Moi!
Näyttäisivät olevan tuntuvasti halvempia pallon toisella puolen, mutta kannattaako tämä kuitenkaan käytännössä?
eli
1) näppäimistöllä ei varmasti ole skandeja, mutta tulevatko ne silti samalla kohtaa olevasta näppäimestä jos vaihtaa asetuksista suomalaisen näppiksen? Entä onko näppis mallia QWERTY?
2) Ottavatko ne noita machuoltoon täällä suomessa?
MacBook Japanista?
Keskustelua kannettavista
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Japanista?
Viesti Kirjoittaja interpol »
-
Re: Macbook Japanista?
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Normaali japani-näppis on US QWERTY, johon on lisätty pari näppäintä jotka lohkaisevat tilaa pois välilyönnistä. Niistä on jotain hyötyä japanin kirjoittamiseen. Näppistä ei ole sen vaikeampaa käyttää kuin US-näppistäkään, mutta joku voi kokea "ylimääräiset" näppäimet häiritseviksi. Skandit tulevat toki samasta kohdasta kun layoutin vaihtaa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:KB_Japanese.svg
Löysin jonkun Powerbookin tai MBP:n lähikuvan, jossa nämä lisänäppäimet olivat näppäimistössä, sen perusteella veikkaisin että Macbookissakin olisi. En suurin surminkaan kyennyt löytämään kuvaa Macbookista jp-näppiksellä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:KB_Japanese.svg
Löysin jonkun Powerbookin tai MBP:n lähikuvan, jossa nämä lisänäppäimet olivat näppäimistössä, sen perusteella veikkaisin että Macbookissakin olisi. En suurin surminkaan kyennyt löytämään kuvaa Macbookista jp-näppiksellä.
-
Kiitoksia!
Aika päheen näköinen näppis, kun siinä on vielä japsimerkitkin
Aika päheen näköinen näppis, kun siinä on vielä japsimerkitkin

-
Osaisiko joku vielä kommentoida tuota takuuasiaa?
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Takuu toimii normaalisti. Pahimmassa tapauksessa koneesi topcase murtuu suomessa ja joudut paikallisessa huollossa ottamaan siihen suomi–näppäimistön tuon hienon japani–version tilalle.interpol kirjoitti:Osaisiko joku vielä kommentoida tuota takuuasiaa?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iBook 14", iPod 20 Gt
-
-
MacBook Japanista?
Viesti Kirjoittaja huopatossu »
Olen lähdössä puolen vuoden päästä Japaniin vaihtoon ja tarkoitus olisi ostaa ennen lähtöä tai Japanista kannettava kone tavalliseen arkikäyttöön. Kone tulee siis olemaan aktiivisesti käytössä ensin puoli vuotta Japanissa ja sitten täällä Suomessa vaihdon jälkeen.
Kaverini suositteli minulle Macia, mutta minulla ei koskaan ole Macia ollut joten olen aika hukassa. Kyseessä olisi minun kohdallani varmaankin joku karvalakkimalli, mitä suosittelisitte? Käytän konetta lähinnä netissä surffailuun ja erilaisten koulutehtävien tekoon.
Kannattaisiko minun ostaa kone täältä vai Japanista? Kummasta tulisi halvemmaksi?
Lueskelin netistä jo keskusteluja ja kävi ilmi, että ainakin näppis on siellä erilainen, haittaako se kovasti? Miten takuu toimii?
Eniten olen kiinnostunut tuosta hinnasta ja siitä, onko siis koneen osto taloudellisesti järkevämpää vasta sitten Japanista?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Kaverini suositteli minulle Macia, mutta minulla ei koskaan ole Macia ollut joten olen aika hukassa. Kyseessä olisi minun kohdallani varmaankin joku karvalakkimalli, mitä suosittelisitte? Käytän konetta lähinnä netissä surffailuun ja erilaisten koulutehtävien tekoon.
Kannattaisiko minun ostaa kone täältä vai Japanista? Kummasta tulisi halvemmaksi?
Lueskelin netistä jo keskusteluja ja kävi ilmi, että ainakin näppis on siellä erilainen, haittaako se kovasti? Miten takuu toimii?
Eniten olen kiinnostunut tuosta hinnasta ja siitä, onko siis koneen osto taloudellisesti järkevämpää vasta sitten Japanista?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
-
Re: MacBook Japanista?
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Japanin Applestoressa näyttäisi olevan macbook aika tarkkaan saman hintainen kuin suomessakin. Japanilainen näppis taitaa olla siihen laiteltujen merkkien lisäksi myös fyysisesti hiukan erilainen, muutama näppäin puuttuu kun nopeasti vilkaisin kuvia. Takuu toimii ympäri maailmaa, mutta eu:n/suomen virhevastuuta ei luonnollisesti ole.huopatossu kirjoitti:Olen lähdössä puolen vuoden päästä Japaniin vaihtoon ja tarkoitus olisi ostaa ennen lähtöä tai Japanista kannettava kone tavalliseen arkikäyttöön. Kone tulee siis olemaan aktiivisesti käytössä ensin puoli vuotta Japanissa ja sitten täällä Suomessa vaihdon jälkeen.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Re: MacBook Japanista?
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Jos läppärin hinnassa ei ole suurta eroa, osti sen täältä tai Japanista, miksi et ostaisi sitä jo hyvissä ajoin ennen lähtöä? Näin saat tutun näppäimistön, eikä matkalla enää tarvitse käyttää aikaa uuteen koneeseen tutustumiseen?
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka