En löytänyt tämän tyyppiseen ongelmaan aikasemmista keskusteluista ratkaisua eikä noilta applen sivuiltakaan löytynyt.
Tarkoitus olisi siis saada netti toimimaan tuossa uunituoreessa iMacissa siten että yhteys nettiin otetaan pc:llä ja siitä sitten pitäisi ethernet-piuhan kautta saada nettiyhteys siten myös iMacciin. Tiedostojakin pitäisi päästä jakamaan.
Ongelma on siinä, että en saa Windowsia tunnistamaan iMaccia. Kokeilin tyttöystäväni uuden iBookin kanssa lähiverkkoa niin heti tunnistivat toisensa. Pitäisi siis saada tarkka ohjeistus, millä ihmeellä tuon saa pelittämään. 8) Jatkossa pitäisi tuohon ketjuun vielä laittaa tuo iBook iMaciin lisätyn USB-verkkokortin avulla, mutta se ei liene ongelma.
On muuten pikkuisen siisti tuo iMac 8) Ainut asia mikä harmittaa on se, että siinä on yksi kuollut pikseli.
Windows ja OSX verkkoon.
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Windows ja OSX verkkoon.
Viesti Kirjoittaja arcana »
-
Re: Windows ja OSX verkkoon.
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eikö joku pieni 4-5 porttinen hubi olis jo parempi vaihtoehto? Tai jos ISP antaa vain yhden IP:n niin reititin.
Ja unohda heti kättelyssä kaikki USB-verkkovempaimet, säästyt monelta murheelta.
Onkos iMacissa Windows-jako päällä? Järjestelmäasetukset/Jako.
Ja unohda heti kättelyssä kaikki USB-verkkovempaimet, säästyt monelta murheelta.
Onkos iMacissa Windows-jako päällä? Järjestelmäasetukset/Jako.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja arcana »
On päällä joo. Kaikki maholliset oon ruksaillu, mutta siltikään en saa yhteyttä toimimaan. Ongelma lienee windowspuolella, eikä minulla ole oikein tietoa että miten ne saa oikein.
Edit: Nettiyhteyttä en nyt tähän hätään saa sellaiseksi, että saisin sen suoraan kytkettyä iMacciin (vaihtoon on menossa ISP..) mutta nyt kuukausi pitäisi pärjätä tuolla viritelmällä.
Edit: Nettiyhteyttä en nyt tähän hätään saa sellaiseksi, että saisin sen suoraan kytkettyä iMacciin (vaihtoon on menossa ISP..) mutta nyt kuukausi pitäisi pärjätä tuolla viritelmällä.
-
Viesti Kirjoittaja mazbi »
Määritä iMac samaan työryhmään Windows-koneen kanssa. Tapahtuu Hakemistopalvelut-ohjelmalla (ohjelmat->lisäohjelmat->Hekemmistopalvelut). Sieltä SMB ruksi päälle ja sen asetuksista työryhmä oikeaksi.
-
Viesti Kirjoittaja m-drake »
Sen verran kokemuksia järjestelmien välisestä tietojen siirrosta, että kun olen W2k:ssa adminina ja iMacissä pääkäyttäjänä, kumpikin kone löytää toisensa, mutta jaettuihin resursseihin kirjautuminen ei onnistu, mulla onkin kaikissa 3:ssa (iMac, W2k ja W2k/linux) koneissani tavallinen käyttäjätunnus normaaleilla oikeuksilla, verkko ym. levy ja tulostinjaot toimivat hienosti.Ongelma on siinä, että en saa Windowsia tunnistamaan iMaccia. Kokeilin tyttöystäväni uuden iBookin kanssa lähiverkkoa niin heti tunnistivat toisensa.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Höpöjä. Tuollainen yhteys vaatii win-koneiden palomuurien sammuttamisen (ainakin ennekuin jostain löytyy aukoton luettelo porteista eikä löydy). Muuten no go.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Viesti Kirjoittaja T.M »
Kannattaa varmaan harkita muutaman euron laittamista vaikka tällaiseen
pikkupalomuuri/kytkin/reititin hässäkkään:
http://www.mediakulma.ostosmesta.com/tu ... p?sid=1190
Sama vekotin suojaa myös sitä määräaikaista xp:n pakko uudelleenasennusta
pikkupalomuuri/kytkin/reititin hässäkkään:
http://www.mediakulma.ostosmesta.com/tu ... p?sid=1190
Sama vekotin suojaa myös sitä määräaikaista xp:n pakko uudelleenasennusta

-
Viesti Kirjoittaja Hemi392 »
Tämä asia ei nyt 100%:sti liity topicciin, mutta itse ratkaisin tiedonsiirto ongelman WinXP:n ja IBookin välillä Bluetoothilla 
Yllätyin loppuen lopuksi miten nopeasti filut siirtyvät..
Juu, siis ongelmahan minullakin on se, että toistaiseksi minulla on Korkeakoulu ADSL, joka hyväksyy vain yhden verkkokortin nettiin kerralla (siis mac-osoitteen avulla.) Nyt voin imuttaa ohjelmia WinXP -koneella ja siirtää ne BLuetoothilla macciin no joo, taitaa olla aika kikkailua, mutta toimii !!

Yllätyin loppuen lopuksi miten nopeasti filut siirtyvät..

Juu, siis ongelmahan minullakin on se, että toistaiseksi minulla on Korkeakoulu ADSL, joka hyväksyy vain yhden verkkokortin nettiin kerralla (siis mac-osoitteen avulla.) Nyt voin imuttaa ohjelmia WinXP -koneella ja siirtää ne BLuetoothilla macciin no joo, taitaa olla aika kikkailua, mutta toimii !!
- iMac 20" Core 2 Duo 256 MB VRAM, 2 GB ram - Lacie 300GB FW800 - iTube - Airport Express Base Station x2
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
- ACHDS.ACTC,ACPT, ACDT,APP
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
-
Viesti Kirjoittaja astrakaani »
Ja tämä viesti taas liittyy 100%:sti vain Hemi392:sen viestiin =)
Ei sun tarttis niitä fileitä noinkaan hankalasti siirrellä, jos sulla kerran on molemmissa koneissa bluetooth. Voisit käyttää sitä PC:n nettiyhteyttä Ibookillas bluetoothin välityksellä (itselläni on sama yhdistelmä käytössä ).
Ohjeet löytyy tämmöisestä osoitteesta:
http://www.macosxhints.com/article.php? ... =bluetooth
Ei sun tarttis niitä fileitä noinkaan hankalasti siirrellä, jos sulla kerran on molemmissa koneissa bluetooth. Voisit käyttää sitä PC:n nettiyhteyttä Ibookillas bluetoothin välityksellä (itselläni on sama yhdistelmä käytössä ).
Ohjeet löytyy tämmöisestä osoitteesta:
http://www.macosxhints.com/article.php? ... =bluetooth
-
No himskatti! Kiitoksia! Pitäneekin heti kokeilla, niin ei tarvitse tähän Wintoosaan katsahtaakkaan enää 

- iMac 20" Core 2 Duo 256 MB VRAM, 2 GB ram - Lacie 300GB FW800 - iTube - Airport Express Base Station x2
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
-
Sain sen jopa toimimaan!!!
Nyt ei tarvitsekkaan (ainakaan) ihan vielä hommata sitä Airport expressiä!
Thanks!
Nyt ei tarvitsekkaan (ainakaan) ihan vielä hommata sitä Airport expressiä!
Thanks!
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
-
Viesti Kirjoittaja astrakaani »
Hyvä hyvä...
Jossain oli vielä ohje siihenkin kuinka sitä nollamodeemi scriptiä voi muokata jos tahtoo lisää nopeutta tiedon siirtoon... muutoksen itse teinkin, mutta enpä nyt tiedä sitten vaikuttiko se mihinkään. Enkä nyt tähän hätään muista edes mistä moinen ohje löytyi.
Sen sisältö oli kuitenkin vain, että muutetaan sieltä scriptistä se nopeuden rajoittava numero suuremmaks. Eli numeron 115200 tilalle vois vaihtaa 430400 ja tallentaa sitte eri nimellä.
Jossain oli vielä ohje siihenkin kuinka sitä nollamodeemi scriptiä voi muokata jos tahtoo lisää nopeutta tiedon siirtoon... muutoksen itse teinkin, mutta enpä nyt tiedä sitten vaikuttiko se mihinkään. Enkä nyt tähän hätään muista edes mistä moinen ohje löytyi.
Sen sisältö oli kuitenkin vain, että muutetaan sieltä scriptistä se nopeuden rajoittava numero suuremmaks. Eli numeron 115200 tilalle vois vaihtaa 430400 ja tallentaa sitte eri nimellä.
-
Ahaa..
Okei, jos nyt jostain ohje löytyy niin postaa tänne vaan. Itse olen kyllä ihan tyytyväinen tuohon "vakio" nopeuteenkin. Pääasia, että sain sen nyt toimimaan. Mulla on kuitenkin mahdollisuus ottaa masiina kouluun mukaan, jossa on NOPEA kaista
Okei, jos nyt jostain ohje löytyy niin postaa tänne vaan. Itse olen kyllä ihan tyytyväinen tuohon "vakio" nopeuteenkin. Pääasia, että sain sen nyt toimimaan. Mulla on kuitenkin mahdollisuus ottaa masiina kouluun mukaan, jossa on NOPEA kaista

- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka