Tupakoimattomuusketju
-
Re: Tupakanpolton lopettaminen on yhtä maanalainen paikkaä.
Viesti Kirjoittaja allu/tre »
Mutta tuli vaan itselle fiilis, että nyt loppui röökin poltto. paholainen. En selitä, enkä haluakaan.
Pidetään tämä juhannusaatto, 20.6.2008 päivänä.
Raportoin tänne, jos retkahdan. Sitä ei tule tapahtumaan. Hieman edes itseluottamusta.
Petyn kyllä itseeni, jos tämän petän...
*Aleksi
BTW. Muuten mitä parhainta juhannusta itse kullekin! 8)
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
Kohta on 4,5 vuotta täynnä ja ostin muuten ensimmäisen Macin pari viikkoa lopettamisen jälkeen ja nyt on toinen menossa.
Helpompaa se kuitenkin on kuin laihdutus, sillä syömistä ei voi lopettaa.
Onnea yritykseen!
-
Toki voi, mutta siitä säästyneellä rahalla ei voi enää ostaa Macceja.Aaaron kirjoitti:syömistä ei voi lopettaa.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Mutta aski tupakkaa päivässä vs. muutama pikkusikari viikossa, niin kyllä siinä säästyy rahat ja keuhkot

Ja vaikka välillä on kunnon "viihdeviikonloppuina" tullut jopa pari savukettakin poltettua ja sikareita on voinut mennä boksillinen, niin eipä ole kertaakaan seuraavana aamuna tullut "tasoittavia" polteltua

-
Viesti Kirjoittaja mylman »
Kraku hei.. ei sitä sikaria keuhkoon vedetä, joten et tavallaan voita mitään. Voit siis senkin lopettaa, koska keuhkoihin se ei vaikuta.TheKraken kirjoitti:Minulla nyt takana 1,5 vuotta. Heti kättelyssä silloin päätin, että kokonaan en tätä nautintoa itseltäni kiellä ja varsinkin kun tiedän, että iltaa istuessa välillä keuhkot savua halajaa, niin pikkusikareita polttelen edelleen jonkin verran.
Mutta aski tupakkaa päivässä vs. muutama pikkusikari viikossa, niin kyllä siinä säästyy rahat ja keuhkot
Ja vaikka välillä on kunnon "viihdeviikonloppuina" tullut jopa pari savukettakin poltettua ja sikareita on voinut mennä boksillinen, niin eipä ole kertaakaan seuraavana aamuna tullut "tasoittavia" polteltua

Itse olen ajatellut lopettaa. ajatellut. Uskon että pystyisin, mutta en ole saanut vastausta kysymykseen miksi lopettaisin.
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
No huh huh. Et taida olla sieltä fiksuimmasta päästä sitten, sori vaanmylman kirjoitti:mutta en ole saanut vastausta kysymykseen miksi lopettaisin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
öö miten niin? jos kuolen keuhkosyöpään niin kuolen minä jokatapauksessa muutenkin.EvilPet kirjoitti:No huh huh. Et taida olla sieltä fiksuimmasta päästä sitten, sori vaanmylman kirjoitti:mutta en ole saanut vastausta kysymykseen miksi lopettaisin.
-
Tuo oli jyrkisti todettu näin ilon juhlan päivänä, hyy-i EvilPet...EvilPet kirjoitti:No huh huh. Et taida olla sieltä fiksuimmasta päästä sitten, sori vaanmylman kirjoitti:mutta en ole saanut vastausta kysymykseen miksi lopettaisin.
Mutta jos sanotaan vaikka niin, että jos joku on onnistunut olemaan havaitsematta vastausta tuohon kysymykseen kun useimmat muut ovat saaneet niitä vastauksia monestakin tuutista esittämättä edes mitään kysymystä, Kaitselmus on ilmeisesti tarkoittanut että juuri hän sitten pössyttelisi keuhkonsa sankarillisen(* tiukalle ahtaumalle. Herran tiet ovat tutkimattomat! 8)
*)Sairaalassa vieruspetilläni yöpyili 16 vuotta sitten kesällä Yrjö Sankari -niminen maksapotilas, joka istui tupakalla aamuvarhaisesta iltamyöhään vaikka sellainen ei varmaankaan kuulunut hänen hoitosuunnitelmaansa. Yrtsi kuoli seuraavana syksynä 44 vuoden kypsässä iässä, R.I.P.
-
Viesti Kirjoittaja MrEre »
http://www.terveydenhoitouutiset.fi/julk/carr/
Heitän samalla haasteen tupakki-ihmisille ko. opuksen suhteen. Jos pystyt lukemaan kirjan ajatuksella loppuun asti ja jatkat tupakointia, askartelen palkinnoksi virtuaalisen papukaijamerkin. Kirjan lukeneet tietävät haasteen vaikeuden.
P.s. Kirjasta on tullut uudempi painos uudella nimellä, Stumppaa tähän, http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=952563504X.
-
Tämä totta. On kuitenkin lähes sataprosenttisen todennäköistä, että virtesi vaihtuu toiseen kunhan asia aktualisoituu. Jokseenkin jokainen haluaisi nimittäin mieluummin elää vielä muutaman vuoden kuin lähteä reippaassa etuajassa. Kaverini lähti joten tiedän mistä puhun. Täysin turha ja itse aiheutettu kuoleminen ennen aikojaan ei tunnu miltään hälläväliä-jutulta enää silloin kun se on välittömästi edessä.mylman kirjoitti:öö miten niin? jos kuolen keuhkosyöpään niin kuolen minä jokatapauksessa muutenkin.EvilPet kirjoitti:No huh huh. Et taida olla sieltä fiksuimmasta päästä sitten, sori vaanmylman kirjoitti:mutta en ole saanut vastausta kysymykseen miksi lopettaisin.
-
Kun mä esim liikun julkisilla, ja joudun haistelemaan sitä muiden röökin käryä pysäkeillä, tai kun en voi pitää lapsiani omalla takapihalla kun naapurin urpot röyhyttelee, niin siinä on monenlainen vammautuminen lähellä. Ei pelkkä keuhkosyöpä.mylman kirjoitti:öö miten niin? jos kuolen keuhkosyöpään niin kuolen minä jokatapauksessa muutenkin.EvilPet kirjoitti:No huh huh. Et taida olla sieltä fiksuimmasta päästä sitten, sori vaanmylman kirjoitti:mutta en ole saanut vastausta kysymykseen miksi lopettaisin.
Jos kaipaa jännitystä elämään ni tervetuloa mun takapihalle polttelemaan
-
No joo, ehkä vähän liian töykeästi, mutta aihe on sellainen joka mua ottaa todella paljon päähän oli päivä mikä hyvänsä. Mä kärsin muiden tupakoinnista päivittäin. Ihan jo sellainen pikkuasia kuin se, että kuumilla ilmoilla en voi pitää takaovea auki kuin hetkittäin, ellen halua karseeta röökin käryä kämppään. Molemmilla puolilla taloa nimittäin asuu tälläiset "kuolen miten haluan" urpot.Repe Ruutikallo kirjoitti: Tuo oli jyrkisti todettu näin ilon juhlan päivänä, hyy-i EvilPet...
-
Viesti Kirjoittaja Arkisto »
Omalla kohdalla totesin seuraavien keinojen auttavan;
1. Päätös - teen tämän vain kerran ja se pitää onnistua.
2. Välittömästi lopettamisen jälkeen aloin aukoa naamaani kaikille tutuille jotka vielä tupakoivat - ei kerrassaan ilkeä aloittaa uudelleen..
3. Kävin baarissa kuten aiemminkin - piti mielestäni tottua siihen että muut polttavat, eikä huvittanut kotona yksin kärvistellä terveellisen elämäntavan kourissa.
Paras päätös mitä koskaan olen tehnyt! (Muutkin on pääosin hyviä kyllä)
-
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
-
Palaan tänne. Nyt se sitten tapahtui. Minä lopetin tupakan polttamisen. Ihan tuosta noin vaan 19.9.2008 klo 9.50. Hetkeekään ei oo tehnyt tiukkaa. Korvaavana riippuvuutena on nyt sitten veden juonti. Sitä menee kolme-neljä litraa päivässä. Jokaisella terveellä ihmisellä kun on vähintään yksi riippuvuus oltava, jotta järjissään pysyy.EvilPet kirjoitti:EvilPet kirjoitti:No huh huh. Et taida olla sieltä fiksuimmasta päästä sitten, sori vaanmylman kirjoitti:mutta en ole saanut vastausta kysymykseen miksi lopettaisin.
Kun mä esim liikun julkisilla, ja joudun haistelemaan sitä muiden röökin käryä pysäkeillä, tai kun en voi pitää lapsiani omalla takapihalla kun naapurin urpot röyhyttelee, niin siinä on monenlainen vammautuminen lähellä. Ei pelkkä keuhkosyöpä.
Jos kaipaa jännitystä elämään ni tervetuloa mun takapihalle polttelemaan
Ei tarvitse pelätä tulla siis käymään Onslowlla!
-
-
Minä päätin että en polta ja sillä selvä. Sitten kokeilin ihan testimielessä päätöksen jälkeen ja pahalta maistui. Tupakanhimo on psykosomaattinen fyysisesti oirehtiva tila samoin kuin väsymys on henkinen tila, joka ilmenee fyysisenä rappiona. Sanon minä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Uusioemäntä poltti muutaman kessun päivässä ja tuli syksyn kunniaksi kunnon keuhkoputkentulehdukseen jolloin ei tietenkään polttanut. Sen jälkeen sitten osti askin "varoiksi". Poltti sitten siitä ekaa jonkin matkaa ja totesi että maistuu kamalalta. Siihen se sitten loppui hänellä. Tosin fyysistä riippuvuutta ei tainnut edes olla, tapa vain.
-
Re: Tupakanpolton lopettaminen on yhtä maanalainen paikka.
Tuon jälkeen kun huomaa, että mieli ei teekään enää toista tupakkaa, niin osoittaa myös itselleen, että siitä fyysisestä riippuvuudesta on päästy irti.
Sama pätee minusta liian viinan kanssa läträämiseen. Täysabsolutismi on minusta aivan väärä ratkaisu, ellei sitten oikeasti alkoholismiin taipuvainen tapaus ole.
-
Samat linjat. Itse järkeilin sitä tähän niin että kun kaverin lapsi ensi viikolla syntyy niin varpajaisissa en aio kieltää itseltäni Sikaria tai sitä yhtä tupakkia, minkä tiedän maistuvan pahalta. Pääasia on se että en polta niissä tilanteissa tavan vuoksi joissa olen aiemmin tottunut polttamaan vaan keksin jonkin muun tekemisen tai sitten juon sitä vettä.TheKraken kirjoitti:Minun mielestä avain tupakoinnin lopettamiseen on se, että ei kiellä sitä itseltään kokonaan. Jos joku päivä ketuttaa niin maan perkuleesti, niin antaa itselleen luvan polttaa sen yhden tupakan jonka pummii työkaverilta.
Tuon jälkeen kun huomaa, että mieli ei teekään enää toista tupakkaa, niin osoittaa myös itselleen, että siitä fyysisestä riippuvuudesta on päästy irti.
Sama pätee minusta liian viinan kanssa läträämiseen. Täysabsolutismi on minusta aivan väärä ratkaisu, ellei sitten oikeasti alkoholismiin taipuvainen tapaus ole.
-
Re: Tupakanpolton lopettaminen on yhtä maanalainen paikka.

Se oli myös ihan hyvä tekniikka. Jos olisin vaikka lomalla lopettanut kotona, niin aika varmasti olisi töihin mennessä taas repsahtanut.
Edelleen polttelen pikkusikareita silloin tällöin varsinkin viihteellä ollessa. Eli ihan täysin savuton en ole, mutta tarvittaessa toki pystyn olemaan ja olen tietty ollutkin

Mutta se on aikalailla pienempi paha kuitenkin polttaa muutama pikkusikari sillointällöin, kuin se aski tai vähän päälle päivässä, mikä minulla työpäivinä aikanaan meni

-
NYT loppu röögaaminen
Viesti Kirjoittaja Barkkis »
-
Re: NYT loppu röögaaminen
Viesti Kirjoittaja ih »
-
Re: NYT loppu röögaaminen
Viesti Kirjoittaja hatey »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tosiaan jos parin vuoden jälkeenkin vielä ahistaa, niin kannattaa varmaan käydä keuhkoputket näyttämässä. Voipi olla jotain astmaa tms...?
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka