matteus/2 kirjoitti:
Logic Pro on ihan hyvä softa tosin se on nykyään Logic Studio,
Logic Studio sisältää Logic Pro 8:n, Soundtrack Pro 2:n, Mainstagen ja läjäpäin soundeja sekä efektejä.
Eli se on edelleen logic pro, logic express on sitten erikseen.
Itselläni käytössä Macbook, koska pro:ta en nähnyt tarpeelliseksi. Tuossa sama 2,4GHz:n prossu, päivitin muistin 4:ään gigaan, liitännät riittävät kaikelle olennaiselle ja lisänäyttönä mulla on 20-tuumainen NEC (jonka kuva hivelee silmää). Pro mallin näytönohjainta en tarvitse, koska pelaamista varten mulla on 4GHz:n tehomylly kahdella HD 4870-näyttiksellä sitä tarkoitusta varten.
Itse en muutenkaan tykkää, että läppäri on turhan iso.
Pro Logic 8 on ollut mun mieleen ainakin tähän asti ja kokoonpano on muutenkin toiminut mainiosti. Menihän noihin rahaakin joitain euroja.
Noista peleistä vielä, kun olen aika innokas online FPS-pelaaja, että valitettavasti mitään hyviä uusia pelejä ei tällä hetkellä ole. Delta Force: Angel Falls on se, mitä odotan (jonkun tiedon mukaan tulis heinäkuussa 2009)
Niin ja lisätään nyt vielä ontopicina, että oon saanut omalla kokoonpanolla ihan hyvää kitarasoundia esim. klassisella. Sähkistä voi vetää suoraan linjaan, mutta pidän enemmän aidosta nuppi+kaappi ratkaisusta, koska se on ainakin särökitaralla se ainut oikea. Funk-tyylisiin toi line-in meininki toimii ihan hyvin (Apogee). Bassoa en ole koittanut ja se olisi mielenkiintoista koittaa jollain hyvällä bassokitaralla. Laulukin toimii NT1000:n kanssa ihan kelvollisesti mun tarpeisiin.
Ja vielä
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Fruity Loops on ihan hyvä ohjelma, jota itsekin käytin 2000-luvun alussa. Jotkin rajoitteet siinä kuitenkin iskivät eteen, joihin logicissa en ole törmännyt, mutta silti voin kyllä fruityakin tolla budjetilla suositella ihan hyvillä mielin.
Mutta sun tarpeethan viime kädessä sen määrittelee.
atheos kirjoitti:
Tietty riippuu kauheasti genrestä että mikä softa siihen sopii. Pro Toolsilla ei kyllä yksinään väännä mitään elektronista kamaa, toisaalta akustisten instrumenttien äänitykseen Reason on käyttökelvoton.
Tässä hyviä syitä, minkä takia päädyin itse Logiciin, koska teen musaa sekä että. Koneella rummut, ehkä bassot, synat jne. Mikillä/audiona laulu ja kitara ehkä basso. Eli kuten aiemmin mainitsin, tää sopii MUN tarpeisiin =)