kronos kirjoitti: Hyvin kyllä puree tuo iPhonen esittely muille puhelimen käyttäjille. Olen tässä kuluvien kuukausien aikana esitellyt laitetta muutamille ihmisille ja nyt on jo neljä uutta todella tyytyväistä iPhonen omistajaa. Hitaasti mutta varmasti tieto kulkee eteenpäin täällä junttilassakin
Vois olla myyntiluvut hieman erilaiset ilman kytkyä.
samij kirjoitti:- nokia on päivittänyt kalliimman hintaluokkansa luurien softaa uusilla sovelluksilla siinä missä applekin. perustoiminnallisuuksia noihin nyt ei yhtä hirveästi ole päivitysten mukana tullut, mutta se johtunee enemmän siitä että perusjutut on niissä toiminut jo alun alkaenkin
Voi, kuule. Äärimmäisen ahdasmielisenä ja vannoutuneena apple–veljenäkin minun täytynee vähän korjata tuota Nokian vähättelyäsi. N73 –puhelimeenkin tuli päivityksenä bluetooth –tietokoneyhteyden poisto. Tämän ansiosta monet käyttäjät ovat saanet rutkasti lisää vapaa–aikaa vältyttyään taas yhdeltä ylimääräistä säätämistä aiheuttavalta ominaisuudelta.
samij kirjoitti:mihin ne €3mrd/vuosi r&d rahat sitten menevät?
MItähän tuo r&d tarkoittaa? Veikkaisin, että suurin osa rahasta menee muotoiluosastolle. Siellä ei ole säästelty: on kromilistaa ja kolmea eri muovin sävyä saatu mahtumaan pienen pieneen kapulaan. Osa rahoista menee tietysti valikko–osastolle, jonka insinöörit ovat onnistuneet suunnittelemaan toinen toistaan syvempiä, haastavia valikkorakenteita. Ehkä pieni osa rahoista on myös mennyt näppäinosastolle, jonka tehtävänä on ollut luoda entistäkin moninäppäimisempiä puhelimia. Niin, että lopulta jokaiselle puhelimen toiminnolle löytyisi oma näppäimensä. Tämä on aiheuttanut suurta eripuraa valikko– ja näppäinosastojen kesken. Mutta täytyy sanoa, että äärimmäisen monipuolisia puhelimia ovat nuo nokialaiset…
Crimson kirjoitti:
Johtuisiko siitä että Nokialla on "muutama" puhelinmalli ja Applella vain yksi? Yksittäisistä puhelinmalleista puhuttaessa Apple pyyhkii Nokialla lattiaa USA:ssa.
niin, nokia on valinnut useamman mallin strategian, apple yhden puhelinmallin strategian. edellinen on kaiken kaikkiaan parempi kuin jälkimmäinen, niin myytyjen puhelinten määrällä kuin kate-%:lla mitattuna, joten applen kannattaa varmaankin (tässäkin) asiassa ottaa oppia nokialta.
Crimson kirjoitti:
Johtuisiko siitä että Nokialla on "muutama" puhelinmalli ja Applella vain yksi? Yksittäisistä puhelinmalleista puhuttaessa Apple pyyhkii Nokialla lattiaa USA:ssa.
niin, nokia on valinnut useamman mallin strategian, apple yhden puhelinmallin strategian. edellinen on kaiken kaikkiaan parempi kuin jälkimmäinen, niin myytyjen puhelinten määrällä kuin kate-%:lla mitattuna, joten applen kannattaa varmaankin (tässäkin) asiassa ottaa oppia nokialta.
Eikä kannata, parempi pienempi myyntimäärä ja kate-% kuin nippu paskaluureja ja tyytymättömiä käyttäjä. Tämä on minun mielipiteeni, olkaa rauhassa omaa mieltä!
Crimson kirjoitti:
Eikä kannata, parempi pienempi myyntimäärä ja kate-% kuin nippu kakka ja tyytymättömiä käyttäjä. Tämä on minun mielipiteeni, olkaa rauhassa omaa mieltä!
Samaa mieltä Sherukan kanssa, että kuluttajan näkökulman pohjalta Applen ei kannata ottaa oppia Noksulalta. Jatkaa vaan laadukkaampien ja vaikka yhden mallin toimintaa ja kehittämistä.
Mutta yrityksen (lue: Apple ja Nokia) Nokian valitsema linja ja sen mukaiset markkinaosuudet tuovat fyrkkaa enemmän kassaan ja katteet kohdallaan.
Huomioitava kuitenkin, että Noksula on matkapuhelinvalmistaja ja Omppu tekee pisnestä myös muilla tuetteilla ja toiminnoilla (lue: macit ja iTunes)
Mac OS X, because making UNIX user friendly was easier than fixing Windows
noniin kuulkaa poijaat. Oli se tuubi nyt sitten iPhone killer tai ei niin omakohtaisista kokemuksista voin sanoa, että erittäin mielenkiintoinen ja mukava noksu on kyseessä. En lähtisi väittämään, että tuo S60 taipuisi ihan samoihin mittoihin kuin iPhone... siis varsinkaan graafisesti, mutta mitä tuota proto mallia on tullut duunissa hypisteltyä niin ei tuo missään nimessä huono luuri ole. Ja itseäni alkoi ensimmäisenä houkuttamaan tuo hinta/ kytkyttömyys. Toisaalta houkuttaa iPhone kaikkine über hienoine animointineen ja silmäkarkkeineen, mutta olen todella vahvasti kytkykauppoja yms vastaan. JOS 5800 XpressMusic tulee maksamaan vajaat 400e tms. ja sitä saa ilman kytkyä niin kyllä se yhden iPhonen minun kohdallani tappaa. Miksi en hankkisi hienoa kosketusnäytöllistä luuria kaikkine mediaominaisuuksineen kun nyt sen saan ilman kytkyä ja operaattorisidonnaisuutta.
Nähtäväksi jää... Noksulta odotan paljon ilmaista kivaa 3rd party softaa jne... kun taas apple luultavasti vääntää itse kaiken ja kaikki se, kiva, mitä itse haluaisin on kuitenkin applen puolella maksullista, eikä sen paremmin toimivaa kuin se Noksun ilmainen matsku... No, itsellenihän riittää toisaalta MP3 ominaisuus ja iso skriini netille ja... nii ja mese
To_Ok kirjoitti:
Nähtäväksi jää... Noksulta odotan paljon ilmaista kivaa 3rd party softaa jne... kun taas apple luultavasti vääntää itse kaiken ja kaikki se, kiva, mitä itse haluaisin on kuitenkin applen puolella maksullista, eikä sen paremmin toimivaa kuin se Noksun ilmainen matsku... No, itsellenihän riittää toisaalta MP3 ominaisuus ja iso skriini netille ja... nii ja mese
Käyppä iTunesista ihan vain kurkkaamassa App Storen puolelle. Kyllä siellä niitä 3rd partyn ohjelmiakin on, valtaosa itseasiassa.
MacBook Pro 13" 2,4GHz 4Gt Mid 2010
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
To_Ok kirjoitti:
Monen mielestä App Store on iPhonen killer-app. Sieltä voi latailla tuhansia 3rd party-softia suoraan puhelimeen, ilman tietokonetta. 5800:ssa ei käsittääkseni ole vastaavaa toimintoa.
To_Ok kirjoitti:
Monen mielestä App Store on iPhonen killer-app. Sieltä voi latailla tuhansia 3rd party-softia suoraan puhelimeen, ilman tietokonetta. 5800:ssa ei käsittääkseni ole vastaavaa toimintoa.
Mielestäni selkeä puute AppStore maksullisissa softissa on se ettei niitä pääse kokeilemaan ennen rahojensa sijoittamista.
Mac OS X, because making UNIX user friendly was easier than fixing Windows
Ja monet softankehittäjäthän tarjoavat juuri siksi Lite-ohjelmia, ettei ostaja mahdollisesti joudu pettymään, vaan voi testata softaa ennen kokoversion investointia.
To_Ok kirjoitti:
Käyppä iTunesista ihan vain kurkkaamassa App Storen puolelle. Kyllä siellä niitä 3rd partyn ohjelmiakin on, valtaosa itseasiassa.
Joo, siis tosiaan.. juttuun lisättäköön toki, että pitäähän sitä iPhonea toki päästä ihan hypistelemäänkin ennen mitään päätöksiä Oletuksia, oletuksia. Tahtoo jo jotain uutta ja hienoa enivei
Applen iPhone on yksi Nokian vahvoista haastajista. Nokian markkinaosuus kehittyiden matkaviestinten markkinoilla on alkuvuonna laskenut roimasti viime vuodesta." Kauppalehti.fi
Crimson kirjoitti:"Nokia on älypuhelinmarkkinoiden häviäjä
Applen iPhone on yksi Nokian vahvoista haastajista. Nokian markkinaosuus kehittyiden matkaviestinten markkinoilla on alkuvuonna laskenut roimasti viime vuodesta." Kauppalehti.fi
Kukahan se näissä kosketusnäyttösählissä ketäkin haastaa..
"Hintaneuvos on salamannopea, mutta pikkuroope vielä nopeampi."
— mylman
Täytyy sanoa, että olen positiivisesti yllättänyt tästä markkinoille tulleesta lopullisesta versiosta. Varsinkin kun otetaan huomioon, että tämä on vielä se halvemmaksi malliksi tarkoitettu.
Nää Nokialta tulevat kommentit on aina melko mielenkiintoisia.
- Kun tämä Nokia N97-laite tulee markkinoille, niin tämä markkina saa todellisen boostin. Kaikki kynnelle kykenevät kehittäjät tarjoavat varmasti omaa tuotteistoaan tässä laitteessa käytettäväksi, vakuutti Vanjoki YLE Uutisille Barcelonasta.
Siis ajatteleeko ne oikeasti, että vajaan tonnin puhelimeen alkaa yks ja toinen taho tekemään omia ohjelmistojaan varta vasten?!?
Tuntuu välillä ettei noilla Nokian jannuilla paljoa ole ajatusta mukana noissa spekuloinneissaan.
ranson kirjoitti:Nää Nokialta tulevat kommentit on aina melko mielenkiintoisia.
- Kun tämä Nokia N97-laite tulee markkinoille, niin tämä markkina saa todellisen boostin. Kaikki kynnelle kykenevät kehittäjät tarjoavat varmasti omaa tuotteistoaan tässä laitteessa käytettäväksi, vakuutti Vanjoki YLE Uutisille Barcelonasta.
Siis ajatteleeko ne oikeasti, että vajaan tonnin puhelimeen alkaa yks ja toinen taho tekemään omia ohjelmistojaan varta vasten?!?
Tuntuu välillä ettei noilla Nokian jannuilla paljoa ole ajatusta mukana noissa spekuloinneissaan.
Eiköhän hinta ole oikeasti siellä 600-700€ nurkilla, joka toki ainakin itselleni on puhelimesta liikaa. N96:n sh. oli 965€, mutta 579€ on nyt alin hinta mitä MB:n hintaseuranta tarjoaa, eikä puhelin ole vielä kovin kauaa markkinoilla ollut. En kyllä ymmärrä noiden suositushintojen ideaa, kun ne on aina niin yliampuvia..
Mikrobitti ainakin tykkäsi "Tubesta", sillä numerossa 12/2008 testissä olivat kosketusnäytölliset älypuhelimet ja voiton vei 5800 XpressMusic niukimmalla mahdollisella erolla iPhonen saadessa tyytyä kakkossijaan.
5 hinnasta ja MB:n tykkäämisistä. The Kysymys kuuluu: millaisen paketin Nokia tarjoaa developereille tuottaa sisältöä tuohon ja muihin yrityksen tarjoamiin puhelimiin? Muistaakseni Applella on tämä asia on varsin hyvin hallussa SDK:n yms myötä.
Tarjoa kelpo työkalut ja maailmanlaajuinen myyntikanava, e voilà tai ilmán: markkina on sinun.