Excel chart
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Excel chart
Viesti Kirjoittaja pomtrg »
Tarttis tehdä yhteen projektiin kuvio, josta selviäisi lämpötila sekä yöllä että päivällä ja sadepäivien lukumäärä. Siis tuommoinen tilastojuttu. Ongelma on, että lämpötilojen pitäisi olla viivoina ja sadepäivien pylväinä ja kaikki pitäisi saada siis samaan taulukkoon. Excelissä ei kuitenkaan ole tuollaista vaihtoehtoa, vaan lähin vaihtoehto näyttää sadepäivät sekä toisen lämpötilan palkkeina ja toisen lämpötilan viivana. Mitä pitäisi tehdä?
-
Re: Excel chart
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Tuollasta ei löydy valmiina, totta... pitää tehdä itse:
1) Piirrä graafi normaalisti esim. pystypalkkeina
2) Kun kuva on valmis, valitse sarja jonka haluat muuttaa viivaksi (klikkaamalla jonkin sarjan palkin päältä )
3) Hiiren oikealla napilla tai ctrl-clickillä saat avattua valikon, josta valitsemalla "Chart Type..." pääset muuttamaan palkit viivaksi (tai joksikin muuksi). Tarkista vain, että "Apply to selection" on valittuna.
4) Toista sama muille.
Excelissä pystyy noita graafeja kyllä pyörittämään ihan miten sattuu. Ja kun olet saanut sellaisen minkä haluat voi tallettaa sen pohjaksi vastaisuuden varalle valitsemalla koko graafin, menemällä samaan "Chart Type..." dialogiin > Custom Types > User-defined > Add...

Edit: hymiö-bugi
1) Piirrä graafi normaalisti esim. pystypalkkeina
2) Kun kuva on valmis, valitse sarja jonka haluat muuttaa viivaksi (klikkaamalla jonkin sarjan palkin päältä )
3) Hiiren oikealla napilla tai ctrl-clickillä saat avattua valikon, josta valitsemalla "Chart Type..." pääset muuttamaan palkit viivaksi (tai joksikin muuksi). Tarkista vain, että "Apply to selection" on valittuna.
4) Toista sama muille.
Excelissä pystyy noita graafeja kyllä pyörittämään ihan miten sattuu. Ja kun olet saanut sellaisen minkä haluat voi tallettaa sen pohjaksi vastaisuuden varalle valitsemalla koko graafin, menemällä samaan "Chart Type..." dialogiin > Custom Types > User-defined > Add...

Edit: hymiö-bugi
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ja kun olet saanut graafin tehtyä, pidä huoli, että teet sen omalla sheetilleen. Näin voi tulostaa sen PDF:ksi ja sen voi viedä vaikka InDyyn tai muuhun.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Normaalisti print:in kautta?mitenkäs Exelissä saa tehtyä PDF:n?
-
Viesti Kirjoittaja xforgivenx »
hehei, siistiä! eipä oo tullu tommosta aikasemmin tarvittua, sieltähän se löyty. yritin ettiä save as -kohdasta, siel oli jotain siihen suuntaan mut tuolta printistähän se helpolla meni. kiitti nopeesta vastauksesta.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Suositellaan myös tärkeää tietoa sisältävien nettisaittien tallennukseen.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
öh tuota, onko joku keksinyt tavan tallentaa noin tehtyä graafia Excelin ulkopuolella käytettäväksi (puhumattakaan editoitavaksi)?
Mulla on aina silloin tällöin noita Powerpoint tai Excel graafeja Indyssä käytettäväksi. Ja tökkii tulostus turhan usein. Mä olen ratkaissut sen niin, että Powerpointit avaan Keynotessa ja graafit teen suosista uusiksi Keynotessa ja sieltä Export to PDF. Vai enkö vaan osaa Exceliä kun Indyn tulostus tyssää johonkin virheilmoitukseen?
Mulla on aina silloin tällöin noita Powerpoint tai Excel graafeja Indyssä käytettäväksi. Ja tökkii tulostus turhan usein. Mä olen ratkaissut sen niin, että Powerpointit avaan Keynotessa ja graafit teen suosista uusiksi Keynotessa ja sieltä Export to PDF. Vai enkö vaan osaa Exceliä kun Indyn tulostus tyssää johonkin virheilmoitukseen?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Varmin on tehdä graafista -> PDF -> Photoshopissa Tif -> InDyyn. 100% toimii.
-
Mä kokeilin Excelistä printattua PDF:ää tuoda Canvakseen. Ja tulihan se, editoitavissa ihan kuten mikä tahansa vektorikuva. Eli tällähän mä saan tehty just niin upeita graafeja kuin oman silmä antaa myöten.
Nimittäin noi Officesta tulostetut pdf:t on tökkineet InDyssä, antaa jonkun print engine errorin. Mutta Canvas pystyy tallentaan moneen vaihtoehtoiseen formaattiin, joten niitä voi käyttää missä vaan. Aina oppii.
Nimittäin noi Officesta tulostetut pdf:t on tökkineet InDyssä, antaa jonkun print engine errorin. Mutta Canvas pystyy tallentaan moneen vaihtoehtoiseen formaattiin, joten niitä voi käyttää missä vaan. Aina oppii.
-
Välitön kiinnostuminen. Downloadaan parastaaikaa ja jo etukäteen muokkaan ostoslistaani. nettisivua selailin ja tämä vaikuttaa itseasiassa aika kiinnostavalta. Onkohan tästä johonkin. Taittajalle Freekun ja Illun korvaaja?Mä kokeilin Excelistä printattua PDF:ää tuoda Canvakseen. Ja tulihan se, editoitavissa ihan kuten mikä tahansa vektorikuva. Eli tällähän mä saan tehty just niin upeita graafeja kuin oman silmä antaa myöten.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka