Ainakin minulla on käsitys, että kun on nettiyhteys kunnossa niin jollain konstilla pitäisi pystyä siirtelemään tavaraa koneesta toiseen, olipa toinen kone sitten vaikka toispuolella suomea. Ja mielellään nyt se huomioon ottaen, että ajatuksena olisi saada systeemi pelaamaan mahdollisimman vähällä terminologian ja it:n tuntemuksella. Eli oikeaan OS X tyyliin.
Optimaalisin olisi se, että kun OS X:ssä on Users-hakemistossa se Shared mappi, voisin asiakkaalle sanoa että OK tipauta vaan ne kuvat mulle. Eli asiakas näkisi mun Shared kansion ja minä näkisin asiakkaan (vai näkyykö nämä samana kansiona, eri asiakkaat ei saisi nähdä toistensa tiedostoja).
Eli ei kiitos mitään hepreaa ssh ftp sftp samba plaaplaa... ei sellaista ruveta asiakkaalle tuntitolkulla opettamaan, varsinkin kun itse pitäisi opetella noita, ja luulla tietävänsä asia niin hyvin, että voi sitä suositella ja ottaa käyttöön.
Juuu Nou, eli olisko mahdollista saada tuollainen pelaamaan ns. Konttorirotan näkövinkkelistä, EI weppidevelopperin näkökulmasta.
Ja jos ko. systeemi ei onnistu Drag'n'Drop menetelmällä työpöydältä, niin homman voi unohtaa saman tien.