eli käyttö esim mökillä on riittävän kätevää.
E: etsin linkin teille: http://cre.ations.net/blog/post/tether-your-iphone
näillä sain itse melko kivuttomasti toimimaan.
-
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Ilmeisesti "TippaTapalla" on vanha luuri, ku linkin sen ohjeisiin laittanut?!diipadaapa kirjoitti: ohjeet on netissä ja täälläkin. linkitin joskus viime viikolla.
toimii sitten pienen säädön jälkeen siten, että aina läppärin wlan-asetuksiin tekee pienen muutoksen, jonka jälkeen iphone löytyy, ja sitten firefoxiin pieni proxy (tms) muutos. näihin menee korkeintaan minuutti, eli käyttö esim mökillä on riittävän kätevää.
Eli onko kukaan vielä testannut tuota iLuurin "modemin korvaajaa" "uptodate iPhonella"? Laittanut siis beikatun 3G:n langattomaksi tukiasemaksi?
Moni kun täällä Hompussa, ja muuallakin, modeemittomuutta kitissyt, ja sitä kaivannut, mutta ilmeisesti ei se niin tärkeetä ookkaan. Luulis kuitenkin, että joku tuosta massasta olis tuota jo kokeillut.
ps. Tää modeemittomuus ei ole ainoa "puute" jonka perään huudettiin. Esim. mihin ovat kaikki ämmämässin "käyttäjät" kadonne, kun se nykyisin jo onnistuu.
Viesti Kirjoittaja ubiquity »
Kaikki mielestäni tein, mut mitään ei kuitenkaan tapahtunut.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Ei hätää ! Täällä ollaan yhä. Ja jälleen kaipaa MMS-viestimahdollisuutta, joka katosi 2.0 -firmiksen myötä.Kamu kirjoitti: ps. Tää modeemittomuus ei ole ainoa "puute" jonka perään huudettiin. Esim. mihin ovat kaikki ämmämässin "käyttäjät" kadonne, kun se nykyisin jo onnistuu.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja puuseppa »
Tuolla ohjeella näyttää 3G pelaavan oikein hyvin ainakin Windows Vistan kanssa. Luot vain ad-hocin ja valitsen sen käytettäväksi Wifi-verkoksi iPhonessa. Sitten vain iPhonesta socks päälle ohjeen mukaan ja Firefoxin SOCKS asetukseen iPhonen sen hetkinen ip-osoite. Ks. ohjelinkistä tarkemmin.Kamu kirjoitti:Ilmeisesti "TippaTapalla" on vanha luuri, ku linkin sen ohjeisiin laittanut?!diipadaapa kirjoitti: ohjeet on netissä ja täälläkin. linkitin joskus viime viikolla.
Eli onko kukaan vielä testannut tuota iLuurin "modemin korvaajaa" "uptodate iPhonella"? Laittanut siis beikatun 3G:n langattomaksi tukiasemaksi?
Moni kun täällä Hompussa, ja muuallakin, modeemittomuutta kitissyt, ja sitä kaivannut, mutta ilmeisesti ei se niin tärkeetä ookkaan. Luulis kuitenkin, että joku tuosta massasta olis tuota jo kokeillut.
ps. Tää modeemittomuus ei ole ainoa "puute" jonka perään huudettiin. Esim. mihin ovat kaikki ämmämässin "käyttäjät" kadonne, kun se nykyisin jo onnistuu.
Ja tarkennus vielä, tällä saa selainliikenteen toimimaan, ei esim. sähköposteja (muutoin kun tietysti webmailin tms. kautta), mutta tätä vartenhan on iPhonen Mail reissukäytössä.
Ja vielä huomautus, akku tyhjenee melkoista vauhtia, kun on kerralla Wifi ja muu data käytössä, joten luuri roikkaan surffailun ajaksi.

iPhone 4 (16GB Black)
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka