Tässä uudessa versiossa se toki on, ja olen todennut napin toimivammaksi

Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Tämä viesti lähti iBookista tap–clickkaamalla…Matti Niemelä kirjoitti:Hmm. Viimesyksyisessä MBP:ssä ei kyllä varmastikaan ollut mahdollisuutta tuolle tap-clickille, kun sitä selvästi jäin kaipaamaan.
Tässä uudessa versiossa se toki on, ja olen todennut napin toimivammaksi
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Viesti Kirjoittaja wanders »
Mullakin on vanhahko iBookki ja ennen sen näppäimistö oli ihan maailmanparas. Mutta sitten taloon tuli tuollainen nyky-iMac lituskanäppiksineen ja vei kaiken huomion. Nyt taistelen päivittäin vastaan olotilaa, joka haluaa vaihtaa tämän ibookin mba:han. Yllättäen kaikki tekniset ja ergonomiset ominaisuudet kannustavat tähän ajatteluun (ibook on niin korkeakin, että kädethän tässä väsyy, samoin näppis on aivan liian löysä). Ainoastaan kukkaro on enää ibookin puolella.Maza kirjoitti:Minulla on jo vähän ikääntynyt iBook, joten kokemuksillani ei välttämättä ole mitään yhteistä nykyisten MacBookien kanssa. Mutta siitä viis, tässä on paras näppäimistö, jota olen kannettavassa käyttänyt (en ole kokeillut uusia Maceja).
Viesti Kirjoittaja J4n1 »
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Minusta iBookissa/Powerbookissa oli parempi näppis kuin tässä Macbookissa. Ei tämäkään tosin huono ole.wanders kirjoitti:Mullakin on vanhahko iBookki ja ennen sen näppäimistö oli ihan maailmanparas. Mutta sitten taloon tuli tuollainen nyky-iMac lituskanäppiksineen ja vei kaiken huomion. Nyt taistelen päivittäin vastaan olotilaa, joka haluaa vaihtaa tämän ibookin mba:han. Yllättäen kaikki tekniset ja ergonomiset ominaisuudet kannustavat tähän ajatteluun (ibook on niin korkeakin, että kädethän tässä väsyy, samoin näppis on aivan liian löysä). Ainoastaan kukkaro on enää ibookin puolella.Maza kirjoitti:Minulla on jo vähän ikääntynyt iBook, joten kokemuksillani ei välttämättä ole mitään yhteistä nykyisten MacBookien kanssa. Mutta siitä viis, tässä on paras näppäimistö, jota olen kannettavassa käyttänyt (en ole kokeillut uusia Maceja).
Tässä tuppaa seuraavat kuukaudet olemaan 8 h näpyttelysuhteessa tämän ibookin kanssa, siksi tällaisia kaihoisia ajatuksia.
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Hyvä pointti muuten tässä. Se thinkpadin pikku nänninnöpökkä siinä on kyllä varsin kätevä ja varsinkin jos tilaa on vähän.Sleepperi kirjoitti:Joskus kun kokeilin jotain Thinkpadiä niin siinä sitten olikin se paras mitä on tullut vastaan. Ja trackpointti, mikä on todella etevä keksintö. Varsinkin kun läppärit menee pienemmäksi, niinkuin Asus EEE, niin minusta ihan käsittämätöntä että siihen laitetaan pieni ja huono trackpadi mieluummin kuin trackpoint.
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Joissakin Lenovon kannettavissa on eräs ominaisuus, jonka soisi olevan myös muilla merkeillä. VIEMÄRÖINTI näppäimistössä. Siis oikeesti joissakin mallissa on näppäimistö nestetiivis, ja siinä on viemärit koneen alle...J4n1 kirjoitti:Yksi tuttavistani osti valitettavasti jonkun Lenovon "laadukkaan" kannettavan, joka tukee Windowsia mutta myös Linuxia. Sormenjälkitunnistus - Hyvä jos jotain salattavaa todellakin on mutta..
Viesti Kirjoittaja pling »
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Aika selkeä valinta toi loppujen lopuks onTietokone-lehden toimituspäällikkö Toni Stubin käyttää säännöllisesti molempia. Hän kertoo, millaisia eroja eri järjestelmissä on.
Viesti Kirjoittaja JHA »
No.. toinen totuus on sitten se että kun tuossa pöydällä nököttää vieretysten oma 1. sukupolven 13" MacBook & työnantajan omaisuutta oleva 12" Thinkpad niin noista kahdesta se on kyllä tuo MacBook joka puhkuu ja puhisee kuin iso paha susi konsanaan & lämmittää sylin siinä missä pikkuibari on käytännössä äänetön ja lämpöjensä puolesta oikein mukava sylissäpidettävä.. Molemmissa käytännössä saman aikakauden prosessori joten sikälikin lämmöntuotannoltaan täysin verrannolliset koneet.J4n1 kirjoitti: Se ääni! Miten yksi kannettava voi pitää niin kovaa ääntä, tuulettimet pyöri ihan vähänväliä, silloinkin kun se oli jonkinlaisessa lepotilassa. Järkytykseni ei lieventynyt kun kuulin että sehän on normaalia, jonkinlainen ominaisuus. En kestäisi tuntiakaan tuollaisen läppärin kanssa, joka painaa, kuumuu ja huutaa.
Ei hypeä, totuus.
Viesti Kirjoittaja JHA »
Voi olla. Tosin en muista vastaani tulleen viimeaikoina yhtään sellaista pc-läppäriä jossa hiiren ajureista ei olisi saanut kytkettyä kiihdytystä päälle... ?Maza kirjoitti: Oliskohan se kiihdytys avainsana käytön mukavuudessa ja erinomaisuudessa? Minä ainakin olen erityisen mieltynyt tähän kiihdytykseen, pienellä sormen liikkellä kursori napsahtaa nurkkaan.
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Windows itse sisältää hiiren kiihdytys on-off asetuksen, ja se on oletuksena päällä. En usko että mikään valmistaja sitä erikseen disabloisi (jos se on edes mahdollista), joten Windowsissa on kyllä aina kiihdytysmahdollisuus.JHA kirjoitti:Voi olla. Tosin en muista vastaani tulleen viimeaikoina yhtään sellaista pc-läppäriä jossa hiiren ajureista ei olisi saanut kytkettyä kiihdytystä päälle... ?Maza kirjoitti: Oliskohan se kiihdytys avainsana käytön mukavuudessa ja erinomaisuudessa? Minä ainakin olen erityisen mieltynyt tähän kiihdytykseen, pienellä sormen liikkellä kursori napsahtaa nurkkaan.
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”