Siispä, laita nimi adressiin, jos näet saattohoidon kehittämisen tärkeäksi.
Carpe Diem - Tartu Hetkeen
Tuttuja nimiä löytyykin jo listalta useampi.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Viesti Kirjoittaja X-2 »
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Nooh, ei se varmaan sinun nimeäsi yksin vailla ole, vaikka tämä nyt melkein kuoleman kysymys onkin.Pasteur kirjoitti:Olen pahoillani, mutta en allekirjoittanut.![]()
Se on ihan luonnollista. Mutta sitä on pakko yhteiskunnassa jonkun/jollain tasolla ajatella, jotta kenelläkään olisi edellytyksiä hyvinvointiin... ...edelleenkään en kuitenkaan ota kantaa itse aiheeseen ja lopetan vänkäämiseni tähän.kuriton kirjoitti:(..jostain kumman syystä.. mulle ei tule raha kuolevan potilaan kohdalla ekaksi mieleen, vaan se, että hänellä ja hänen läheisillään olisi hyvä olla.)
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
En koe tätä aihetta itsekkään millään lailla tärkeäksi, en edes vaikka kuinka ajattelisin itseäni tai läheisiäni. Silti on pakko kysyä: kuinka paljon panoksia sinulta vaatii nettiadressin allekirjoittaminen? Varmasti vähemmän kuin tähän topikkiin kirjoittaminen? Onko sinulla rajoitettu määrä allekirjoituksia nettiadresseihin, ja odotat tärkeämpää adressia?Pasteur kirjoitti: On aina helppoa sanoa, että tähän pitäisi panostaa. Mutta panoksia on aina rajoitetusti.
No kai tähänkin nyt on vielä pakko vastata. Tarkoitin panoksilla yhteiskunnan panoksia. Eli toisin sanoen en osaa arvioida aiheen tärkeyttä suhteessa vaadittuihin panostuksiin ja SIKSI en ainakaan vielä ole allekirjoittanut. Tottakai laitan nimeni adressiin, jos todella koen sen tarpeelliseksi, vaikka joutuisin muutaman linkinkin kautta sinne menemään!EvilPet kirjoitti: kuinka paljon panoksia sinulta vaatii nettiadressin allekirjoittaminen? Varmasti vähemmän kuin tähän topikkiin kirjoittaminen? Onko sinulla rajoitettu määrä allekirjoituksia nettiadresseihin, ja odotat tärkeämpää adressia?
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Ok, ymmärsin panostus-asian väärin. Ja oikeassa olet, en allekirjoittanut.Pasteur kirjoitti:
No kai tähänkin nyt on vielä pakko vastata. Tarkoitin panoksilla yhteiskunnan panoksia. Eli toisin sanoen en osaa arvioida aiheen tärkeyttä suhteessa vaadittuihin panostuksiin ja SIKSI en ainakaan vielä ole allekirjoittanut. Tottakai laitan nimeni adressiin, jos todella koen sen tarpeelliseksi, vaikka joutuisin muutaman linkinkin kautta sinne menemään!
Ei kai tarkoitus adresseissa ole, että niihin ihmiset vain naputtelevat nimiään lukematta aihetta. Kyllä mulla omia panoksia riittää vaikka mennä allekirjoittamaan jokaikinen nettiadressi joka vastaan tulee, mutta mitä järkeä siinä nyt olisi! Adressin on tarkoitus olla signaalin kansalaisten kokemasta asian tärkeydestä. Se että kirjoitellaan nimiä adresseihin summassa vain vahingoittaisi adressien järkevyyttä. Adressin kirjoittajan pitäisi mielestäni ottaa jonkin sortin vastuu mielipiteestään ja olla siis todella asian takana.
Jos siis allekirjoitan tämän adressin on se kannanotto asioiden priorisointiin! Koska on asioita, joita pidän vielä tärkeämpinä, en allekirjoita adressia, joka saattaisi vaikuttaa näiden oman näkemysteni mukaan tärkeämpien asioiden prioriteettiin.
En siis todellakaan jätä mitään adressia allekirjoittamatta laiskuuttani! Jos PahaEläin et kokenut asiata tärkeäksi, niin ole et varmaan itsekään allekirjoittanut?
Tässäpä juuri yritetään sitä hyvinvointia jakaa kaikille yhtä paljon, jotta kaikille olisi mahdollisuus aikanaan siihen hyvään kuolemaan. Harmi vain, että ovat mokomat kuolevia, ja osa ei ole edes kerinnyt kasvamaan kunnolla veronmaksajiks ja hoidon takaisin maksunkin kanssa taitaa olla sitten tietty niin ja näin.Pasteur kirjoitti: Mutta sitä on pakko yhteiskunnassa jonkun/jollain tasolla ajatella, jotta kenelläkään olisi edellytyksiä hyvinvointiin...
Tokihan nämä ovat juurikin niitä asioita joiden takia emme halua elää täydellisessä markkinataloudessa.kuriton kirjoitti:Harmi vain, että ovat mokomat kuolevia, ja osa ei ole edes kerinnyt kasvamaan kunnolla veronmaksajiks ja hoidon takaisin maksunkin kanssa taitaa olla sitten tietty niin ja näin.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Niinpä, ja niinkus tiedät, minulle päivä päivältä arvokkaampi asia.Mikael K. kirjoitti:Tämähän oli tärkeä viesti.
Se on hyvä, että potkit realiteetit esille. Ei täällä lopulta kovin pitkään eletä, joten tämäkin teema on hyvä muistaa vaikka se ei juuri nyt kovin ajankohtainen olisikaan - memento mori!kuriton kirjoitti:Niinpä, ja niinkus tiedät, minulle päivä päivältä arvokkaampi asia.Mikael K. kirjoitti:Tämähän oli tärkeä viesti.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Minulle tulikin jo huomattavasti parempi olo kun kirjoitin nimeni tähän listaan. Toivottava tuli tuolle Hännisen Juhallekin..vaikka onkin mies joka ei tiedä "hyvästä" kuolemasta mittään.KunkkuJ kirjoitti: Miksi kuolevien hoitaminen ja yksinäisyyden poistaminen pitäisi olla yhteiskunnan tehtävä? Tuleeko sinulle parempi olo, jos olet kirjoittanut nimesi tällaiseen listaan?
Jos tämä oli minulle suunnattu, niin iloksesi voin ilmottaa, että toiminkin, sekä omaisena että yhteiskunnan palkkaamana hoitajana osastolla. Mutta pitääpä velvoittaa sukulaisia ja ystäviä käymään enemmän, voisivat osaltaan huolehtia riittävästä kivunhoidosta ja autaa perushoidossa muutenkin, etteivät vieraantuisi kokonaa kuoleman läsnäolosta. Ja koska kotona on kuoltu ennenkin, niin etenkin tässä esitetty kotihoidon tehostaminen yhteiskunnan laskuun onkin jonnin joutavaa höpinää.KunkkuJ kirjoitti: Jos sinä ajattelet, että jotakin pitäisi muuttaa, miksi et toimisi itse? Ystävän vierailu viimeisiä hetkiä elävän luona voi olla paljon arvokkaampi kuin monta yhteiskunnan palkkaamaa hoitajaa.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ei se ollut vähimmässäkään määrin sinulle tarkoitettu. Luulisin, että sinä olet harvinaisen hyvin perillä siitä, missä mennään. Siis voimia sinulle arvokkaassa työssäsi! Kirjoitukseni oli tarkoitettu meille kaikille, jotka olemme pitkälti unohtaneet, mitä yhteisöllisyys ja vastuu toisistamme tarkoittaa.kuriton kirjoitti:Jos tämä oli minulle suunnattu, niin iloksesi voin ilmottaa, että toiminkin, sekä omaisena että yhteiskunnan palkkaamana hoitajana osastolla. Mutta pitääpä velvoittaa sukulaisia ja ystäviä käymään enemmän, voisivat osaltaan huolehtia riittävästä kivunhoidosta ja autaa perushoidossa muutenkin, etteivät vieraantuisi kokonaa kuoleman läsnäolosta. Ja koska kotona on kuoltu ennenkin, niin tässä esitetty kotihoidon tehostaminen onkin jonnin joutavaa höpinää.Enkä jaksa ees tästä asiasta jankata enempää....
Tämä oli hyvää potkimista heräämään ja näkemään unohdettu lähimmäinen.KunkkuJ kirjoitti: Kirjoitukseni oli tarkoitettu meille kaikille, jotka olemme pitkälti unohtaneet, mitä yhteisöllisyys ja vastuu toisistamme tarkoittaa.
Kiitoksia KunkkuJ!KunkkuJ kirjoitti:Ei se ollut vähimmässäkään määrin sinulle tarkoitettu. Luulisin, että sinä olet harvinaisen hyvin perillä siitä, missä mennään. Siis voimia sinulle arvokkaassa työssäsi! Kirjoitukseni oli tarkoitettu meille kaikille, jotka olemme pitkälti unohtaneet, mitä yhteisöllisyys ja vastuu toisistamme tarkoittaa.