Hintavertailu PC vs MP
-
Hintavertailu PC vs MP
Viesti Kirjoittaja miicah »
Emo: Tyan tai vastaava 400
Prossu: Intel Quad-Core Xeon E5420 x2 572
Muisti: Kingston Valueram 1024MB 800MHZ DDR2 84
Kovo: Samsung Spinpoint F1 1TB SATA 3.0 129
DVD-asema: 30
Näyttis: Asus EN8800GTS 512M NVIDIA 8800GTS 150
Kotelo: Thermaltake Tsunami VA3000SWA 120
Virta: SilverShield Hercules Dual Switching 550W 70
Firewire: 40
YHT 1745 EUR VS Vastaava MP = 2.740 EUR
Olenko unohtanut listasta jotakin? Vertaanko jotenkin väärin?
Olen alkanut miettiä, että onko käyttöjärjestelmä todella 1000 euron arvoinen? Itselläni on MB ja olen erittäin tyytyväinen siihen ja nyt on harkinnassa kone, jolla voisi / jaksaisi tehdä pidempään töitä. Siis pöytäkone...
Tähän allekirjoitus.
-
Re: Hintavertailu PC vs MP
Viesti Kirjoittaja Crimson »
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
-
Storessa levy oli se peruspaketti joo, ei siis ollut optiona isompaa kovoa, vaan laskin storen hintaan verkkokaupasta hommatun kovon... Ja storessa valkkasin toki 8800 GT:n näytönohjaimeksi.p-veli kirjoitti:Vertailuhintaan olit ilmeisesti valinnut storesta perus tuplaprossu MP:n ja kovoksi 1TB F1:n. Levy, kuten myös muistit, kannattaa ostaa jostain muualta, jos halvalla haluaa saada. Minkälaiseen käyttöön tuo kone tulisi? Onko tuplaprossusta hyötyä? Halvimmillaan saat MP:n 2039€:lla.
Kone tulee satunnaiseen videotyöskentelyyn, valokuvien vääntämiseen ja web-sovelluskehitykseen.
Tähän allekirjoitus.
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
iMac ei tule kyseeseen?miicah kirjoitti:Kone tulee satunnaiseen videotyöskentelyyn, valokuvien vääntämiseen ja web-sovelluskehitykseen.
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
iMac:ssä tökkii laajennettavuuden puute / ylihintaiset optiot. Vai voinko takuuta menettämättä laittaa itse teran kovon?Crimson kirjoitti:iMac ei tule kyseeseen?
Tähän allekirjoitus.
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Voit, kunhan et hajota konetta hommaa tehdessäsi. Mutta onhan siinä iMacissa FireWirekin.miicah kirjoitti:Vai voinko takuuta menettämättä laittaa itse teran kovon?
-
Kodawarisanin sivuilla on kuvat puretusta alu iMacista. Siellä näkyy tuommoinen "Warranty void if removed" –tarra yhden ruuvin päällä, mutta se ei näyttäisi estävän kovon vaihtoa.matteus/2 kirjoitti:Voit, kunhan et hajota konetta hommaa tehdessäsi. Mutta onhan siinä iMacissa FireWirekin.miicah kirjoitti:Vai voinko takuuta menettämättä laittaa itse teran kovon?
-
PC:lle et saa Final Cuttia. No, tämä voi olla tietysti täysin merkityksetön seikka, jos pidät jostain muusta ohjelmasta enemmän. Itselle tuo Final Cut vaan tuntui vähän Premieriä kätevämmältä, kun satunnaisesti olen molemmilla pientä videohommaa tehnyt…miicah kirjoitti:Kone tulee satunnaiseen videotyöskentelyyn...
-
Viesti Kirjoittaja a.miller »
Itse tein vastaavat laskelmat (ja juuri siksi päädyin MP:hen). Mielestäni tuossa on pari, kolme isompaa käpyä:miicah kirjoitti:Näppis: Mikä tahansa laadukas 150
Emo: Tyan tai vastaava 400
Prossu: Intel Quad-Core Xeon E5420 x2 572
Muisti: Kingston Valueram 1024MB 800MHZ DDR2 84
Kovo: Samsung Spinpoint F1 1TB SATA 3.0 129
DVD-asema: 30
Näyttis: Asus EN8800GTS 512M NVIDIA 8800GTS 150
Kotelo: Thermaltake Tsunami VA3000SWA 120
Virta: SilverShield Hercules Dual Switching 550W 70
Firewire: 40
YHT 1745 EUR VS Vastaava MP = 2.740 EUR
Olenko unohtanut listasta jotakin? Vertaanko jotenkin väärin?
Olen alkanut miettiä, että onko käyttöjärjestelmä todella 1000 euron arvoinen? Itselläni on MB ja olen erittäin tyytyväinen siihen ja nyt on harkinnassa kone, jolla voisi / jaksaisi tehdä pidempään töitä. Siis pöytäkone...
- cpu, eli tuossa on 2.5GHz 1333MHz FSB-mallit, 2.8GHz 1600MHz-mallit on kalliimpia, ylikellotus (jota Tyan ei taida tukea, itse mietin Asuksen Z7s:ää, jolla ylikellotus onnistuu jonkun verran yli 400FSB:n) ei ole mielestäni vertailukelpoinen vertailutapa
- muistit, eipä taida Intelin 5400-piirisarja pyörähtää tavallisilla DDR2:lla, pitää olla FB-DIMM-muisteja, esim. 2x2GB n. 150e, tai jos olit ajatellut pyörittää 1GB muistilla, niin...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- kotelo, kun olet nähnyt millainen on MP:n kotelo, voit pyyhkäistä takapuolta tuolla 120e summalla, väittäisin että vastaava maksaisi helposti haarukassa 300-400e
- poweri, MP:ssä on käsittääkseni 1000W poweri, joten sellainen kustantaa hieman enemmän kuin valitsemasi malli
- käyttis, puuttuu listasta, kustantaa versiosta riippuen 100-150e
- lähetyskulut, eli kasasitko listasi yhdestä liikkeestä, vai etsitkö kaikkein halvimmat vaihtoehdot kymmenestä eri putkasta? Jos jälkimmäinen, niin lähetyskuluja alkaa kertyä äkkiä haarukassa 50-70e, MP:ssä "kuuluu hintaan"
- kokoonpanon kasaus & käyttiksen asennus, tuokin pitää hinnoitella, kustantaa taas äkkiä satalappusen korvilla, MP:ssä "kuuluu hintaan"
Itse päädyin tulokseen, ettei kannata muutaman satasen (jos ero on edes pc:n hyväksi, kun valitaan identtiset osat) takia vääntää saatika viritellä ja kellotella (sitäkin tuli tehtyä yli 10v, aika aikansa kutakin).
-
Viesti Kirjoittaja siili69 »
Itse pohdin tässä juuri kovasti Mac Pron ja iMacin välillä ja juuri eilen päätin mielessäni hommata 24-tuumaisen iMacin, mutta tänään mieli taas vaihtuimiicah kirjoitti:Storessa levy oli se peruspaketti joo, ei siis ollut optiona isompaa kovoa, vaan laskin storen hintaan verkkokaupasta hommatun kovon... Ja storessa valkkasin toki 8800 GT:n näytönohjaimeksi.p-veli kirjoitti:Vertailuhintaan olit ilmeisesti valinnut storesta perus tuplaprossu MP:n ja kovoksi 1TB F1:n. Levy, kuten myös muistit, kannattaa ostaa jostain muualta, jos halvalla haluaa saada. Minkälaiseen käyttöön tuo kone tulisi? Onko tuplaprossusta hyötyä? Halvimmillaan saat MP:n 2039€:lla.
Kone tulee satunnaiseen videotyöskentelyyn, valokuvien vääntämiseen ja web-sovelluskehitykseen.

Mutta itse aiheeseen: Nvidian näytönohjainongelmista on ollut juttua tässä viime kuukausina ja tässä taas uusi huhu:
http://gizmodo.com/5035980/inquirer-pre ... -defective
Eli väittävät käytännössä kaikkia 8800-kortteja (ja muitakin) viallisiksi. Näitä näytönohjaimia on kai uusissa MacBook Pro -malleissa (omassa onneksi Ati) ja muihinkin saa.
Itse en tiedä asian todellista tilaa, mutta ajattelin nyt ainakin pistää tiedoksi. Ilmeisesti Dell on ainakin tehnyt joihinkin omiin malleihinsa päivityksen, joka vähentää ongelmia; kenties tuulettimet pörrää sitten kovempaa.
-
Viesti Kirjoittaja Macfly »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Parin viikon näkkileipäkuurin (lue: tilivaje) jälkeen huomaat miten tietokoneen käyttö voi olla ihan oikeasti miellyttävää, eikä enää harmita pätkääkään. Potkua on sen verran, että moniajo tuntuu arkipäivältä ja itse koppakin on hiljainen. Kaiken kruunaa iso littunäyttö. JEE JEE 8)
-
Viesti Kirjoittaja jontteri »
-
Erittäin hyviä argumentteja. Varsinkin tuo prossuasia. Eikä koppahomma ole tuulesta temmattu. Yritin löytää jotakin mäkkiä vastaavaa, siinä onnistumatta. Se on kyllä yliveto koppa. Miksi maailma on täynnä rumia tietokoneita?a.miller kirjoitti: Itse tein vastaavat laskelmat (ja juuri siksi päädyin MP:hen). Mielestäni tuossa on pari, kolme isompaa käpyä:
- cpu, eli tuossa on 2.5GHz 1333MHz FSB-mallit, 2.8GHz 1600MHz-mallit on kalliimpia, ylikellotus (jota Tyan ei taida tukea, itse mietin Asuksen Z7s:ää, jolla ylikellotus onnistuu jonkun verran yli 400FSB:n) ei ole mielestäni vertailukelpoinen vertailutapa
- muistit, eipä taida Intelin 5400-piirisarja pyörähtää tavallisilla DDR2:lla, pitää olla FB-DIMM-muisteja, esim. 2x2GB n. 150e, tai jos olit ajatellut pyörittää 1GB muistilla, niin...![]()
- kotelo, kun olet nähnyt millainen on MP:n kotelo, voit pyyhkäistä takapuolta tuolla 120e summalla, väittäisin että vastaava maksaisi helposti haarukassa 300-400e
...
Muistia olin tuohon laskenut joo sen perus 2GB, mutta näköjään väärällä mallilla. Hintaero todella kaventuu aikalailla olemattomiin.
Kiitos paljon näistä.
Tähän allekirjoitus.
-
Viesti Kirjoittaja Troubleman »
-Koneen kokoaminen (jos itse kokoat, aikaa tuhraantuu paljon, ja kukaan ei korvaa jos mokailee jotain. Jos taasmiicah kirjoitti: Olenko unohtanut listasta jotakin? Vertaanko jotenkin väärin?
joku muu kokoaa niin rahaa joutuu siitäkin pulittamaan)
-Käyttiksen, ajureiden yms. asentaminen
-
Viesti Kirjoittaja jontteri »
-
Ehkä tässä on yksi MP:n akiilleen kantapää. Jos ottaisin Linux/PC -pöntln, en laittaisi 2700 ecua siihen. Tyytyisin vähempäänjontteri kirjoitti:Epäilen että jos olisin pistäny saman n.2000 egeä kiinni puuceehen en olisi näin tyytyväinen.
ja saisin luultavasti kaiken sen aikaiseksi, mitä aionkin.
Hommassa vain kaivelee se, että tiedän OSX:n parhaaksi ja koskaan (satunnaisissakaan) videoprojekteissa ei ole tehoa
liiaksi.
Tällä hetkellä yritän perustella itselleni 8:aa ydintä virtualisoinnin tehontarpeella (virtualisointi on todellinen tarve) ja näillä satunnaisilla
videotöillä.
Tähän allekirjoitus.
-
Viesti Kirjoittaja Macfly »
MacPro:n käyttö on minulle kuvien ja videoiden editointi, sekä enevässä määrin multimediakeskus (videotykki, Bluray, jne..).
Kannustussanat voit jo lukea aiemmasta kommentistani 8)
-
Itseäni lainaten: lähetin äsken tarjouspyynnön Mac Pro:sta Tampereen Markantaloon ja Musta-Pekalle: 2x2,8 GHz, 8 GB muistia, pari pientä levyä ja sisäinen AirPort, seuraksi 500 GB time capsule + joku 24-28 -tuumainen näyttö. Lisäksi vielä äiteelle MacBook Air... odotamme mielenkiinnolla hintoja ja tietysti parin viikon päästä päivittyviä mallejasiili69 kirjoitti:Itse pohdin tässä juuri kovasti Mac Pron ja iMacin välillä ja juuri eilen päätin mielessäni hommata 24-tuumaisen iMacin, mutta tänään mieli taas vaihtui

Jaska
-
Musta-Pekka vastasi saman päivän aikana: Mac Pro:n hinta 2845 e + 50 e AirPortista jälkitoimitettuna. Time Capsulen ja MBA:n hinnat olivat yhteensä kolmisen kymppiä Apple Storen hintoja halvemmat.siili69 kirjoitti:Itseäni lainaten: lähetin äsken tarjouspyynnön Mac Pro:sta Tampereen Markantaloon ja Musta-Pekalle: 2x2,8 GHz, 8 GB muistia, pari pientä levyä ja sisäinen AirPort, seuraksi 500 GB time capsule + joku 24-28 -tuumainen näyttö. Lisäksi vielä äiteelle MacBook Air... odotamme mielenkiinnolla hintoja ja tietysti parin viikon päästä päivittyviä malleja
Katsotaan vielä Markantalon vastaus, mutta saattaapa hyvin käydä niin, että tilaan pelkän Mac Pro:n Apple Storesta (ainoastaan AirPortilla ryyditettynä) ja hommaan muistit ja toisen levyn ja näytön jostain itse.
-
Viesti Kirjoittaja hrmh »
En tosin tiedä miten hinnat ovat kehittyneet tässä kuukausien aikana.
Galenos, rakastettuni
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
-
Viesti Kirjoittaja memedesigner »
Mut 3D puolella Windows voi olla joillekin must kun joitain avainsoftia ei OS X:lle (vielä) löydy.
-
Minkä hintaluokan laitteita testissä oli? Oliko verrokki macissa NVIDIA Quadro FX 5600 –näytönoihjain ja 15 000rpm SAS–levyt?memedesigner kirjoitti:…nohevampi grafiikkakortti ja nopeammat levyt, hintaa 200 puntaa vähemmän kuin verrokki Mac PROlle.
-
Viesti Kirjoittaja Karelia »
Näyttäsivät olleen 2000 ja 4000 punnan väliltä. Mäkissä oli GeForce 8800GT ja 4x1tb Hitachi Deskstar 7K1000 sata-levytMinkä hintaluokan laitteita testissä oli? Oliko verrokki macissa NVIDIA Quadro FX 5600 –näytönoihjain ja 15 000rpm SAS–levyt?
Palaa sivulle “Mac Pro ja Mac Studio”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka