macbookin näppäimistön toimivuus
Keskustelua kannettavista
-
Re: macbookin näppäimistön toimivuus
Viesti Kirjoittaja casella »
Näppis on varmasti tottumiskysymys; itse pidän tämän MB:n näppistä paskimpana mitä olen käyttänyt. Nimenomaan nopeasti kirjoittaminen tuntuu olevan vaikeaa. Näppäimiä täytyy painaa kovaa, ikään kuin hakkaamalla.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tai sitten näppiksessä on jotakin vikaa, sillä itse ainakin pystyin ihan ensikoettamisesta lähtien kirjoittamaan huomattavasti nopeammin, vähemmällä voimalla ja harvemmilla virhepainalluksilla kuin muilla näppiksillä, joissa näppäimet ovat lähempänä toisiaan ja painuvat enemmän.casella kirjoitti:Näppis on varmasti tottumiskysymys; itse pidän tämän MB:n näppistä paskimpana mitä olen käyttänyt. Nimenomaan nopeasti kirjoittaminen tuntuu olevan vaikeaa. Näppäimiä täytyy painaa kovaa, ikään kuin hakkaamalla.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Minun näkemykseni on jostain plingin ja anzi80:n välimaastosta. Macbookin näppis on keskitasoa parempi käyttää, kun kirjoittaminen on vakaata, hitaahkoa naputtelua tai hitaahkoa kymppisormea. Ei niin hyvä meininki kuin iB/PB/Thinkpad, mutta hyvä silti.
Sitten kun lähtee kirjoittamaan reippaasti nopeammin, näppäimiä ei enää joka kerta lyökään automaattisesti tarpeeksi lujaa että ne rekisteröisivät painalluksen, ja siitä kuinka paljon pitää laittaa energiaa yhteen painallukseen tulee häiritsevää.
Herkkä mekaaninen näppis pitäisi saada, sittenpähän ainakin olisi mihin verrata. Ovat vaan tuhottoman kalliita ja vaikeasti saatavilla.![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Sitten kun lähtee kirjoittamaan reippaasti nopeammin, näppäimiä ei enää joka kerta lyökään automaattisesti tarpeeksi lujaa että ne rekisteröisivät painalluksen, ja siitä kuinka paljon pitää laittaa energiaa yhteen painallukseen tulee häiritsevää.
Herkkä mekaaninen näppis pitäisi saada, sittenpähän ainakin olisi mihin verrata. Ovat vaan tuhottoman kalliita ja vaikeasti saatavilla.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja laeticia »
Mulla oli alussa semmonen ongelma myös, että jätti kirjaimia välistä ja oli aika tahmeen olonen.
Parin päivän kuluttua mitään ongelmaa ei ollu. Ajattelin, että ei tässä sittenkään mitään vikaa ole.
Koko koneen olo aikana kaikki kaverit on ihmetelly näppäimistöä ja kukaan ei ole osannut kirjottaa. Kirjaimia jää välistä. Ovat sanoneet että onpas näin hyvässä koneessa ihan ihmeen huonot näppäimet. Itse oon kyllä kuunnellu ihmeissäni kavereiden kommentteja.
Itsellä ei ole mitään valittamista ja suorastaan rakastan näppäimistöä.
Onneksi käytän vain itse konetta, harvoin kaverit joutuu käyttää, joten ongelmaa ei ole. Mietityttää tässä vaan, että jos olis sitten sattunu semmonen maanantaikappale.. Tiedä häntä.
Ja koneenahan oli macbook 2.4Ghz
Parin päivän kuluttua mitään ongelmaa ei ollu. Ajattelin, että ei tässä sittenkään mitään vikaa ole.
Koko koneen olo aikana kaikki kaverit on ihmetelly näppäimistöä ja kukaan ei ole osannut kirjottaa. Kirjaimia jää välistä. Ovat sanoneet että onpas näin hyvässä koneessa ihan ihmeen huonot näppäimet. Itse oon kyllä kuunnellu ihmeissäni kavereiden kommentteja.
Itsellä ei ole mitään valittamista ja suorastaan rakastan näppäimistöä.
Onneksi käytän vain itse konetta, harvoin kaverit joutuu käyttää, joten ongelmaa ei ole. Mietityttää tässä vaan, että jos olis sitten sattunu semmonen maanantaikappale.. Tiedä häntä.
Ja koneenahan oli macbook 2.4Ghz
-
Viesti Kirjoittaja casella »
Enpä usko vikaan vaikka mistä sitä tietää.. töissä tulee kirjoitettua niin perhanasti perinteisellä lokitekin harmaalla näppiksellä, että kyse on varmasti pelkästä tottumisesta.kallekilponen kirjoitti:Tai sitten näppiksessä on jotakin vikaa, sillä itse ainakin pystyin ihan ensikoettamisesta lähtien kirjoittamaan huomattavasti nopeammin, vähemmällä voimalla ja harvemmilla virhepainalluksilla kuin muilla näppiksillä, joissa näppäimet ovat lähempänä toisiaan ja painuvat enemmän.casella kirjoitti:Näppis on varmasti tottumiskysymys ...
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka