Raw jpg:ksi?
-
Raw jpg:ksi?
Viesti Kirjoittaja jusna »
-
Re: Raw jpg:ksi?
Viesti Kirjoittaja mikaha »
Miten niin ei käännä? itse käytän Aperturea, mutta kokeilin tuossa iPhotoa Fujin rawien kanssa, niin käänsi kyllä ihan ongelmitta.jusna kirjoitti:Mitä ohjelmaa käytätte raakakuvien kääntöön? iPhoto ne avaa mutta ei mielestäni käännä. Vanha hyvä canonin digital photo prefessional ei enää toimi OS X 10.5.2:ssa. Yritin päivittää ohjelmaa mutta en saanu toimimaan. Vinkkejä?
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
-
Viesti Kirjoittaja jusna »
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Arkisto valikosta voi valita Vie... -toiminnon ja sillä voi muuttaa kuvat jpg-muotoon.jusna kirjoitti:No voiko joku kenties kertoa miten se iPhotolla tapahtuu? mulla on kaks päivää takana mac omistajana ja en oo vielä kaikesta selvillä..
-
Viesti Kirjoittaja TId »
-
Viesti Kirjoittaja Jari-eripari »
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja Coltrane »
Eikös RAW-kuvissa nyt kuitenkin ole aina joku ihan kohtuullisen tasoisen JPEG-esikatselukuva upotettuna siihen RAW-tiedostoon? Jos esim. kameralla katselet niitä RAW-kuvia, niin ei se ladata sitä varsinaista RAW-dataa, kun se olisi aika hidasta.Hepo kirjoitti:Kyllä se raw on oletuksena muutettu iPhotossa jepgiksi silloin kun sitä katsoo. Tarkoitan että ei se prosessoi sitä joka kertaa uudelleen ja uudelleen näytölle (tämähän on hidas toimenpide).
-
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Aperture 2:en pitäisi D60:stä jo tukea mutta tuota eivät hitaat applen koodarit ole vielä saaneet käyttikseen mukaan?Rooivalk kirjoitti:Ensimmäinen testi Nikonin D60 kameralla ja iPhoto ei edes avaa Raw-kuvia?. No tulihan siinä joku OSX-yhteensopiva ohjelma sentään mukana.
EDIT: Tarttis se kyllä jo tukea koska sanotaan: "Supported by Mac OS X 10.5.3 or later". http://support.apple.com/kb/HT1475
http://www.macworld.com/article/132623/ ... pport.html
-
Viesti Kirjoittaja Jubax »
Noh, avautuvatko NEF-kuvat iPhotolla?Rooivalk kirjoitti:Ensimmäinen testi Nikonin D60 kameralla ja iPhoto ei edes avaa Raw-kuvia?. No tulihan siinä joku OSX-yhteensopiva ohjelma sentään mukana.
Minulle kommenttisi oli jännityksen paikka, koska tuolloin minullakin oli tilaus sisässä D60:stä. Nyt voin sanoa tänään ensimmäiset D60:llä otetut kuvat siirrettyäni, että SDHC-kortille otetut RAW-kuvat tulivat tosi liukkaasti koneelle ja iPhotoon kortinlukijan kautta!
Käyttiksessä siis täysi tuki D60:n NEF-kuville eli iPhoton lisäksi voit Esikatselulla myös availla ja käsitellä kuvia.
Minulla tässä alkaakin melkoinen harjoittelu kameran käsittelyssä, koska tähän asti olen kuvaillut pokkarilla.
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Ei muuta ku ohjekirja kouraan. Muuten menee opiskelussa 5 kertaa kauemmin...Jubax kirjoitti: Minulla tässä alkaakin melkoinen harjoittelu kameran käsittelyssä, koska tähän asti olen kuvaillut pokkarilla.
-
Coolpix:n manuaalissa 109 sivua ja D60:n manuaalissa 191sivua joten...Noh, samassa merkissä vaihtaminen helpottaa kyllä oppimista kun ymmärtää entuudestaan manuaalin logiikkaa.EvilPet kirjoitti:Ei muuta ku ohjekirja kouraan. Muuten menee opiskelussa 5 kertaa kauemmin...Jubax kirjoitti: Minulla tässä alkaakin melkoinen harjoittelu kameran käsittelyssä, koska tähän asti olen kuvaillut pokkarilla.
Time Capsule 1TB
Apple TV3
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
En usko mutta hauskoja lukuhetkiä! Älä sitten laita sitä manuskaa kauas vaan muista selata sitä aina välillä uudelleen koska silloin löytää uusia asioita.Jubax kirjoitti:Coolpix:n manuaalissa 109 sivua ja D60:n manuaalissa 191sivua joten...Noh, samassa merkissä vaihtaminen helpottaa kyllä oppimista kun ymmärtää entuudestaan manuaalin logiikkaa.EvilPet kirjoitti:Ei muuta ku ohjekirja kouraan. Muuten menee opiskelussa 5 kertaa kauemmin...Jubax kirjoitti: Minulla tässä alkaakin melkoinen harjoittelu kameran käsittelyssä, koska tähän asti olen kuvaillut pokkarilla.
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
-
EvilPet tapansa mukaan heitti tämänkin hyvää orastavan keskustelun sivuraiteille. Jottei jää kellekään epäselväksi: iPhoto muuntaa RAW:in muokkaus/säädöt/valmis -toimintojen jälkeen JPEG:ksi kunhan asetuksista on poistettu täppä TIFF:stä.Sherukka kirjoitti:
En usko mutta hauskoja lukuhetkiä! Älä sitten laita sitä manuskaa kauas vaan muista selata sitä aina välillä uudelleen koska silloin löytää uusia asioita.
Nyt en yllättäen olekaan käyttänyt vähäistä vapaa-aikaani foorumeilla notkumiseen, vaan uutukaisen kamerani ominaisuuksiin perehtymiseen. Näin viikon harjoittelun jälkeen D60:stä todellakin näyttäisi löytyvän ominaisuuksia joita kaipasin pokkarin jäljiltä. Manuska ollut säännöllistä lukemista iltaisin sekä ennen kuvausta, mutta alkumanöövereiden jälkeen D60 osaa näemmä ihan itsekin opastaa käyttäjää. Manuaali silti mahtuu mainiosti mukaan juuri tänään hankkimani Lowepro SlingShot 100 AW-kameralaukkuun...
Time Capsule 1TB
Apple TV3
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Olaus »
http://www.iridientdigital.com/
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka