wlan adsl-modeemi kaatuilee
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
wlan adsl-modeemi kaatuilee
Viesti Kirjoittaja ksylitol »
Onko kellään ollut ongelmia WLANin ja telewellin TW-EA2000 modeemin kanssa siten että langaton osuus menee jumiin niin että se ei anna oikeaa ip-osoitetta palveluntarjoajalta vaan antaa jonkin oman, joten nettiin ei pääse ennen kuin käynnistää modeemin uudestaan.. Joskus edes uudelleenkäynnistäminen ei auta vaan dhcp-palvelin pitää laittaa päälle ja sammuttaa uudestaan.. (mikä myös on outo ominaisuus). Ongelma tulee vain silloin kun kone on ollut nukkumassa, ei koskaan kesken käytön?? Firmwaren päivitys ei auttanut!!
-
Re: wlan adsl-modeemi kaatuilee
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Mulla TW-EA500 ja vähän vastaavia ongelmia 10.3.7 päivityksen jälkeen (muistelee...tais olla muutaman kerran heräämisen jälkeen tosin jo aiemminkin).
Resettikään ei auttanut vaan oli resetoitava myös airport.
Nyt kyllä taas tuntuu toimivan.
Mystistä?'
Resettikään ei auttanut vaan oli resetoitava myös airport.
Nyt kyllä taas tuntuu toimivan.
Mystistä?'
ex-Apple fanboy since 2004 - lopetti omalta osaltaan applen tukemisen koska ei sulattanut Herran tekopyhyyttä ja poistui foorumilta 17.05.2010
-
Viesti Kirjoittaja Kirjiz »
Tuo tarkoittaisi sitä, että Telewellin DHCP-palvelin menisi itsekseen päälle, vaikkei sitä konfiguraatiossa ilmoita. Mikäli verkossa on toinen DHCP-palvelin (Telewell), niin se on vasteajassa lähempänä työasemaa kuin operaattorin DHCP-palvelin ja tällöin vastaa koneen DHCP-lähetykseen ensimmäisenä....vaan antaa jonkin oman, joten nettiin ei pääse ennen kuin käynnistää modeemin uudestaan...
Onko Telewellillesi uudempaa firmwarea? Easytel.fi -yritys maahantuo laitteita. Heiltä kannattaisi kysyä jos tuo ongelma on tiedossa ja korjattavissa.
-
Olen päivittänyt uusimman firmwaren, täytyy varmaan siis ottaa yhteyttä tonne maahantuojalle.. Sitten olen huomannut vielä sen, että koneen on täytynyt viedä johonkin muualle (telewellin kantomatkan ulkopuolelle) ja kun sen jälkeen tuo koneen takaisin ja herää nukkumasta niin ongelma ilmenee.. (Airport on koneessa koko ajan päällä )
-
Viesti Kirjoittaja Clash »
Hieman ehkä offtopic, mutta pitäisikö koneen pysyä verkossa myös nukkuessa? Ainakaan as far as I know, niin ei pitäis. Mutta eipä tämä kai ongelmaasi liittynytkään. Itsellä sama modeemi, ja nytkin langattomasti iBook netissä. Herättäessä se kyllä osaa ottaa automaagisesti yhteyden, ongelmitta. Muutenkin langaton verkko toiminut loistavasti iBookin kanssa.

--
clashi

--
clashi
-
siis pähkinänkuoressa koneen herättyä dhcp-palvelin välillä sekoaa ja estää pääsyn nettiin antamalla oman ip:n. Tarkoittaa että noin joka kolmas päivä dhcp palvelin pitää laittaa päälle ja sammuttaa uudestaan. Ei tietenkään airport ole päällä silloin kun kone on nukkumassa. Ongelma ei sitäpaitsi ole wlan vaan dhcp-ongelma..
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Jos DHCP-palvelin ei ole päällä, miten se voi seota? Epäilisin siis aivan päinvastaista. Kone ei löydä nettiä, joten kone antaa ITSE ITSELLEEN IP-osoitteen. Kuten Mac OS X tekee aina kun verkkoa ei löydy. Joskus tätä kutsutaan myös Rendezvous IP:ksi, englanniksi itse asetetun IP:n termi on Self Assigned IP.siis pähkinänkuoressa koneen herättyä dhcp-palvelin välillä sekoaa ja estää pääsyn nettiin antamalla oman ip:n. Tarkoittaa että noin joka kolmas päivä dhcp palvelin pitää laittaa päälle ja sammuttaa uudestaan. Ei tietenkään airport ole päällä silloin kun kone on nukkumassa. Ongelma ei sitäpaitsi ole wlan vaan dhcp-ongelma..
Joskus voi auttaa sekin kun tekee useamman käyttöpaikan ja switchaa paikasta toiseen ja takaisin. Airportille omistetussa käyttöpaikassa Airport on luonnollisesti listan ylin tai ainoa verkkolaite.
Itselläni kun noin on käynyt ettei toimi ollenkaan, vika on aina löytynyt erään naisen mukaan nimetyn internet-operaattorin pask*ista DSL-kytkennöistä ja -laitteista. Niille pitää soittamalla kertoa, että bootatkaapa se purkkinne tuolla meidän talon kellarissa...kävisin itse jos olisi avaimet.
No oli miten oli, tuon vian ollessa päällä pystytkö kokeilemaan TeleWellin diagnostiikalla toimiiko DSL? Ehkä siinä on mukana joitakin vian etsintätyökaluja kuten ping ja traceroute? Jos noilla ei löydy mitään, esim. nimipalvelinkaan ei vastaa, niin voitkin alkaa soitella operaattorille. Tosin vika voi edelleen olla TeleWellissä, mutta onpahan kättä pidempää soitellessa maahantuojan huoltoon.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Kympissäkin on apuohjelmissa verkkotyökalu jolla voi pingailla yms.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Juu olen kyllä tsekannut ton adsl-yhteyden eikä vika ole siinä, ainakin luulen niin koska modeemi näyttää yhteyden olevan kunnossa ja kun tosiaan ton mun purkin buuttaaminen auttaa siihen.. luulen et ongelma on joko mun koneen asetuksissa tai telewellissä.. nyt kun laitoin pari päivää sitten kiinteän dns-osoitteen ei ole ainakaan vielä kaatunut.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Niin, puhumattakaan terminaalista. Mitäpä sillä koneella sitten pingataan jos kone ei saa edes IP-osoitetta DHCP:nä?Kympissäkin on apuohjelmissa verkkotyökalu jolla voi pingailla yms.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka