JuzziK kirjoitti:Itsellä ollut jo ainakin kuukauden käytössä Microsoft Bluetooth Notebook mouse 5000 mac versio. Pelaa hienosti yhteen macin kanssa. Exposelle on oma nappula ja kokokin on aika kompakti. Lisäksi tässä toimii tuo nopeudensäätö järjestelmäasetuksista. Harmi vain ettei sivulle voi scrollata muuten loistopeli.
Jussi-
Joo tästä lähtee hiiri ny
Toimiiko foward/back napit moitteetta, vai tarviiko jonkun ohjelman? Jos napit toimii, ja ei tarvii suurempia kikkailuja, niin taitaa lähteä kyseinen malli tilaukseen.
taitaa olla kyseisessä hiiressä vain back nappi. tosin ei kai sitä forwardia niin kauhean usein edes tarvitse
Geemies kirjoitti:Mulla on tuo Microsoft Wireless Laser Mouse 8000 Aluminum ja olen ollut tyytyvainen hiireen. Parittui normaalisti MBP:n kanssa. Mutta MS:n Intellipoint -softaa en saanut toimimaan kuin donglen kanssa.
No nyt löytyi vahingossa syy siihen miksei Intellipoint -softa toiminut BT:n kautta 8000:n kanssa. Tämän keskustelun innoittaman kokeilin Steermousea joka asennuksen yhteydessä kertoi että USB Overdrive ei ole uninstalloitu oikein. Asensin USB Overdriven uusiksi ja uninstalloin ohjeiden mukaan. Samoin tein Steermouselle koska halusin kokeilla oliko tuolla vaikutusta Intellipointiin, ja niihän siinä kävi että nyt Intellipoint näkee hiiren oikein ilman dongleakin MBP:n BT:n kautta.
Kiva tietää että vika olikin minussa eikä softissa. Nyt Intellipoint pelittää, mutta se on aika vajavainen. Steermouse oli ihan hyvä, mutta USB Overdrivella saan konffailtua joystickini toimimaan WoW:ssa joten USB Overdrive it is.
Tätä tässäkin ketjussa kehuttua hiirtä ajattelin MacBookkini kaveriksi hommata. Jos on läppäri, jossa ei ole lainkaan johtoja, jos ei ole latauksessa, en tahdo siihen niitä hiiren takia.
Kun Bluetooth-hiiriä tuntuu olevan aika vähän, niin kyselen, olisiko saman hintaluokan hiiriä, joissa olisi myös "extra"-nappeja? Olen nyt tottunut eteen- ja taaksepäinnappeihin ja en ole varma, pystynkö elämään enää ilman. :D
Joitakin löysin, mutta ne ovat kamalan näköisiä ja/tai hintaisia.
Mulla tuo sama hiiri. Mutta jostain syystä esim. safarissa sivun rullaus ylös ja alas toimii todella hitaasti. Eli rullaa saa pyörittää ihan tosissaan. Kun uudellen käynnistän koneen, niin rullaus toimii hetken aikaa hyvin? Olisiko mitään vinkkejä? Control installerin olen asentanut kahdesti mutta ei auta. Kone on MPB.
Mikähän mahtaa olla ongelmana. Ostin tuollaisen Razerin Pro|Click Mobilen. MBP löysi hiiren hyvin ja aluksi näytti että hiiri toimiikin hyvin... mutta heti kun liike pysähtyy (ihan hetkikin riittää), niin seuraavalla heilautuksella kursori jää hetkeksi jälkeen, sellainen ärsyttävä nykäisy. Onko ideoita?
Mikähän mahtaa olla ongelmana. Ostin tuollaisen Razerin Pro|Click Mobilen. MBP löysi hiiren hyvin ja aluksi näytti että hiiri toimiikin hyvin... mutta heti kun liike pysähtyy (ihan hetkikin riittää), niin seuraavalla heilautuksella kursori jää hetkeksi jälkeen, sellainen ärsyttävä nykäisy. Onko ideoita?
Liuhuparta kirjoitti:Tätä tässäkin ketjussa kehuttua hiirtä ajattelin MacBookkini kaveriksi hommata. Jos on läppäri, jossa ei ole lainkaan johtoja, jos ei ole latauksessa, en tahdo siihen niitä hiiren takia.
Kun Bluetooth-hiiriä tuntuu olevan aika vähän, niin kyselen, olisiko saman hintaluokan hiiriä, joissa olisi myös "extra"-nappeja? Olen nyt tottunut eteen- ja taaksepäinnappeihin ja en ole varma, pystynkö elämään enää ilman. :D
Lainaan itseäni. Ostin sitten tuon valkoisen Logitech V470 Bluetooth -hiiren MacBookkini kaveriksi ja oikein mainiosti onkin toiminut. Rullaa painamalla sivusuunnassa, menee selain eteen- tai taaksepäin. Nuo asetin siis asetuksista. En vaihtaisi langalliseen tai langattomaan, jossa on vastaanotin. Ihanaa, kun koneessa ei ole pakko olla kiinni yhtään mitään.
Liuhuparta kirjoitti:
Lainaan itseäni. Ostin sitten tuon valkoisen Logitech V470 Bluetooth -hiiren MacBookkini kaveriksi ja oikein mainiosti onkin toiminut. Rullaa painamalla sivusuunnassa, menee selain eteen- tai taaksepäin. Nuo asetin siis asetuksista. En vaihtaisi langalliseen tai langattomaan, jossa on vastaanotin. Ihanaa, kun koneessa ei ole pakko olla kiinni yhtään mitään.
"Nukahtaako" sulla se hiiri jos se on hetken paikoillaan? Sillain, että se nykäsee vähän kun alat liikuttamaan sitä uudestaan.
Liuhuparta kirjoitti:
"Nukahtaako" sulla se hiiri jos se on hetken paikoillaan? Sillain, että se nykäsee vähän kun alat liikuttamaan sitä uudestaan.
Mulla on RadTech BT600 hiiri ja mulla nykäsee kanssa hiiri jos on n. viis sekuntia liikuttamatta, mutta mä oon tottunu pyöräyttämään rullaa aina vähäsen niin ainakin tää liikkuu sillon heti. Muuten vähän ärsyttävää kun hiirtä joutuu aina ettimään sen hypyn jälkeen. Mun tietääkseni tää on ihan yleistä BT hiirissä.
Art Vandelay kirjoitti:"Nukahtaako" sulla se hiiri jos se on hetken paikoillaan? Sillain, että se nykäsee vähän kun alat liikuttamaan sitä uudestaan.
Pahoitteluni hitaasta vastauksesta. Hiiri tosiaan nykäsee pikkaisen pienen käyttämättömyyden välissä, mutta en edes huomannut sitä ennen kuin nyt pyynnöstäsi testailin. Pelatessa se ei ole häirinnyt koskaan ja hiiri on toiminut muutenkin moitteetta.
Tunnustaako joku omistavansa Logitechin MX1100 -hiiren? Vaihdoin eilen MIghty Mousen ko. hiireen, ja täytyy sanoa, että on kyllä aika susi, jos tämä on ns. "ihan ehjä". Rulla on niin julmettoman löysä, että scrollailee itsekseenkin kun hiirtä liikuttelee (siis vaikka rulla on "lukittuna"). Muuten hiirulainen on hyvä ja tarkka.
Onko jollain vastaavia kokemuksia ko. hiirestä, vai tuliko taas ostettua maanantaiversio?
mestari kirjoitti:Tunnustaako joku omistavansa Logitechin MX1100 -hiiren? Vaihdoin eilen MIghty Mousen ko. hiireen, ja täytyy sanoa, että on kyllä aika susi, jos tämä on ns. "ihan ehjä". Rulla on niin julmettoman löysä, että scrollailee itsekseenkin kun hiirtä liikuttelee (siis vaikka rulla on "lukittuna"). Muuten hiirulainen on hyvä ja tarkka.
Onko jollain vastaavia kokemuksia ko. hiirestä, vai tuliko taas ostettua maanantaiversio?
itselläni on vx revolution, joka on kaiketi hyvin pitkälti sama hiiri, vain pienempi. eikö rulla jäykisty ja muutu "porrastetuksi", kun hiiren alta napsautat rullan säätimen eri kohtaan? vx revolutionissa ainakin rullaan tulee selvät porrastukset ja rulla toimii erinomaisesti. itse en pidä siitä vapaana pyörivästä yhtään. mx revolutionissa taas rullan pyörimisen portaisuus/vapaana pyöriminen säätyy automaattisesti. en tiedä sitten miten se toimii.
skip kirjoitti:
itselläni on vx revolution, joka on kaiketi hyvin pitkälti sama hiiri, vain pienempi. eikö rulla jäykisty ja muutu "porrastetuksi", kun hiiren alta napsautat rullan säätimen eri kohtaan? vx revolutionissa ainakin rullaan tulee selvät porrastukset ja rulla toimii erinomaisesti. itse en pidä siitä vapaana pyörivästä yhtään. mx revolutionissa taas rullan pyörimisen portaisuus/vapaana pyöriminen säätyy automaattisesti. en tiedä sitten miten se toimii.
Kyllä siinä porrastus on ja toimii, mutta porrastettunakin rulla on niin löysä, että rullailee itsestäänkin välillä, jos hiirtä heiluttelee / liikuttelee. Eli onko tuo "ominaisuus" vai roudaanko tuonkin takaisin kauppaan.
skip kirjoitti:
Kyllä siinä porrastus on ja toimii, mutta porrastettunakin rulla on niin löysä, että rullailee itsestäänkin välillä, jos hiirtä heiluttelee / liikuttelee. Eli onko tuo "ominaisuus" vai roudaanko tuonkin takaisin kauppaan.
kyllä hiukan vialta kuulostaa, tosin en voi varmaksi sanoa, kun ei ole kokemusta itse mx1100 hiirestä, mutta vx revolutionin rulla ei ainakaan liiku "porrastettuna" minnekkään, kun hiirtä heiluttaa vaikka kuinka kovin ja mihin suuntaan tahansa (paljon kovemmin, kuin ikinä normaalikäytössä olisi tarve).
skip kirjoitti:
kyllä hiukan vialta kuulostaa, tosin en voi varmaksi sanoa, kun ei ole kokemusta itse mx1100 hiirestä, mutta vx revolutionin rulla ei ainakaan liiku "porrastettuna" minnekkään, kun hiirtä heiluttaa vaikka kuinka kovin ja mihin suuntaan tahansa (paljon kovemmin, kuin ikinä normaalikäytössä olisi tarve).
Kiitos infosta, kyllä tuo minustakin ennemminkin vialta kuulostaa. Luulisi, että 69 €urolla saa hiiren, joka on jämäkkä.