Jonkinlainen "etuaste"?
-
Jonkinlainen "etuaste"?
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
-
-
Re: Jonkinlainen "etuaste"?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Mutta täysin väärä lähtökohta on, että ostetaan se kallein mihin on varaa.
-
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
Sanotaanko Pari Santtua!
-
Jos kaksi inputtia riittää, niin tässä on kätevä mokkula: http://www.thomann.de/fi/tascam_fireone.htm
Ainaskin tuo meidän atheos tämän nimeen kovasti vannoo. Tuossa saa vielä kaupan päälle jonkin näköisen controllerin, joka on nauhoitushommissa vallan kiva.
Halvemmallakin pääsee, jos tyytyy USB-laitteeseen. Itse suosisin kyllä tuota FireWireä.
Ja missään nimessä tuo ei ole ainut vaihtoehto.
EDIT: Ainiin ja se mikki. Itse olen ollut yllättävän tyytyväinen tähän: http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sc450.htm
Hyviä arvosteluja myös saanut. Niissä melkein jokaisessa sanottiin, että osta joko tämä tai sitten sijoita samantein useampi saturainen mikkiin ja osta joku oikeasti hyvä. Mutta että tämän pitäisi ne alle parin sadan mikit hakata aika hyvin. Siitä en sitten tiedä kuinka hyvä tämä kitaroiden nauhotteluun on, jos niitäkin oli tarkoitus mikittää.
-
Viesti Kirjoittaja theguru_ »
P*skaa.Mutta täysin väärä lähtökohta on, että ostetaan se kallein mihin on varaa.
Ei musta sijoitettavan rahan määrää ole väärin kysyä eikä myöskään huono lähtökohta. Jos henkilö on päättänyt sijoittaa siihen tietyn summan rahaa niin mun mielestä sillä rahalla pitää saada niin hyvää kuin mahdollista. Toi "riittävä" ajattelu on mulle yhtä kuin "sinne päin" ja mä en ainakaan haluais tehdä mitään kompromisseja. Tää on sama asia kuin se, että ostan telkkari ja mulla on tonnin budjetti. Mä ostan parhaimman jonka saan siihen hintaa. Sä tietysti voit ostaa sit vähän halvempaa ja sun tarpeille riittävää...
-
Mutta jos tarvitset 20" töllön mökille, niin et varmaan osta silloin 50" taulutelkkaria? Vaikka rahaa olisikin.theguru_ kirjoitti:P*skaa.Mutta täysin väärä lähtökohta on, että ostetaan se kallein mihin on varaa.
Ei musta sijoitettavan rahan määrää ole väärin kysyä eikä myöskään huono lähtökohta. Jos henkilö on päättänyt sijoittaa siihen tietyn summan rahaa niin mun mielestä sillä rahalla pitää saada niin hyvää kuin mahdollista. Toi "riittävä" ajattelu on mulle yhtä kuin "sinne päin" ja mä en ainakaan haluais tehdä mitään kompromisseja. Tää on sama asia kuin se, että ostan telkkari ja mulla on tonnin budjetti. Mä ostan parhaimman jonka saan siihen hintaa.
Se tässä siis pointtini. Jos tarkoitus on nauhoittaa ihan omaan käyttöön vaikka jotain biisinpätkiä ja vaikka olis tilillä kuinka monta tonnia ylimääräistä, niin ei mitään järkeä ole pistää koko rahaa palamaan, vaikka varmasti paremmat vehkeet sillä rahalla saisikin.
Ensin pitää miettiä mikä on käyttötarkoitus ja sitten alkaa katsomaan mikä on käytettävä budjetti ja tehdä tämän perusteella päätös. Päinvastoin toimiminen on aivan järjetöntä.
Ja nythän budjetti on jo ilmoitettu (pari saturaista), joten turha tästä vängätä. Tosin sinä nyt voit toki vielä sen yhden viestin kertoa, jossa ilmoitat että tuolla rahalla ei saa yhtään mitään minkä päälle kehtaisi edes k*sta ja haukut koko projektin tuhoon tuomituksi ja sanot että jos tuolla rahalla ostaa jotain sontaa, niin ihan turha sitten parin kk päästä valittaa, kun vehkeet ei toimi ja laatu ei miellytä ja kuitenkin joskus tulevaisuudessa tahtoo vähän paremmat vehkeet ja sitten harmittaa kun ei alunperin sijoittanut neljää tuhatta euroa vehkeisiin joita silloin ei tarvinnut ja voi elämä kun on kamalaa ja hirveää ja hirveetä sontaa sitä myydäänkin.
EDIT: Ja okei. Lähti tämä viesti vähän lapasesta, mutta ei siis ole eka kerta kun hän yrittää tappaa kärpäsiä kertasingolla.
-
Kyse ei tietääkseni ole ei television eikä äänikortin koosta vaan niiden ominaisuuksista.Mutta jos tarvitset 20" töllön mökille, niin et varmaan osta silloin 50" taulutelkkaria? Vaikka rahaa olisikin.
Sähän voisit copy pastettaa kaikki mun parikymmentä viestiä tänne foorumille ja säästää muista topiceista tilaa joka menisi mun siteeramiseen.Tosin sinä nyt voit toki vielä sen yhden viestin kertoa, jossa ilmoitat että tuolla rahalla ei saa yhtään mitään minkä päälle kehtaisi edes k*sta ja haukut koko projektin tuhoon tuomituksi ja sanot että jos tuolla rahalla ostaa jotain sontaa, niin ihan turha sitten parin kk päästä valittaa, kun vehkeet ei toimi ja laatu ei miellytä ja kuitenkin joskus tulevaisuudessa tahtoo vähän paremmat vehkeet ja sitten harmittaa kun ei alunperin sijoittanut neljää tuhatta euroa vehkeisiin joita silloin ei tarvinnut ja voi elämä kun on kamalaa ja hirveää ja hirveetä sontaa sitä myydäänkin.
Toisin kuin eräät , jotka jaksavat kahlata vanhoja postauksia läpi, jätän sen tekemättä sun 11 tuhannen viestin kanssa ja kannustan tekemään musiikkia ja mikä tärkeintä nauttimaan siitä. Oli harrastus mikä tahansa niin yleensä sen eteen nähdään vaivaa ja käytetään rahaa siihen. Jotkut tuunaa autoja, jotkut käy laskettelemassa ja jotkut tekevät podcastingejä.
Ei se mihinkään lähtenyt. Kaikki foorumille kirjoittajat ovat asiantuntijoita.Lähti tämä viesti vähän lapasesta
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Ja koko ei ole sun mielestä telkkarin ominaisuus?theguru_ kirjoitti: Kyse ei tietääkseni ole ei television eikä äänikortin koosta vaan niiden ominaisuuksista.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Noh.. enivei Kraken antaa järjellisen esimerkin, toisen keskittyessä muiden viestien ruotimiseen omine ideologioineen.
Jotenkin theguru_ annat itsestäsi huonon kuvan käytökselläsi. Sulla on selkeästi tietoakin mutta pidät tietojasi liian ehdottomina. Aloittelijalle mikiksi tarjoat AKG C414 ja liveraitojen soittoon ehdottomasti Liveä. 680€ hintanen tallennin on sinun silmissä arvoton laatikko jolla ei tee mitään jne..Ok voi sen näin nähdä mutta..
Mielummin lukisi kokemuksista ja ehdotelmia kuin "ehdottomia totuuksia" Ainakin mun silmissä moiselta "tämä on ainoa oikea" kirjailijalta katoaa uskottavuus spedeilyn puolelle. Ei tietty ole vääriä mielipiteitä mutta tietyissä asioissa on syytä muistaa sekin, että 20v sitten eräät meistä jo touhusi mac-audion maailmassa kun eräskin tuleva hevimies keskittyi soseruokaan ja sammakkoperspektiiviin. Eli hieman avarakatseisuutta, kokemuspohjia ja sitä mikä oikeasti auttaa tiedonjanoista. Sullekin itsellesi tieto kelpaa kuten impedanssi-keskustelu jne..
-
on se. Mutta lähinnä siinä mielessä, että äänikortit ovat samasuuruisia noin yleensä pois lukien project mixit yms jossa on controlleri samassa.koko ei ole sun mielestä telkkarin ominaisuus?Voi luoja..
Jotenkin theguru_ annat itsestäsi huonon kuvan käytökselläsi.
Epäilen et se on sulle se ja sama.
liveraitojen soittoon ehdottomasti Liveä.
joo niin tarjoan sen monipuolisuuden takia ja sen synkkauksen takia.
680€ hintanen tallennin on sinun silmissä arvoton laatikko jolla ei tee mitään jne..
Se on vaan yks playeri. thats it. Aloittelijalle playeriksi tarjoat 680e maksavan laatikon. Krakenilla vois olla kommentoitavaa tähän hintaa jotain.
Eli hieman avarakatseisuutta, kokemuspohjia ja sitä mikä oikeasti auttaa tiedonjanoista. Sullekin itsellesi tieto kelpaa kuten impedanssi-keskustelu jne..
Tottakai uuden oppiminen on mahtavuutta. Jotenkin tuntuu vaan, että kaikki foorumit on sitä iänikuista "paras x-asia mahdollisimman halvalla". Jos mun mielestä 414nen on hemmetin hyvä mikki jonka ostoa ei tarvitse katua ellei talous kaadu siihen niin miksi se sua niin vaivaa? Mä olen itse vain sellainen ihminen että täräytän sit x summan rahaa johonkin, että ei tarvii olla myymässä, vaihtamassa tai korjauttamassa tavaraa. Kyllä sä voit sanoa kaikille et mee ja osta t-bonea tai presonusta mut kaikki tietää sen jo. Tai tähän ketjuun ois voinut laittaa suoran linkin t-kaupan listan ja sit vaan kokemuksia perään. Ja sit nää kokemukset on et tää on musta kiva tai joku suositteli sitä. No sehän kertoo paljon. Mä ehkä sit vaan oon luonteeltani sellainen, että foorumit vaan alkaa vi*uttamaan. Kaikki paitsi Womb ja GSlutz. Have fun.
-
Nyt ymmärrämme sinua, ymmärrä sinäkin meitä. Ja back to topic..theguru_ kirjoitti:Mä ehkä sit vaan oon luonteeltani sellainen, että foorumit vaan alkaa vi*uttamaan.
-
AutsJone kirjoitti:Ei tietty ole vääriä mielipiteitä mutta tietyissä asioissa on syytä muistaa sekin, että 20v sitten eräät meistä jo touhusi mac-audion maailmassa kun eräskin tuleva hevimies keskittyi soseruokaan ja sammakkoperspektiiviin.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
No jos vaihtoehtoina (siis ainoina) olisi pyörittää niitä raitoja joko Livellä tai tuolla laatikolla, niin ottaisin kyllä tuon laatikon, koska sen toimintavarmuus on varmasti parempi, kuin minkään softa+tietokone+interface -kombon ja siinä on tasan ne ominaisuudet joita haen, eikä mitään turhaa. Ja hinta ei ole mitenkään mahdoton. Tänä vuonna vaan bändin puolesta luvassa useampia isompia investointeja ja nuo taustanauhahässäkät on vähän silleen prioriteettilistalla häntäpäässä, kun tähänkin asti pärjätty ilman. Joten siksi haussa mahdollisimman halpa vaihtoehto. Tätä voidaan jatkaa asiaankuuluvassa topicissa, jos koet tarpeelliseksi.theguru_ kirjoitti:680€ hintanen tallennin on sinun silmissä arvoton laatikko jolla ei tee mitään jne..
Se on vaan yks playeri. thats it. Aloittelijalle playeriksi tarjoat 680e maksavan laatikon. Krakenilla vois olla kommentoitavaa tähän hintaa jotain.
Ei vaan mutta takaisin aiheisiin.
En nyt jaksa tähän aikaan yöstä vanhoja topicceja penkoa (enkä muuten penkonut tämän yhden gurun viestejäkään, vaan on vaan nicki jäänyt mieleen), mutta eikös tuolla ainakin yksi vastaavahko topicci ole, jossa näitä vastaavia vehkeitä käsitellään, ja muistaakseni asiaa on sivuttu parissakin topicissa.
Myös muusikoiden.net ja sieltä se äänittely-osasto sisältää vastaavasta aiheesta juupas-eipäs ja eikun tää on hyvä eikun tää keskustelua.
Ehdotonta totuutta kun ei näissä ole ja tuntuu olevan, että mitä halvempi laite, sen enemmän se jakaa mielipiteitä.
-
Tähän piti vielä puuttua:theguru_ kirjoitti:on se. Mutta lähinnä siinä mielessä, että äänikortit ovat samasuuruisia noin yleensä pois lukien project mixit yms jossa on controlleri samassa.koko ei ole sun mielestä telkkarin ominaisuus?Voi luoja..
Voin sinua varten vielä tehdä toisen esimerkin, vaikka kyllä varmasti jokainen muu ymmärsi, että kyse ei ollut laitteen fyysisestä koosta, vaan nimenomaan ominaisuuksista:
"Jos tarvitset mustavalkoisen analogitelkkarin mökille, niin et varmaan silloin osta värillistä digivirittimellä varustettua HD-tykkiä"
-
Joo en mä ollut se joka tässä on vanhoja postauksia kaivanut.Tätä voidaan jatkaa asiaankuuluvassa topicissa, jos koet tarpeelliseksi.
Niinhän se on.Ehdotonta totuutta kun ei näissä ole ja tuntuu olevan, että mitä halvempi laite, sen enemmän se jakaa mielipiteitä.
Tätä on puitu jo toisessa topicissa.No jos vaihtoehtoina (siis ainoina) olisi pyörittää niitä raitoja joko Livellä tai tuolla laatikolla, niin ottaisin kyllä tuon laatikon, koska sen toimintavarmuus on varmasti parempi, kuin minkään softa+tietokone+interface -kombon ja siinä on tasan ne ominaisuudet joita haen, eikä mitään turhaa. Ja hinta ei ole mitenkään mahdoton.
Mä ostaisin parhaan mahdollisen mustavalkoisen analogitelkkarin. Aivan kuten tarpeitani vastaavan parhaan mahdollisen äänikortin, joka on asettamani budjetin rajoissa. Mut joo...Jos joku kysyy ostovinkkejä, mutta ei tiedä omasta vaatimustasostaan mitään niin mun mielestä tekniset tarpeet ja budjetti määrittää yhdessä muiden kokemusten perusteella ostokohteen."Jos tarvitset mustavalkoisen analogitelkkarin mökille, niin et varmaan silloin osta värillistä digivirittimellä varustettua HD-tykkiä"
-
Viesti Kirjoittaja MrEre »
-
AutsTheKraken kirjoitti:Jone kirjoitti:Ei tietty ole vääriä mielipiteitä mutta tietyissä asioissa on syytä muistaa sekin, että 20v sitten eräät meistä jo touhusi mac-audion maailmassa kun eräskin tuleva hevimies keskittyi soseruokaan ja sammakkoperspektiiviin.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Ettei jää epäselvää niin Kraken ei ole se ko. hevimies, vaikka hevimies onkin..
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
MrEre kirjoitti:Hei theguru_, älä suotta väännä, vaikka absoluuttisesti oletkin oikeassa. Sun uskottavuutesi tällä foorumila vain on sata kertaa pienempi kuin vastapelurin.
Ainakin satakertaa! Jep, mä vietän sen verran vähän nettifoorumeilla aikaa, että musta ei tarvii välittää. Sitä paitsi täällä on niin ammattiukkoja ja kokeneita muusikoita että he varmasti osaavat neuvoa!
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka