Salmister kirjoitti:

Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Salmister kirjoitti:
Viesti Kirjoittaja sinitiainen »
Viesti Kirjoittaja mylman »
Viesti Kirjoittaja Jone »
Kato ku o näinkin pieni niin ei tartte maksaa veroja, ei lainanlyhennyksiä, ei käydä ees duunissa jne. Kunhan sekoilee ja ördää lattialla.Salamijakk kirjoitti:
Mitä se pikku Jone on nauttinut, kun mies vain pienenee silmissä. Alkaa pelottaa, että kohta nähdään avaraa tavaraa
Viesti Kirjoittaja MVi »
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Viesti Kirjoittaja Stenska »
Olet Pbman, harvinaisen viisas yksilö. Kirjoituksesi availee ehkä montakin silmäparia Hompussa, ainakin toivon niin. Ehkä joku muukin ymmärtää, että ihan kaikkea ei pidä ottaman itseensä ja tuunaavat suodattimensa kuntoon; kaikkea sontaa/vähempi sontaa netissä ei tarvitse kahlata läpi. Toki, joku saattaa ihan tarkoituksellakin provosoitua/loukkaantua/tai ihan mitä vaan, mutta niistä sitten toisaalla toiste.Pbman kirjoitti:Avautuminen
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Toisaalta lukematta ei voi tietää mitä siinä lukee...Pbman kirjoitti:Muistakaa että pakko ei ole lukea.
Itse tajusin että se olisi ehkä kannattanut kirjoittaa jutun alkuun.. ei loppuunRepe Ruutikallo kirjoitti:Toisaalta lukematta ei voi tietää mitä siinä lukee...Pbman kirjoitti:Muistakaa että pakko ei ole lukea.![]()
Kiinnostavaa tekstiä kyllä kirjoitit.
Viesti Kirjoittaja tsip »
Varmaankin mainitsemasi kuplapoliisit säntäsivät paikalle vaatimaan anteeksipyyntöä, koska arvasivat/tiesivät Sinitiaisen herkkänä, arkana ja ujona pahoittavan mielensä. Muuten saadaan olla aivan mitä halutaan, kertoa siitä tai salata se, aivan halumme mukaan. Kymmenisen vuotta sitten olisin pahoittanut mieleni minäkin moisesta kysymyksestä vaikkei se olisi minulle osoitettukaan. Kenties siksi osaan asettua tiaisen asemaan tässä kohtaa.Pbman kirjoitti: Tätä en voi käsittää. Jos joku on jotain niin pitääkö sitä hävetä? Jos on homo niin miksi ei saa sanoa että homo? Eikö meillä (=minäkin olen tätä samaa kansaa) ole itsetuntoa olla selkä suorassa sitä mitä olemme, sanoa että juu kaikki on hyvin vaikka vissiin papereissa muuta lukeekin. Mutta hei! Jotain tällaistahan Tiainen heittikin. Hienoa! Mutta sitten säntäsi kuplapoliisit paikalle vaatimaan anteeksiantoa rikkeenä toisen kuplan sisälle tungeksiminen. Tiaistakin rupesi kurkussa kuristamaan. Miksi?
Oletko koskaan kuullut sanaa juoru? Mitä ihmettä asiakas tekee tiedolla, että lääkäri on lomalla/sairaana/muutenvaanpoissa? Tieto ei edistä paranemista tai sairastamista, ei mitään muuta kuin ihmisen tiedonjanoa toisten asioista (miksi muuten Big Brotheria katsotaan niin paljon). Asiakkaan tarvitsee tietää milloin lääkäri on jälleen tavattavissa ja valintansa mukaan voi odottaa tai etsiä paikalla olevan lääkärin palveluja. Yksityisyys tarkoittaa meidän ja lääkärin kohdalla sitä, että saamme itse valita henkilön ja ajankohdan kertoa asioistamme. Ei se ole kolmannen osapuolen tehtävä.Pbman kirjoitti:Yksi esimerkki kupla-ajatuksesta on kun keskustelin hyvän ystäväni kanssa, joka on sairaanhoitaja. Puhe on yksityisyydestä ja hän sanoi että asia on aika isosti esillä heillä koko ajan. Esimerkiksi lääkärisijainen tai hoitaja ei saa potilaalle kertoa, miksi lääkäri on poissa. Ihmettelin asiaa ääneen ja ystäväni sanoi että ei tietenkään, eihän se kuulu potilaalle. Jatkokysymyksiin ainoa vastaus oli että se ei kuulu muille miksi joku on poissa. Tässä potilas haluaisi nähdä jotain kuplan sisälle, mutta se on kiellettyä, ei kuulu hänelle. Aivan kuin sillä olisi yhtään mitään merkitystä, onko lääkäri Thaimaassa vai kurkkukivussa! Koitin kysyä että eikö se parantaisi lääkärin ja potilaan suhdetta että keskustelu olisi molemminpuolista jolloin vastaus oli, että ei siinä mitään suhdetta ole: toinen kertoo oireet ja toinen sanoo mikä on vialla ja kirjoittaa lapun. No niin.. taidan elää väärällä vuosikymmenellä. Jotenkin itselläni vain on kaipuu sellaiseen yhteisöllisyyteen, jossa toisista välitetään ja asioista voidaan olla avoimia. Ehkä olen katsonut liikaa Emerdalea. (Asuin Skotlannissa jonkin aikaa ja ihastuin siihen yhteisöllisyyteen.)
Henkilökohtaisesti on sanottava, että ihminen nimensä paljastettuaan on minulle anonyymi niin kauan, että olen hänet tavannut tosielämässä. Ei ehkä vastaa yleistä käsitystä anonymiteetistä ja sen paljastamisesta mutta kohdallani se vain on näin. Toiseksi nimi/henkilö tuli esiin vasta kysyttyään jo, jälkikäteen.Pbman kirjoitti:Tietty anonymiteetti mahdollistaa jopa suoranaisen häiriköinnin. Mutta tästähän ei ollut kyse. Sarjatuli esitteli kasvonsa ja miehen nimimerkin takana. Hän ei anonyymisti häiriköinyt tai sanonut mitään mitä ei oikeassa elämässä sanoisi. Hän vastaa kirjoituksestaan ja nyt sitten katsotaan mihin se johtaa. Mielenkiintoista nähdä saako Hompussa avoimesti omalla nimellään kysyä toiselta että onkohan kaikki ihan kotona. Saisiko kadulla?
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Viesti Kirjoittaja Jone »
Enhän minä ole Tiaisen ketjuun sotkeutunut? Kirjoitin aiemmin, että koska ketju ei minua kiinnosta niin olen sen sivuuttanut ja samaa suosittelen muillekin joille ketju herättää ikäviä tuntemuksia. Tuntemusten purkaminen toisten ketjuun ei ole fiksua, ei iPhonen tai pikkulintujen tapauksessa. Pöljä se ketju minusta on, mutta mitä se minulle kuuluu, antaa olla vain. Jos yrittäisin oikeista kaikki maailman tai edes Hompun pöljyydet niin ei kerkiäisi muuta tekemäänkäänJone kirjoitti:Pbman kirjoittaa hyvin ja asiaakin.
Mutta jos ihminen on valmis jopa muuttamaan Suomesta sen ahdasmielisyyden takia, niin sen rinnalla pitäisi olla hyvin helppoa kunkin meidän sivuuttaa sellainen internet-foorumi jonka sisältö on liian pöljää tai vastakarvaista. Tai ainakin sen sisältä vastenmielinen topic. Vaikka "tämä maailma" on avoin ja lähes kaikille suotu niin ei se silti mielestäni oikeuta tuottamaan toisella harkitusti pahaa mieltä kun toisen aikeet ovat olleet ystävälliset. Mikä vttu siinä on että pienenkin "lommon" löydettään toisesta pitää sitä alkaa tökkiä ja kivittää? Kusipäille niin voi tehdä oikeutetusti.
Jos vaan todetaan/hyväksytään että näin se "intternetti" pelaa niin onko sekään nyt ihan siinä? Ei minun tarvitse sitä hyväksyä. Miksi edes pitäisi? Enhän minä tee niin täällä näytön toisellakaan puolellaan että kuljen massassa muiden nyöreissä ja viskaan kiven toisen päähän kun se o muiden mielestä ihan jees. Ihan omalla järjellä tässä mennään eikä muiden.
Viesti Kirjoittaja sinitiainen »
Jos mulla olis enää gramdelin jäljiltä pallit jotka olisin voinut nauruuni nielaista niin sinne olisivat taas menneet.Pbman kirjoitti:jos joku kulkee kelteisillään kadulla niin saanhan minä kysyä että kuis heiluu, onkohan nyt kaikki inkkarit kanootissa?
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
Tää alkaa kyllä jo voittaa jopa parhaan katseluajan.Repe Ruutikallo kirjoitti:Jos mulla olis enää gramdelin jäljiltä pallit jotka olisin voinut nauruuni nielaista niin sinne olisivat taas menneet.Pbman kirjoitti:jos joku kulkee kelteisillään kadulla niin saanhan minä kysyä että kuis heiluu, onkohan nyt kaikki inkkarit kanootissa?
Ei täältä kannata mihkään mennä.Pikkuroope kirjoitti:Tää alkaa kyllä jo voittaa jopa parhaan katseluajan.Repe Ruutikallo kirjoitti:Jos mulla olis enää gramdelin jäljiltä pallit jotka olisin voinut nauruuni nielaista niin sinne olisivat taas menneet.Pbman kirjoitti:jos joku kulkee kelteisillään kadulla niin saanhan minä kysyä että kuis heiluu, onkohan nyt kaikki inkkarit kanootissa?
Huomattu on, tässä pitäis muka yrittää jotain ihmisbiologiaa opiskellakin samalla.Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei täältä kannata mihkään mennä.Pikkuroope kirjoitti:Tää alkaa kyllä jo voittaa jopa parhaan katseluajan.
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Pidä ny varas ettet ainakaan naapurin palleja mene nielemään jos oikein alkaa naurattamaanRepe Ruutikallo kirjoitti:Jos mulla olis enää gramdelin jäljiltä pallit jotka olisin voinut nauruuni nielaista niin sinne olisivat taas menneet.Pbman kirjoitti:jos joku kulkee kelteisillään kadulla niin saanhan minä kysyä että kuis heiluu, onkohan nyt kaikki inkkarit kanootissa?
Eipäs nyt mennä henkilökohtaisuuksiin, Repe tulee kuitenkin kohta itkien takaisin, sitten pitää kyllä pyytää anteeksi..Jamac kirjoitti:Pidä ny varas ettet ainakaan naapurin palleja mene nielemään jos oikein alkaa naurattamaanRepe Ruutikallo kirjoitti:Jos mulla olis enää gramdelin jäljiltä pallit jotka olisin voinut nauruuni nielaista niin sinne olisivat taas menneet.Pbman kirjoitti:jos joku kulkee kelteisillään kadulla niin saanhan minä kysyä että kuis heiluu, onkohan nyt kaikki inkkarit kanootissa?
Hmm, eikös hän kuitenkin jossain vaiheessa paljastanut etunimensäkin jos en väärin nähnyt? Kyllä se ainakin ihmishenkilöyteen viittaa ja jopa omaan itseenkin. Emme varmaankaan näet oleta että linnuilla olisi ihmisten nimiä kuten lapasorsa Mauno, mustapyrstökuiri Eino-Mies, paskonärhi Hildur tms...The raconteur kirjoitti: - Nimimerkki Sinitiainen ei esiinny omana itsenään tai välttämättä edes ihmishenkilönä toisin kuin monet muut Homppulaiset.
Viesti Kirjoittaja ptkmit »
tai Kalevi SorsaRepe Ruutikallo kirjoitti:Hmm, eikös hän kuitenkin jossain vaiheessa paljastanut etunimensäkin jos en väärin nähnyt? Kyllä se ainakin ihmishenkilöyteen viittaa ja jopa omaan itseenkin. Emme varmaankaan näet oleta että linnuilla olisi ihmisten nimiä kuten lapasorsa Mauno, mustapyrstökuiri Eino-Mies, paskonärhi Hildur tms...The raconteur kirjoitti: - Nimimerkki Sinitiainen ei esiinny omana itsenään tai välttämättä edes ihmishenkilönä toisin kuin monet muut Homppulaiset.
Uin ylös kyynelten virtaa ja vastaani lipuu kanootti jossa havaitsen melkoista vajausta inkkareissa...Pikkuroope kirjoitti:Eipäs nyt mennä henkilökohtaisuuksiin, Repe tulee kuitenkin kohta itkien takaisin, sitten pitää kyllä pyytää anteeksi..Jamac kirjoitti: Pidä ny varas ettet ainakaan naapurin palleja mene nielemään jos oikein alkaa naurattamaan
(Noni nyt Repe sit kaikki näyttelijänlahjat peliin, sun pitää nyt sit itkeä.Mut ei kerrota niille.)