”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: Tyhmät iPhone 3G-kysymykset
Viesti Kirjoittaja lucas- »
-
Viesti Kirjoittaja KultainenOmena »
Hmm, toi linkki ei toiminut..MasBe kirjoitti:Kokeileppa esimerkiksi täältä: http://www.apple.com/fi/itunes/store/gifts.htmlKultainenOmena kirjoitti:Jep no minkäs lainen se gift card on pitääkö siihen jotenkin siirtää rahaa ? Justiinsa tässä iphonella kirjotelen

Edit. Tuli toinenkin kysymys kumpi on se datansiirtomaksu mikä on liittymässä(Soneran) 100/250/1000mb? Meinaan tosta iPhonen asetuksista kun kattoo paljon dataa on siirretty niin siinä on "Lähetetty" ja "Vastaanotettu" eli kumpi noista lasketaan noista mb:eistä pois vai otetaanko kummatkin niistä pois?
ps. En oikein osannu selittää tätä.. -_-'
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Aivan oikein, linkki ei toimi. Tässä toimiva linkki: http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... SmusiccardKultainenOmena kirjoitti:Hmm, toi linkki ei toiminut..MasBe kirjoitti:Kokeileppa esimerkiksi täältä: http://www.apple.com/fi/itunes/store/gifts.htmlKultainenOmena kirjoitti:Jep no minkäs lainen se gift card on pitääkö siihen jotenkin siirtää rahaa ? Justiinsa tässä iphonella kirjotelen
Edit. Tuli toinenkin kysymys kumpi on se datansiirtomaksu mikä on liittymässä(Soneran) 100/250/1000mb? Meinaan tosta iPhonen asetuksista kun kattoo paljon dataa on siirretty niin siinä on "Lähetetty" ja "Vastaanotettu" eli kumpi noista lasketaan noista mb:eistä pois vai otetaanko kummatkin niistä pois?
ps. En oikein osannu selittää tätä.. -_-'
Ja tohon toiseen kysymykseen, datasiirtomaksu koskee sekä lähetettyä, että vastaanotettua dataa eli lasket ne yhteen niin tiedät kuluttamasi datan.
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja KultainenOmena »
-
Safarista?KultainenOmena kirjoitti:miten iPhonesta saa suljettua väli lehdet?
Paina sitä välilehdet-painiketta ja siellä haluttujen välikehtien kohdalla ruksia
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja rolfx »
Mutta sitten kysymykseeni:
Minulla oli Saunalahden liittymä, jonka vaihdoin Minun Soneraan rajattomalla datasiirrolla. Myyjä sanoi, että liittymäni aukeaa noin viikon sisällä. Kuinka nopeasti teidän liittymänne on auennut operaattorivaihdoksen jälkeen ja mistä sen tietää, että liittymä on auennut? Nyt iPhonessani lukee "Ei verkkoa", ilmeisesti asiaa korjaantuu automaattisesti, kun uusi Soneran liittymä aukeaa.
Ja sitten vielä, täytyykö minun erikseen irtisanoa Saunalahden liittymäni, vai irtisanoutuuko se jotenkin automaattisesti?
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Täytyy irtisanoa.rolfx kirjoitti:Ja sitten vielä, täytyykö minun erikseen irtisanoa Saunalahden liittymäni, vai irtisanoutuuko se jotenkin automaattisesti?
-
Viesti Kirjoittaja Taatto »
Ei tarvi. Uusi operaattori hoitaa asian.matteus/2 kirjoitti:Täytyy irtisanoa.
-
Ei Sonera kenenkään iPhonen ostajan muita liittymiä automaattisesti irtisano.Taatto kirjoitti:Ei tarvi. Uusi operaattori hoitaa asian.matteus/2 kirjoitti:Täytyy irtisanoa.
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
-
Viesti Kirjoittaja Taatto »
Kyllä, automaattisesti, jos kerrot että pidät vanhan numerosi.matteus/2 kirjoitti:Ei Sonera kenenkään iPhonen ostajan muita liittymiä automaattisesti irtisano.
-

-
Ei saa, ellei jailbreakkaa puhelintarolfx kirjoitti:Saakos tuon ennustavan tekstinsyötteen jotenkin pois? En vaan osaa
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja dazer »
rolfx kirjoitti:Eilen hommasin 16gb valkoisen ja vaikuttaa todella mahtavalta peliltä. Ihqua, kun ei enää tarvitse pitää taskussa iPodia puhelimen lisäksi. Lisäksi hommasin AppStoresta sen Nullriverin nettiradio-ohjelman, jolla saa auki kaikki pls-tiedostot. Myös puhelimen "kaiutin" on mielestäni yllättävänkin hyvä ja ääntä tulee mainiosti kaiuttimesta puhelimen ollessa pöydällä.
Mutta sitten kysymykseeni:
Minulla oli Saunalahden liittymä, jonka vaihdoin Minun Soneraan rajattomalla datasiirrolla. Myyjä sanoi, että liittymäni aukeaa noin viikon sisällä. Kuinka nopeasti teidän liittymänne on auennut operaattorivaihdoksen jälkeen ja mistä sen tietää, että liittymä on auennut? Nyt iPhonessani lukee "Ei verkkoa", ilmeisesti asiaa korjaantuu automaattisesti, kun uusi Soneran liittymä aukeaa.
Ja sitten vielä, täytyykö minun erikseen irtisanoa Saunalahden liittymäni, vai irtisanoutuuko se jotenkin automaattisesti?
Onkohan mulle sattunut joku sunnuntaikappale kohdalle kun kaiutin tuntuu surkealta verrattuna mihinkään edellisistä puhelimistani? Täysillä kun kuuntelee niin ääni rätisee, ja se "hyvälaatuinen" voimakkuus on ehkä puolet - eli aika hiljainen..
-
Hmmm...mielenkiintoista. Itse voin verrata iPhonen kaiutinta Nokian E90:een, jolla tuli kuunneltua aika paljon nettiradioita. Ja tuossa Nokiassa on sentään kaksi kaiutinta ja mielestäni iPhone soi jopa melkein yhtä hyvin. Kummallista...dazer kirjoitti: Onkohan mulle sattunut joku sunnuntaikappale kohdalle kun kaiutin tuntuu surkealta verrattuna mihinkään edellisistä puhelimistani? Täysillä kun kuuntelee niin ääni rätisee, ja se "hyvälaatuinen" voimakkuus on ehkä puolet - eli aika hiljainen..
-
Viesti Kirjoittaja dazer »
Jaahas.. Noh, oishan se ihan kiva kun toimis kunnolla mut viitti/ehdi lähtä ajamaan 50km viemään puhelinta johonkin huoltoon missä se viettää luultavast kuukauden päivät.rolfx kirjoitti:Hmmm...mielenkiintoista. Itse voin verrata iPhonen kaiutinta Nokian E90:een, jolla tuli kuunneltua aika paljon nettiradioita. Ja tuossa Nokiassa on sentään kaksi kaiutinta ja mielestäni iPhone soi jopa melkein yhtä hyvin. Kummallista...dazer kirjoitti: Onkohan mulle sattunut joku sunnuntaikappale kohdalle kun kaiutin tuntuu surkealta verrattuna mihinkään edellisistä puhelimistani? Täysillä kun kuuntelee niin ääni rätisee, ja se "hyvälaatuinen" voimakkuus on ehkä puolet - eli aika hiljainen..
-
Viesti Kirjoittaja Esso »
Yritin ladata tuoretta 5th Gear-jaksoa puhelimeen siinä kuitenkaan onnistumatta. Latasin tuon Videora iPod converterin ja sain muutettua tuon *.avi tiedoston MPG4:ksi ja ladattua sen iTunesiin(ei ladannut automaattisesti, kuten ilmeisesti Videoran mukaan tehdä). Eli se näkyy tuolla kirjaston elokuvat-osiossa ja äskettäin lisätyissä. Mutta kuinka lataan sen puhelimeen? Ei ainakaan onnistunu samoin periaattein, kuten itse tulee Nanoon ladattua biisejä.
En tiedä sitten vaikuttaako toi tiedoston koko siihen, ettei sitä pysty edes lataamaan, kun alkuperäinen koko oli about 350Mt ja nyt converterin jälkeen 700Mt. iTunes ilmoittaa kyllä, että tiedosto on jo Apple TV-muodossa, kun sitä yrittää muuttaa siihen muotoon ohjelmassa.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Minkäs kokoista tuo liikkuvakuva on ? iLuurille sopivaa ?
-
Viesti Kirjoittaja dagmar »
Käytä vironkielistä näppäimistöä. Se on tyhjä sanasto, ainoat sanat mitä ehdottaa ovat nimet kontakteista.MasBe kirjoitti:Ei saa, ellei jailbreakkaa puhelintarolfx kirjoitti:Saakos tuon ennustavan tekstinsyötteen jotenkin pois? En vaan osaa
-
Hahdagmar kirjoitti:Käytä vironkielistä näppäimistöä. Se on tyhjä sanasto, ainoat sanat mitä ehdottaa ovat nimet kontakteista.MasBe kirjoitti:Ei saa, ellei jailbreakkaa puhelintarolfx kirjoitti:Saakos tuon ennustavan tekstinsyötteen jotenkin pois? En vaan osaa

-
Tää kuuluu iPhone-kikat topiciin! Aivan loistava vinkki!dagmar kirjoitti:Käytä vironkielistä näppäimistöä. Se on tyhjä sanasto, ainoat sanat mitä ehdottaa ovat nimet kontakteista.MasBe kirjoitti:Ei saa, ellei jailbreakkaa puhelintarolfx kirjoitti:Saakos tuon ennustavan tekstinsyötteen jotenkin pois? En vaan osaa
EDIT: Tosin, eikö tuokin sanakirja opi uusia sanoja niitä kirjoittaessa?
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja dagmar »
Mä en varmaan vaan osaa mutta mun iPhone ei ole oppinut yhtään uutta sanaa koskaan.MasBe kirjoitti:EDIT: Tosin, eikö tuokin sanakirja opi uusia sanoja niitä kirjoittaessa?
-
Vaihdoin kuitenkin takaisin suomeen, koska jotkut valikot muuttuivat tietenkin samalla vironkielisiksi.dagmar kirjoitti:Käytä vironkielistä näppäimistöä. Se on tyhjä sanasto, ainoat sanat mitä ehdottaa ovat nimet kontakteista.MasBe kirjoitti:Ei saa, ellei jailbreakkaa puhelintarolfx kirjoitti:Saakos tuon ennustavan tekstinsyötteen jotenkin pois? En vaan osaa
Sitten ois tämmönen kysymys, eli itselläni on se Nullriverin nettiradio-ohjelma, joka on toiminut loistavasti. Mutta saanko nettiradion soimaan (iPod-puolen tapaan) jotenkin myös taustalla tehdessäni muuta, esim. nettiä selaillessani? Nyt koko ohjelma on pakko sulkea koti-napista, jos haluaa vaikkapa surffailla.
-
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Pitäisi onnistua ihan Address Bookista. Itse en ole testannut.matteus/2 kirjoitti:Onko olemassa OS X -softaa, jolla voisi kirjoittaa tekstarin tietokoneella ja lähettää sen esim. bluetoothin välityksellä iPhoneen ja sitä kautta maailmalle?
Tosin vaatii jonkun muun puhelimen kuin iPhone. iPhone kun ei tue bluetoothilla, kuin ainoastaan headset -yhteyksiä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka