Heti alkuun, olen aika nyyb iphonen kanssa ja taustatietona sen verran, että sain tämän 8gb iphonen luultavasti jenkeistä (tai englannista?) lahjaksi erään pokerisivuston kautta kun pelasin tietyn määrän kuukaudessa siellä niiden pelejä. Puhelin oli pakettissa niinkuin olisi ollut uusi muovit sun muut päällä eli en tiedä onko se ollut mahdollista unlockata tms aikaisemmin jossain ennen minulle lähetystä(?) Puhelin kuitenkin pelitti ihan normaalisti kun vaihdoin vain AT&T mukana tulleen sim kortin suoraan elisan korttiin ilman mitää ongelmia. Olen uusi myös hopeisen omenan foorumeille ja tänne minut ohjattiin eräältä toiselta foorumilta jossa kysyin asiasta.
Eräs kaunis päivä tässä ajattelin että asennen iTunesin, jotta saisin jotain uutta ja siirrettyä musiikkia puhelimeeni ja iTunes ehdotti ensimmäisenä, että puhelimessa on vanha softa, että päivitä uuteen softaan no vedin päivityksen iTunersin kautta ja sen jälkeen menikin sitten koko puhelin lukkoon. Nyt puhelimella ei enää pysty soittamaan kun hätäpuheluita. Koitin googettaa ja imutin semmoisen ohjelman kun ZipPhone ja koitin sillä jotain tuloksetta. Mitäs tässä nyt pitäs sitte tehdä? Apua kaivattaisiin ja mielellään rautalangasta väännettynä.
iPhone 8gb meni lukkoon, apua kaivataan
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 8gb meni lukkoon, apua kaivataan
Viesti Kirjoittaja TeNDoLLA »
-
Re: iphone 8gb meni lukkoon apua kaivataan
Viesti Kirjoittaja septic »
Ai ai, ei parane päivittää iTunesilla mitään ilman varmuutta, että se todella toimii, kun kyseessä on murrettu puhelin. Mutta se viisastelusta.
Mitä todennäköisimmin päivitit 2.0.-käyttiksen luuriisi, joka on melkoisen helppo murtaa. Täältä löytyy rautalankaohjeet. Jos ei onnistu, niin kysy ihmeessä, kyllä me sun puhelimes henkiin vielä saadaan. http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1572
Nuo ohjeet siis sillä oletuksella, että käytät Windowsia. Samalta saitilta löytyy myös mac-ohjeet.
Mitä todennäköisimmin päivitit 2.0.-käyttiksen luuriisi, joka on melkoisen helppo murtaa. Täältä löytyy rautalankaohjeet. Jos ei onnistu, niin kysy ihmeessä, kyllä me sun puhelimes henkiin vielä saadaan. http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1572
Nuo ohjeet siis sillä oletuksella, että käytät Windowsia. Samalta saitilta löytyy myös mac-ohjeet.
-
Re: iPhone 8gb meni lukkoon, apua kaivataan
Kiitos ja kumarrus. Tein tuon mukaan ja puhelin alkoi pelittämään joka tietysti on tärkein harmi vain meni kaikki kontaktit, mailit ja kuvat siinä. Pari kysymystä heräsi tuosta tutoriaalista sen aikana:
Tuossa step 6:ssa sanottiin että tsekataan Cydiä ja jos ei ole AT&T käytössä niin myös youtube fix ja mulla on elisa eli ne tsekkasin molemmat, mutta mites tuo installer 2.0 kohta? Seon tuossa niiden tutoriaalin kuvassa ainakin tsekattuna mutta itse ohjeissa ei sanota että se pitäisi tsekata. Tsekkasin senkin sen kuvan mukaan.
Sit toinen oli tuossa step 8:ssä eli mitä on payloadit kun niistä ei kerrottu tuossa oppaassa mitään?
Tuossa step 6:ssa sanottiin että tsekataan Cydiä ja jos ei ole AT&T käytössä niin myös youtube fix ja mulla on elisa eli ne tsekkasin molemmat, mutta mites tuo installer 2.0 kohta? Seon tuossa niiden tutoriaalin kuvassa ainakin tsekattuna mutta itse ohjeissa ei sanota että se pitäisi tsekata. Tsekkasin senkin sen kuvan mukaan.
Sit toinen oli tuossa step 8:ssä eli mitä on payloadit kun niistä ei kerrottu tuossa oppaassa mitään?
-
Viesti Kirjoittaja septic »
Molemmissa oikeastaan vain valitaan, että mitä extraa asennetaan samalla. Installer 2.0 on ohjelma, jolla saat myös muita kuin Applen hyväksymiä AppStoren ohjelmia puhelimees. Cydia on jokseenkin vastaava.TeNDoLLA kirjoitti:Kiitos ja kumarrus. Tein tuon mukaan ja puhelin alkoi pelittämään joka tietysti on tärkein harmi vain meni kaikki kontaktit, mailit ja kuvat siinä. Pari kysymystä heräsi tuosta tutoriaalista sen aikana:
Payloadit ovat käsittääkseni samantyylisiä juttuja, eli olisit pystynyt jo tässä vaiheessa lisäilemään haluamias juttuja puhelimeen.
Kaikki kuitenkin sujui ihan hyvin noilla sun tekemillä valinnoilla. Kannattaa jatkossa ottaa iTunesilla varmuuskopiot puhelimen sisällöstä.
-
Selvä homma. Seuraava ongelma ilmeni. Menin tuonne cydiaan ja siellä oli ehtotus että ois upgrade 8:saan jo asennettuun pakettiin. Laitoin niille upgraden cydiasta ja puhelin latasi ne ja asensi ne, mutta nyt se jäi jumiin tuohon mustaan complete ikkunaan jossa näkyy tarkemmat tiedot mitä on tehty asennuksen (pakettien upgraden) aikana. Olen yrittänyt painaa "Close Window" -nappia sekä virtanapista koittanut katkaista, mutta mitään ei tapahdu. Ruudussa kyllä on keskellä se perinteinen pyörivä lataus homma koko ajan.
Mielessä kävi semmoinen josko root partitiolta olisi tila loppunut? Valitsin partiotion sizerista kooksi 512MB kun loin tuon IPSW tiedoston Winpwnilla. Asentaako tuo cydia muuten kaikki myöhemmät ohjelmat / paketit mitä haen juurikin tuonne root partitiolle vai osaako se käyttää puhelimessa olevaa muuta vapaata tilaa?
Mielessä kävi semmoinen josko root partitiolta olisi tila loppunut? Valitsin partiotion sizerista kooksi 512MB kun loin tuon IPSW tiedoston Winpwnilla. Asentaako tuo cydia muuten kaikki myöhemmät ohjelmat / paketit mitä haen juurikin tuonne root partitiolle vai osaako se käyttää puhelimessa olevaa muuta vapaata tilaa?
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka