Tässä ensimmäinen avautuminen uudesta MacBook kannettavasta. Ensimmäinen Macci ollut nyt käytössä kk verran ja muuten olen kyllä koneeseen enemmänkuin tyytyväinen mutta...
-Näytön kun sulkee niin se menee noin 2mm vinoon?
-Kuori antaa periksi lukituskaapelin oikealta puolelta!
-Näppäimistön rannetuen reuna on todella terävä (suunnittelukämmi?)
-Akku roikkuu
Konetta pidetty pöydällä ja on se ollut muutaman kerran jopa sohvalla laukussa/repussa ei koskaan.
Tyly sanoa mutta 5 vuotta vanha HP:n kannettava on edelleen rungoltaan parempi kuin tuo uusi Macci!
Onko nämä oireet koneeseen kuuluvia vai olenko vain sattunut saamaan kuuluisan "maanantaiversion"?
MacBook ja todella surkea rungon laatu!
Keskustelua kannettavista
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook ja todella surkea rungon laatu!
Viesti Kirjoittaja Djbottom »
-
Re: MacBook ja todella surkea rungon laatu!
Viesti Kirjoittaja Infeliz »
Koodi: Valitse kaikki
Näppäimistön rannetuen reuna on todella terävä (suunnittelukämmi?)
Muut ongelmat mitä luettelit niin ei ainakaan itsellä esiinny, ota yhteys huoltoon ja vaihdata kone uuteen.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Jos sattuisin saamaan Aplelta uuden koneen tilalle niin voinko palautaa uudelle koneelle timemachinella otetun imagen? Mitä kaikkea säätöä joutuu koneelle tekemään tämän jälkeen?
-
Viesti Kirjoittaja Machist »
Siirtymisapurilla onnistuu..Djbottom kirjoitti:Jos sattuisin saamaan Aplelta uuden koneen tilalle niin voinko palautaa uudelle koneelle timemachinella otetun imagen? Mitä kaikkea säätöä joutuu koneelle tekemään tämän jälkeen?
Itse siirtsin ohjelmat ja tiedostot MacBookin TM tehdystä varmuskopiosta MacProolle.
Tekee käyttäjätilit ja kaikki joten säätämistäpä ei hirveästi jäänyt

-
Kiitoksia vinkeistä! Pitääpä pirauttaa Aplelle ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja unwritten »
Kerroppa sitten soiton jälkeen, että miten kävi.
-
Viesti Kirjoittaja Kesäbussi »
Saranat vinossa, kantsii olla varovainen tossa menee helposti näytön lasi halki jos paiskaa kiinni ja saranat ei oo ihan suorassa. Ton saa korjattua ihan sillä että saranat vaan säätää suoraksi.Djbottom kirjoitti: -Näytön kun sulkee niin se menee noin 2mm vinoon?
Valitettavasti melkein joka macbookissa näin, eli tuo oikea reunan muovin ja sisuskalujen välissä on tyhjää.Djbottom kirjoitti: -Kuori antaa periksi lukituskaapelin oikealta puolelta!
Tosta jos googlailet niin et ole ainoa joka valittaa..Djbottom kirjoitti: -Näppäimistön rannetuen reuna on todella terävä (suunnittelukämmi?)
Onko sulla muuten huteran oloinen se kolikolla säädettävä lukituspyörä?Djbottom kirjoitti: -Akku roikkuu
Valitettavasti Macbook ei sieltä tukevimmasta päästä taida olla koneita, mutta ton saranan ja akun roikkumisen saa lienee korjattua aika helposti.
MacBook 2ghz
-
Viesti Kirjoittaja Murtsi »
Kakkaa on laatu. Tässä on seuraavaa nallia odotellessa vaan ajateltava positiivisesti: ei se yksinkertaisesti voi enää huonompi olla.
* MacBook Air M3
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Kuulostaa siltä et kone ois päässyt jossain vaiheessa pahasti vääntymään (tehtaalla, pakkaamossa, ties missä). Itsellä ei noista ole ongelmana kuin se painuminen lukituskaapelin paikan vierestä, senkin huomasin vasta tämän ketjun perusteella, ei haittaa, ellei sitä välttis tahdo painella. Polykarbonaatti lienee kuitenkin sen verran joustavaa, että ei ota siitä nokkiinsa. Reunus voi tuntua terävältä, mutta mulla on sen verta paksu nahka, että ei pienestä ärsyynny.
Tukevampihan tää on kuin perinteiset halpisläppärit, tosin syytä ollakin hinnan perusteella.
Mut viekää hyvät ihmiset ne koneet huoltoon jos on valittamista! Mulla kaatuili kone jonkun verran ja lähti sen takia huoltoon (olin yhteydessä huoltoon ja käskivät pistää koneen tulemaan). Ei se hompussa valittelemalla kuntoon tule, eikä Apple voi kehittää tuotetta jos vain hiljaa nuristaan.
Just eilen tuomittiin yksi vanha Delli ikuiseen kadotukseen kun oli runko ihan tuhannen päreinä, kone päällepäin ehjä, mut taisi jo emolevykin olla murtunut.
Tukevampihan tää on kuin perinteiset halpisläppärit, tosin syytä ollakin hinnan perusteella.
Mut viekää hyvät ihmiset ne koneet huoltoon jos on valittamista! Mulla kaatuili kone jonkun verran ja lähti sen takia huoltoon (olin yhteydessä huoltoon ja käskivät pistää koneen tulemaan). Ei se hompussa valittelemalla kuntoon tule, eikä Apple voi kehittää tuotetta jos vain hiljaa nuristaan.
Just eilen tuomittiin yksi vanha Delli ikuiseen kadotukseen kun oli runko ihan tuhannen päreinä, kone päällepäin ehjä, mut taisi jo emolevykin olla murtunut.
-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
[quote="dogmulder"
[/quote]
Samaa mieltä. Toki itse kysyn kyllä ensin apua hompusta / yritän muualta löytää apua, mutta tärkeä pointti on että palaute Applelle. Huoltokin on toiminu hyvin, vaikka potuttaa kun sen viikon joutuu taas vanhaa Penaa käyttää. Omassa MacBookissa näytön invertteri vaihdettiin (välkkyy vielä jos on kirkkain asetus päällä, ei paljon mua haittaa), topcase meni vaihtoon halkeaman takia ja yksi ram muisti vaihdettu (ja tämä vaikka oli verkkokaupasta ostettu, mistä myös huomautettiin että ei ole applelta ostettu...positiivista!). Nyt kyllä takuu menny umpeen, mutta paljon vähemällä olen päässyt verrataen vanhoin PC koneisiin.
[/quote]
Samaa mieltä. Toki itse kysyn kyllä ensin apua hompusta / yritän muualta löytää apua, mutta tärkeä pointti on että palaute Applelle. Huoltokin on toiminu hyvin, vaikka potuttaa kun sen viikon joutuu taas vanhaa Penaa käyttää. Omassa MacBookissa näytön invertteri vaihdettiin (välkkyy vielä jos on kirkkain asetus päällä, ei paljon mua haittaa), topcase meni vaihtoon halkeaman takia ja yksi ram muisti vaihdettu (ja tämä vaikka oli verkkokaupasta ostettu, mistä myös huomautettiin että ei ole applelta ostettu...positiivista!). Nyt kyllä takuu menny umpeen, mutta paljon vähemällä olen päässyt verrataen vanhoin PC koneisiin.
-give me death punk, baby-
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka