Tector oy – moni kakku…
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 29.8.2007 klo 16.34
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja Temetus »
Nythän kuu jo kohta vaihtuukin tässä.
-
- Viestit: 866
- Liittynyt: 18.4.2004 klo 16.49
- Paikkakunta: Joensuu
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja jk »
Mac huolto ruoholahdenkadulla saa täyden 10 kaikesta, asiantuntevaa, asiallista ja joustavaa palvelua.
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
-
- Viestit: 492
- Liittynyt: 11.8.2007 klo 8.27
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja ATD »
Tää onkin mun mielestä älyttömintä tässä toiminnassa, että jos asia on jo selväksi sovittu Applen kanssi niin miksi kyseinen pulju haluaa siihen vielä väliin päteä? Oman koneen Airportin kohdalla oli aivan sama "ei tässä mitään vikaa ole" kommentti. Hieman risoo tommoset, jos yhteydet ei toimi ainoassakaan verkossa niin kai siinä silloin jotain vikaa on. Varimportissa olen saanut aina loistavaa palvelua ja siellä ei kyseenalaisteta asiakasta heti ensimmäisenä.jk kirjoitti:Itsellä samanlaisia kokemuksia Tectorista. Apple pyysi käymään virallisessa huollossa jossa saisin uuden akun käteen kun kertoisin puhelimessa saamani tapaus numeron. Mac huollosta akut loppu, no soitto tectoriin " kyllä meiltä akku löytyy, tuo kone tänne niin testaamme että vika on akussa". Vein koneen sinne aamupäivällä ja klo12 soitettiin että siinä mitään vikaa ole.
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 10.2.2006 klo 12.36
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja jussiu »
Sori, mutta tuo testaaminen ei ole huollon vika. Tector (tai mikään muukaan huolto) ei voi ruveta antamaan uusia osia hyllystä vain koska joku Applen ensimmäisen tason tukihemmo sanoi asiakkaalle näin. Tector on kuitenkin vastuussa siitä että vaihdetussa osassa on oikeasti vikaa, Apple ei varmasti korvaa jos huvikseen vaihdellaan ehjiä osia uusiin koska asiakkaasta tuntuu että se on varmaan rikki.ATD kirjoitti:Tää onkin mun mielestä älyttömintä tässä toiminnassa, että jos asia on jo selväksi sovittu Applen kanssi niin miksi kyseinen pulju haluaa siihen vielä väliin päteä? Oman koneen Airportin kohdalla oli aivan sama "ei tässä mitään vikaa ole" kommentti. Hieman risoo tommoset, jos yhteydet ei toimi ainoassakaan verkossa niin kai siinä silloin jotain vikaa on. Varimportissa olen saanut aina loistavaa palvelua ja siellä ei kyseenalaisteta asiakasta heti ensimmäisenä.jk kirjoitti:Itsellä samanlaisia kokemuksia Tectorista. Apple pyysi käymään virallisessa huollossa jossa saisin uuden akun käteen kun kertoisin puhelimessa saamani tapaus numeron. Mac huollosta akut loppu, no soitto tectoriin " kyllä meiltä akku löytyy, tuo kone tänne niin testaamme että vika on akussa". Vein koneen sinne aamupäivällä ja klo12 soitettiin että siinä mitään vikaa ole.
Jos kerta Applen tuki on noin kiltti, niin toimikaa vaan suoraan niiden kanssa. Turha ruveta huoltoliikkeitä siitä mollaamaan siitä että tekevät hommansa. Ei se huoltoliike mistään näe niitä Applen keissinumeroita (ellei ole saatu CS eli Customer Satisfaction koodia ko. laitteelle), ne on ihan asiakkaan ja Applen välisiä hommia.
/jussi
-
- Viestit: 866
- Liittynyt: 18.4.2004 klo 16.49
- Paikkakunta: Joensuu
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja jk »
Mielenkiintoista, mac huolto olisi vaihtanut akun suoraan, koska minulla oli Applen antama keissi numero ja sieltä sen olisin hakenut mikäli ei olisi ollut loppu. Minulle nimenomaan sanottiin Apple caresta että tämän numeron kun annat huollolle niin saat uuden akun. Erikseen vielä siellä katsottiin mitkä huollot akun suoraan voivat antaa.jussiu kirjoitti:Sori, mutta tuo testaaminen ei ole huollon vika. Tector (tai mikään muukaan huolto) ei voi ruveta antamaan uusia osia hyllystä vain koska joku Applen ensimmäisen tason tukihemmo sanoi asiakkaalle näin. Tector on kuitenkin vastuussa siitä että vaihdetussa osassa on oikeasti vikaa, Apple ei varmasti korvaa jos huvikseen vaihdellaan ehjiä osia uusiin koska asiakkaasta tuntuu että se on varmaan rikki.ATD kirjoitti:Tää onkin mun mielestä älyttömintä tässä toiminnassa, että jos asia on jo selväksi sovittu Applen kanssi niin miksi kyseinen pulju haluaa siihen vielä väliin päteä? Oman koneen Airportin kohdalla oli aivan sama "ei tässä mitään vikaa ole" kommentti. Hieman risoo tommoset, jos yhteydet ei toimi ainoassakaan verkossa niin kai siinä silloin jotain vikaa on. Varimportissa olen saanut aina loistavaa palvelua ja siellä ei kyseenalaisteta asiakasta heti ensimmäisenä.jk kirjoitti:Itsellä samanlaisia kokemuksia Tectorista. Apple pyysi käymään virallisessa huollossa jossa saisin uuden akun käteen kun kertoisin puhelimessa saamani tapaus numeron. Mac huollosta akut loppu, no soitto tectoriin " kyllä meiltä akku löytyy, tuo kone tänne niin testaamme että vika on akussa". Vein koneen sinne aamupäivällä ja klo12 soitettiin että siinä mitään vikaa ole.
Jos kerta Applen tuki on noin kiltti, niin toimikaa vaan suoraan niiden kanssa. Turha ruveta huoltoliikkeitä siitä mollaamaan siitä että tekevät hommansa. Ei se huoltoliike mistään näe niitä Applen keissinumeroita (ellei ole saatu CS eli Customer Satisfaction koodia ko. laitteelle), ne on ihan asiakkaan ja Applen välisiä hommia.
/jussi
Pikkaisen ihmeteltiin kun soitin takaisin Applelle etten ollut saanut suoraan uutta akkua. Uuden akun kun sain niin vikakin muuten poistui vaikka sitä ei siellä Tectorissa huomattukaan. Syynä huoltoliikkeen käyttöön oli että olisin saanut akun heti, enkä muutaman päivän päästä.
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 10.2.2006 klo 12.36
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja jussiu »
En ottanut niinkään kantaa mihinkään nimenomaiseen keissiin (kyllä noin selkeä vika pitäisi pystyä huollossa todentamaan aika pikaisestikin), vaan siihen yleiseen olettamukseen että Applen keissinumero jotenkin suoraan tarkoittaisi ettei huollolla olisi velvollisuutta varmentaa vikaa ja testata laitetta. MacHuollon tilanteesta en tiedä, heillä on tietynlainen erikoisasema, koska ovat ainoa riippumaton huolto suomessa.jk kirjoitti: Mielenkiintoista, mac huolto olisi vaihtanut akun suoraan, koska minulla oli Applen antama keissi numero ja sieltä sen olisin hakenut mikäli ei olisi ollut loppu. Minulle nimenomaan sanottiin Apple caresta että tämän numeron kun annat huollolle niin saat uuden akun. Erikseen vielä siellä katsottiin mitkä huollot akun suoraan voivat antaa.
Pikkaisen ihmeteltiin kun soitin takaisin Applelle etten ollut saanut suoraan uutta akkua. Uuden akun kun sain niin vikakin muuten poistui vaikka sitä ei siellä Tectorissa huomattukaan. Syynä huoltoliikkeen käyttöön oli että olisin saanut akun heti, enkä muutaman päivän päästä.
/jussi
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 29.8.2007 klo 16.34
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja Temetus »
26.09.2008, klo 13:12 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin
25.09.2008, klo 19:33 Lähetys on lajiteltu 01010 POSTIN LOGISTIIKKAKESKUS
25.09.2008, klo 11:30 Vastaanotettu kuljetettavaksi 00700 HELSINKI 70/MALMI
Eli töitten jälkeen hakemaan se puhkira1skattu iMacci.
-
- Viestit: 492
- Liittynyt: 11.8.2007 klo 8.27
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja ATD »
No tottakai huollossa vielä testaavat, mutta jos asiakas on jo tunteja notkunut puhelimessa selvittämässä miksi joku ei toimi niin pitääkö asiallisen huoltohenkilön sitten ensimmäisenä sanoa, ettei mitään vikaa ole? Juurikin airportin pätkimiseen sanottiin, että vaihda reitittimen asetuksia, ettei vika ole koneessa. No jos ongelma kuitenkin ilmenee jokaisessa verkossa, kotona, työpaikalla, koulussa, kaverilla... eikä mikään asetus uudessa koneessa auta, eikä myöskään käyttöjärjestelmän uudelleen asennuksista ja päivityksistä ole mitään apua ongelmaan niin ongelma vaikuttaa aika selvältä. Niinkuin Applen tuessa sanottiin ja niin kuin asiallinen Tectorin työntekijä epäili konetta viedessä, että vika on todennäköisimmin Airport-kortissa ja se vaihdettaisiin heti kättelyssä. No nämä huoltohenkilöt, kaksi eri henkilöä, sanoivat naureskellen ettei vaihdosta ole mitään apua vaan vika on jossain muualla, mutta voivat kortin kuitenkin vaihtaa jos niin haluan. Näin halusin ja hyvin toimii nyt.jussiu kirjoitti:En ottanut niinkään kantaa mihinkään nimenomaiseen keissiin (kyllä noin selkeä vika pitäisi pystyä huollossa todentamaan aika pikaisestikin), vaan siihen yleiseen olettamukseen että Applen keissinumero jotenkin suoraan tarkoittaisi ettei huollolla olisi velvollisuutta varmentaa vikaa ja testata laitetta. MacHuollon tilanteesta en tiedä, heillä on tietynlainen erikoisasema, koska ovat ainoa riippumaton huolto suomessa.jk kirjoitti: Mielenkiintoista, mac huolto olisi vaihtanut akun suoraan, koska minulla oli Applen antama keissi numero ja sieltä sen olisin hakenut mikäli ei olisi ollut loppu. Minulle nimenomaan sanottiin Apple caresta että tämän numeron kun annat huollolle niin saat uuden akun. Erikseen vielä siellä katsottiin mitkä huollot akun suoraan voivat antaa.
Pikkaisen ihmeteltiin kun soitin takaisin Applelle etten ollut saanut suoraan uutta akkua. Uuden akun kun sain niin vikakin muuten poistui vaikka sitä ei siellä Tectorissa huomattukaan. Syynä huoltoliikkeen käyttöön oli että olisin saanut akun heti, enkä muutaman päivän päästä.
/jussi
Mutta tällä tapauksellahan nyt ei ole mitään merkitystä muille. Jokainen vieköön koneensa minne haluaa, minä en enää kyseistä paikkaa käytä, kun muualta olen saanut paljon ystävällisempää palvelua.
(Meniköhän jo vähän ohi...)
-
- Viestit: 937
- Liittynyt: 5.6.2006 klo 13.48
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja morbusg »
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
- Viestit: 2045
- Liittynyt: 2.11.2006 klo 10.55
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Vietiin sitten kone Power Mill-nimiselle yritykselle joka korjasi koneen mukisematta muutamassa päivässä ja lähetti laskun Fujitsu-Siemensille.
Kysyin vielä että onko heillä ajureita kyseiselle koneelle Windows XP-professionalille (kone siis tuli Home:lla ja kaveri halusi asentaa koneeseen professionalin) mutta sain vain tylyn uhkauksen että jos asennan professionalin konesta menee takuu kokonaaan
Myös äidin entinen Fujitsu-Siemens läppäri ei ollut mikään vakuuttava esitys, ylikuumeni kahden tunnin käytön jälkeen ja meni aina täysin luukkoon kun kone ylikuumeni, joka ei muuten ollut kauhean kivaa kesken tärkeiden töiden äidin reaktioista päätellen. Teknisessä tuessa todettiin että tuo on mallivika eikä sille voi mitään...
En siis enää koskaan osta mitään Fujitsu-Siemens:iltä....
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 29.8.2007 klo 16.34
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja Temetus »
Ihan täysin samaa olen ittekki kattellu..morbusg kirjoitti:Pitäskö tässä nyt vetää tästä ketjusta se johtopäätös että jussiu on töissä Tectorilla?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
EDIT:
Sivuilta:
"Myynti - myynti [at] tector.fi
* Jaakko Haukka - jaakko.haukka [at] tector.fi
* Kari Linden - kari.linden [at] tector.fi
* Lauri Hynninen - lauri.hynninen [at] tector.fi
* Jussi Sallinen - jussi.sallinen [at] tector.fi
* Antti Jauhiainen - antti.jauhiainen [at] tector.fi "
BUSTED.
Syy: Yksityisyydensuojan johdosta poistettu yksi nimi listasta. Henkilö saa yhteydenottoja aiheeseen liittyen, eikä hän ole enää kyseisen tahon edustaja.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 29.8.2007 klo 16.34
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja Temetus »
1. Viestissäni Verkkokauppa.comille 4.3.2008 kirjoitin: "Mitä tehtävissä? Lueskelin foorumeilta, että kyseessä on jonkin sortin virhe joko emolevyssä tai virransyöttöönliittyvissä kysymyksissä (lämpö tms).".
2. Tästä samaisesta asiasta kirjoitin viestissäni 5.9.2008 Tectorin huoltoon:
"....Koneeseen vaihdettaisiin vielä:
1. Näytön lämpösensori
2. Virtalähde
(http://discussions.apple.com/thread.jsp ... &tstart=15)
3. Näytön lämpösensorin johto"
Tosiaan silloin kun soitin Applen tukeen ja kyselin asiasta, että ei oo konetta kuulunut, niin siellä kerrottiin, että noin. 22. päivä oli vaihdettu näytön noita antureita ja emo.. thats it.
No mä kysyin, että eikö ne jumankauta ole vaihtanut siihen virtalähdettä?! Se Apple-äijä sanoi soittavansa Tectoriin.
Soitto tulee takaisin, että he vaihtavat siihen myös virtalähteen, mutta se menee tilaukseen ja bla bla vasta seuraavana päivänä + testit yms bla bla.
Eli toimitin koneen 5.9 ja kerroin silloinKIN, että syynä voi olla mitä todennäköisimmin tuo pirun virtalähde, niin he vaihtavat sen vasta kun asiasta on sanottu moneen kertaan? Eivät voineet edes kokeilla??
...ja kuinka ollakaan. Virtalähteen vaihto näytti korjanneen puhkira1skatun iMaccini. Ei ole ainakaan eilen kertaakaan vielä puhissut täysillä. V1ttu mitä pelleilyä tuo korjausrumba. Miten on mahdollista, ettei kukaan korjaajista ikinä "googlaa"?? Minulle se oli ainakin aikoinaan tuon tyylisissä hommissa arkipäivää: ohjelma ja rautavikoja katteltiin "info"-mielessä netistä, että jos vaikka samaisessa koneessa samalla kokoonpanolla olisi vastavanlaisia virheitä syntynyt, onko niitä esiintynyt ja jos on niin miten he ovat ongelman ratkaisseet, jne. Tässäkin tapauksessa olisi edes KOKEILTU vaihtoehtoisella virtalähteellä tuota tilannetta, niin olisi(N) päästy helpommalla.
Netin dissaaminen tällaisella alalla tuntuu ylimieliseltä toiminnalta - ihan kuin muut maailman ihmiset eivät olisi mahdollisesti jo ongelmia(si) ratkoneet aikaisemmin.
No vielä pitäisi ootella verkkokauppa.comin vastauksia reklamaatiokysymyksiin.
-
- Viestit: 492
- Liittynyt: 11.8.2007 klo 8.27
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja ATD »
Mutta tässä välissä pisteet kuitenkin hänelle, koska kyseisen kaverin kanssa asioin ja palvelu oli loistavaa. Taisi olla alakerran pojat sitten puhelimen päässä kun ei enää ollutkaan niin asiakasystävällistä toimintaa.Temetus kirjoitti:Ihan täysin samaa olen ittekki kattellu..morbusg kirjoitti:Pitäskö tässä nyt vetää tästä ketjusta se johtopäätös että jussiu on töissä Tectorilla?
EDIT:
Sivuilta:
"Myynti - myynti [at] tector.fi
* Jaakko Haukka - jaakko.haukka [at] tector.fi
* Kari Linden - kari.linden [at] tector.fi
* Lauri Hynninen - lauri.hynninen [at] tector.fi
* Jussi Sallinen - jussi.sallinen [at] tector.fi
* Antti Jauhiainen - antti.jauhiainen [at] tector.fi "
BUSTED.
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 10.2.2006 klo 12.36
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja jussiu »
Sori, ohi meniTemetus kirjoitti:Ihan täysin samaa olen ittekki kattellu..morbusg kirjoitti:Pitäskö tässä nyt vetää tästä ketjusta se johtopäätös että jussiu on töissä Tectorilla?
EDIT:
Sivuilta:
"Myynti - myynti [at] tector.fi
* Jaakko Haukka - jaakko.haukka [at] tector.fi
* Kari Linden - kari.linden [at] tector.fi
* Lauri Hynninen - lauri.hynninen [at] tector.fi
* Jussi Sallinen - jussi.sallinen [at] tector.fi
* Antti Jauhiainen - antti.jauhiainen [at] tector.fi "
BUSTED.

Sen verran voin kyllä tunnustaa, että työkseni ylläpidän myös mactyöasemia- ja servereitä, mutta en ole kyllä Tectorin tai minkään muunkaan maccijämyn palkkalistoilla (enää).
Toisaalta olen kyllä nähnyt takuuhuollon elämää lähempää kuin suurin osa täällä, joten voin asiasta sanoa jotain. Turha ilmeisesti täällä yrittää kertoa miten homma toimii Applen ja huoltoliikkeiden välillä, koska huoltoliikkeiden pitäisi tehdä juuri niin kuin joku applen ensimmäisen tason tukihenkilö on puhelimessa sanonut asiakkaalle.
/jussi
-
- Viestit: 4403
- Liittynyt: 3.1.2005 klo 14.37
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Kuluttajan näkökulmasta huoltoliikkeiden pitäää luonnollisestikin tehdä juuri niinkuin päämies (Apple) sanoo.jussiu kirjoitti:Turha ilmeisesti täällä yrittää kertoa miten homma toimii Applen ja huoltoliikkeiden välillä, koska huoltoliikkeiden pitäisi tehdä juuri niin kuin joku applen ensimmäisen tason tukihenkilö on puhelimessa sanonut asiakkaalle.
Mikäli virkatie ei näissä asioissa noin kuitenkaan mene, Applen pitäisi kieltää asiakaspalvelijoitaan ottamasta vikoihin kantaa ja vain kehottaa asiakasta toimittamaan tuote huoltoon. Ihmettelen, minkä takia asiaa ei ole selvitetty virallisten huoltoliikkeiden ja Applen välillä? Tästäkin ketjusta aika hyvin näkee, kenen niskaan se kakka lopulta valuu.
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 10.2.2006 klo 12.36
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja jussiu »
Näin on tehtykin, mutta. Kyseessä on tietysti hankala ja monisyinen asia, ja viimeinen asia mitä kukaan asianosainen haluaa on asiakkaan tyytymättömyys. Tietysti applen asiakkaille tulee huono kuva applen tuesta jos tuki ei mitään sano, vaan ohjaa asiakkaat suoraan huoltoon. Toisaalta niillä ehdoilla mitä Apple huoltoliikkeille asettaa, ei huoltoliikkeitä varmasti voi velvoittaa hoitamaan omaan piikkinsä kaikkia ongelmatapauksia. Kun lisätään pari huonosti kommunikoivaa huoltoteknikkoa keitokseen, on asiakkaan tyytymättömyys taattu.matteus/2 kirjoitti:Kuluttajan näkökulmasta huoltoliikkeiden pitäää luonnollisestikin tehdä juuri niinkuin päämies (Apple) sanoo.jussiu kirjoitti:Turha ilmeisesti täällä yrittää kertoa miten homma toimii Applen ja huoltoliikkeiden välillä, koska huoltoliikkeiden pitäisi tehdä juuri niin kuin joku applen ensimmäisen tason tukihenkilö on puhelimessa sanonut asiakkaalle.
Mikäli virkatie ei näissä asioissa noin kuitenkaan mene, Applen pitäisi kieltää asiakaspalvelijoitaan ottamasta vikoihin kantaa ja vain kehottaa asiakasta toimittamaan tuote huoltoon. Ihmettelen, minkä takia asiaa ei ole selvitetty virallisten huoltoliikkeiden ja Applen välillä? Tästäkin ketjusta aika hyvin näkee, kenen niskaan se kakka lopulta valuu.
Yritän nyt kokoajan tässä korostaa sitä, että Tector on selkeästi mokannut tässä keississä, se ei varmaan ole kenellekään epäselvää. Mutta kaikkea ei pidä heidänkään niskaansa kaataa. Kai ketjun aloittaja on saanut jo korvauksen niistä turhaan myydyistä muistikammoista?
/jussi
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 29.8.2007 klo 16.34
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja Temetus »
Moi.. Hyvä että osasit tuon "Busted"-osan ottaa huumorilla..jussiu kirjoitti:Näin on tehtykin, mutta. Kyseessä on tietysti hankala ja monisyinen asia, ja viimeinen asia mitä kukaan asianosainen haluaa on asiakkaan tyytymättömyys. Tietysti applen asiakkaille tulee huono kuva applen tuesta jos tuki ei mitään sano, vaan ohjaa asiakkaat suoraan huoltoon. Toisaalta niillä ehdoilla mitä Apple huoltoliikkeille asettaa, ei huoltoliikkeitä varmasti voi velvoittaa hoitamaan omaan piikkinsä kaikkia ongelmatapauksia. Kun lisätään pari huonosti kommunikoivaa huoltoteknikkoa keitokseen, on asiakkaan tyytymättömyys taattu.matteus/2 kirjoitti:Kuluttajan näkökulmasta huoltoliikkeiden pitäää luonnollisestikin tehdä juuri niinkuin päämies (Apple) sanoo.jussiu kirjoitti:Turha ilmeisesti täällä yrittää kertoa miten homma toimii Applen ja huoltoliikkeiden välillä, koska huoltoliikkeiden pitäisi tehdä juuri niin kuin joku applen ensimmäisen tason tukihenkilö on puhelimessa sanonut asiakkaalle.
Mikäli virkatie ei näissä asioissa noin kuitenkaan mene, Applen pitäisi kieltää asiakaspalvelijoitaan ottamasta vikoihin kantaa ja vain kehottaa asiakasta toimittamaan tuote huoltoon. Ihmettelen, minkä takia asiaa ei ole selvitetty virallisten huoltoliikkeiden ja Applen välillä? Tästäkin ketjusta aika hyvin näkee, kenen niskaan se kakka lopulta valuu.
Yritän nyt kokoajan tässä korostaa sitä, että Tector on selkeästi mokannut tässä keississä, se ei varmaan ole kenellekään epäselvää. Mutta kaikkea ei pidä heidänkään niskaansa kaataa. Kai ketjun aloittaja on saanut jo korvauksen niistä turhaan myydyistä muistikammoista?
/jussi

Olihan se aavistettavissa, että sinulla on varmasti eniten juuri tämän Apple-huollon tiimoilta kokemusta. Itselläni on jonkin verran pc-puolelta. Osaan arvata mainitsemasi ensimmäisen asiakaspalveluasteen kertomien "lupausten" paineet ja joskus varmasti jopa kohtuuttomat tai väärät lupaukset.
Tässä kävi pitkälti JUURI niin niinkuin kuvasit: Apple haluaa pitää hyvän maineen + muutama kokki tekemässä yhtä soppaa + huono kommunikointikyky => suoros asiakkaan otsassa.
Ja en ole kuullut edelleenkään Tectorista sähköpostilla, puhelimella tai millään muullakaan kommunikaatiovälineellä. Ainut miten Tector minua lähestyi oli lähettämällä koneen minulle.
En ole saanut korvauksia edelleenkään muisteista enkä tästä viimisimmästä postipaketista. En ole myöskään kuullut vielä verkkokauppa.comistakaan.
-
- Viestit: 4403
- Liittynyt: 3.1.2005 klo 14.37
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 10.2.2006 klo 12.36
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja jussiu »
Nyt menee mutulla, mutta apple kyllä varmaan seuraa huolloista palautuvien osien vikoja, ts onko osa ollut oikeasti vaihdon tarpeessa. Jos huolto palauttaa liikaa ehjiä osia (ts. vaihtaa osia turhaan, varmuudenvuoksi tai siksi että joku on foorumilta lukenut että siinä on varmasti vikaa), tulee hommasta samantein sanktioita, jotka saattavat olla pieniä (ts keissikohtaisia) tai isoja (vaikuttaa kaikkien huoltotöiden laskutukseen). Eikä huolloilla varmaan ole halua/varaa ruveta omilla katteillaan pelamaan...matteus/2 kirjoitti:Mikä intressi huollolla muuten on kumota Applelta tullut korjauspäätös? Huoltohan kuitenkin laskuttaa Applea tehdystä työstä. Eikö helpointa ja nopeinta olisi vain todeta asiakkaalle "OK" ja hoitaa homma niinkuin Apple on kehottanut?
/jussi
-
- Viestit: 172
- Liittynyt: 22.4.2006 klo 17.40
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja robingood »
aikamoista huonoa tsägää sulla on ollut.
Kohtuutonta möykkää sä kummiskin pidät, itselläni ja tuttavillani on vain positiivista kokemusta kyseisestä Ompputalosta.
Oletko ostanut koneen kyseisestä paikasta vai kenties Verkkokaupasta tai vastaavista?
Hmm... Joo, käyttikset OS X ja iOS ne rokkaa kuten kaikki tietää mutta rauta on samaa "kiinakuraa" kuten kaikilla muillakin merkeillä...
-
- Viestit: 449
- Liittynyt: 11.8.2006 klo 17.12
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja jacce »
Kohtuutonta möykkää? Herra "robingood" ei ilmeisesti vaivautunut lukemaan kuin pari riviä ketjusta, jos ottaisit silmät käteen niin viimeiseen kysymykseesikin on muutamaan kertaan vastattu. Mielestäni Temetus on varsin asiallisesti kertonut Tectorin naurettavasta palvelusta, itse en ainakaan tämän perusteella tule kyseiseen "yritykseen" koskaan astumaan, Varimport on olemassa.robingood kirjoitti:Terve vaan,
aikamoista huonoa tsägää sulla on ollut.
Kohtuutonta möykkää sä kummiskin pidät, itselläni ja tuttavillani on vain positiivista kokemusta kyseisestä Ompputalosta.
Oletko ostanut koneen kyseisestä paikasta vai kenties Verkkokaupasta tai vastaavista?
-
- Viestit: 2928
- Liittynyt: 28.11.2004 klo 14.14
- Paikkakunta: Espoo
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja JHA »
Jos kyseinen paikka markkinoi valtuutettua huoltopalvelua niin on loppupeleissä tuhannentaivaallisen yksi ja sama onko Applen valmistama tuote myyty minkäkin "paketinsiirtotahon" kautta.robingood kirjoitti:Terve vaan,
aikamoista huonoa tsägää sulla on ollut.
Kohtuutonta möykkää sä kummiskin pidät, itselläni ja tuttavillani on vain positiivista kokemusta kyseisestä Ompputalosta.
Oletko ostanut koneen kyseisestä paikasta vai kenties Verkkokaupasta tai vastaavista?
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 29.8.2007 klo 16.34
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja Temetus »
LOPPUKANEETTI ja jälkiselvittely:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
1.10.2008 minua lähestyttiin sähköpostilla Tector Oy:n ylätaholta.
Viestin sisältö lyhykäisyydessään oli korrekti pahoittelu tapahtuneesta ja ihmettely, etten häneen ollut ottanut yhteyttä. Myös huoltotoimen toimenpiteitä spekuloitiin. Viestissä pyydettiin ottamaan yhteyttä kun tiedän miten asian kanssa edetään.
- -
Vastasin viestiin kertoen viestinnästä ja minulle kerrotuista toimintamenettelyistä minkä mukaan olin asioita hoitanut. Ehdotin myös mahdollista sovittelua heidän kesken - nyt kun heistä taas kuuluu jotain.
Pääsimme sovintoon asian tiimoilta tänä aamuna (2.10.2008).
Tulevaisuudessa muille kyseisen yrityksen kanssa asioiville: mikäli teillä tulee ongelmia toiminnan kanssa, älkää pelätkö ottaa yhteyttä kyseisen yrityksen johtoportaaseen. Tämä oli mielestäni jopa tulkittavissa pyynnöksi.
Huolimatta ylätahon positiivisesta yhteydenotosta valehtelisin jos väittäisin tätä kokemus-kokonaisuutta positiiviseksi. Kuitenkin ylemmän tahon "huoli" asiakastyytyväisyyteen oli positiivinen merkki. Myös positiiviseksi piirteeksi laitan sen, että ainakin viestien mukaan huollon viestimistapoihin kiinnitetään enemmän huomiota tästä lähtien.
LOPPUARVOSANALISÄYS TECTOR OY (2.10.2008)
+ Asiakastyytyväisyyden tavoittelu ja huoli siitä
+ Asioiden ja toimintamallien parantaminen asiakaspalautteen perusteella
- Vastaantulemisen "synnyttäminen" vaatii valitettavan paljon yritystä ja toimenpiteitä
- Herkästi villaisella painavat yksilöt jäävät nuolemaan näppejään epäkohdista
- 25€* + muistikampa arvioitiin koko odotusaikani, bensani ja vaivani ja tyytyväisyyteni arvoksi
* 38€ kokonaiskorvaus - 12,95€ postikuluista 3. lähetystä koskien => 25€.
VERKKOKAUPPA.COM reklamaatio
Reklamaatio vedetty 2.10.2008 Verkkokaupasta pois. Huomioitavaa mielestäni verkkokaupan osalta on se, että lähetin Verkkokauppaan reklamaatiosta sähköpostin 22.9.2008 kello 16:02 vastaus tähän tuli 22.9.2008 kello 17:24, missä kerrottiin "mikään ei ole vielä toteutettavissa." ja pyydettiin koneen sarjanumeroa. Lähetin 22.9 sarjanumeron ja postikuluista kolmannen postin 23.9. Neljännessä viestissä 29.9 kyselin, että missä viipyy vastaukset. Mitään ei kuulunut. Ei mihinkään vastattu.
Soitin tänään Verkkokaupan huoltoon ja kysyin mitä he ovat reklamaatiolle tehneet. Kuulemma ticketissä ei ole ainuttakaan merkintää kirjattu. Sanoin, että selvä - reklamaation voi btw. mitätöidä.
Lähetin vielä reklamaatiosta peruutusviestin sähköpostilla (varmuuden vuoksi) Verkkokaupalle tänään (2.10) kello 10:14. "OK"-vastaus tuli Verkkokaupalta kello 10:31. Mielenkiintoista aikataulutusta Verkkokaupan osalta...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
-
- Viestit: 937
- Liittynyt: 5.6.2006 klo 13.48
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja morbusg »
Luojan kiitos että on olemassa Varimport.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24.1.2008 klo 19.33
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja Huoltomies »
1) Apple on laitteen valmistaja ja takuun myöntäjä. Heidän asiakastukensa eivät voi suoraan luvata minkään jälleenmyyjän/huoltoliikkeen omasta varastosta asiakkaalle uutta laitetta/varaosaa vaikka huoltoliikkeellä sellainen olisikin, huoltoliike joutuu itse maksamaan varastossa olevat osansa Applelle. Applen tuki voi kyllä tietyissä tapauksissa noutaa laitteen omaan huoltoonsa tms tai lähettää esim viallisen akun suoraan asiakkaalle itse.
2) Huoltoliike joutuu maksamaan kaikista varaosista Applelle joita ei tilata takuun alla olevan koneen sarjanumerolla huoltoa varten. Toisin sanoen, mikäli koneestasi on takuu loppu, huoltoliike ei voi määrittää saatko jatkotakuuta eivätkä he voi sellaista Applelta vaatia. Asiakas on ainoa joka voi _vaatia_ jatkotakuuta laitteelle josta on takuu loppunut. Mikäli huoltoliike tilaa tarvittavan varaosan takuun ulkopuolella, Apple laskuttaa huoltoliikettä automaattisesti.
3) Apple maksaa huoltoliikkeille takuuhuolloista riippuen operaation suuruudesta. Apple on siis määrittänyt jokaisella varaosalle tietyn tason ja sen mukaan he maksavat kuukausittain "palkkion" huoltoliikkeelle tehdyistä huolloista. Tässä on tosin eräs mutta. Apple rokottaa huoltoliikettä heti, jos tietyt rajat ylittyvät. Mittareita on kokonaisuudessaan 4. Vain yhteen koneeseen kymmenestä saa vaihtaa enemmän osia kuin yhden. Muutoin huoltoliikkeen saama takuuraha pienenee. Eli mikäli koneessasi on DVD-asema ja akku rikki, se on huoltoliikkeen kannalta aika voivoi, korjattava on vaikka rahaa menee omasta pussista. Mikäli huollossa ollut kone palautuu asiakkaalta takaisin huoltoon 30 päivän sisään edellisestä huollosta jostain muusta syystä kuin mistä se oli aiemmin, huoltoliike häviää taas rahaa. Apple myöskin odottaa, että huoltoliike hoitaa huollot ja palauttaa vialliset varaosat parin päivän sisään koneen huoltoon tuomisesta. Mikäli tietyt aikakriteerit eivät täyty, taas huoltoliike menettää rahaa.
Esimerkki: Asiakkaalla on MacBook josta lohkeaa kansilevy. Huoltoliike vaihtaa levyn, asiakas tyytyväinen, kaikki hyvin. Menee kaksi viikkoa ja MacBookin akku pimenee kokonaan, asiakas vie laitteen uudestaan huoltoon, huoltoliike vaihtaa akun uuteen, asiakas tyytyväinen, huoltoliike ei.
4) Applen sopimukset jälleenmyyjien/huoltoliikkeiden kanssa ovat erittäin tiukkoja ja Apple vaatii hyvin monenlaisia asioita huoltoliikkeiltä ja rokottavat hyvin kylmäverisesti huoltoliikettä asioista jotka eivät välttämättä ole edes huoltoliikkeen vikoja, kuten juuri edellisen esimerkin viat.
Tätä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään, mutta ymmärtänette pointin jo näiden esimerkkien ansiosta. Tietenkään nämä asiat eivät saisi vaikuttaa kuluttajan tilanteeseen, eihän se ole kuluttajan vika jos koneessa ilmenee vikaa, mutta nämä ovat monimutkaisia asioita ja huoltomiehetkin ovat vain ihmisiä. On huonoja päiviä ja hyviä päiviä. Ystävällisellä asenteella kuitenkin pääsee yleensä huomattavan paljon pidemmälle kuin huutamalla.
Mutta se siitä... Hyviä syksyn jatkoja omppulaisille!

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit