Olen aika vihreä tapaus mitä tulee Cocoa/Java-ohjelmointiin, joten löytyisiköhän palstalta joku, joka osaisi vastata näihin muutamaan kysymykseeni:
* Jos haluan tehdä Javalla 2d-grafiikkaa (2d-pelialue, jossa sekä staattista grafiikkaa että muutamia spritejä yms.), mitä tuossa tulee käyttää? Voinko käyttää ihan vain Java2D:tä vai voinko/pitääkö käyttää jotakin Macin omaa, kuten Quartzia? Vai onko niin, että Java2D on Macissa toteutettu Quartzin avulla?
Eli toimiiko tässä ihan "tavallinen" Java2D-koodi, kuten esim.
public class ShowImage extends JApplet {
private BufferedImage im;
public void init() {
try {
im = ImageIO.read( getClass().getResource("auto.gif" ) );
}
catch(IOException e) {
System.out.println("Load error:" );
}
} // init()
public void paint(Graphics g)
{ g.drawImage(im, 0, 0, this); }
}
* Vai kannattaisiko 2d-grafiikan ohjelmoimisessa käyttää JAI:ta? En tosin tarvitse mitään erikoisia efektejä eikä nopeudellakaan ole kovin paljon merkitystä..
* Mahtaisiko kellään olla pientä sorsanpätkää tai vaikka vain paria soveltuvaa luokkaa, jotka voisi pasteta keskusteluketjuun?
Älkääkä vain laittako linkkiä jonnekin developer.apple.com/javaan tms. Kävin siellä jo, ja en sitten tiedä onko vika minussa, mutta jotenkin tuo tuntui - ja on aina ennenkin tuntunut - sekavalta sivustolta..
