Parallels-nettiyhteydet eivät toimi
-
Parallels-nettiyhteydet eivät toimi
Viesti Kirjoittaja puutiainen »
-
Re: Parallels nettiyhteydet ei toimi
Viesti Kirjoittaja tjm »
Mitä on tullut tilanteita vastaan niin muistaakseni joskus auttoi pelkkä Macin boottaaminen, joskus piti vain asentaa Parallels Tools ja joskus taas poistaa koko Parallels, bootata ja asentaa uudestaan. Taisipa kerran auttaa pelkkä verkon vaihto shared->bridged tai toisinpäin. Ei ollut oma kone, niin en jaksa muistaa tarkemmin.
Mac mini 2.26GHz C2D 4GB + EyeTV 610
-
Viesti Kirjoittaja yuci »
Aikaisemmin yhteys on toiminut OK, tänään yrittäessäni ei selaimelle tule ensimäistäkään sivua. Eräs sivu ilmoitti kyllä, että dataa tulee, mutta ei mennyt koskaan loppuun. Palomuuri näyttää, että dataa koneelta nettiin ja netistä koneeseen liikkuu koko ajan - vaikka sulkisin kaikki ohjelmatkin.
Macin puolella kaikki toimii hyvin.
Vastauksista kiitollinen!
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Miten niin joskus? Sehän on asennettava aina ennen kuin Parallels-Winukkaa aletaan varsinaisesti käyttää.tjm kirjoitti: joskus piti vain asentaa Parallels Tools
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Tarvitsisiko siis asentaa uudelleen jo koneessa olevaan Parallelsiin tuo Parallels Tools? Yritin etsiä sitä omastani, mutta en löytänyt kohtaa, josta sen voisi ajaa. Tämä viittaisi siihen, että ajettaisiin vain kerran siinä vaiheessa, kun Parallels ensi kerran otetaan käyttöön. En ole keksinyt mitään keinoa, mikä mättäisi.''Repe Ruutikallo kirjoitti:Miten niin joskus? Sehän on asennettava aina ennen kuin Parallels-Winukkaa aletaan varsinaisesti käyttää.tjm kirjoitti: joskus piti vain asentaa Parallels Tools
Edelleen kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa.
-
Viesti Kirjoittaja hot »
Vaikeampi tapa. Parallesin Actions valikosta löytyy myös komento Install Parallels Tools... Sen valitsemalla ei tapahdu mitään, mutta kun käynnistät XP:n virtuaalikoneen, Parallels Tools ajetaa XP:n käynnistyttyä.
Näin minulla.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Myöskin verkon asetukset pitää olla ko. virtuaalikoneen parallesin puolelta kunnossa eli enabled ja bridged tai shared. Kytkennän voi tehdä lennosta myös Parallesin alareunan kuvakkeesta kun win on käynnissä.
edit: minä hidas- hot nopea
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
hot kirjoitti:Minulla on Parallels 3-versio ja XP Pro. Start-valikosta löytyy -> Programs -> Parallels Tools-kansio -> Parallels Tools. Aja se. Helpoin tapa.
Vaikeampi tapa. Parallesin Actions valikosta löytyy myös komento Install Parallels Tools... Sen valitsemalla ei tapahdu mitään, mutta kun käynnistät XP:n virtuaalikoneen, Parallels Tools ajetaa XP:n käynnistyttyä.
Näin minulla.
masa kirjoitti:Toolsit voi asentaa helposti kun on wintoosa käynnissä ja menuvalikossa lukee Parallels, kohdasta virtual machine re-install parallels tools.
Myöskin verkon asetukset pitää olla ko. virtuaalikoneen parallesin puolelta kunnossa eli enabled ja bridged tai shared. Kytkennän voi tehdä lennosta myös Parallesin alareunan kuvakkeesta kun win on käynnissä.
edit: minä hidas- hot nopea
Kiitos teille! Sain ajettua Toolsin uudelleen, mutta hämmästykseni on suuri, että edelleenkin nettiin meno takkuaa winukan puolelta samalla tavalla kuin ennenkin. Mitähän seuraavaksi keksisi?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Myöskin verkon asetukset pitää olla ko. virtuaalikoneen parallesin puolelta kunnossa eli enabled ja bridged tai shared. Eli käynnistä Parallels ohjelma mutta älä vielä itse wintoosaa. Editoi sitä virtuaalikoneen asetusta jossa kerrotaan miten haluat verkon toimivan - itse käytän bridged tilaa eli virtuaalikone saa oman ip:nsä ja win puoli näkyy firman domainissa kuten mikä tahansa natiivi winkkari.. Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa näiden kanssa touhutessa- kop kop..
-
Näin tein. Enabled - aiemmin oli shared ja nyt bridged. Ei pääse nettiin.masa kirjoitti:Lainaan itseän- minä senkin masokisti..![]()
Myöskin verkon asetukset pitää olla ko. virtuaalikoneen parallesin puolelta kunnossa eli enabled ja bridged tai shared. Eli käynnistä Parallels ohjelma mutta älä vielä itse wintoosaa. Editoi sitä virtuaalikoneen asetusta jossa kerrotaan miten haluat verkon toimivan - itse käytän bridged tilaa eli virtuaalikone saa oman ip:nsä ja win puoli näkyy firman domainissa kuten mikä tahansa natiivi winkkari.. Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa näiden kanssa touhutessa- kop kop..
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ainoastaan alkuperäinen asetus päästää nettiin, kaikki muut ovat tuoneet ilmoituksen, että sivua ei voi ladata. Mutta tällä alkuperäisellä asetuksella sivun latautuminen kestää kaa-aa-aauan - se ei ole tähän mennessä vielä ehtinyt latautua kertaakaan loppuun, vaikka koneen on jättänyt tunneiksi ...
-
-
Defaultilla on siis toiminut hitaasti-ei koskaan-loppuun-asti. Muilla ilmoittaa heti, että sivua ei voi ladata. Olen kokeillut sekä ethernetiä että langatonta (Airport).masa kirjoitti:Entäs sieltä alapalkista kun win ikkuna on auki- onko ethernet päällä? Olikos asetuksissa jakamassa default adapteria vai jotain muuta? Onko isäntä netissä langalla vai ilman? Se boottauskaan ei välillä haitanne.
Nyt kokeilen bridged/ethernet. Latautuu hyvin hitaasti, mutta tuskin loppuun asti ainakaan heti. Ja siitä ei ole kiinni, etteikö kaistaa olisi.
-
Re: Parallels-nettiyhteydet ei toimi

Kokeilin messengeriä. Se yllättäen toimii!

Lisää tietoa: Laitoin Firefoxin aloitussivuksi hyvin yksinkertaisen vain perus-html:ää sisältävän sivun. Se latautui, joskin hitaasti. Mutta heti kun yrittää sieltä nykyaikaisemmille sivuille, tökkää ja pitää odottaa ja odottaa ja odottaa.....
-
-
Versio 3.0, build 5636.masa kirjoitti:On kyllä ihme sun ongelmas. Mikä versio Parallelsia sulla on. Olen käyttänyt sitä 2 versiosta lähtien ilman mitään takkuja- nyt sekaisin 3 ja 4 versiota. Mitä jos tekisit uudet virtuaalikoneen määrittelyt. Tai uninstallia Parallesille. Vai olisiko vika itse suuressa vihtahousu wintoosassa? Sen korjaus-asennus uudestaan yms.. Enempää yhtä-äkkiä en keksi. Mitäs muut sanoo?
En uskalla kovin lähteä rustaamaan niitä määrittelyjä, kun pelkään, että tärkeitä tietoja katoaa. Ennen moista operaatiota pitäisi yrittää ottaa tiedot talteen... mikä sekään ei ole helppoa, koska parallelsini ei ota vastaan muistitikkuja... ne eivät tule siellä näkyviin... Mahtaako tulla muillakaan tikut...?
-
-
Muistaakseni niihin aikoihin, kun asensin Parallelsin, jo silloin totesin, että muistitikut eivät tule esille. Hopeisessa omenassakin siitä taisin kirjoittaa ja silloin vastauksena oli, että ongelma on yleinen eikä Parallelskaan vastannut siihen.masa kirjoitti:Kyyllä tikut tulee näkyviin niin halutessa. Onko sinulla mitään kansiota jaettuna Mac puolella siten että se näkyisi win puolella parallels shared kansiona? Aluksi kopio se windowsin .hdd Mac puolella. Siellä pysyvät kaikki nykyiset tiedostosi. Tai vie se ulkoiselle kovalevylle Macissa. Musta alkaa tuntumaan että se koko homma pitäisi tehdä alusta alkaen uusiksi ja oikein- jotain on pielessä.. Eikös se windows ole Macin sisällä eikä Bootcamp osiona? Olisko teilläpäin ketään joka korjaisi sun asetukset-asennuksen? Näin etänä alkaa mennä hankalaksi..
Pitääpä katsella noiden ohjeidesi mukaan tuota kopioimista. Windows on Macin sisällä; Bootcampia en käytä, kun sille ei kelpaa minulla oleva Win2000 - ja minulla on siis Tiikeri. Mieleeni on tullut, että voisiko Windowsin asennuslevyltä koettaa ajaa Windowsi korjaamista tms - mutta mahtaako olla kovin riskialtis toimenpide? Alkaa tuntua, että vika on winukassa, jotain on mennyt vinoon.
Jätin Parallelsin koko yöksi lataamaan mbnetin sivua. Yön aikana se oli saanut sen tehtyä. Webmailiin pääsi - suunnilleen modeeminopeudella ja sieltä poiskin, mutta heti kun koetti hesarin sivua, niin selain jää "seisomaan kuin Jyrin päivä allakassa".
-
Oletkos Mac puolella tehnyt mitään huoltotoimia? Safe boot ja levytyökalulla oikeuksien korjaus (ihan vaan varoiksi)
-
Voisikohan tämä toimia:masa kirjoitti:Ainakin ennenkuin korjaat niin kopioi se .hdd talteen. Kokeilisin kyllä tehdä uuden virtuaalikoneen puhtaasti ja ohjata se käyttämään tuota olemassa olevaa .hdd:tä eli parallelsin alkuvalikosta vaan new- helppoa (ainakin mulle ollut). Win 2000 ja Xp mullakin käytössä 4:ssä Parallelsilla (tämän viikon käyttänyt yhtä xp:tä Parallels 4:ssä- suosittelen- päivitys maksaa jotain 35e) ja 1 Xp Vmwaressa.
Oletkos Mac puolella tehnyt mitään huoltotoimia? Safe boot ja levytyökalulla oikeuksien korjaus (ihan vaan varoiksi)
- kopioidaan .hdd talteen
- tehdään uusi virtuaalikone
- viedään sen hakemistoon tuo aiempi .hdd
Mac-puolella olen levytyökalulla tehnyt oikeuksien korjauksia ja myös tarkistanut levyä. Sen kummempia huoltoja en ole tällä tehnyt.
-
Re: Parallels-nettiyhteydet eivät toimi
-
OK. Teen tämän, mutta ihan nyt minulla ei siihen ole aikaa. Teen sen sitten myöhemmin ajan kanssa ja rauhassa ja sen jälkeen katsotaan miten kävi.masa kirjoitti:Juuri noin kokeilisin tehdä. Uninstall Parallels-tools ja kopioi .hdd. Tee uusi virtuaalikone osoita käyttämään existing image (selaat sen kopioimasi paikkaan) muista määrittelyissä bridged ethernet- enabled- connect at startup.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Näin siis tehty. Seuraus: Uusi virtuaalikone toimii täsmälleen samalla tavalla kuin entinenkin - myös netinkäyttönsä suhteen. Eli tämä ei ollutkaan ratkaisu asiaan...yuci kirjoitti:
Voisikohan tämä toimia:
- kopioidaan .hdd talteen
- tehdään uusi virtuaalikone
- viedään sen hakemistoon tuo aiempi .hdd
-
-
Kopioin kokeeksi vanhemman .hdd:n. Sillä netti toimi hyvin.masa kirjoitti:Lähtisin asentamaan wintoussia tyhjästä eli tee uusi asennus. Sillähän se on pian kokeiltu, siitä mukava on tuo win2000 ettei kysele turhia aktivointeja.
Nyt kokeilen ohjelmallista migraatiota sille - eli sillä Parallelsin omalla työkalulla, niinkuin neuvoit. Se on vielä menossa.
EDIT: Migratoitu versio toimii samalla tavalla kuin alkuperäinen: netti toimii hyvin hitaasti.
Minulta taisivat loppua konstit.
-
Ja taisivat loppua kaikilta...yuci kirjoitti: ... Minulta taisivat loppua konstit.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka