Joskus vanhan kännykään aikaan oli itsellänikin toi Data Tunti, ja kyllä se mielestäni 0,90€/alkava tunti oli.JatZ kirjoitti:aiFöönin hankinta harkinnassa ja pari, astetta tyhmempää, kysymystä:
Soneran Data Tunti eli tuo perus datasysteemi: "Maksat 0,90 €/tunti."
Täällä taas välillä puhuttu 0,90 €/alkava tunti, jokahan nyt on ihan eri asia,
kumminpäin asia nyt oikeasti on? Soneran sekavilta nettisivuilta en löytänyt vastausta.
(Älkääkä vastatko, että kysy Soneralta, luotan siihen että täällä on palautteen saaminen nopeampaa ja asiantuntevampaa).
”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: Tyhmät iPhone 3G-kysymykset
Viesti Kirjoittaja The-M »
iPhone 3G | 8Gt | 2.2 (5G77) | Jailbreaked
"If there be only hours, at least learn what there is time to learn."
-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Se on alkava tunti. Jos käytät nettiä vaikkapa klo 13.30 - 13.45 se on 0,90 euroa. Saman päivänä myöhemmin käytät taas nettiä vaikkapa 18.00 - 18.15, niin se on sitten toiset 0,90 euroa. Yhteensä 1,8 euroa.JatZ kirjoitti: Soneran Data Tunti eli tuo perus datasysteemi: "Maksat 0,90 €/tunti."
Täällä taas välillä puhuttu 0,90 €/alkava tunti, jokahan nyt on ihan eri asia,
kumminpäin asia nyt oikeasti on? Soneran sekavilta nettisivuilta en löytänyt vastausta.
(Älkääkä vastatko, että kysy Soneralta, luotan siihen että täällä on palautteen saaminen nopeampaa ja asiantuntevampaa).
iPhoneen aina järkevä datapaketti on se rajaton data. Laitteen monet toiminnot perustuu täysin siihen, että se on jatkuvassa yhteydessä internettiin.
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
Viesti Kirjoittaja JatZ »
Olen kohta tonkinut Soneran sivuja pääni sekasin, mutta en löydä mistään mainintaa "alkava tunti", vaikka esim. Data Porras ilmoitetaan selkeästi 'alkava 20Mt', taas yritetään kuluttajaa kusettaa...Hiljaisuus kirjoitti:
Se on alkava tunti. Jos käytät nettiä vaikkapa klo 13.30 - 13.45 se on 0,90 euroa. Saman päivänä myöhemmin käytät taas nettiä vaikkapa 18.00 - 18.15, niin se on sitten toiset 0,90 euroa. Yhteensä 1,8 euroa.
iPhoneen aina järkevä datapaketti on se rajaton data. Laitteen monet toiminnot perustuu täysin siihen, että se on jatkuvassa yhteydessä internettiin.
Ja on ilmeisesti niin fiksusti Sonera asiansa hoitanut, ettei voi edes netitse esittää kysymystä ja odottaa vastausta, tarttee varmaan käydä tenttaamassa paikallista Sonera-myyjää (mihinkään asiakaspalveluihin en soita).
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
http://www.tim.it/consumer/o69017/prodotto.do
Onko siis niin että vastaavaa ei ole myynnissä muualla euroopassa ja että tämä on hyvä kauppa.
Olen lähdössä Roomaan.
-
Viesti Kirjoittaja JatZ »
Soneralla tuo 8gb iPhone maksaa 429e (+ min. 1,99e/kk 24kk ajan), jolloin koko hoito olisi luokkaa 477e (ellen jättänyt jotain huomioimatta). Tietenkään ilman murtamista et saa muiden operaattoreiden sim-kortteja toimiin, paitsi ilmeisesti TeleFinland (joka siis on Soneraa). Rahassa ei tule säästämään, mutta toimii sitten ilmeisesti kaikkien mahdollisien liittymien kanssa jos ostaa tuolta Italiasta.eskofot kirjoitti:iphone 8 gb maksaa italiassa 499 e sis alv. ilman bundlea.
Onko siis niin että vastaavaa ei ole myynnissä muualla euroopassa ja että tämä on hyvä kauppa.
Olen lähdössä Roomaan.
P.S. Varmista vielä joltain muulta, olen räkänokka näissä iPhone-asioissa

-
Viesti Kirjoittaja inkogn »
No onhan se ihan.. jos siis olet muutenkin menossa siinepäin ja haluat operaattorivapaan puhelimen esim. työsuhdeliittymää varten. Muussa tapauksessa suomesta saa halvemmalla + takuu onnistunee kivuttomattomammin.eskofot kirjoitti:iphone 8 gb maksaa italiassa 499 e sis alv. ilman bundlea.
Olen lähdössä Roomaan.
-
Viesti Kirjoittaja Andy72 »
Voiko iPhone 3G:n pakottaa toimimaan EDGE-tilassa (siis niin, ettei puhelin käytä 3G-moodia lainkaan)?
Pääsyy siihen, että haluan hitaampaa yhteyttä käyttää, on akunkesto. Ainakin haluaisin kokeilla tuota EDGE-forcetusta, jos se vain on mahdollista. Ja kuulemma 2.1:llä on 3G:n kanssa jotain ongelmia (togglettaa EDGEn ja 3G:n väliä villinä yms).
iPhone on minulle vasta matkalla - huusin itse asiassa eBaysta kaksikin, yksi 2G- ja yksi 3G-mallia. Saa nähdä kumpi sitten on mieluisampi, molemmat kuitenkin uusia. Pitänee myydä toinen pois sitten.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Asetukset / Yleiset / Verkko / Ota käyttöön 3G (pistät pois päältä)Andy72 kirjoitti:Seuraava tyhmä kysymys:
Voiko iPhone 3G:n pakottaa toimimaan EDGE-tilassa (siis niin, ettei puhelin käytä 3G-moodia lainkaan)?
Pääsyy siihen, että haluan hitaampaa yhteyttä käyttää, on akunkesto. Ainakin haluaisin kokeilla tuota EDGE-forcetusta, jos se vain on mahdollista. Ja kuulemma 2.1:llä on 3G:n kanssa jotain ongelmia (togglettaa EDGEn ja 3G:n väliä villinä yms).
iPhone on minulle vasta matkalla - huusin itse asiassa eBaysta kaksikin, yksi 2G- ja yksi 3G-mallia. Saa nähdä kumpi sitten on mieluisampi, molemmat kuitenkin uusia. Pitänee myydä toinen pois sitten.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Käyt vaan katsomassa vastaamattomien puheluiden listan.The-M kirjoitti:Miten saan "kuitattua" vastaamattoman puhelun niin ettei se näy enään siinä puhelinkuvakkeessa, ilman että soitan numeroon? Olen yrittänyt asiaa pohtia, mutta mitään muuta tapaa en ole vielä keksinyt... Aina kun vain ei ole tarvetta soittaa takaisin, niin ärsyttää soittaa numeroon ja kauheella vauhdilla sohia siihen lopeta nappiin ennen kuin ehtii hälyttämään
-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Tuo kirjoittamani EI ollut arvaus, vaan tieto. Minulla on on tällä hetkellä Noksu ja tarve päästä kännykän kautta nettiin on aika harvinaista, joten minulla on juurikin tuo Datatunti. Datavarttikin riittäisi, jos semmoinen vaan olisi tarjolla.JatZ kirjoitti:Olen kohta tonkinut Soneran sivuja pääni sekasin, mutta en löydä mistään mainintaa "alkava tunti", vaikka esim. Data Porras ilmoitetaan selkeästi 'alkava 20Mt', taas yritetään kuluttajaa kusettaa...Hiljaisuus kirjoitti:
Se on alkava tunti. Jos käytät nettiä vaikkapa klo 13.30 - 13.45 se on 0,90 euroa. Saman päivänä myöhemmin käytät taas nettiä vaikkapa 18.00 - 18.15, niin se on sitten toiset 0,90 euroa. Yhteensä 1,8 euroa.
Ja on ilmeisesti niin fiksusti Sonera asiansa hoitanut, ettei voi edes netitse esittää kysymystä ja odottaa vastausta, tarttee varmaan käydä tenttaamassa paikallista Sonera-myyjää (mihinkään asiakaspalveluihin en soita).

Noksun kytkyn päätyttyä on hankintalistalla iPhone, ja siihen sitten suosiolla "Datakuukausi", mikä on siis se rajoittamaton datapaketti.
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
Viesti Kirjoittaja dzam »
Hei mites on,
Mä oon ostellut iPod touchille kasan ohjelmia App Storesta ja nyt ois iPhonen hankinta edessä. Voinko ottaa samat softat ihan näpsästi käyttöön iPhoneen ilman uudelleen ostoa iTunesin kautta, vai mites tässä kandeis toimia?
Tää kuuluis ehkä threadiin "tyhmät kysymykset", mutta kysynpä sen silti.
-
Ei se minulla ainakaan auta...Toivonen kirjoitti:Käyt vaan katsomassa vastaamattomien puheluiden listan.The-M kirjoitti:Miten saan "kuitattua" vastaamattoman puhelun niin ettei se näy enään siinä puhelinkuvakkeessa, ilman että soitan numeroon? Olen yrittänyt asiaa pohtia, mutta mitään muuta tapaa en ole vielä keksinyt... Aina kun vain ei ole tarvetta soittaa takaisin, niin ärsyttää soittaa numeroon ja kauheella vauhdilla sohia siihen lopeta nappiin ennen kuin ehtii hälyttämään
-
Viesti Kirjoittaja Pussycat »
- MacBook 1.83 GHz, 2Gt
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Ihme juttu?The-M kirjoitti: Ei se minulla ainakaan auta...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Mulla on 3G 2.0.2
Avaan vihreän luurin alalaidassa. Sieltä "Äskeiset" ja suljen home-napilla. Noin 1-3 sekunnin kuluttua se pieni punainen pallukka häviää luurin kulmasta.
-
Viesti Kirjoittaja crime »
Onko toi uuden iPhonen 3G vieläkin hidas, vai saiko ne sen korjattua softapäivityksellä? Kun jostain oon lukenut että toi 3G olis melko kehno ollut...
-
Viesti Kirjoittaja ogc »
Näin se on myös minulla toiminut mielestäni ihan alusta asti. Eli ei ole mikään uusi päivityksen tuoma ominaisuus. Hyvin outoa jos se ei näin sinulla toimiThe-M kirjoitti:Ei se minulla ainakaan auta...Toivonen kirjoitti:Käyt vaan katsomassa vastaamattomien puheluiden listan.The-M kirjoitti:Miten saan "kuitattua" vastaamattoman puhelun niin ettei se näy enään siinä puhelinkuvakkeessa, ilman että soitan numeroon? Olen yrittänyt asiaa pohtia, mutta mitään muuta tapaa en ole vielä keksinyt... Aina kun vain ei ole tarvetta soittaa takaisin, niin ärsyttää soittaa numeroon ja kauheella vauhdilla sohia siihen lopeta nappiin ennen kuin ehtii hälyttämään

-
No kappas, kun menin äskeiset menun jälkeen suosikkeihin, se katosi... Mutta jos vain valitsee Äskeiset ja painaa koti-nappia, se ei katoa.ogc kirjoitti:Näin se on myös minulla toiminut mielestäni ihan alusta asti. Eli ei ole mikään uusi päivityksen tuoma ominaisuus. Hyvin outoa jos se ei näin sinulla toimi. Kokeiles vaikka käydä siellä vastaamattomat listalla, sitten painat vaikka suosikit ja takaisin vastaamattomat, jonka jälkeen takaisin päämenuun. Katoaako näin ?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Makexp »
-
Viesti Kirjoittaja ogc »
Käsittääkseni ei ole mahdollista, en tiedä onko jotain virityksiä olemassa jailbreakin puolelta sitten. Google auttaa.Makexp kirjoitti:Onko mahdollista muuttaa tekstiviesti ääntä joksikin muuksi kuin noihin valmiina oleviin? Laitoin uuden soittoäänen puhelimeen, mutta eipä ainaskaan näy tekstiviesti ääni kohdassa sitä.
EDIT: Täältä löytyy ohjeet myös sms-äänten vaihtoon. Jailbroken phone pitää toki olla.
http://www.hackthatphone.com/20/custom_audio.html
-
Viesti Kirjoittaja rolfx »
Muuten liki kahdenviikon yhteiselo sujunut ihan hyvin.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
On. Ostin uuden kotelon ja se on sen verran uutuuttaan tiukka, että iPhonea sinne tunkiessa se menee joskus äänettömälle vahingossa. Nyt kun tiedän sen, tsekkaan aina ko. namiskan asennon.rolfx kirjoitti:Vähän masentaa, kun tuo kyljessä oleva äänetön/äänellinen-nappi vaihtaa asentoaan kohtalaisen helposti, kun laitetta pitää taskussa. Namiska on kyllä tosi jäykkä, mutta silti se pääsee liikkumaan taskussa. Onkos muilla ollut samanlaista ongelmaa?
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja JuzziK »
Jussi
-
Viesti Kirjoittaja smicke »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka