EyeTV:n versio 3 - kokemuksia?
-
Re: EyeTV:n versio 3 - kokemuksia?
Viesti Kirjoittaja MrAngelos »
Nimittän:
Mulla on minin persuksissa kiinni kaksi usb-viritintä (Elgato ja Miglia). Koneessa hyrrää EyeTV:n uusin versio. Kaksi viritintä siksi, että saisin yhtäaikaisesti talletettua/katsottua molempia kanavanippuja. Kuitenkin aina silloin tällöin homma menee reisille. Esimerkiksi tänään. Olin ajastanut kaksi talletusta: MTV3:lta Constantine klo 21.25 ja TV1:ltä 5 kulmaa kosmologiaan klo 21.55. Constantine oli tallettunut ihan normaalisti, mutta Valtaoja-show ei. Kone ei osannut hyödyntää kahta viritintä, vaan talletti 5 kulmaa kosmologiaan ajan Nelosta. Huomasin tilanteen kesken kaiken, ja totesin koneen käyttäneen vain Elgaton viritintä.
Miksi näin? Voiko asiaan vaikuttaa? Olisi kiva, jos voisi jostain asetuksista vaikka pakottaa jokaiselle ajastukselle erikseen jommankumman virittimen.
Vai enkö vain osaa?
-
Viesti Kirjoittaja ss »
Miten tuon sait onnistuun, itse MacMini ketjussa harmittelin ettei meinaa millään saada ajastettua useampaa tallenneusta samastanipusta käyttä yhtä ja samaa virittintä (en viimeisellä EyEtv versiolla kokeillut).MrAngelos kirjoitti:Miksi näin? Voiko asiaan vaikuttaa? Olisi kiva, jos voisi jostain asetuksista vaikka pakottaa jokaiselle ajastukselle erikseen jommankumman virittimen.
Pakottamista en erityisesti kaipaa, vaan sitä että softa ei tuhlailisi viritimiä, vaan nauhoittaisi mukisemata ajastukset kuten kunnolliset tallentavat DigiBoxit.
-
Mulla on on koko ajan EyeTV:ssä auki vähintään kaksi ruutua per viritin. Pausella. Jos tarttee tallettaa vielä useampia ohjelmia yhtäaikaa, avaan lisää ruutuja.ss kirjoitti:Miten tuon sait onnistuun, itse MacMini ketjussa harmittelin ettei meinaa millään saada ajastettua useampaa tallenneusta samastanipusta käyttä yhtä ja samaa virittintä (en viimeisellä EyEtv versiolla kokeillut).MrAngelos kirjoitti:Miksi näin? Voiko asiaan vaikuttaa? Olisi kiva, jos voisi jostain asetuksista vaikka pakottaa jokaiselle ajastukselle erikseen jommankumman virittimen.
Pakottamista en erityisesti kaipaa, vaan sitä että softa ei tuhlailisi viritimiä, vaan nauhoittaisi mukisemata ajastukset kuten kunnolliset tallentavat DigiBoxit.
Siis tähän tapaan.
Lieneekö tuohon fiksumpaa tapaa; en tiedä.
-
Viesti Kirjoittaja ss »
Kiitän vinkistä, täytyy jossain välillä testailla, ennen sitä tulee mieleen kysymys miten noi saisi piilotettu "lukittua", eli siis niin ettei Vaimo (tai mikään muu) osasto käy sulkemassa ylimäärisiä ikkunoita.MrAngelos kirjoitti:Mulla on on koko ajan EyeTV:ssä auki vähintään kaksi ruutua per viritin. Pausella. Jos tarttee tallettaa vielä useampia ohjelmia yhtäaikaa, avaan lisää ruutuja.
Siis tähän tapaan.
Edit:
Testi Elgaton tuplaviritin tikulla.
A nipusta kolmeikkunaa auki
B nipusta komeikkunaa auki
Ajastuskset:
TV1 0:08
mtv3 0:09
nelonen 0:09
TV1 0:10 (eli toinen ajastus edellisen vielä tallentaessa)
Mitä tapahtui:
Subi katselin, vaihtu yhtäkkiä kolmoselle, no katselin kolmosta jonkin aikaa, jonka jälkeen yritin vaihtaa kanavaa Subille, ei onnistu, ei onnistunu millään ikkunalla, eikä onnistunut uuden ikkunan avaaminen.
Miten ajastukset onnistui:
Neljätallennetta syntyi....
TV1 ensimmäinen ajastus oli TV1:n - OK
MTV3 ajastus oli MTV3 -OK
Nelonsen ajastus oli TV1:n - VÄÄRIN
TV1 jatko ajastus oli nauhoittanut Nelosta - VÄÄRIN
Eli ilmeisesti arpoo virittimen arvalla, ja tallentaa siitä nipusta sitten väärää kanavaa TV1-Nelonen, JIM-TV2 jne (toinen testi).
-
Viesti Kirjoittaja ss »
Onko muilla onnistuneita kokemuksia kuvaillusta tallennus (ajastus) käytöstä, teenkö jotain väärin, eli kannattaa vain taistella, vai pitääkö luopua Mac digiboxi ajatuksista?ss kirjoitti:Eli ilmeisesti arpoo virittimen arvalla, ja tallentaa siitä nipusta sitten väärää kanavaa TV1-Nelonen, JIM-TV2 jne (toinen testi).
-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
EDIT, melkeen 5h meni macBoocilla....hieman liian kauan!
-
Viesti Kirjoittaja Auvainen »
Poltin juuri EyeTv:stä kaksi leffaa, toinen n. 2:10 ja toinen n. 1:35 kestoltaan. DVD-formaatti. Toast Titanium 8, iMac 1,8, levyt TDK DVD-R ja DVD+R.nalle76 kirjoitti:Kauan teillä menee polttamiseen aikaa? kokeilen just ekaa kertaa polttaa eilisen the siege leffan DVDlle Toast 9 kautta. Encoding vaihe kestänny jo 20 min ja 5 % valmiina!!...2.5 versiossa sujui nopeasti, miksiköhän nyt niin hemmetin hitaasti? pitäiskö ajaa oikeuksien korjaus tai muu poppakonsti?
EDIT, melkeen 5h meni macBoocilla....hieman liian kauan!
Encoding vähän alle/yli 2 min., poltto molemmissa alle 20 min.
Kyllä 5h:n poltto ilmentää jonkinlaista virhettä jossain.
-
Mactheripperillä tuli testattua ripata DVD ja polttaa se 2 puoliselle levylle....se prosessi melkein 5 kertaa noeampi...eli noin tunti kokonaisuudessa. (en muistanu poistaa Verify Disk joka kestää sika kauan)
-
-
Viesti Kirjoittaja Macco »

Eli minulla oli muistaakseni ylemmässä ikkunassa MTV3 ja alemmassa Sub. Vaihdoin toisen ikkunan kanavaa kakkoselle, jolloin myös toisen ikkunan kanava vaihtui. Mutta toinen kanava vaihtui JIM:lle! Eri kanavapakettiin siis, ja käytössä on vain yksi viritin ja yksi antenni. EyeTV:n versio on 3.0.3, joten voisikohan tämä enteillä sitä, että EyeTV:hen tulisi mahdollisuus katsella yhtä aikaa useampia kanavanippuja? Ainakin tuo näyttää mahdollista olevan.
Hauskaa tässä on muuten myös se, että vaihdoin siis kakkoselle alemman ikkunan, joka hyppäsi JIMille, ja ykkösikkunaan tuli ihan oikein TV1.
-
Viesti Kirjoittaja ss »
Onhan se mahdollista, toki vatii useamman virittimen.Macco kirjoitti: joten voisikohan tämä enteillä sitä, että EyeTV:hen tulisi mahdollisuus katsella yhtä aikaa useampia kanavanippuja? Ainakin tuo näyttää mahdollista olevan.
Tuntuu aika erikoiselta että yhdellä virittimellä kaksi nippua, kuvan mukaan ovat kuitenkin yhteen nippuun virittyneet (634Mhz), joten ensin tulee mieleen että toisessa ei ole Livekuva, (jos siis normaalia maanpäälistä katselit, etkä esim kaapelia, viritintä ei mainittu)
Kuvauksen perusteella tuossa ei mennyt mikään oikeinMacco kirjoitti:Hauskaa tässä on muuten myös se, että vaihdoin siis kakkoselle alemman ikkunan, joka hyppäsi JIMille, ja ykkösikkunaan tuli ihan oikein TV1.

-
Viesti Kirjoittaja Catiska »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
WHAT'S NEW
Version 3.0.4:
• Improved Editor with many usability improvements.
• Redesigned Auto Tune dialog with an additional Update Scan feature that adds channels without removing existing channels.
• Support has been added for the following TV tuners: Pinnacle 80e (a USB stick that supports ATSC digital television and Clear QAM unencrypted digital cable, available in North America) and Terratec Cinergy Hybrid T USB XS FM (a USB stick that supports DVB-T/PAL/SECAM/FM radio, available in Europe and Australia)
• Many bug fixes
-
Minulla on myös minissä kaksi viritintä, Fire DTV C/CI ja Miglia TVMini. Olen tehnyt molemmille laitteille ihan omat suosikkikanavalistat ja laitan tallennukset sitä kautta (en Program Guiden kautta). Jos laitoin Program Guiden kautta, niin minulla teki juuri tuota samaa kuin sinulla. Mutta nyt kun on kaksi eri suosikkikanavalistaa ja laittaa erikseen, niin homma toimii.MrAngelos kirjoitti:Mulla on minin persuksissa kiinni kaksi usb-viritintä (Elgato ja Miglia). Koneessa hyrrää EyeTV:n uusin versio. Kaksi viritintä siksi, että saisin yhtäaikaisesti talletettua/katsottua molempia kanavanippuja. Kuitenkin aina silloin tällöin homma menee reisille. Esimerkiksi tänään. Olin ajastanut kaksi talletusta: MTV3:lta Constantine klo 21.25 ja TV1:ltä 5 kulmaa kosmologiaan klo 21.55. Constantine oli tallettunut ihan normaalisti, mutta Valtaoja-show ei. Kone ei osannut hyödyntää kahta viritintä, vaan talletti 5 kulmaa kosmologiaan ajan Nelosta. Huomasin tilanteen kesken kaiken, ja totesin koneen käyttäneen vain Elgaton viritintä.
Miksi näin? Voiko asiaan vaikuttaa? Olisi kiva, jos voisi jostain asetuksista vaikka pakottaa jokaiselle ajastukselle erikseen jommankumman virittimen.

-
Viesti Kirjoittaja ss »
Tuo kai menee paremman puutteessa? Mutta siis tarkoittaa että pitää käsin ajastaa ja miettiä mitä nauhoittaa milläkin virittimellä , meneekö samasta nipusta useammat yhtäaikaiset nauhoitukset?AppleFarmer kirjoitti:Jos laitoin Program Guiden kautta, niin minulla teki juuri tuota samaa kuin sinulla. Mutta nyt kun on kaksi eri suosikkikanavalistaa ja laittaa erikseen, niin homma toimii.
Mites katselussa, siis jos avoinna viritin jolla alkaa nauhoitus tai on nauhoitus päällä ja pitäis katsoa jotain toista kanavaa, meneekä ikkunan vaihdoksi/avaamis kikkailuksi?
Kova halu olisi tehdä Macista Digiboxi/TV, Muut softavaihtoehdot taitaa olla vähissä TheTube ilmeisesti vaatii uusien virittimien ostoa ja taitaa olla huonosti DVB-C tuettuna
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
Jos katson esim. YLE1:stä ja MTV:lta alkaa ajastettu tallennus, niin se vaihtaa kanavaa automaattisesti. Jos haluan jatkaa ykkösen katsomista, täytyy minun avata se toisen virittimen kautta.ss kirjoitti:Tuo kai menee paremman puutteessa? Mutta siis tarkoittaa että pitää käsin ajastaa ja miettiä mitä nauhoittaa milläkin virittimellä , meneekö samasta nipusta useammat yhtäaikaiset nauhoitukset?AppleFarmer kirjoitti:Jos laitoin Program Guiden kautta, niin minulla teki juuri tuota samaa kuin sinulla. Mutta nyt kun on kaksi eri suosikkikanavalistaa ja laittaa erikseen, niin homma toimii.
Mites katselussa, siis jos avoinna viritin jolla alkaa nauhoitus tai on nauhoitus päällä ja pitäis katsoa jotain toista kanavaa, meneekä ikkunan vaihdoksi/avaamis kikkailuksi?
Kova halu olisi tehdä Macista Digiboxi/TV, Muut softavaihtoehdot taitaa olla vähissä TheTube ilmeisesti vaatii uusien virittimien ostoa ja taitaa olla huonosti DVB-C tuettuna
Asiasta toiseen. Smart Guidet auttavat itse ajastuksissa aika hyvin. Niillä voi kikkailla ja valita, että EyeTV tallentaa automaattisesti tietyt ohjelmat ja siinä voi myös valita millä virittimellä tallennus tapahtuu. Far from perfect, mutta toimii ainakin minulla.
-
Viesti Kirjoittaja ss »
Kiitän.AppleFarmer kirjoitti:Asiasta toiseen. Smart Guidet auttavat itse ajastuksissa aika hyvin. Niillä voi kikkailla ja valita, että EyeTV tallentaa automaattisesti tietyt ohjelmat ja siinä voi myös valita millä virittimellä tallennus tapahtuu. Far from perfect, mutta toimii ainakin minulla.
Kuullostaa hyvältä, eli jos jokaiselle kanavanipulle on oma viritin, ja kun osa Smart Guide ajastuksista muutoinkin rajaa tuetylle kanavalle, tai tyyliin YLEn kanavat, niin vähän joutuu muisteleen minkä virittimen millekkin on varannut, jos haluaa tehdä haun kaikilla kanavailla joutuu sitten hakuja tekeen enemmän, ei varmaankaan aivan ylitsepääsemätön ongelma.
Mutta, edelleen taitaa olla ongelmana se että yhdellä virittimellä ei ole kovin näppärää tallentaa samasta nipusta useaa kanavaa yhtäaikaa? vai auttoiko uusin päivitys tuohon? Vaikka itse kikkailemalla tulisi puolitiehen vastaan niin ilman tuota jäisi homma vielä etäälle.
Täytyy varmaan vinkkien perusteella vähän testailla.
-
Hä? Miten tuo (lihavoitu) tapahtuu? En löydä moista mahdollisuutta.AppleFarmer kirjoitti:ss kirjoitti:AppleFarmer kirjoitti: Asiasta toiseen. Smart Guidet auttavat itse ajastuksissa aika hyvin. Niillä voi kikkailla ja valita, että EyeTV tallentaa automaattisesti tietyt ohjelmat ja siinä voi myös valita millä virittimellä tallennus tapahtuu.
(Btw, asiasta toiseen: uusi versio EyeTV:stä saatavilla.)
-
EyeTV >> File >> New Smart guideMrAngelos kirjoitti:Hä? Miten tuo (lihavoitu) tapahtuu? En löydä moista mahdollisuutta.AppleFarmer kirjoitti:Asiasta toiseen. Smart Guidet auttavat itse ajastuksissa aika hyvin. Niillä voi kikkailla ja valita, että EyeTV tallentaa automaattisesti tietyt ohjelmat ja siinä voi myös valita millä virittimellä tallennus tapahtuu.
-
Jep, olen käyttänyt jo pitkään fiksuja oppaita, mutta missä vaiheessa tuossa pääsee valitsemaan virittimen?AppleFarmer kirjoitti:EyeTV >> File >> New Smart guideMrAngelos kirjoitti:Hä? Miten tuo (lihavoitu) tapahtuu? En löydä moista mahdollisuutta.AppleFarmer kirjoitti:Asiasta toiseen. Smart Guidet auttavat itse ajastuksissa aika hyvin. Niillä voi kikkailla ja valita, että EyeTV tallentaa automaattisesti tietyt ohjelmat ja siinä voi myös valita millä virittimellä tallennus tapahtuu.
-
Viesti Kirjoittaja ss »
Miten voi tehdä viritinkohtaisia suosikkilistoja?AppleFarmer kirjoitti:Minulla on myös minissä kaksi viritintä, Fire DTV C/CI ja Miglia TVMini. Olen tehnyt molemmille laitteille ihan omat suosikkikanavalistat ja laitan tallennukset sitä kautta (en Program Guiden kautta). Jos laitoin Program Guiden kautta, niin minulla teki juuri tuota samaa kuin sinulla. Mutta nyt kun on kaksi eri suosikkikanavalistaa ja laittaa erikseen, niin homma toimii.
En kyllä keksinyt myöskään miten Fiksussa opaassa saa virittimen valittua
-
Ensiksi teet suosikkikanavalistan, johon laitat viritin A:n kanavat. Sitten sama homma viritin B:n kohdalla. Nyt nimeät nämä listat eri nimillä (kuten tuossa minun kuvassa ylempänä Cable / Antenni). Virittimen (ainakin omalla koneella) voin valita kohdasta Channels >> Service >> esim. DVB-C tai DVB-Tss kirjoitti:Miten voi tehdä viritinkohtaisia suosikkilistoja?AppleFarmer kirjoitti:Minulla on myös minissä kaksi viritintä, Fire DTV C/CI ja Miglia TVMini. Olen tehnyt molemmille laitteille ihan omat suosikkikanavalistat ja laitan tallennukset sitä kautta (en Program Guiden kautta). Jos laitoin Program Guiden kautta, niin minulla teki juuri tuota samaa kuin sinulla. Mutta nyt kun on kaksi eri suosikkikanavalistaa ja laittaa erikseen, niin homma toimii.
En kyllä keksinyt myöskään miten Fiksussa opaassa saa virittimen valittua
Sitten Smart Guidessa yhdeksi kriteeriksi kohta Favorite Channels >> is >> EyeTV Cable (minun kohdalla)
-
Viesti Kirjoittaja ruis12 »
Mulla on kans 2 viritintä, toinen kaapeliin ja toinen maanpäälliseen verkkoon ja olen erottanut kanavat toisistaan niin että maanpäällisten kanavien nimet alkaa T- ja kaikki äänitykset on mennyt ok vaikka olen tehnyt ne suoraan program guidesta. Voisiko ongelmana olla jos kanavien nimet on keskenään samannimisiä?
Lisäksi olen käyttänyt myös noita smart guideja suurinpiirtein samoin kuin AppleFarmer eli siellä on ehtona kanavan nimi sisältää/ei sisällä T-.
-
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka