Poistin kuvan, koska kuvan kohteelta en kysnyt lupaa.
Tässä peruskuva tilalle.
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Viesti Kirjoittaja ompputetteri »
Viesti Kirjoittaja sinitiainen »
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Keijut on pieniä? Mun lapsi oli paljon pienempi tullessaan. Nyt se on jo isompi kuin minä.sinitiainen kirjoitti:[
Maahiskeiju saunapuhtaana
Kävi joku vahinko kun tuli noin pienenä
Juuri kun luulin oppineeni kuvan siirtämisen, kävi noin.Paapa kirjoitti:Keijut on pieniä? Mun lapsi oli paljon pienempi tullessaan. Nyt se on jo isompi kuin minä.sinitiainen kirjoitti:[
Kävi joku vahinko kun tuli noin pienenä
Viesti Kirjoittaja masamainio »
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Kyseinen yksilö (poika) taitaa olla maahinen ainakin luonteeltaan.sinitiainen kirjoitti:Paapa kirjoitti:sinitiainen kirjoitti:[
Sinulla varmaan poikakeiju on ? Vai voikohan keiju olla poika, mahtaako joku tietää ?
Viesti Kirjoittaja mun_kero »
joo.oli tarkoitus siirtää poikanen jonnekkin turvaan, mutta oli lasten kanssa tilanne päällä ja kun palasin takaisin oli luonto ehtinyt hoitaa homman.Touho kirjoitti:Toi on kylläkin tervapääsky. Tuollalailla maahan pudonneena se on itse potentiaalinen lounasehdokas esim. naapuruston kissoille ja muille villimmille maapedoille, sekä tietty variksille, harakoille ja oraville.Pikkuroope kirjoitti:Haara -sellainen..mun_kero kirjoitti:[img]paasky[/img]
kotipihalta löyty (pääskyn?)poikanen. otti aika tarkan katsekontaktin heti alkuun.Aina niillä kato potentiaalisen lounasehdokkaan etsiminen käynnissä.
Jos tuommoisen löytää maasta vaikka kotipihaltaan, kannattaisi ehkä ottaa kintaat käteen ja nostaa se ylös, tarkistaa, että sen siivet ovat ehjät ja jos mahdollista, nostaa se jonnekin vähintään 3m korkeudelle maasta huilaamaan. Yleensä tuommoinen maahanpudonnut tervapääsky on joko vahingoittunut ja/tai pudonnut maahan uupumustaan, yleensä ihan pesäpöntön suuaukon alapuolella, ja etenkin kylmillä ilmoilla. Edes terve tervapääsky ei tahdo päästä maasta ylös omin avuin. Tervapääsky ei yleensä koskaan laskeudu maahan. Jos pääsky yrittää kauhoa siivillään pakoon kun sitä yrittää pyydystää, eli vaikuttaa vahingoittumattomalta, voi sen varovaisen pyydystysoperaation jälkeen yrittää auttaa nostalla käsi suoraksi niin ylös kuin mahdollista ja höllätä ote linnusta, tai jopa heittää varovasti ilmaan, jolloin terve ja hyväkuntoinen pääsky pääsee lentoon. Jos sen yrittää heittää ilmaan, kannattaa ote vapauttaa hyvissä ajoin, etteivät sen kynnet jää kiinni hanskaan. Väsynyt tai loukkaantunut lintu ei todennäköisesti jaksa lentää paria metriä pitemmälle, jolloin siitä voi yrittää huolehtia viitseliäisyytensä mukaan joko nostamalla se jonnekin sateelta suojaisaan paikkaan tarpeeksi korkealle, tai jopa yrittää ruokkia sitä jauhelihalla tms. Tai jos lintu on esim. katkaissut siipensä törmäyksen seurauksena, se kannattaisi ehkä lopettaa, koska sen jättäminen kitumaan ja oravan, harakan tai naapurin kotikissan leikkikaluksi lienee vielä julmempi vaihtoehto.
T.
Kolmen terpapääskykaksion naapuri vuosikausien ajalta
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
Viesti Kirjoittaja Jone »
Opasteen tulee olla ennen liittymää eikä sen jälkeen. Tarkkana siellä..Pikkuroope kirjoitti:Tulipahan väsättyä.
Viesti Kirjoittaja mercury »
Viesti Kirjoittaja Maza »
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Upea! 8) Mistäs oot tämän kuvan ottanut? Olispa mukava kuva työpöydällekin tuo.Maza kirjoitti:Rauhallinen ilta hiljaisella kadulla. Tuo risti kirkon katolla ei muuten ole liekeissä, ihan vaan valaistu.
Viesti Kirjoittaja Maza »
Se on Puolasta, Gdanskista. Tämä on semmonen muodikas HDR-kuvakikkailu. Tuossa selän takana oli muuten oikein kiva pikku ravintola.kuriton kirjoitti:Upea! 8) Mistäs oot tämän kuvan ottanut? Olispa mukava kuva työpöydällekin tuo.Maza kirjoitti:Rauhallinen ilta hiljaisella kadulla. Tuo risti kirkon katolla ei muuten ole liekeissä, ihan vaan valaistu.
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Voi kiitos Maza, nyt mulla on iMacissa uus työpöytä!Maza kirjoitti: Jos kiltisti pyydät, voin laittaa isomman kuvan ladattavaksi.Minkä kokoinen sais olla?
Edit. Täsä on vähän isompi: http://img521.imageshack.us/img521/5844 ... mpirz6.jpg
Viesti Kirjoittaja Macco »
Tosi hieno! Hyvin maalauksellinenMaza kirjoitti:Rauhallinen ilta hiljaisella kadulla. Tuo risti kirkon katolla ei muuten ole liekeissä, ihan vaan valaistu.
[imizi]
Viesti Kirjoittaja Miccis »
Viesti Kirjoittaja Lillan »
Voih, saisiko sitä vieläkin suurempana? 20-tuumaiselle näytölleMaza kirjoitti: Se on Puolasta, Gdanskista. Tämä on semmonen muodikas HDR-kuvakikkailu. Tuossa selän takana oli muuten oikein kiva pikku ravintola.Jos kiltisti pyydät, voin laittaa isomman kuvan ladattavaksi.
Minkä kokoinen sais olla?
Edit. Täsä on vähän isompi: http://img521.imageshack.us/img521/5844 ... mpirz6.jpg
Mulla veny oikein hyvin 24-tuumaselle.. ja on nätti!! Melkein tunnen olevani itse tuolla kadulla läsnä.Lillan kirjoitti:Voih, saisiko sitä vieläkin suurempana? 20-tuumaiselle näytölleMaza kirjoitti: Minkä kokoinen sais olla?