Niin siis toimiiko 3G iPhone täydellisesti TeleFinlandin SIM:llä vai ei?
TeleFinlandin asiakaspalvelu ei uskalla vastata mitään vaan neuvoo soittamaan Soneralle...Soneralla sanovat ( tietysti ), että ei toimi kun on operaattorilukittu...Soneran myyntipisteessä sanovat, että toimii, mutta datansiirto ei täydellisesti; että esim nettailu ei jotenkin futaa - striimaus tai jotain tollasta ja että varmasti ei toimi vanhalla TF:n SIM:llä ( outoa, koska TF:llä ei ole kuin yksi ainoa SIM-tyyppi - ei sitä ole koskaan muutettu )...Ainoat käyttäjäkokemukset on täältä muiden topikkien alta löytyvät "mulla ainakin toimii"-kommentit...
Eli mitä,häh?
Kuinka moni täällä oikeasti käyttää iphonea TF:n SIM:llä ja toimiiko se nyt varmasti?
En todellakaan mene ostamaan vehjettä ennenkuin joku antaa 100% luotettavan vastauksen.
vielä kerran... iphone + TeleFinland?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
vielä kerran... iphone + TeleFinland?
Viesti Kirjoittaja SanttuS »
-
Re: vielä kerran... iphone + TeleFinland?
Viesti Kirjoittaja Kenzy »
Kyllä se iPhone toimii telefinlandin kortilla. Juuri viikonloppuna anoppi sai 3G-version iPhonesta, ja jumitti, kun ei Sonera avannut liittymää niinkuin piti joidenkin numeronvaihtohässäköiden vuoksi. Kova halu oli päästä kuitenkin tuota näpertämään, joten kävin hakemassa testiksi ärrältä prepaid- Telefinlandin, mikälie Telefinland- Helppo tjtsp, ja sillä se toimi, puhelut, tekstiviestit jnejne, pelaa täydellisesti.
-
Viesti Kirjoittaja MLari »
Itselläni ollut jo reilun viikon ajan käytössä telefinlandin pulina-liittymä rajoittamattomalla datalla. Kaikki toimii!
Kenzy mainitsikin jo puhelut ja tekstarit, mutta itse voin vahvistaa, että myös data toimii 3G:llä ja edgellä ilman mitään ongelmia. Safari, App Store (iTuneshan vaatii wlanin ihan nopeussyistä), iSSH, Google Maps, sähköposti... kaikki testattu
edit: siis myös youtube
ja videot jopa latautuvat melko nopeasti
Kenzy mainitsikin jo puhelut ja tekstarit, mutta itse voin vahvistaa, että myös data toimii 3G:llä ja edgellä ilman mitään ongelmia. Safari, App Store (iTuneshan vaatii wlanin ihan nopeussyistä), iSSH, Google Maps, sähköposti... kaikki testattu
edit: siis myös youtube

-
Viesti Kirjoittaja lassix »
juu, toimiihan tuo. itsellä telefinlandin puhepaketti 250, 100 tekstaria ja rajaton data, hyvin pelittää.
ei ongelmia minkään kanssa, datasiirto toimii moitteettomasti, mitä nyt välillä iphåne tipahtaa 3g-verkosta edgeen.

-
Viesti Kirjoittaja Jonzalez »
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ymmärtääkseni millään TeleFinlandin liittymällä ei päästä datasiirrossa kuin edge-nopeuksiin. Eli maksiminopeus rajoittamattomassa datassa on 384 kbit/s.
Ei siis mitään todellisia 3G nopeuksia noilla liittymillä... eikä näin ollen varsinaista nopeusetua edellisen mallin iPhoneen verrattuna. Vähän kun ajelisi rajoitin päällä urheiluautolla?
Jotain jäynää emäyhtiö Soneralta heidän hiukan kalliimpaan hintaan verrattuna![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)

Jotain jäynää emäyhtiö Soneralta heidän hiukan kalliimpaan hintaan verrattuna
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Olen ihan samassa käsityksessä, max 384.Jonzalez kirjoitti:Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ymmärtääkseni millään TeleFinlandin liittymällä ei päästä datasiirrossa kuin edge-nopeuksiin. Eli maksiminopeus rajoittamattomassa datassa on 384 kbit/s.Ei siis mitään todellisia 3G nopeuksia noilla liittymillä... eikä näin ollen varsinaista nopeusetua edellisen mallin iPhoneen verrattuna. Vähän kun ajelisi rajoitin päällä urheiluautolla?
Jotain jäynää emäyhtiö Soneralta heidän hiukan kalliimpaan hintaan verrattuna
-
Viesti Kirjoittaja Toni Nummela »
Mulla oli Sonera data teho eikä sillä päässyt tämän telefinlandin ohi nopeudessa ainakaan Tampereella, joten se niistä todellisista 3g-nopeuksista...Jonzalez kirjoitti:Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ymmärtääkseni millään TeleFinlandin liittymällä ei päästä datasiirrossa kuin edge-nopeuksiin. Eli maksiminopeus rajoittamattomassa datassa on 384 kbit/s.Ei siis mitään todellisia 3G nopeuksia noilla liittymillä..
-
Viesti Kirjoittaja Jukh »
Jep, itselläni oli aluksi Soneran 512k yhteys jonka jälkeen vaihdoin TF 384k ja ero ei kyllä mikään kovin iso ollut. Enpä ole sitä kaipaillut nyt muutamien viikkojen käytön aikana.Toni Nummela kirjoitti:Mulla oli Sonera data teho eikä sillä päässyt tämän telefinlandin ohi nopeudessa ainakaan Tampereella, joten se niistä todellisista 3g-nopeuksista...Jonzalez kirjoitti:Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ymmärtääkseni millään TeleFinlandin liittymällä ei päästä datasiirrossa kuin edge-nopeuksiin. Eli maksiminopeus rajoittamattomassa datassa on 384 kbit/s.Ei siis mitään todellisia 3G nopeuksia noilla liittymillä..
iPhone 5 16GB, MacBook Air 11"
-
Viesti Kirjoittaja ss »
Kyllä sillä pääsee perus 3G nopeuteen, ja siis 3Gtä voi käyttää.Jonzalez kirjoitti:Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ymmärtääkseni millään TeleFinlandin liittymällä ei päästä datasiirrossa kuin edge-nopeuksiin.
Kyllä, ja siis 3Gllä. ero numeroita isompi EDGEeen verrattuna, mikä nyt sitten Iphonella on EDGE maksimi, jossain 200kbit/s pinnassa?Jonzalez kirjoitti: Eli maksiminopeus rajoittamattomassa datassa on 384 kbit/s.![]()
-
Viesti Kirjoittaja jarski78 »
Mulla ollut Tf:n kortti 3G mallin ilmestymis päivästä lähtien iPhonessa, kaikki pelaa!
Muutaman kerran testannu 3G alueella ppo:n nopeustestillä pikkase reilu 400 kbs (rajoittamaton data paketti 384 kbs)![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Muutaman kerran testannu 3G alueella ppo:n nopeustestillä pikkase reilu 400 kbs (rajoittamaton data paketti 384 kbs)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBookPro 13" Retina
iPhone 5s
iPhone 5s
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka