”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: Tyhmät iPhone 3G-kysymykset
Viesti Kirjoittaja Taatto »
Olen lisännyt moniin yhteystietoihini kuvia ko. henkilöistä. Normaalisti kun soitan, tai kun ko. henkilö soittaa, sen kuva ilmestyy ruudun yläreunaan taustakuvani yläpuolelle.
Mutta on yksi yhteystieto ja yksi kuva, joka samassa tilanteessa näkyy suurempana ja korvaa taustakuvani.
Olen etsinyt jotain säätöä, joka tuohon yhteystietoon liityisi, mutta en ole löytänyt.
Ominaisuus olisi kiva kaikkien yhteystietojen kohdalla.
-
Viesti Kirjoittaja ffwd »
mä oon huomannut, että kuva näkyy isolla jos olen ottanut sen iphonella. jos oon lisännyt macin address bookkiin sen kuvan jostain paikasta x kokoa y, niin se näkyy soiton tullessa pienenä yläreunassa. ootko lisännyt nuo kaikki kuvat iphonen omalla kameralla?Taatto kirjoitti:Mistähän johtuu?
Olen lisännyt moniin yhteystietoihini kuvia ko. henkilöistä. Normaalisti kun soitan, tai kun ko. henkilö soittaa, sen kuva ilmestyy ruudun yläreunaan taustakuvani yläpuolelle.
Mutta on yksi yhteystieto ja yksi kuva, joka samassa tilanteessa näkyy suurempana ja korvaa taustakuvani.
Olen etsinyt jotain säätöä, joka tuohon yhteystietoon liityisi, mutta en ole löytänyt.
Ominaisuus olisi kiva kaikkien yhteystietojen kohdalla.
-
Viesti Kirjoittaja Taatto »
Ehdit vastata ensin. Löysin ratkaisun.ffwd kirjoitti:mä oon huomannut, että kuva näkyy isolla jos olen ottanut sen iphonella. jos oon lisännyt macin address bookkiin sen kuvan jostain paikasta x kokoa y, niin se näkyy soiton tullessa pienenä yläreunassa. ootko lisännyt nuo kaikki kuvat iphonen omalla kameralla?
Jos liittää kuvan yhteystietoon iPhonessa, se korvaa puhelun aikana taustakuvan. Macin Osoitekirjassa (tai muussa tietokoneen ohjelmassa) liitetyt kuvat näkyvät pienenä näytön yläreunassa ja taustakuva pysyy paikallaan.
Muoks: kirotusvihreen krojaus, ja arvelun kopiointi myös iPhone pikkujippoihin
-
Viesti Kirjoittaja harri »
On perää.McZeal kirjoitti:Onko tässä mitään perää?
YouTube - 3G iPhone Ad vs Real World: A performance comparison
http://www.youtube.com/watch?v=oaN1Nz1Dyls
Mutta ei kai kukaan nyt ole niin sisnisilmäinen että uskoisi mainoksen olevan totta. Ei kai?
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja salmijor »
Kiitti vaan oikein hirmuisesti näistä valaisevista neuvoista. Siis oikein vaivauduit näin laaja-alaisesti vastaamaan.Sparta kirjoitti:Mailista ja Iphotosta.
Jos joku nyt viitsisi vastata asiallisesti meitin ongelmiin. Kitooos!
-
Viesti Kirjoittaja Kimilius »

Kysymys, jota en ole onnistunut ratkaisemaan: kun sää-sovelluksesta siirtyy yahoon omille sääsivuille, näkyy nettisivujen teksti ilmeisesti hollanniksi. Saako tuon oletuskielen vaihdettua jostain pysyvästi, esim. englanniksi?
-
Viesti Kirjoittaja Sparta »
Eli luot kansion IMAP-postissasi, jolloin se ilmestyy synkronoinnissa automaattisesti iPhoneesi. iPhonessa et voi tehdä postikansioita.salmijor kirjoitti:Kiitti vaan oikein hirmuisesti näistä valaisevista neuvoista. Siis oikein vaivauduit näin laaja-alaisesti vastaamaan.Sparta kirjoitti:Mailista ja Iphotosta.
Jos joku nyt viitsisi vastata asiallisesti meitin ongelmiin. Kitooos!
iTunesissa voit valita mitkä rullat synkkaat iPhonen kautta, iPhonessa ei voi tehdä kuvakansioita. Kaikki puhelimella ottamasi/netistä tallentamasi kuvat menevät puhelimessa sinne samaan kansioon.
Lyhyt vastaus siksi että näitä asioita on puitu sata kertaa jo näissä ketjuissa. Pitäis varmaan tehdä näistäkin jonkinlainen FAQ.
-
Viesti Kirjoittaja smicke »
Kokeilin itse tässä kotona (5 tolppaa) videon tahtiin omalla luurilla, ja vauhti safarissa oli melko tarkkaan samanlainen. Applen mainoksessa nettisivu aukeaa lähestulkoon yhtä nopeasti kuin kotikoneella, mikä on selvää asioiden kaunistelua. Ei iPhonen prosessorissa riitä teho sivun piirtämiseen noin nopsaan vaikka netti olisi kuinka nopea.Muffe kirjoitti:No toi Safarin hitaus johtuu siitä että videon tekijä ei nopeudesta päätellen ollut 3G alueella (eikä varmaan ollut käytössä nopein mahdollinen (3,6Mbps) netti). Kartat-sovelluksen hitaudesta njoo.. Riippuu signaalin saamisesta, ei itselläni noin kauaa kestä.McZeal kirjoitti:Onko tässä mitään perää?
YouTube - 3G iPhone Ad vs Real World: A performance comparison
http://www.youtube.com/watch?v=oaN1Nz1Dyls
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Mulla ainakin näkyy englanniksi.Kimilius kirjoitti:Kysymys, jota en ole onnistunut ratkaisemaan: kun sää-sovelluksesta siirtyy yahoon omille sääsivuille, näkyy nettisivujen teksti ilmeisesti hollanniksi. Saako tuon oletuskielen vaihdettua jostain pysyvästi, esim. englanniksi?
Oletko määrittänyt siellä Yahooon sivuilla oletuspaikkakunnaksi minkä, minulla Helsinki?
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Mulla on address bookissa sekalainen läjä kontaktitietoja, osa luotu noksulla, osa se:llä. Siirsin ne iPhoneen niin oli järkyttävä homma muotoilla ne oikein (etu- ja sukunimet oikeisiin kenttiin, ääkköset...). Kerran tyhjensin address bookin ja synkkasin iPhonen kanssa niin tietenkin siinä kävi niinpäin että iPhonekin tyhjeni. Ja sama järkyttävä homma uudestaan (onneks oli käyntikortit tallessa). Nyt en uskalla synkkaa ollenkaa kontakteja ettei mee luuri ihan sekasin

iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja honpsu »
Tottakai kaikki fanboyt nyt uskovat että Apple ostaa mainosaikaa primetimeaikaan pari minuuttia ylimääräistä vain näyttääkseen miten safari latailee sivuja totuudenmukaisesti! =D ei lollotilol. ja järki käteen ihmiset.harri kirjoitti: Mutta ei kai kukaan nyt ole niin sisnisilmäinen että uskoisi mainoksen olevan totta. Ei kai?
-Harri
iPhone 4 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Tietenkin iPhone tyhjenee kun sä jätät/laitat sen rukin siihen "Korvaa iPhonen tiedot: Yhteystiedot". Ota se ruksi pois niin se synkkaa ne. Jos sä tyhjällä korvaat jotain, niin tietenkin seuraa tyhjää.jjari kirjoitti:Miten korvata macin address bookin kontaktit iphonen kontakteilla?
Mulla on address bookissa sekalainen läjä kontaktitietoja, osa luotu noksulla, osa se:llä. Siirsin ne iPhoneen niin oli järkyttävä homma muotoilla ne oikein (etu- ja sukunimet oikeisiin kenttiin, ääkköset...). Kerran tyhjensin address bookin ja synkkasin iPhonen kanssa niin tietenkin siinä kävi niinpäin että iPhonekin tyhjeni. Ja sama järkyttävä homma uudestaan (onneks oli käyntikortit tallessa). Nyt en uskalla synkkaa ollenkaa kontakteja ettei mee luuri ihan sekasin

Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja Bluttis »
-
Viesti Kirjoittaja MacNewbie »
Ennustavaa tekstinsyöttöä ei saa pois. Bluetoothilla ei voi vastaanottaa mitään. Nokian autosarjaan olen onnistunut yhdistämään iPhonen bluetoothilla, en muualle.Bluttis kirjoitti:Sori jos tätä on jo käsitelty, mutta.... saako ton ennakoivan tekstinsyötön textareista pois päältä? Ja sit toinen juttu...onko tosiaan näin että bluetoothilla ei voi vastaanottaa musaa esim. noksun puhelimesta? Vai eikö vaan ifööni tunnista pari vuotta vanhan noksun bluetoothia?
-
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
Miten saa lähetettyihin tekstiviesteihin kuittauksen. Eli tulisi joku ilmoitus jos/kun tekstari meni vastaanottajan kapulaan.
Kiitos.
T:Harri
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Kiitti v***n hyvästä neuvosta. Järkyttävä homma taas edessä.Macpoika kirjoitti:Tietenkin iPhone tyhjenee kun sä jätät/laitat sen rukin siihen "Korvaa iPhonen tiedot: Yhteystiedot". Ota se ruksi pois niin se synkkaa ne. Jos sä tyhjällä korvaat jotain, niin tietenkin seuraa tyhjää.jjari kirjoitti:Miten korvata macin address bookin kontaktit iphonen kontakteilla?
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja Jukina »
Olen Googlannut ja käyttänyt etsi komentoa: lisää maa yhteystiedot 3G iphone hakusanoja käyttäen ei tulosta. Käyttöohjeista en ole löytänyt.
Tyhmäkö siis olen?
-
Viesti Kirjoittaja MacNewbie »
Jos omistat mäkin niin eikös tuo onnistu ihan Address Bookkiin muokkaamalla maan nimeä ja synkkaamalla contactit iPhonen kanssa?Jukina kirjoitti:Miten saan lisättyä yhteystietojen maalistaan uusia maita? Minulla siellä ei näy esim Moldova Euroopassa yms. Minulla on aika monta kaveria maissa, joita iPhonen listalla ei löydy.
Olen Googlannut ja käyttänyt etsi komentoa: lisää maa yhteystiedot 3G iphone hakusanoja käyttäen ei tulosta. Käyttöohjeista en ole löytänyt.
Tyhmäkö siis olen?
-
Ei toimi kunnolla! Syncatessa maan nimi tulee iPhonen maa -kenttään oikein, mutta jos haluat editoida korttia iPhonessa, niin maata ei löydykään. Tämä vaikuttaa myös muiden ohjelmien toimintaan. Esim. iphone laittaa oletuksena joko Suomen tai Yhdysvallat kun kokeilee karttaohjelmaa ja osoitteen paikannusta.MacNewbie kirjoitti:Jos omistat mäkin niin eikös tuo onnistu ihan Address Bookkiin muokkaamalla maan nimeä ja synkkaamalla contactit iPhonen kanssa?Jukina kirjoitti:Miten saan lisättyä yhteystietojen maalistaan uusia maita? Minulla siellä ei näy esim Moldova Euroopassa yms. Minulla on aika monta kaveria maissa, joita iPhonen listalla ei löydy.
Tyhmäkö siis olen?
Ja kun on matkalla iPhonessa ei saa tehtyä kunnollista osoitekorttia. Pitää täydentää läppärin osoitekirjassa.
Tällä ei tietysti ole kaikille merkitystä, mutta jos on kansainvälisiä kontakteja, niin aikamoinen bugi sanoisin.
Löysin jonkun ohjeen, mutta siinä pitäisi mennä räpeltämään systeemitiedostoja. Macissä tätä harvemmin tarvitsee tehdä.
http://modmyifone.com/wiki/index.php/Ad ... dress_Book
-
Viesti Kirjoittaja Omenan poimija »
Edit: siis kopioitua..
-
Viesti Kirjoittaja laama »
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Pystyy.laama kirjoitti:Pysyykö iphoneen laittaa biisin soittoääneksi vai onko valittava niistä kämäsistä vakkari äänistä?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Ei tietääkseni.Omenan poimija kirjoitti:Saako iluurista suoraan siirrettyä puhelinnumerot SIM-kortille??
Edit: siis kopioitua..
-
Esimerkiksi Amadeus -ohjelmalla (http://www.hairersoft.com/AmadeusPro/AmadeusPro.html) editoi alle 40 s jakso (pidemmät ei toimi), jota haluat käyttää soittoäänenä. Tallenna .m4a -muodossa työpöydälle. Sitten vaihda .m4a -pääte .m4r:ksi ja lataa iTunesiin. Synkronoi iPhone (soittoäänet) ja voilá, sinulla on uusi soittoääni.laama kirjoitti:Pysyykö iphoneen laittaa biisin soittoääneksi vai onko valittava niistä kämäsistä vakkari äänistä?
Myös GarageBandillä voi myös tehdä soittoääniä vaikka ihan omista biiseistä. Siistiä!
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka