TINTIN kirjoitti:Itselläni ei ees 2.0.0 tai 2.0.0.1 jumittanut ollenkaan, kaikki meni niinkuin pitääkin. Samassa kansiossa oli niin .bin, orginaali .iswn, oma custom logo ja PwnageTool.app. Kaikki löys kerralla ja toimi nätisti Kokeileppa tehdä homma jonkun kaverin koneella, ettei ois käyttis vaan ruvella?!?
No nythän on niin että kun nää koneet ei oo niin tuttuja niin tyhmä kysymys:
Eli jos käyn lainaamassa kaverin konetta toimin iclarin ohjeiden mukaan ja tallennakin sen custom ipws:n esim muistitikulle, hilaan sen kotikoneelle ja jatkan ipwneri-nappulalla niin mun itunesin pitäis älytä tää kaikki ja puhelimenkin vois päivittää.
Juu ja mullahan on XP-win
Täs ku oon lueskellu niin wintoosa ihmisillä on vissiin ollu enemmän onkelmia ku mac-ihmisillä? Itellä Mac. Jokohan sitä uskaltais päivittää.....? Tällä hetkellä 1.1.4 ala PwnTool
iMac 24" 2,8/4GB/300GB early 2008
Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
Pari kysymystä iClarifiedin 3G-luurin windows pohjaisen ohjeen kanssa muutaman yrityksen jälkeen:
Sanooko kellekkään mitään virhe 1403?
Kun on soneran kytkypuhelin, niin pitääkö nyt ne Activate phone ja Youtube fix jättää checkaamatta?
Muutama kertaa mulla jumiutu toi tossa build ipsw-kohdassa että ei voinut tehdä sitä. Sitten kun se onnistu niin kun yritin palauttaa tuli toi virhe 1403.. Toivottavasti joku osais auttaa. Kiitos.
Hei, en nyt ehdi lukea koko threadia, mutta tarvitaanko 1.1.4:n updeittaamisessa iClarifiedin ohjeiden mukaan 2.0:aan missään vaiheessa alkuperäistä simmiä? Ja onko tuo oheinen ohje siis tarkoitettu tilanteeseen jossa olen jo updeitannut 2.0:n iTunesin kautta luuriin. Alkupräisen simmin ollessa silloin laitetessako? Kovin on monimutkaista.
eskofot kirjoitti:Hei, en nyt ehdi lukea koko threadia, mutta tarvitaanko 1.1.4:n updeittaamisessa iClarifiedin ohjeiden mukaan 2.0:aan missään vaiheessa alkuperäistä simmiä?
Itse päivitin DNA kortti sisällä, joten tuskinpa tarvitaan
eskofot kirjoitti:Hei, en nyt ehdi lukea koko threadia, mutta tarvitaanko 1.1.4:n updeittaamisessa iClarifiedin ohjeiden mukaan 2.0:aan missään vaiheessa alkuperäistä simmiä?
Itse päivitin DNA kortti sisällä, joten tuskinpa tarvitaan
Ookko, mutta entä tuo järjestys, ensinkö käytän iTunesin 2.0 updeittaajaa vai tekeekö tämä Pawnage 2.0 senkin?
Mut tuon niminen tiedostohan in iClarifiedin ohjeiden mukaan jo työpöydälläni, seuraan siis ohjetta ja oletan että se kysyy tuota jossain vaiheessa. Eli vastaus on että ei päivitetä ensin 2.0:aan ja sitten aleta seuraamaan iClarifiedin ohjetta.
ossy kirjoitti:Jep, päivittämällä iTunesista suoraan iPhonesta tulee taas SIM- tai operaattorilukittu. Tarkoituksena on ajaa sisään juuri se pwnattu firmis.
Näin ymmärsin, nyt "palautetaan iPhonen ohjelmistoa", hikeä kämmenissä, jostain syystä.
EDIT: Hyvin kävi.
Kyllä noilla iClarifiedin ohjeilla pärjää, vaikka aluksi tuntuvat sekavilta. Työpöydälle tehdään siis kansio Pwnage, johon nuo Firefoxilla ladattavat tiedostot sijoitetaan ja käynnistetään päivitys. Ei tarvita alkuperäistä Simmiä.
Mistä johtuu, kun joillain tää iphonen päivittely, jailbrake ja unlock tuottaa niin paljon ongelmia? Voiko noissa laitteissa olla jotain eroja ja niitten tuotantoerissä, vai eikö porukka vaan osaa? Lukenut näitä, että iphone on jumissa, tai jotkut ominaisuudet ei ole toiminut ja muuta sellaista. Itse olen päivittänyt 1.0.2-> 1.1.1-> 1.1.2-> 1.1.3-> 1.1.4 -> 2.0, ja joka vaiheessa jailbrake ja unlock, eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmia missään, kun on ohjeita seurannut. Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Väittäisin ettei laitteissa niin paljoa eroa ole, mutta ehkä siinä miten aiemmin on unlockattu. Tuntuis enemmän olevan eroa millä koneella touhuaa. Itse oon hyvin pärjänny vistalla, mutta nyt tätä uusinta en jaksanu enää säätää kun ei RAM riittänyt ja muutenkaan ei tullut valmista. Otin uuden XP koneen käyttöön ja iskin itunesin ja pwnaget ja toimi hyvin. Onhan tuo luuri tullut kymmeniä kertoja jo resetoitua ja bootloaderkin on flashatty suuntaan jos toiseen... vielä se jaksaa Että ei ne virheet niin paljoo aina haittaa. Itellä ollut virheet -1, 5, 6, 10, 1600-sarja jne. Ipodia ipod ei voitu palauttaa...error sitä tätä mutta ei se rikki ole mennyt Viimeisin oli error basebandissa...ei sekään haitannut
unwritten kirjoitti:Mistä johtuu, kun joillain tää iphonen päivittely, jailbrake ja unlock tuottaa niin paljon ongelmia? Voiko noissa laitteissa olla jotain eroja ja niitten tuotantoerissä, vai eikö porukka vaan osaa? Lukenut näitä, että iphone on jumissa, tai jotkut ominaisuudet ei ole toiminut ja muuta sellaista. Itse olen päivittänyt 1.0.2-> 1.1.1-> 1.1.2-> 1.1.3-> 1.1.4 -> 2.0, ja joka vaiheessa jailbrake ja unlock, eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmia missään, kun on ohjeita seurannut. Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Samaa ihmetellyt. Oma arvaukseni on että luetun ymmärtämisessä on ongelmia useilla. Luetaan ohjeet hätäisesti skippaamalla joka toinen rivi ja sitten ihmetellään kun ei toimi.
unwritten kirjoitti:Mistä johtuu, kun joillain tää iphonen päivittely, jailbrake ja unlock tuottaa niin paljon ongelmia? Voiko noissa laitteissa olla jotain eroja ja niitten tuotantoerissä, vai eikö porukka vaan osaa? Lukenut näitä, että iphone on jumissa, tai jotkut ominaisuudet ei ole toiminut ja muuta sellaista. Itse olen päivittänyt 1.0.2-> 1.1.1-> 1.1.2-> 1.1.3-> 1.1.4 -> 2.0, ja joka vaiheessa jailbrake ja unlock, eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmia missään, kun on ohjeita seurannut. Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Niinpä, joskus tuntuu että tämä foorumi toimii KVM korvikkeena, mutta mutta...
Eikös me suurin osa kuitenkin täällä juuri sen takia roikuta, että voidaan toisiamme auttaa ja levittää kokemuksiamme.
Eli jatkakaa kysymyksillä, mutta miettikää itse ensiksi.
Mac OS X, because making UNIX user friendly was easier than fixing Windows
ogc kirjoitti:Samaa ihmetellyt. Oma arvaukseni on että luetun ymmärtämisessä on ongelmia useilla. Luetaan ohjeet hätäisesti skippaamalla joka toinen rivi ja sitten ihmetellään kun ei toimi.
Itsekin olin unohtaa laittaa ruksin kohtaan joka unlockaa laitteen. Tämä siksi että oheissa on useita kymmeniä checkboxeja ja niiden selitys ei ole kuvaava. Koko prosessihan on tehty melkoisen haastavan oloiseksi, muttä kyllä siitä selviää jos ei hätäile.
"Failed to create custom IPSW!
Do you want to close the IPSW builder?"
Mitään vinkkiä?
Luin jostain että korjaantuisi lataamalla uusimman winpwn version, mutta käytössä on juuri tuo uusin versio.
Mulla sama ongelma. Pari kertaa onnistuin ihmeen kaupalla tekemään, mutta sitten tuli se error 1403 restore-vaiheessa. Kellään käryä, mistä nämä johtuvat? Ja edelleen tämä tyhmä kysymys: Kun on soneran kytky, jätetäänkö Activate phone ja Youtube fix ruksimatta? Kiitos ja anteeks!
Niinpä, joskus tuntuu että tämä foorumi toimii KVM korvikkeena, mutta mutta...
Eikös me suurin osa kuitenkin täällä juuri sen takia roikuta, että voidaan toisiamme auttaa ja levittää kokemuksiamme.
Eli jatkakaa kysymyksillä, mutta miettikää itse ensiksi.
Tarkoitus oli vain kysellä ainoastaan, että mistä ongelmat johtuvat, jotta niitä itsellä ei ilmenisi jatkossakaan. Omasta mielestä paras lääke ongelmien vältämiseen on noudattaa ohjeita sanasta sanaan.
Lyhyesti yksi onnistumistarina versiopäivityksestä jos joku arastelee:
Alla UK-versio iPhone 16 Gb 1st Gen, oli 1.1.3, avattu aluksi ZiPhonella, meni myöhemmin jumiin mahdollisesti iDialerin asennuksen jälkeen, putosi myös samoihin aikoihin lattialle, tein restoren 1.1.4 versioon, avasin silloin Libertyllä, kaikki toimi. Nyt hinku kokeilla jotain uutta, seurasin iClarifiedin ohjeita miten päivittää PwnageToolsilla (2.0.1) softa 2.0 versioon. Ei ongelmia, luin ohjeet ja toimin niiden mukaan. Ainoa yllätys oli kun piti nopeasti ilman varoitusta alkaa painaa Power+Home jne jotta pääsee DFU-modeen, olisin itse kaivannut ensin selkeän varoiuksen että nyt pitäis olla valmiina, mikä olikaan power ja mikä home jne, yhtäkkiä meinasi mennä omat piuhat sekaisin. Onnistui kuitenkin kertalaakista. Otin iPhonen käyttöön backupista, en siis uutena. Sposti toimii, muistiomerkinnät palautuivat, tekstarit säilyivät. Kieli oli muuttunut englanniksi, asetuksista takaisin suomeksi, sääkaupungit hävinneet, ne uusiksi. Ekalla synkkauksella jostain syystä yhteystiedot jäivät kokonaan pois, synkkasin uudestaan ja kaikki on nyt takaisin. Ja vastaajan eli puhepostin numero piti asettaa sillä *5005* jne numerosarjalla uudestaan. Installerin mukana asennetut ohjelmat menivät mutta eipä niissä nyt mitään ihmeellistä ollut. Paitsi suora ääkkösnäppis pitäis saada korjaavan sanaston rinnalle.
Pitäisi kokeilla vielä niitä puhelinnumeroiden ryhmittelyjen muokkausta, suomi-valikoillakin esim. 040 555 5555 on (040) 555-5555, sulkeita ei pitäisi olla eikä väliviivaakaan. Samoin Helsingin suunnan kanssa (09) 555 5555 onkin (095) 555-555. Olin muokannut ryhmittelylistaa itse ja nyt täytyy katsoa osaisiko saman uusiksi, nythän mulla ei ole Installeria, Cydia löytyy. Joku yhteys piti saada puhelimeen muodostettua jotta pääsi poimimaan sen listan muokattavaksi.
Ei tämä nyt niin lyhyt tarina ollutkaan. Elävää elämää kuitenkin.
Air 11" 1,8 GHz i7|4GB|256SSD|Lion
iPhone 4S 64Gt musta|Sonera Data Teho|Bose QC15
iPod Nano 8Gt|2nd Gen|(PRODUCT) RED|Koss Porta Pro
Onko oikein että winpwn ohjelma sammuu kun custom-file valmis?
Ja miksi herjaa simistä koko ajan sillä iTunesi ei tunnista puhelinta palautustilassa?
iPad 2 16GB WiFi. iPhone 5 16GB. iMac 27" 2,7 i5 OS X Mountain Lion. Apple TV 2.
*LG P1, Asus EeePC 1000HGO*
*Canon EOS 500D*
*HP Photosmart C4480*
*Lacie Porshe Desing Desktop Drive P'9230 1TB for Time Machine*
pessotto kirjoitti:Onko oikein että winpwn ohjelma sammuu kun custom-file valmis?
Ja miksi herjaa simistä koko ajan sillä iTunesi ei tunnista puhelinta palautustilassa?
Ei sen kyllä pitäisi automaattisesti sulkeutua. Mulla tuli uskonpuute kun se loi sitä tiedostoa ja se jostain syystä menikin ensimmäisellä jotenkin vikaan, mutta koneen buutti ja kun jätin koneen rauhassa tekemään tuota imagea niin homma meni läpi ja siinä tulee ikkuna joka kuittaa imagen onnistumisen.