Aloitin Sticky Brainilla ja se oli loistava, se lopetettiin ja pakkomyytiin SOHO Notes. No, versio 5 toimi lähes kuin SB mutta versio 6 on katastrofi. Kaikki mun muistiinpanot on siellä, mutta niitä ei vain löydä kuin käsin hakemalla. Seiskaan en päivitä 25 taalalla, se on selvä. Versiontrackerin mukaan tilanne on sama kaikilla.
Joten
1) mikä olisi hyvä vaihtoehto, yojimbo?
2) miten saisin siirrettyä datan tähän uuteen? Ei kai vain käsin.
Vaihtoehto SOHO Notesille?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Vaihtoehto SOHO Notesille?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Re: Vaihtoehto SOHO Notesille?
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Itsellä satunnaisessa käytössä Evernote. Se on ilmainen, siihen löytyy sovellukset iPhoneen sekä windows mobileen ja tietty windowsiinkin. Osaa hakea tekstitietoa kuvista jne. Luultavasti tuohon myös voi melko pitkälti vain drag'n'dropata nuo vanhat notet.
Tosin en tietä tuosta SOHO:sta ja siitä kuinka paljon mahdollisia puutteita Evernotessa puolestaan on verrattuna maksullisiin. Tsekkaa se etusivun intro-video.
Tosin en tietä tuosta SOHO:sta ja siitä kuinka paljon mahdollisia puutteita Evernotessa puolestaan on verrattuna maksullisiin. Tsekkaa se etusivun intro-video.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Ehkäpä kannattaa katsastaa myös Circus Ponies Notebook, josta ilmestyy uusi versio (3.0) lähiaikoina. Tämän uuden version esittelyvideo löytyy ScreenCastsOnlinelta.
-
Ensikontakti otettu tuohon Evernoteen. Se kerää kuvia ja mä haluan tekstiä ja kuvia. Eikä se osaa laittaa itseään hiiren toisen napin alle, kuten SOHO. Lisäksi vaatii tuon rekisteröitymisen nettiin. Kuka tietää mihin se käyttää sinne uploadattuja kuviani.
SOHO Notesin yks parhaista piirteistä on se, että ei vaadi nettiyhteyttä, clipit mistä vaan onnistuu hiiren kakkosnapilla.
SOHO Notesin yks parhaista piirteistä on se, että ei vaadi nettiyhteyttä, clipit mistä vaan onnistuu hiiren kakkosnapilla.
-
Saa sinne drag'n'dropattua kai myös tekstiä? Mutta joo... ilmeisesti hieman erilaiseen käyttöön tuo onkin tarkoitettu.
Itse käytän käyntikorttien uppaamiseen - eli otan kuvan webbikameralla ja uppaan evernoteen, josta voi tekstin perusteella sitten hakea niitä, vaikka iPhonen kautta.
Itse käytän käyntikorttien uppaamiseen - eli otan kuvan webbikameralla ja uppaan evernoteen, josta voi tekstin perusteella sitten hakea niitä, vaikka iPhonen kautta.
-
Minä taas vanhanaikaisesti kirjaan käyntikortit Osoitekirjaan.
Drag'n'drop toimi auttavasti, mutta ei hyvin.
Drag'n'drop toimi auttavasti, mutta ei hyvin.
-
MacFinn kirjoitti:Minä taas vanhanaikaisesti kirjaan käyntikortit Osoitekirjaan.

Itse haluaisin tuon Outlookin task list toiminnon iPhoneen, koska sitä tuli aiemmin windows mobilen kanssa käytettyä jatkuvasti. Nyt ei enää viitsi käyttää, kun ne eivät kuitenkaan synkronoidu puhelimeen.

-
Viesti Kirjoittaja Ilmiliekki »
MacFinn kirjoitti:Ensikontakti otettu tuohon Evernoteen. Se kerää kuvia ja mä haluan tekstiä ja kuvia. Eikä se osaa laittaa itseään hiiren toisen napin alle, kuten SOHO. Lisäksi vaatii tuon rekisteröitymisen nettiin. Kuka tietää mihin se käyttää sinne uploadattuja kuviani.
Evernoten käyttöehdoissa palvelu ainakin aiemmin pidätti oikeuden kaikkeen sinne ladattuun informaatioon, joten ainakin yksityisyydestään kiinnostuneiden kannattaa tämä huomioida.
SOHO Notesin vaihtoehdoksi voisin suositella Yojimboa (http://www.barebones.com/products/Yojimbo/). Taipuu näennäisestä yksinkertaisuudestaan yllättävään monipuoliseen käyttöön (itsellä mm. tieteellisen kirjoittamisen apuvälineenä).
Macbook Pro 15" | 2.2 Ghz C2D | 4 GB SDRAM
iPhone 3G 8GB + Ultimate Ears Super.Fi 4 Vi
iPod Nano 4GB + Nike + iPod Sport Kit
iPhone 3G 8GB + Ultimate Ears Super.Fi 4 Vi
iPod Nano 4GB + Nike + iPod Sport Kit
-
Nyt on katsottu Yojimboa. Jotain SOHO Notesin ominaisuuksia puuttuu, kuten suora lisäys esim. nettisivusta.
Ja sain SOHOn tuesta konstin, jolla mun suurin ongelmani ratkesi eli haut oli ensin hitaita kuin mitkä ja sitten loppuivat kokonaan. Metadata cachen poisto ja uudelleenluonti auttoi. Siinä ja siinä, etten päivitä uusimpaan versioon.
Ja sain SOHOn tuesta konstin, jolla mun suurin ongelmani ratkesi eli haut oli ensin hitaita kuin mitkä ja sitten loppuivat kokonaan. Metadata cachen poisto ja uudelleenluonti auttoi. Siinä ja siinä, etten päivitä uusimpaan versioon.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka