Paikkakuntasi paras Pizzeria
-
Re: Paikkakuntasi paras Pizzeria
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Minä ihmettelen rankasti sitä miten Kotipizza pitää maineensa "hyvänä" pizzeriana. Okei, on se varmaan tasalaatuista niinkuin McD:lläkin on tasalaatuista, muttei minusta erikoisen hyvää. Eri kebabpizzerioiden pizzat ovat keskimäärin maukkaampia, ja parhaat erittäin hyviä. Tämä ennen kuin edes harkitaan kokoa ja hintaa.
Todella pitkästä aikaa kävin Kotipizzassa vetämässä yhden niitä kansainvälisen pizzakilpailun voittaneita poropizzoja.. ei kyllä tarvi ottaa enää toista. Ei ollut pahaa, muttei hyvääkään. Miten sellainen voi pärjätä missään skabassa, saatikka sitten voittaa?
Roomassa oli katukahviloissa hyvää, fiilikseltään hiukan erilaista pizzaa. Sitä söisin mielellään silloin tällöin jos jostain saisi samanlaista, mutta ei ole kyllä näkynyt.
-
Viesti Kirjoittaja Krämertsskog »
Kai tuo on aika yksilöllistä, että millaista pizzaa pitää hyvänä. Myyrmäen kotipizzaan (Uomatie) oon ollu todella tyytyväinen, varsinkin myyjät/leipurit todella mukavia. Hyviä ne pizzat siellä on... Mutta tiettyjä täytteitäkin saa vain ählämsähläm -paikoista.
No, suositellaan nyt kuitenki jotain (Vantaa):
Myyrmäen kotipizza
PizzaExpress (Louhelan Asema)
Pizzeria Sofia (Iso Myyrin yläkerta)
Pizzeria Della Casa (Martinkeskus)
Helsingissä:
Il Sogno/Il duetto (Kampin sähkötalo)
The Krakenin jo mainitsema SkyEpxress (Annankatu 31)
EN suosittele:
Forumin Eerikin Pippuri (vetistä, huono kastike, ohut)
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Joskus harvoin näkee rasvaa paksuna nestemäisenä kerroksena koko hyvyyden päällä. Pohja voi olla joltain puolelta palanut isolta alalta. Tai täytteet voi olla totaalisen mauttomat ja niitä olla liian vähän. Jos kinkku-herkkusienipitsasta ei edes maista kinkkua tai herkkusientä, niin jotain mättää.Krämertsskog kirjoitti:Itse en ole yhtäkään pahanmakuista pizzaa syönyt.
Niin kranttu en ole, että muistaisin joutuneeni tilaamaan uutta ruoka-annosta failpitsan jälkeen, mutta on niitä sellaisia tullut vastaan että olen syönyt pahimpaan nälkään ja jättänyt viimeisen kolmasosan rauhaan.
macqmin: tuo Kilim on ollut jo pidempään todo-listalla. Kaveri kertoili, että siellä on erityisen kannattavaa käydä vetämässä lounasbuffetti, johtuen illan huomattavasti korkeammista hinnoista. Juuri tänään kävin ovella kääntymässä ja tsekkasin että lounas on 1030-1500.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »

Karvakäsipaikoissa on kyllä monesti tullut syötyä tosi hyvää pizzaa mutta kyllä mä ihan ite teen ne parhaimmat satsit

-
Viesti Kirjoittaja Arkisto »
Makuja on monia - näköjään.. Minulle oli yllätys että moni ei pidä Kotipizzan tuotoksista, kun itse en juurikaan pidä näistä karvakäsipizzoista muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta. Mun mielestä pizzassa pitää olla rapea pohja ja reunat, ja valkosipulin ja suolan ei tarvitse peittää muita makuja alleen.. Kallis Kotipizza on, siitä ei pääse mihinkään, mutta on ainakin jonkinasteinen varmuus että tulee siitäkin lätystä verot maksettua..Sleepperi kirjoitti:Minä ihmettelen rankasti sitä miten Kotipizza pitää maineensa "hyvänä" pizzeriana. Okei, on se varmaan tasalaatuista niinkuin McD:lläkin on tasalaatuista, muttei minusta erikoisen hyvää.
Edit; Kotipizzan roteva-pohja on kyllä mun makuuni!
Todella hyvää pizzaa ja palvelua olen saanut myös Tampereella Onnelan(yök) vieressä olevasta Pars Pizzeriasta, joka lukeutuu noihin mainitsemiini poikkeuksiin. Saattaa tosin olla jo omistaja taas vaihtunut, joten voi olla systeemikin muuttunut..
Söin tässä kesällä sellaisen Berlusconin myös, eikä se ollut kovin kummoista. Tosin kyseinen pizza ei ole voittanut mitään, vaan eräät kokit voittivat samoilla täytteillä varustetulla pizzalla jonkinlaisen kokkaus-MM-kisan - kyseessä ei siis ollut Kotipizza, eikä pizzakisa. Kotipizza laittoi sitten tarjolle oman versionsa voittoannoksesta.Sleepperi kirjoitti:Todella pitkästä aikaa kävin Kotipizzassa vetämässä yhden niitä kansainvälisen pizzakilpailun voittaneita poropizzoja.. ei kyllä tarvi ottaa enää toista. Ei ollut pahaa, muttei hyvääkään. Miten sellainen voi pärjätä missään skabassa, saatikka sitten voittaa?
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Sama täällä. Kyllä mun mielestä Kotipizzan lätyt on ihan omaa luokkaansa näihin ns. etnisiin verrattuna. "Etnopizzat" ovat vieläpä aina hämmästyttävän samanlaisia, mestasta riippumatta. Luulisi että massasta kannattaisi erottua, mutta toistaalta halpa on aina halpaa.Arkisto kirjoitti:Makuja on monia - näköjään.. Minulle oli yllätys että moni ei pidä Kotipizzan tuotoksista, kun itse en juurikaan pidä näistä karvakäsipizzoista muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta.
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
-
Viesti Kirjoittaja macqmin »
[/quote]Krämertsskog kirjoitti:
macqmin: tuo Kilim on ollut jo pidempään todo-listalla. Kaveri kertoili, että siellä on erityisen kannattavaa käydä vetämässä lounasbuffetti, johtuen illan huomattavasti korkeammista hinnoista. Juuri tänään kävin ovella kääntymässä ja tsekkasin että lounas on 1030-1500.
Jep, pitää paikkansa. Tosin lounasaikaan kannattaa olla ajoissa, ravintola on silloin melkoisen täynnä

Lounaspöytä tosiaan on paikan helmi. Vinkkinä vain sellaisillekin jotka eivät lihaa syö, salaattipöydän antimet sopivat vatsan täyttäjäksi jo sellaisenaan!
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Lainemies
-
Viesti Kirjoittaja ERA »
Salmister kirjoitti:Kilim testattu. Eilen ja tänään. Lounas on erikoisen hyvä. Varmasti käyn jatkossakin.
Eikä kuulu vääriä ääniä näin perästäkään päin?
-
Perä toimii, niinkuin ennenkin.ERA kirjoitti:Salmister kirjoitti:Kilim testattu. Eilen ja tänään. Lounas on erikoisen hyvä. Varmasti käyn jatkossakin.
Lainemies
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Aah, niin ihana Big Mama´s Espoon kivenlahdessa. Parhaita pizzoja ikinä.
Onkohan tuota vielä olemassa?
Lainemies
-
Viesti Kirjoittaja macqmin »
Allekirjoittanutta on kyllä joskus kavereiden toimesta kehotettu kirjoittamaan "Vatsatautiopas"-niminen opas eri paikkakunnilla sijaitsevista pizza/kebab-ravintoloista... Edelleen harkinnassa. Tosin siihen tulisi kylläkin harvinaisen vähän paikkoja joista tiettävästi pöpö on tullut, joten suosittelemani ravintolat eivät siihen ainakaan taudinaiheuttajina pääsisiSalmister kirjoitti:Perä toimii, niinkuin ennenkin.ERA kirjoitti:Salmister kirjoitti:Kilim testattu. Eilen ja tänään. Lounas on erikoisen hyvä. Varmasti käyn jatkossakin.

-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
- Muutoksia varmasti tulee, mutta etenemme hissuksiin. Uusia Dennis-pizzerioita on tulossa. Kysyntää on Suomen lisäksi ollut Ruotsiin ja Baltiaan. Mutta ainakaan vuoteen tuskin tapahtuu mitään, Kim Rafkin sanoo.
Myös nuudelibisnestä laajennetaan.
- Se on hieno liikeidea. Turkuun tuomme sen varmasti, Rafkin lupaa.
-
Viesti Kirjoittaja amarhi »
-
Viesti Kirjoittaja mylman »
Ja mulle opiskluajoista! Aivan mahtavaa!Salmister kirjoitti:Tuli muisto nuoruudesta, kultaiselta 90-luvulta.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Kyllä mä nyt hypin riemusta, kun tänne tulee nuudelibaari!Anniel kirjoitti:Pizzakeisari Dennis myi imperiuminsa- Muutoksia varmasti tulee, mutta etenemme hissuksiin. Uusia Dennis-pizzerioita on tulossa. Kysyntää on Suomen lisäksi ollut Ruotsiin ja Baltiaan. Mutta ainakaan vuoteen tuskin tapahtuu mitään, Kim Rafkin sanoo.
Myös nuudelibisnestä laajennetaan.
- Se on hieno liikeidea. Turkuun tuomme sen varmasti, Rafkin lupaa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Se on muuten hassu juttu, miten Dennis Rafkinia pidetään italialaisena. Eikä hänkään ole kovin hanakasti asiaa kiistänyt. Suku on kuitenkin venäläinen, itse Dennis on tainnut syntyä Tukholmassa, sota vei vanhemmat sinne Viipurista. Hän ei myöskään ole varsinaisesti Turun italialasten suosiossa.
-
Googlella löysin puhelinnumeron.mylman kirjoitti:Ja mulle opiskluajoista! Aivan mahtavaa!Salmister kirjoitti:Tuli muisto nuoruudesta, kultaiselta 90-luvulta.
Viikonloppuna tilaan pari lättyä.
Laitan tänne tietoa sitten.
Edit. Löysin myös kotisivut. Nimi oli muuttunut, joten se hämmensi.
http://www.bmamas.fi/
Edit2.
19. MAMA`S SPECIAL 1 7,00 11,70
jauheliha,purjo,chili,valkosipuli,(sisaanleivottu).
SE ON VIELÄ SIELLÄ
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Lainemies
-
Viesti Kirjoittaja hks »
thebanzai kirjoitti:Minusta jyväskylän pizzat on aika samaa tasoa kaikkialla. Tarjontaa kyllä riittää ja hintakilpailua.
Tuli käytyä siellä Valtimon Seiskassakin vetämässä fabion&fabrizion parhaaksi valitsema pizza ja hyväähän tuo oli. Vähän kallis mutta oli kyllä täytteitäkin. Lisämausteena paikallisväri kaurismäki / viikate - akselilta.
Oho joku muukin Valtimon "legendaarisessa" seiskassa käynyt. Itse myös olen käynyt siellä vanha kotipaikka kun on. Pitsat oli ok ja tunnelma oli hyvinkin suomalainen. Henkilökuntahan siellä on aivan mainioita

-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Seiskassa on käyty! Pikaiset oluset tosin vain, mutta muistan että yhden paikallisen baarikalustoon kuuluvan hahmon nimi oli Lipponen ja sillä oli helvetillinen krapula ja sen muija oli kai just lintannut sen pihalle.hks kirjoitti:thebanzai kirjoitti:Minusta jyväskylän pizzat on aika samaa tasoa kaikkialla. Tarjontaa kyllä riittää ja hintakilpailua.
Tuli käytyä siellä Valtimon Seiskassakin vetämässä fabion&fabrizion parhaaksi valitsema pizza ja hyväähän tuo oli. Vähän kallis mutta oli kyllä täytteitäkin. Lisämausteena paikallisväri kaurismäki / viikate - akselilta.
Oho joku muukin Valtimon "legendaarisessa" seiskassa käynyt. Itse myös olen käynyt siellä vanha kotipaikka kun on. Pitsat oli ok ja tunnelma oli hyvinkin suomalainen. Henkilökuntahan siellä on aivan mainioita
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja EKorppi »
-
Viesti Kirjoittaja hks »
hah kuulostaa hyvin valtimolaiseltaJone kirjoitti:Seiskassa on käyty! Pikaiset oluset tosin vain, mutta muistan että yhden paikallisen baarikalustoon kuuluvan hahmon nimi oli Lipponen ja sillä oli helvetillinen krapula ja sen muija oli kai just lintannut sen pihalle.hks kirjoitti:thebanzai kirjoitti:Minusta jyväskylän pizzat on aika samaa tasoa kaikkialla. Tarjontaa kyllä riittää ja hintakilpailua.

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka