Normaalipunnerruksia, ei sormien varassa...
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Nyt jo tuntuu siltä että on jotain tehnyt, alkupunnerrukset lähtevät keveämmin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja arisel »
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Mulla ei ole nukkuessakaan noin matala pulssi.arisel kirjoitti:day 3 / week 1: 15-13-10-10-18, pulssi 68, kun mittasin välittömästi punnerrusten jälkeen, minuuttia myöhemmin 58.
Normaalipunnerruksia, ei sormien varassa...![]()
Nyt jo tuntuu siltä että on jotain tehnyt, alkupunnerrukset lähtevät keveämmin.
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Sama homma. On kyllä melko rauhallinen sydän kaverilla. Paljonkohan mahtaa olla lepopulssi?The raconteur kirjoitti:Mulla ei ole nukkuessakaan noin matala pulssi.arisel kirjoitti:day 3 / week 1: 15-13-10-10-18, pulssi 68, kun mittasin välittömästi punnerrusten jälkeen, minuuttia myöhemmin 58.
Eipä ole tullu mitattua lepopulssia, mutta tavallisia töitä tehdessä pumppu on käyny sekuntiviisarin tahtiin monta vuotta; tarkasti en muista milloin ensimmäisen kerran mittasin. Nyt MacBookin ääressä 52. On tuota hitaaksi sanottu ennenkin, mutta normiurheilijalla on varmasti hitaampi - kai homppulaisistakin löytyy joku maratoonari tai muu aktiiviurheilija? Pulssit tiskiin...?Crimson kirjoitti:Paljonkohan mahtaa olla lepopulssi?
Minulla taas alkoi ihan hyvissä merkeissä tämä viikko. Lopuksi sain vedettyä 20 eli saman kuin W1D3. 8)Crimson kirjoitti:Kakkosviikko alkoi raskaasti liikkeelle. Ohjelman mukaan 12-12-9-7 minuutin palautuksilla ja lopuksi meni vain 15. Ilmeisesti en ollu vielä täysin palautunu ekan viikon reenistä.
Viesti Kirjoittaja Krämertsskog »
arisel kirjoitti:Eipä ole tullu mitattua lepopulssia, mutta tavallisia töitä tehdessä pumppu on käyny sekuntiviisarin tahtiin monta vuotta; tarkasti en muista milloin ensimmäisen kerran mittasin. Nyt MacBookin ääressä 52. On tuota hitaaksi sanottu ennenkin, mutta normiurheilijalla on varmasti hitaampi - kai homppulaisistakin löytyy joku maratoonari tai muu aktiiviurheilija? Pulssit tiskiin...?Crimson kirjoitti:Paljonkohan mahtaa olla lepopulssi?
Tulin juuri töistä; työt lopetin 15.30, join vähän teetä ja söin sämpylän jämän. Vaihdoin vaatteet yms ja ajoin autolla kotiin 3,5km. Olin menossa suihkuun, kun ajattelin ensin vilkaista mitä maailmalla (= hompussa) tapahtuu. Sen ehdin tässä istua, minkä koneen käynnistämisen jälkeen tähän asti pääsemiseen menee, ja mittasin pulssin: 52-54, koska puolessa minuutissa sain laskettua 26/27 lyöntiä. Olen joskus miettinyt että laskenko väärin, mutta kun on terveystarkastuksissa muutamaan kertaan kyselty "Urheiletko?" pulssilukemaa katsottaessa, olen ajatellut, että olen laskenut oikein...Krämertsskog kirjoitti:..voihan pitkään istuessa 52 olla oikein.
day 1 / week 2: 12-12-9-7-17, pulssi 66 (mitattu niin pian punnerrusten jälkeen kuin ehdin, sekuntiviisaria seuraten: 33 lyöntiä 30 sekunnin aikana). Pari minuuttia myöhemmin 58.Krämertsskog kirjoitti: Punnertaessa luulisi kuitenkin pumpun hakkaavan jossain määrin enemmän. Tai sitten noi punnerrukset ei oo aiheuttanu minkäänlaista rasitusta sun elimistössä! Kyllä sen sykkeen pitäis jossain sadan päälle olla ainakin.
Viesti Kirjoittaja Bashi88 »
Viesti Kirjoittaja Krämertsskog »
Kokeilin tässä töissä koneen edessä istuessa ja 50 tasan sain tulokseksi. Täytyy myös muistaa se, että pikajuoksijoilla ei ole yhtä matalat sykkeet, kuin kestävyysurheilijoilla, ja jokaisella ihmisellä on yksilöllinen syke. Ja sekin vielä, että syketasot laskevat iän myötä suht tasaisesti.arisel kirjoitti:Tulin juuri töistä; työt lopetin 15.30, join vähän teetä ja söin sämpylän jämän. Vaihdoin vaatteet yms ja ajoin autolla kotiin 3,5km. Olin menossa suihkuun, kun ajattelin ensin vilkaista mitä maailmalla (= hompussa) tapahtuu. Sen ehdin tässä istua, minkä koneen käynnistämisen jälkeen tähän asti pääsemiseen menee, ja mittasin pulssin: 52-54, koska puolessa minuutissa sain laskettua 26/27 lyöntiä. Olen joskus miettinyt että laskenko väärin, mutta kun on terveystarkastuksissa muutamaan kertaan kyselty "Urheiletko?" pulssilukemaa katsottaessa, olen ajatellut, että olen laskenut oikein...Krämertsskog kirjoitti:..voihan pitkään istuessa 52 olla oikein.
Sykemittarin hankintaa olen ajatellut pitkään, mutten ole vielä saanut aikaiseksi... Voitko suositella omaasi; merkki, malli, hinta ja käyttökokemukset?
Tämäkö: Lenkkeilystä ja sykemittaristaKrämertsskog kirjoitti:Mulla on Polarin S610i (monen monta vuotta vanha malli). En tiedä mikä malli vastaa nykypäivänä. Sykemittari pitää ostaa omien tarpeitten mukaan, ettei tule maksettua liikaa, tai liian vähän. Aika laajaa tietoutta löytyy kyllä, kun oon uutta mittaria harkinnut ja ottanut noista malleista jonkin verran selvää. Mutta voit vaikka privaa laittaa, ettei mee ihan pois kärryiltä tää aihe
EDIT: joku haku -toiminnon käyttäjäguru voi ettiä jonkun vanhan topicin, missä on sykemittareista ollu keskustelua
Viesti Kirjoittaja Bashi88 »
Mulla on vähän erilainen sykemittari toiminnaltaan, mittaa nimittäin suoraan ranteesta ja sormenpäistä sykkeen. Malli on Speedo FastSkin FS II (Finger touch heart rate monitor) ja tosiaan syke mitataan niin, että toisen käden kahdella sormella painetaan nappia ja kellotaulua ja kello mittaa sitten näiden kahden pisteen lisäksi sykkeen ranteestaarisel kirjoitti:Sykemittarin hankintaa olen ajatellut pitkään, mutten ole vielä saanut aikaiseksi... Voitko suositella omaasi; merkki, malli, hinta ja käyttökokemukset?
Viesti Kirjoittaja Mursu_ »
Viesti Kirjoittaja Mikkoja »
Huomasitko muuten tämän:Crimson kirjoitti:Week 2, day 2: 16-13-11-11-15
Pulssi lopuksi 150
Huomasin toki. Kuinkas niin?arisel kirjoitti:Huomasitko muuten tämän:Crimson kirjoitti:Week 2, day 2: 16-13-11-11-15
Pulssi lopuksi 150
Day 2
rest 90 seconds between each level (longer if required)
Viesti Kirjoittaja Mursu_ »
Käväisi vaan mielessä että muistitko huilata välillä...Crimson kirjoitti:Huomasin toki. Kuinkas niin?arisel kirjoitti:Huomasitko muuten tämän:Crimson kirjoitti:Pulssi lopuksi 150
Day 2
rest 90 seconds between each level (longer if required)
Mulla meni lopuksi 20. Ajattelin kans sunnuntaina tehdä vasta tuon testin.The raconteur kirjoitti:w2d3: 15-15-12-12-22. Jos vaikka sunnuntaina kokeilisi "huiput". Vaikeimmalla sarakkeella varmasti jatkan 3. viikonkin.
Viesti Kirjoittaja valvoja »