Olen tässä nyt viritellyt sellaista kokoonpanoa, että mac miniin (core 2 duo) laitetaan tuo eyeTV 310 DVB-S viritin. Kaikki toimii muuten mainiosti, mutta DiSEqC kautta kytketystä neljästä satelliitista vain kolmelta löytyy kanvia. Ja tietenkin se tärkein jää uupumaan, eli tuo Canal Digitalin Thor satelliitti. Olen hankkinut tuohon boksiin tuon CA-moduulin, ja tiedän, että boksi osaa sitä lukea.
Kolmelta muulta satelliitiltä (Astra, Hotbird, Sirius) löytyy kyllä kanavat. Ja kun satelliitin kytkee vanhaan digiboksiin, niin silloin näkyy kaikilta. Eli vika ei voi olla satelliitissä, eikä välttämättä oikein tuossa eyetv boksissakaan, siksi veikkaan softaa.
Tuo Thor satelliitin pitäisi sijaita 1 aste W. Kun valitsen sen tilalle Nilestar satelliitin (7 astetta W), niin sieltä kyllä löytyy kanavia, valoitettavasti vain ei oikeita minun käyttööni. Lähetin Elgatolle support pyynnön, mutta vastausta en ole vielä saanut. Pääsekö noihin satelliittien tietoihin jotenkin käsiksi? Vanhassa digiboksissa oli todella monipuoliset, satelliitti kohtaiset säädöt, josta pääsi säätämään taajuuksien ja sijaintien lisäksi polarisaatiota (kai.. en ole mikään asiantuntija).
Käytössä softana tuo EyeTV 3. Boksin, koneen ja EyeTV:n softat päivitetty uusimpiin mitä löytyy... (EyeTV 310 FW 1.1.0, EyeTV 3.0.3, OS X 10.5.4)
Kaikki apu kelpaa...
EyeTV 310 ja Thor -satelliitti
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
EyeTV 310 ja Thor -satelliitti
Viesti Kirjoittaja prokaryon »
MacBook Pro 15" 2,6GHz 4Gb RAM
Mac Mini core duo 1,5 GHz 2Gb RAM
PowerBook G4 15" 1,67GHz
PowerBook G4 12" 1,5GHz
8Gb iPhone 2G
PowerBook G4 15" 1,67GHz
PowerBook G4 12" 1,5GHz
8Gb iPhone 2G
-
Re: EyeTV 310 ja Thor -satelliitti
Viesti Kirjoittaja prokaryon »
Itse itselleni vastaten.
Pitkien säätöjen jälkeen ja Elgaton tuesta mitään kuulematta olin jo heittämässä boksilla vesilintua. Sitten kävi niin onnekas sattuma, että vanhastakin digiboksista hävisi kanavat! Syys siis saattaa olla antenneissani! Sitten koputtelemaan ja ravistelmaan DiSeqC laatikkoa ja avot?! signaali välähteli tyylikkään katkonaisesti. Kauppaan ostamaan uusi, ja kuin kertaheitolla, sain kaikki kanavat näkymään tuossa Elgaton eyeTV 310:ssa. Myös maksukortti pelittää aivan täysin. Upeeta!
Mutta kokemus ei ollut mitenkään helppo. Ei varmaan kovin monella taida olla suomessa kyseistä viritystä pystyssä. Harmi, olisin mielelläni kuullut neuvoja.
Pitkien säätöjen jälkeen ja Elgaton tuesta mitään kuulematta olin jo heittämässä boksilla vesilintua. Sitten kävi niin onnekas sattuma, että vanhastakin digiboksista hävisi kanavat! Syys siis saattaa olla antenneissani! Sitten koputtelemaan ja ravistelmaan DiSeqC laatikkoa ja avot?! signaali välähteli tyylikkään katkonaisesti. Kauppaan ostamaan uusi, ja kuin kertaheitolla, sain kaikki kanavat näkymään tuossa Elgaton eyeTV 310:ssa. Myös maksukortti pelittää aivan täysin. Upeeta!
Mutta kokemus ei ollut mitenkään helppo. Ei varmaan kovin monella taida olla suomessa kyseistä viritystä pystyssä. Harmi, olisin mielelläni kuullut neuvoja.
MacBook Pro 15" 2,6GHz 4Gb RAM
PowerBook G4 15" 1,67GHz
PowerBook G4 12" 1,5GHz
8Gb iPhone 2G
PowerBook G4 15" 1,67GHz
PowerBook G4 12" 1,5GHz
8Gb iPhone 2G
-
Re: EyeTV 310 ja Thor -satelliitti
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Millaiset ovat olleet käytökokemukset tästä setistä?
itse olen harkinnut Mac Mini + EyeTV 310 + Eyetv Diversity + FullHD plasma yhdistelmää Mediacenteriksi...
Toimiihan tuossa EyeTV 310:ssa myös HD kanavat ok?
itse olen harkinnut Mac Mini + EyeTV 310 + Eyetv Diversity + FullHD plasma yhdistelmää Mediacenteriksi...
Toimiihan tuossa EyeTV 310:ssa myös HD kanavat ok?
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka