MItä tehdä kun air tunes katkoo toistoa? Toimi aluksi loistavasti (kahden illan ja yön uudelleen asennusten jälkeen, kun TC tuli tukiasemaksi..).
Ainoa ero alkutilanteeseen on se, että nyt koneella myös mp3:sia. Pätkiminen kuitenkin myös ihan iTunes shoppaillulla kamalla nyt.
Pääseekö millään näkemään liikennettä ja sen nopeuksia?
P.S. Kun tarpeeksi monta kertaa joutui säätämään Expressin löytämistä, niin TC:n ensimmäinen TM kopiokin hävisi (tai siis ei löydy), eikä suostu enää varmuuskopioimaankaan
"Kova lukeen, laiska kirjautuun"
MBP,TC,Touch,S90ES,8020:t,Matrix 803D,Storm,50" ja Variant
Jonkin aikaa ihmeteltyäni tuntuisi ratkaisu olevan verkon asettaminen "n" stantardiin, ja epääminen b/g kavereiden pääsy sitten luonnollisesti. Eli siis koko verkon asettaminen samaan standardiin. Tosin nyt iPod Touch ei enää löydä koko kotiverkkoa... täytyy vielä tsekata onko tuore omenaperheen kanadantuliainen tosiaan b/g vehje.
Anyway, n-standardin noudattamisella Air Tunes tuntuu lopettaneen pätkimisen.
Ja muza B&W:n kautta on puhdasta nautintoa!
(B&W Matrix/Nautilus + Denon 3805)
"Kova lukeen, laiska kirjautuun"
MBP,TC,Touch,S90ES,8020:t,Matrix 803D,Storm,50" ja Variant
En edellisistä vastauksista ymmärtänyt mitään mutta ongelmani on se, että Airport Expressin kautta toistettaessa MB 2 GHz C2D OS X 10.5.5.:n iTunes 8.0 pätkäisee musaa satunnaisin väliajoin - välillä se pysäyttää biisin mutta välillä katkeaa vain ääni ja biisi jatkaa toistoaan mykkänä. Missä vika? Jollakulla samanlaisia ongelmia? Kyllä, olen sammuttanut kaikki vehkeet ja käynnistänyt uudelleen; kyllä, olen tarkastanut liittimet ja piuhat ja netin toimivuuden.
Mulla ratkesi samanlainen ongelma kun vaihdoin salauksen jostain joksikin toiseksi. (en millään muista mitä ne ovat nimeltään saati niistä mitään ymmärrä)
Mulla on ollut pätkimisongelmaa n-tilassa Airfoilin kanssa. Pitänee kokeilla tuota salauksen vaihtoa. Tosin mun nurkilla kannattanee pitää salaukset kovalla tasolla...
Airfoil on kyllä softana ihan eri maata kuin Airtunes-
Sama ongelma täällä. Toistaiseksi kiersin ongelman ottamalla koko langattomasta verkosta salauksen pois (ei haittaa täällä korvessa ).
Pitää kokeilla jos laittaisi salauksen uudelleen päälle verkkoon palaako ongelma takaisin.
En nyt ihan varma ole mutta tuo vika ilmeni suurin piirtein iTunes 8 päivityksen aikoihin.
TheKraken kirjoitti:Touchit ja iPhonet ovat tosiaan b/g vehkeitä. Ei taida vielä missään mobiililaitteessa olla n-sirua.
Itse pidän AE:n n-tilassa, ihan jo sen nopeushyödyn takia ja on sitten toinen tukiasema b/g-tilassa. Samassa verkossa sulassa sovussa kuitenkin.
Toimiiko tosiaan noin, ihan ongelmitta? Jos toimii, niin noinkohan se n-tason AE toimii joka tapauksessa siinä b/g-tilassa myös? Tai siis se koko verkon nopeus on käytännössä kuitenkin sitä b/g-plaatua, koska se heikoin/hitain lenkki määrännee sen koko verkon nopeuden.
Niin siis jos kone A on g-verkossa ja kone B on n-verkossa, niin tietty niiden välinen nopeus on g-verkon mukainen, mutta sitten taas koneeseen C joka on myös n-verkossa yhteys on n-standardin mukainen.
Nuo tukiasemat siis eivät luo samaa verkkoa vaan luovat ihan omat langattomat verkkonsa. Mutta ovat samassa ip-avaruudessa ja lähiverkossa ja täten niihin liitetyt koneet näkevät toisensa. Verkot ovat ihan eri taajuuksilla ja aivan eri kanavilla, joten mitään yhteistä niillä ei siis todellakaan ole.
Voidaan verrata vaikka siihen, että samassa verkossa olisi gigabitin ja 100 megan ethernet-laitteita. Toki ne gigan laitteet osaa jutella gigan nopeudella, jos siinä viestiketjussa ei ole välissä 100 megan laitetta.
disko kirjoitti:N, B, G? Saisinko saman suomeksi? Siis minun langattoman verkon salausta pitäisi siis muuttaa? Vai AirTunesista? Vai mistä?
Se tietty riippuu sun setupista. Mulla kun on Airport Express se joka hoitaa langattoman liikenteen yksistään niin sen asetuksista vaihdoin salauksen tyyppiä. (eli siis Airport Express kytketty ethernet-piuhalla ADSL-modeemiin ja modeemin wlania en käytä lain)
Ei tämä mikään patenttiratkaisu ole varmasti mutta mulla toimi niin.
Sama juttu vaivaa edelleen enkä ole siihen vielä ratkaisua löytänyt. Musiikki katkeaa yleensä aina kun lataan netistä jotain vähänkin isompaa tiedostoa (esim. albumi Storesta tai vastaava). Sillä, toistanko musiikkia iTunesista vai Spotify-AirFoil -yhdistelmällä, ei tunnu olevan väliä. Verkon salausta olen yrittänyt muuttaa, kuten joku aiemmin neuvoikin mutta olen edelleen voimaton tämän ongelman edessä, joka aika ajoin on hyvinkin ärsyttävä. Samaten jos samaa verkkoa käyttävillä kahdella koneella toisella kuunnellaan musiikkia ja toisella aletaan ladata jotain isompaa tiedostoa niin pätkäisee myös.