Olen yrittänyt asentaa Macille Flash playeria siinä onnistumatta. Eli olen ladannut ohjelman adoben sivuilta ja asentanut sen normaalisti..mutta asennuksen jälkeen ohjelmaa ei kuitenkaan löydy mistään!! Mitä tein väärin?
Tarvitsen flash playeria koulutuspaketin näyttämiseen, joka on tehty "flash" muotoon.. Älkää ammattilaiset kouristako minun käyttämilleni termeille.. en ole ammattilainen näiden asioiden parissa.
Kävin lataamassa kyseisen ohjelman, mutta koulutusmateriaali ei lähde toimimaan siinä. Koulutusmateriaali latautuu osittain, mutta ei lähde kuitenkaan toimimaan.. Mutta positiivista nyt on, että flash on löytyy koneelta!
Jos Flash Player on asentunut onnistuneesti, sen pitäisi löytyä siten, että napsautat ctrl-painike pohjassa sitä swf-tiedostoa, jonka haluaisit avata. Avautuvasta valikosta löytyy vaihtoehto Avaa ohjelmassa ja sen takaa lista koneeltasi löytyvistä ohjelmista. Noiden ohjelmien joukossa pitäisi olla Flash Palyer.
Toinen vaihtoehto:
-valitse avattava tiedosto,
-napsauta omppu+i ja
-avautuvasta ikkunasta, (kohdasta Avaa ohjelmalla) valitse Flash Player
-napsauta painiketta Vaihda kaikki...
-sulje info-ikkuna ja tuplaklikkaa avattavaa tiedostoa
Nämä siis koskevat tilannetta jossa sinulla on erillinen swf-tiedosto jonka haluat aukaista. Netissä olevat swf:t ovat eri juttu, niiden pitäisi aueta automaattisesti selaimen kautta, kun saavut sivulle jolle on sijoitettu swf-leikkeitä.
Jos koulutusmateriaalisi onkin Flash-ohjelman muokattavassa muodossa (.fla-pääte) niin silloin tarvitsetkin tiedoston avaamiseen maksullisen Flash-ohjelman, esim. Adobe Flash CS3:n.