Olen salaa
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Eli kysymykseni kuuluu, että voiko noita Jenkkilän Macbookkeja tilata Suomeen (tavalla tai toisella) ja mitä eroja niissä on Suomesta ostettuihin vastaaviin verrattuna?
Viesti Kirjoittaja lorsa »
Viesti Kirjoittaja nizoster »
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Viesti Kirjoittaja senor_cit »
Viesti Kirjoittaja raistlin2u »
Viesti Kirjoittaja Pylkkänen »
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Viesti Kirjoittaja senor_cit »
Viesti Kirjoittaja mwe »
Viesti Kirjoittaja Larsson »
Viesti Kirjoittaja mwe »
Jeps, mutta voit kuitenkin kirjoittaa å kun valitset asetuksista suomalainen näppäimistö, eli kun painat ü niin tulee åLarsson kirjoitti:Lisäksi kun irroittaa z ja y näppäimet ja vaihtaa niiden paikkaa niin sitten ei jää kuin å jota nyt ei kukaan käytä muutenkaan[;)]
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Mielestäni Applen nykyinen näppis on ihan kelpo-vehje.senor_cit kirjoitti:Niin, helpompaa varmaan olisi iMacin tuominen...Siinä ei näppäimistö haittaa, eikös kaikilla kuitenkin ole parempi näppis heti ostoslistalla?[;)]
Viesti Kirjoittaja Karive »
Viesti Kirjoittaja lorsa »
Viesti Kirjoittaja daBowmore »
Viesti Kirjoittaja PeTe »
Ainakin PB:n laturi on 100-200V, 50-60Hz, eli haisteleva, joka toimii kylllä Suomessa, joko erillisellä adapterilla tai esim. Apllen omalla adapteri kitillä. Tuo paketti on kyllä osoittautunut erääksi parhaaksi PB:n ja iPodin lisävarusteeksi. Olen käyttänyt sitä kumpaisenkin kanssa viimeksi Singaporessa ja Filippiineillä. Ja noita suomi-palikoita voi joltain löytyä ylimääräisenä nurkista. Itse annoin oman kolmannen suomi-adapterin kaverin Panamasta tuotuun iPodiin.Pylkkänen kirjoitti:Vielähän tuossa on sellainen pikkuinen juttu, kun laturi. Ovat tuhottoman kalliita täälläkin. Kuulin tapauksesta, että vanhasta Pb:stä laturi meni rikki, niin Kampus Data tilasi Irlannista uuden, koska Suomessa ei niitä paikalla ollut, joten hintaa tuli lähemmäs 200 euroa!
Viesti Kirjoittaja PeTe »
Ei notta kehottaisin ketään salakuljettamaan, voi nimittäin tulla melkoisen kallis kone, mutta missäs ne ne käsimatkatavarat valaiseekaan on jäänyt huomaamatta, vaikka työkseni paljon lennänkin. Eihän nyt kukaan tolkullinen ihminen pistä uutta läppäriä laatikossa matkalaukkuun ja ruumaan. Mulla kulkee mukana PB, HP, iPod ja välillä kamera, eikä ole tulli vielä kertakaan kysellyt. Mä tosin kannan mukana EU:n ulkopuolelle mentäessä joko kuittia tahi tullin lappua, jossa on vimpaimen malli ja sarjanumero ja tullin leima, jotta olen käynyt sitä heille näyttämässä ihan kotomaan puolella.MacFinn kirjoitti:No siis jenkkinäppiksessä taitaa olla yksi näppäin vähemmän. En nyt muista mikä se on suominäppikseen verrattuna. Ääkköset kyllä tulee, näppäimen hatuissa on vähän vääriä kirjaimia. Käyttiksen ja näppiksen kieli valitaan Järjestelmäasetuksista.
Mutta tosiasiassa tulli katsoo kaiken jenkeistä tulevan hyvin tarkasti. Myös jos hakee itse ja tuo laukussaan. Pitää varautua hyvillä kuiteilla, sillä laukut läpivalaistaan ja kyllä siinä MacBook näkyy ja hyvin herkästi menee tulliin. Ja jos sulla ei ole Suomikuitteja, joudut helposti makselemaan ALVit ja muut menot. Meinaan vaikea selittää, että on Suomesta ostettu kone, jenkkinäppiksellä ja uuden näköinen. Ei ne tullissa tyhmiä ole.
Viesti Kirjoittaja rasva »
Viesti Kirjoittaja Nyrkki »
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Viesti Kirjoittaja Leavre »
Viesti Kirjoittaja Murtsi »
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”