Fixx kirjoitti:Siis en usko että se RGB:tä on (CMYKkiin kun sen kuitenkin exporttasin), näytöltä vaan mittasin mitä pipetti näyttää mustassa. Harmaata. Pakkohan se PDF on jonkun profiilin mukaan tehdä, ei siinä ole kohtaa "ei mitään". Working CMYK siis käytössä. Sen sijaan sitä profiilia ei tarvii pakata mukaan, enkä yleensä pakkaakaan.
Kylläpäs se nyt kuitenkin taisi RGB:ksi mennä, koska tuo 32, 32 ,32 on juurikin Indyn 100% mustan RGB-arvo. Jos konvertoit Indyssä 100% mustan prosessivärin RGB:ksi, niin huomaat, että sliderit näyttävät 32, 32, 32. Ja kun konvertoi RGBksi PDF:ää tehdessä, niin sama juttu.
TAI sitten tarkastelet sillä pipetillä jotenkin väärin. Tietysti jos katselet 100% CMYK-mustaa pipetillä, joka on säädetty näyttämään RGB-arvoja, niin se konvertoi sen lennossa juurikin tuoksi 32, 32, 32.
Jos tätä Indyn mustaa tulostaa laserilla, joka ei ymmärrä CMYKistä hölkäsen pöläystä, niin kuin tuo minun ikuvanha LaserJet, niin rasteroituuhan se, oli se sitten konvertoitu mihin profiiliin ikänäkin. Kun sen printterin mielestä umpimustaa on vain 0, 0, 0 RGBnä. Olen itse ratkaissut tämän niin, silloin kun olen tulostellut kotilaserilla tämmöistä sille liian hienoa matskua, että olen tilapäisesti etsi/korvannut Indyssä kaiken 100% mustan 000 RGB-mustalla, ja tuutannut tämän ulos RGB:nä. Kylä tuloo mustaa.