Takuu ei purkaannu ko. tapauksessa. Ehdoissa yleensä todetaan, että takuu ei koske tietyistä toimenpiteistä aiheutuvia tavaran huonontumisia. Eli, jos softa on itse sotkettu mutta luuristasi murenee ulkokuori takuuaikana, menee se kuoren korjaaminen takuuseen. Takuutuotteen virhevastuun kannalta ei ole merkitystä sillä, kuka tavaran tuotanto- tai jakeluketjussa takuun on myöntänyt. Ja tosiaan myyjällä on todistustaakka osoittaa laitteen huolimaton yms. käsittely, kuten myös tavaran virheellisyystapaukissakin, joka on juridisesti hieman eri asia kuin takuu. Kuluttajansuojalaki lähtee oletuksesta, että tuotteessa on ollut jo myyntihetkellä vika, jos se rikkoontuu puolen vuoden kuluessa myynnistä. Tosin laissa ei ole ajallista rajoitusta siitä milloin myyjä on edelleen vastuussa, ellei tuote kestä sitä mitä voisi olla kohtuullista odottaa.atheos kirjoitti:Meni vähän joo aiheen vierestä ja väärinkin vielä. Takuu on valmistajan myöntämä aika jonka puitteissa se korjaa omat virheensä veloituksetta mikäli käyttäjä ei ole omalla toiminnallaan edesauttanut vahingon syntyä. Valmistajalla on oikeus purkaa takuu mikäli käyttäjä on tehnyt laitteeseen luvattomia muutoksia kuten iPhonen tapauksessa jailbreak/unlock. Myyjällä taasen on virhevastuu eli myyjä on vastuussa myymästään viallisesta tuotteesta jos se rikkoutuu oletettavan käyttöikänsä aikana, tämä on täysin eri asia kuin takuu. En tiedä mikä tämä aika on kännyköissä mutta yhtälailla pätee se että myyjällä on oikeus olla korjaamatta tuotetta johon on tehty luvattomia muutoksia. Jos siis pwnattu iPhone jossain korjataan niin se on ihan hyvää hyvyyttä sillä tuon korjaamisesta on liikkeillä oikeus kieltäytyäkin. Tämä nyt osittain mutua mutta ainakin riittävän sinne päin
Uusi versio: 2.0.1
-
Re: Uusi versio: 2.0.1
Viesti Kirjoittaja visomaa »
-
Viesti Kirjoittaja wellwell »
Iphone 12 pro
SE watch
Ipad
-
Viesti Kirjoittaja jeijjoo »
jeijjoo kirjoitti:Itsellä ilmeni vastaavan lainen ongelma päivyksen jälkee: kun laittaa safarin päälle niin näyttö ei ota moniakaan näppäilyjä. Esim jos painaa tosta osotteen kohdalta että pääsis kirjottaa uuden, niin hyvin harvoin se ottaa sitä painallusta. En ole varma tuliko se juuri tuosta päivityksestä, mutta ennen en ole ongelmaa huomannut. Muilla vastaavaa?
Eikö kenelläkään ole vastaavaa ongelmaa safarin kanssa? Nytkään ei itsellä ota yhtään painallusta safarissa, mutta kosketusnäyttö toimii muuten moitteetta. Pystynkö jotenkin palauttaamaa iphonen versioon 2.0 ilman minkään tiedostojen jne. häviämistä, jotta saisin tietää johtuuko tuosta päivityksestä?
-
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
-
Viesti Kirjoittaja masamainio »
Jeah, itse päivitin juurikin eilen iTunesilla 2.0 firmiksestä 2.0.1:een, ja Cydia katosi, kuten pitikin. Kaikki toimii vähän sutjakammin, ja eipä tuo Cydian puuttuminen paljon haittaa...wellwell kirjoitti:Elikkä mikäli oikein tulkitsin voin huoletta päivittää itunesin (samalla päivittää itunesin uusimpaan versioon) kautta oman 2g luurini 2.0 version (ei ole cyndiaa) 2.0.1 pelkäämättä että puhelin lukittuu?
/M
MacBook White 2.0GHz I 2Gt
iPhone 4 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Aslan »
-
Viesti Kirjoittaja ejm »
Olen nyt resetoinut kahdesti, eikä vieläkään toimi. Voiko olla rautavika? Kaikki muu toimii paitsi lähtevä posti. Ei Sonerallakaan osattu auttaa, vaan pitää huomenna palata asiaan. Jos iPhonen nollaa ilman varmistusta, niin voiko sen aktivoida uudestaan Applelle, vai mitä sitten tapahtuu? Voiko Soneran iPhone-sim-kortin laittaa toiseen puhelimeen? Tää on kyllä aika sekavaa! Jos Soneran tekninen tukikaan ei oikein osaa auttaa, niin kuka sitten?ejm kirjoitti:Mulla päivityksen jälkeen lakkasi toimimasta lähtevä posti mailista, eikä posti lähde MobileMe-osoitteellakaan. Kaikki muu toimii ja asetuksetkin on OK. Soneralla selvitetty ongelmaa usean henkilön voimin, ei vain tunnu löytyvän apua. Onkohan pakko resetoida? En millään viitsis kun just eilen sain MobileMe kalenterin toimimaan tietokoneen ja kahden iPhonen välillä. Tämä homma tosiaan rupeaa maistumaan puuceeltä.
-
Viesti Kirjoittaja Taatto »
Poistin ohjelman puhelimesta, latasin uudelleen iTunesista ja synkkasin vanhat tiedot takaisin. Ei toimi edelleenkään.
Vika on puhelimessa, sillä kun korvaan vastaavat tiedot mäcissä puhelimen tiedoilla, Auto Fill toimii mäcissä.
Ja minä maksoin tästä!
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Homppulaiset toivottavastiejm kirjoitti:Olen nyt resetoinut kahdesti, eikä vieläkään toimi. Voiko olla rautavika? Kaikki muu toimii paitsi lähtevä posti. Ei Sonerallakaan osattu auttaa, vaan pitää huomenna palata asiaan. Jos iPhonen nollaa ilman varmistusta, niin voiko sen aktivoida uudestaan Applelle, vai mitä sitten tapahtuu? Voiko Soneran iPhone-sim-kortin laittaa toiseen puhelimeen? Tää on kyllä aika sekavaa! Jos Soneran tekninen tukikaan ei oikein osaa auttaa, niin kuka sitten?ejm kirjoitti:Mulla päivityksen jälkeen lakkasi toimimasta lähtevä posti mailista, eikä posti lähde MobileMe-osoitteellakaan. Kaikki muu toimii ja asetuksetkin on OK. Soneralla selvitetty ongelmaa usean henkilön voimin, ei vain tunnu löytyvän apua. Onkohan pakko resetoida? En millään viitsis kun just eilen sain MobileMe kalenterin toimimaan tietokoneen ja kahden iPhonen välillä. Tämä homma tosiaan rupeaa maistumaan puuceeltä.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Oletko tarkastanut lähtevän postin palvelimet mail-tunnukset alta ? Oikeat ja Päällä ?
Muut SMTP palvelimet, jos olet esim wlan yhteydessä poissa "kotiverkosta" ?
Mobile Me lähtevän postin palvelin: smtp.me.com ?
Muut tähän liittyvät asetukset ?
Voit myös palauttaa koko firmwaren ilman varmistusta. iLuuri kyllä aktivoituu Soneran kortilla iTunesin avulla. Menetät mahdolliset tiedot (sms, muistiot jne.), jos otat sitten uutena käyttöön. Musat, yhteystiedot jne. saat kyllä syncattua uudestaan.
-
Viesti Kirjoittaja akihauru »
-
Viesti Kirjoittaja ejm »
Kiitos viestistäegoste kirjoitti:Homppulaiset toivottavastiejm kirjoitti:Olen nyt resetoinut kahdesti, eikä vieläkään toimi. Voiko olla rautavika? Kaikki muu toimii paitsi lähtevä posti. Ei Sonerallakaan osattu auttaa, vaan pitää huomenna palata asiaan. Jos iPhonen nollaa ilman varmistusta, niin voiko sen aktivoida uudestaan Applelle, vai mitä sitten tapahtuu? Voiko Soneran iPhone-sim-kortin laittaa toiseen puhelimeen? Tää on kyllä aika sekavaa! Jos Soneran tekninen tukikaan ei oikein osaa auttaa, niin kuka sitten?ejm kirjoitti:Mulla päivityksen jälkeen lakkasi toimimasta lähtevä posti mailista, eikä posti lähde MobileMe-osoitteellakaan. Kaikki muu toimii ja asetuksetkin on OK. Soneralla selvitetty ongelmaa usean henkilön voimin, ei vain tunnu löytyvän apua. Onkohan pakko resetoida? En millään viitsis kun just eilen sain MobileMe kalenterin toimimaan tietokoneen ja kahden iPhonen välillä. Tämä homma tosiaan rupeaa maistumaan puuceeltä.![]()
Oletko tarkastanut lähtevän postin palvelimet mail-tunnukset alta ? Oikeat ja Päällä ?
Muut SMTP palvelimet, jos olet esim wlan yhteydessä poissa "kotiverkosta" ?
Mobile Me lähtevän postin palvelin: smtp.me.com ?
Muut tähän liittyvät asetukset ?
Voit myös palauttaa koko firmwaren ilman varmistusta. iLuuri kyllä aktivoituu Soneran kortilla iTunesin avulla. Menetät mahdolliset tiedot (sms, muistiot jne.), jos otat sitten uutena käyttöön. Musat, yhteystiedot jne. saat kyllä syncattua uudestaan.
Kaikki tarkastettu. Ei toimi. Jos palauttaa firmwaren ilman varmistusta, pitääkö Soneralta pyytää uudet asetukset, vai tuleeko nekin iTunesin kautta?
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
- Katsokaa ettei oman postinne lähettäjän nimessä ole ääkkösiä (siis ei tilin nimi mikä näkyy mail-ohjelmassa, vaan asetuksista se nimi mikä näkyy vastaanottajalle)
- Katsokaa ettei vastaanottajan kontaktinimessä ole ääkkösiä
Sit oon aika varma et lähtee toimiin.
-
Viesti Kirjoittaja ejm »
-
Ei minulla ainakaan toiminut.ejm kirjoitti:Kiitos Matille, tuo auttoi. Yksi ä nimen kohdalla ja se esti kaikki lähtevät postit. Ihmeellistä että ennen 2.0.1 päivitystä toimi ään kanssa?
-
Viesti Kirjoittaja ejm »
No, sitten sen ään on täytynyt tulla mulle MobileMe asennuksen yhteydessä.Matti Niemelä kirjoitti:Ei minulla ainakaan toiminut.ejm kirjoitti:Kiitos Matille, tuo auttoi. Yksi ä nimen kohdalla ja se esti kaikki lähtevät postit. Ihmeellistä että ennen 2.0.1 päivitystä toimi ään kanssa?
-
Ei viitsisi restoree puhelinta kun ei ole varmuutta saanko tuon NetSharen takaisin käyttöön

-
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
Saa sen.Matti Niemelä kirjoitti:Taas iski tuo ettei mikään appstore ohjelma lähde käyntiin.
Ei viitsisi restoree puhelinta kun ei ole varmuutta saanko tuon NetSharen takaisin käyttöön
-
Viesti Kirjoittaja Sumi® »

-
Viesti Kirjoittaja peurasaari »
- välillä näyttö jää mustaksi muutamiksi hetkiksi ennenkuin valittu sovellus aukee, lisäksi yleensä puhelin buuttaa itsensä ennenkuin voi käyttää taas
- safari kaatuu edelleen päävalikkoon, nyt vain huomattavasti useammin kuin aikaisemmin. Kaatuminen tapahtuu aina telkku.com ja facebook.com.
- tekstin kirjoitus lagaa joka sovelluksessa missä olen testannut, ottaa ensimmäisen kirjaimen ja nostaa sen esille ja siihen jää muutamiksi hetkiksi ennenkuin ottaa seuraavan painalluksen. Lisäksi kirjoitus kaatuu päävalikkoon kun yrittää pyyhkiä lagaamisen takia kirjoitettun tekstin pois.
Kaikki on tehty mitä täällä on vinkkejä ollut, poistettu softat, haettu uudestaan, nollattu, resetoitu ja otettu uutena luurina itunesissa käyttöön. Ottaa pikkasen niinku pattiin... tähän kyllä osuu niin se vanha toteamus että ÄLÄ PÄIVITÄ JOS KAIKKI TOIMII
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Kyllähän sulla nyt herranen aika normaali takuu siinä on.
-
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
Jokin vika sinun kapulassasi on.
T: Harri
-
Viesti Kirjoittaja osro »
Nyt kun olen 2.0.1 käyttänyt hetken, tuntuu että ihan vastaavia oireita myös minulla. Safari kaatuilee paljon useammin, kuin aikaisemmin.peurasaari kirjoitti: - välillä näyttö jää mustaksi muutamiksi hetkiksi ennenkuin valittu sovellus aukee, lisäksi yleensä puhelin buuttaa itsensä ennenkuin voi käyttää taas
- safari kaatuu edelleen päävalikkoon, nyt vain huomattavasti useammin kuin aikaisemmin. Kaatuminen tapahtuu aina telkku.com ja facebook.com.
- tekstin kirjoitus lagaa joka sovelluksessa missä olen testannut, ottaa ensimmäisen kirjaimen ja nostaa sen esille ja siihen jää muutamiksi hetkiksi ennenkuin ottaa seuraavan painalluksen. Lisäksi kirjoitus kaatuu päävalikkoon kun yrittää pyyhkiä lagaamisen takia kirjoitettun tekstin pois.
Yhtäkkiä vaan vaikka ei ole edes koskemassa koneeseen ni tulee mustanäyttö ja näkymä palaa takaisin päävalikkoon.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Lisäksi häiritsevää on tänne homppuun kirjoittelussa se, että kun oon kirjoittanut jotain ja painan "lähetä" hyppää kohdistin takaisin tekstikenttään joten joutuu uudelleen valitsemaan valmis -> lähetä.
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja peurasaari »
mulla teki tuota jo aikaisempikin softa ja välillä se kuvake jää siihen jumittaan hetkeksi aikaa. Muutoin sain nyt tuon pelaamaan. Poistin kaikki ohjelmat ja nollasin laitteen. Varmistin että iTunes ei synkkaa mitään ja ajoin palautuksen. Sen jälkeen alkoi pelaamaan hyvin. Jotain pientä häröä välillä mutta niiden kanssa pärjää.MasBe kirjoitti:en tiedä johtuuko tästä softasta vai mistä mutta itselläni saattaa ajoittain äänenvoimakkuus muuttua kesken surffailun vaikka sormeni ei ole lähelläkään säädintä.
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka