Jari-eripari kirjoitti:Ei mitään ongelmia täällä ja mulla myös menee mailit me.comin kautta. Kaikki synkkaa kauniisti muutaman minuutin viiveellä. Mut se että saan lähettäjänä näkymään oman mailiosoitteen (ei me.com) iPhonessa ja Mailissa, vaati jo hieman kikkailua.
Mitä kikkoja siis pitää pitää tehdä, kun haluaa, päinvastoin kuin sinä, että iPhonessa ja Mailissa lähettäjänä näkyy tuo me.com, ei aikaisemmin käyttämäni mac.com?
Nyt siis mun Mobile.me Accountin otsikkona on me.com, mutta postit tulee perille mac.com :n lähettäminä.
MobileMe Mail Preferences/Composing/Idetity-osastossa on valittu "use me.com" when sendin new mail. Sama Mail :n asetuksissa. Näin ei kuitenkaan tapahdu?
Tein aikoinaan investoinnin ja hankin .mac palvelun, jotta saisimme kotoakäsin kaikki helposti päivitettyä meidän kotisivuja.
Idea oli siis se, ettei muita ohjelmia tarvittaisi esimerkiksi mihinkään siirtelyihin.
Olen ollut tyytyväinen palveluun, kunnes...
Päivitin pienen tauon jälkeen sivustoa ja kas. Aiemmin .macissa ollut sivusto ei enää näy.
MobileMe hylkii .eu domainiani! Eikö nykyinen Me palvelu enää tue .eu domaineita, vai mitä mä olen nyt tyrinyt? Helppii...?
Oliks nyt tosiaan niin, ettei kukaan tiedä tällaisesta?
Viimeksi muokannut valmi5, 5.9.2008 klo 9.43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heippa,
keksisiköhän joku mikä on vikana kun mobileme:n kalenteri selaimella ei toimi. Se vaan loudaa eventsejä loputtomasti... Kuitenkin koneiden ja iPhonen kalenterit kyllä päivittyvät keskenään, joten jostain se tieto menee oikein läpi. Olen koittanut tyhjentää välimuistia ja kirjautua uudelleen, mutta siitä ei ole ollut apua.
Oikku kirjoitti:Heippa,
keksisiköhän joku mikä on vikana kun mobileme:n kalenteri selaimella ei toimi. Se vaan loudaa eventsejä loputtomasti... Kuitenkin koneiden ja iPhonen kalenterit kyllä päivittyvät keskenään, joten jostain se tieto menee oikein läpi. Olen koittanut tyhjentää välimuistia ja kirjautua uudelleen, mutta siitä ei ole ollut apua.
Sama vika rahikaisella. Miten isoja sun kalenteris on, jos Viet ne iCalista ulos? Mulla sellaiset 500 Kb-1 Mb.
Jari-eripari kirjoitti:Ei mitään ongelmia täällä ja mulla myös menee mailit me.comin kautta. Kaikki synkkaa kauniisti muutaman minuutin viiveellä. Mut se että saan lähettäjänä näkymään oman mailiosoitteen (ei me.com) iPhonessa ja Mailissa, vaati jo hieman kikkailua.
Mitä kikkoja siis pitää pitää tehdä, kun haluaa, päinvastoin kuin sinä, että iPhonessa ja Mailissa lähettäjänä näkyy tuo me.com, ei aikaisemmin käyttämäni mac.com?
Nyt siis mun Mobile.me Accountin otsikkona on me.com, mutta postit tulee perille mac.com :n lähettäminä.
MobileMe Mail Preferences/Composing/Idetity-osastossa on valittu "use me.com" when sendin new mail. Sama Mail :n asetuksissa. Näin ei kuitenkaan tapahdu?
Olisko Mailin tunnukset asetuksiin jäänyt sähköpostiosoitteeksi vanha xxx@mac.com?? Kunhan tarkistin..
Eikös tässä ollut eräänlainen siirtymäriitti mac.com -> me.com , jonka aluksi vanhat mac.com asiakkaat sai valita ottavatko uuden päätteen käyttöön?? Itse en ollut mukana riemusaatossa koska tulin mukaan vasta kun Mobileme olisi jo käynnissä.
Olet siis lähettänyt muille kuin itsellesi mailia ja se näkyy tulleen tuosta XXX@mac.com osoitteesta??
Kerrottakoon vielä aiemmin kirjoittamastani .mac > .me ongelmasta. Siinä siis iWebillä tekemäni kotisivu ole verkossa omalla .eu domainilla. Applen siirryttyä .me palveluun .eu tuki katosi! Sain omalta osaltani pienen ihmettelun jälkeen homman kuntoon. Löysin täältä jostakin vinkin Applen caht -helpistä ja se se oli loistava palvelu! Veloitukseton ja ystävällinen... Herra henkilö purkkamaan päädyssä ihmetteli ongelmaa ja kertoi mitä minun kulloinkin tuli tehdä. Hänenkin tultuaan samaan johtopäätökseen .eu domainien tuen puuteestä lisäsi hän domainini manuaalisesti jonnekin. Pääasiahan minulle on, että nyt toimii!
Olen saanut MobileMen tuesta ohjeen pitää iCalissa vain 30, 60 tai 90 päivän kalenterit, muuten kasvavat liian suuriksi MobileMen nettikalenterille. Pitäkööt tunkkinsa!
Osaako kukaan kertoa miten toi "e-mail alias" tehdään jotta saisin etunimi.sukunimi@me.com osoitteen käyttöön? Liian vaivalloista lähteä muuttaa koko accounttia jos ja kun applen sivujen mukaan myös tuollaisen aliaksen voi luoda.
No tuota, kirjaudut sinne MobileMe sivuille, Mailiin. Ja sitten siinä palkissa on se hammasratas, sen alla Preferenses. Siellä voit tehdä sen aliaksen.
MacFinn kirjoitti:Olen saanut MobileMen tuesta ohjeen pitää iCalissa vain 30, 60 tai 90 päivän kalenterit, muuten kasvavat liian suuriksi MobileMen nettikalenterille. Pitäkööt tunkkinsa!
Aika huima neuvo!! Katselin just että mulla mobileMe nettikalenterissa merkintöjä vuodelta 2006 ja hyvin on toiminut. Ollut iCal pääkalenterina kohta kolme vuotta, että on merkintöjä kertynyt ihan reilusti. iPhonesta olen rajoittanut kalenterisynkkauksen viimeiseen kolmeen kuukauteen.
Nyt on sitten hommattu tuo MobileMe, mutta missä on se kameratoiminto, jolla voi ottaa näköradioyhteyden kaveriin?
Ja sitten katosi koko helahoito kun suljin sivun. Mistä se löytyy uudestaan?
Nyt en taida oikein osata...
Ossi kirjoitti:Nyt on sitten hommattu tuo MobileMe, mutta missä on se kameratoiminto, jolla voi ottaa näköradioyhteyden kaveriin?
Tarkoitat varmaan iChat-ohjelmaa? Se toimii myös ilman MobileMe:n ostamista.
Ossi kirjoitti:Nyt on sitten hommattu tuo MobileMe, mutta missä on se kameratoiminto, jolla voi ottaa näköradioyhteyden kaveriin?
Se MobiiliMe-merkki on näköjään tässä Tiger-koneessa .Mac.
Ilmankos ei löytynyt.
Nyt kun tein iDisc-kopion koneelleni niin tupsahti levy täyteen. Pitäisikö tuo iDisk heittää työpöydältä roskiin, vaikka siellä kansioissa ei ole mitään, vai mistä tuo kone täyttyi?
No ainakin molemmilla videochatin osapuolilla pitää olla AIM tai MobileMe -tunnus. Jos näet sen toisen osapuolen iChatin ystäväluettelossa, valitset sen ja klikkaat ikkunan alareinassa olevaa kamerakuvaketta. Kertoisitko hieman tarkemmin mikä on se ongelma? Et näe kaveria iChatin listassa? Et pysty kirjautumaan iChatillä ja MobileMe-tunnuksella?? Kerro!!
Jari-eripari kirjoitti:No ainakin molemmilla videochatin osapuolilla pitää olla AIM tai MobileMe -tunnus. Jos näet sen toisen osapuolen iChatin ystäväluettelossa, valitset sen ja klikkaat ikkunan alareinassa olevaa kamerakuvaketta. Kertoisitko hieman tarkemmin mikä on se ongelma? Et näe kaveria iChatin listassa? Et pysty kirjautumaan iChatillä ja MobileMe-tunnuksella?? Kerro!!
Haen kaverin nimen ystäväluetteloon osoitekirjasta. OK, se on siinä sitten, vaan alareunan kolme kuvaketta (A, puhelin ja kamera) ovat himmeinä. Siinä sitten ihmettelet.
Onko se kaverin nimi listassa varmasti mustana, eikä harmaana. Itsellä joskus ollut ongelma että kaveri näkyy harmaana (offline) vaikka taatusti on online. Muistaakseni poisto osoitekirjasta ja uuden kortin tekeminen on korjannut asian. Muistan kyllä tapelleeni asian kanssa.
Jari-eripari kirjoitti:Onko se kaverin nimi listassa varmasti mustana, eikä harmaana. Itsellä joskus ollut ongelma että kaveri näkyy harmaana (offline) vaikka taatusti on online. Muistaakseni poisto osoitekirjasta ja uuden kortin tekeminen on korjannut asian. Muistan kyllä tapelleeni asian kanssa.
Pitääkö olla @mac.com, vai @ me.com?
Tyrkyttää tuota mac.comia, ja kun yrittää vaihtaa me.comiin, niin herjaa että ei voi vaihtaa.
Alkaa harmittamaan tuo MobileMe:n hidas toiminta. Onkohan sivusto rakennettu liian raskaaksi, vai onko kapasiteetti täysin alimitoitettu ? Esimerkkinä tilanne, jossa pitäisi tarkistaa kalenterista jonkin päivän (tai viikon) sopivuus. Olen mailisovelluksessa, ja klikkaan kalenterisovellusta. Kuluu 15 sekuntia ennen kuin kalenterisovellus on auennut, ja pääsen vielä muuttamaan näkymän kuukausi -näkymäksi (jota ei voi valita oletusnäkymäksi sovellusta avattaessa). Kason ko. viikkoa, ja haluan palata takaisin mailisovellukseen. Menee jälleen 7 sekuntia, ennen kuin mailisivu on latautunut.
Vastaavat toimet GMailissa sujuvat 1 sekunti kalenteriin ja takaisin 1 sekunti.
Toinen outo piirre on Draft -kansion toiminta. Kun mailini kirjoittaminen kestää, ja MM automaattitallentaa sen drafteihin. Kun lopulta saan mailin valmiiksi, ja painan "Send" -kuvaketta, maili lähtee (todennäköisesti). Silti Draft -kansioon tallettunut luonnos ei häviä, ellen sitä mauaalisesti poista.
Edelleen on kiusallista, kun luen iPhonesta mailin, ja deletoin sen puhelimesta, ei se häviä MobileMe:stä. Ja toisin päin. Eli mailien päivittäminen ei toimi, vaan kaiken joutuu tekemään kaksi kertaa. Vai onkohan minulla jotenkin väärät asetukset vaan ?
Harmittaa, että tuo MobileMe on muuttumassa maksulliseksi. Mikäli eivät saa parannusta aikaan, jää minulta kyllä maksamatta. Silloin menetän Push -mailin, mikä on harmittavaa, kun siihen on nyt tottunut.
Käytössäni on WinXP ja FireFox, joten Explorer -yhteensopimattomuus ei ole kyseessä.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.