Törmäsinpä tässä mielenkiintoiseen tapahtumaan. Kaikki alkoi siitä, kun tietokoneeni näppäimistö ja hiiri rupesivat temppuilemaan. Käytössä Windows Vista, langattomat näppis ja hiiri. Hiiren liike ruudulla tahmasi, ja hiiri hyppi käsittämättömästi. Osa näppäimistön painalluksista jäi rekisteröitymättä. Tuota tapahtui koko kesän ja syksyn aina silloin tällöin. Siitä suivaantuneena vaihdoin hiiren ja näppiksen paristot ja lopulta asensin vihdoin Windowsin uudestaan (ja kaikki ohjelmistot). Ongelma vaan jatkui. Jopa Firefoxin viimeisintä versiota syytettiin, ja se vaihtui aiempaan. Ei apua.
Vihdoin keksin laittaa iPhonen kauemmas näppäimistöstä ja hiiresta. Ja TADAAAA !!! Kaikki nämä ongelmat hävisivät. Jo aiemmin olin täälläkin harmitellut iPhonen meluisuutta ts. se antaa kaiuttimiin varsin paljon häiriötä verrattuna aiempiin puhelimiini. Tälläkin hetkellä Nokia E90 on tässä aivan näppiksen vieressä, mutta mitään ongelmaa ei hiiren tai näppäimistön toiminnassa ilmene.
Tämän kaiken halusin tuoda vaan opetuksellisessa mielessä tiedoksi kaikille niille, joilla on vastaavanlaisia ongelmia. Voisihan tässä yhteydessä toki arvostella myös iPhonea huonosta häiriösuojauksesta, mutta se ei maksane vaivaa tällä palstalla...
Viimeksi muokannut arttula, 11.10.2008 klo 11.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Olen myös huomannut vastaavanlaisia ilmiöitä kun iPhone on ollut ihan tuon halpis USB-hubin vieressä johon iPhone sekä langattoman hiiren tukiasema on ollut kytkettynä.
Pari kertaa on käynnyt niin, että juuri kun iPhone on alkanut siirtää jotain dataa niin hiiri on lopettanut toimintansa kokonaan. Tämä on korjaantunut vasta kun kytken tukiaseman irti ja takaisin.
Itse olen huomannut heti alusta lähtien, että kaiuttimiin todellakin kohdistuu huomattavasti enemmän häiriötä kuin aikaisemmista puhelimista. Aika outo juttu.
Itse en kyllä ole huomannut mitään ongelmia ja 3G iPhone istuu yleensä latautumassa kaiuttimen päällä telakassaan. Mäkkikään ei reagoi mitenkään silloinkaan kun puhelin on synkkaamassa mäkin vieressä ja puhelin soi.
Ainoastaan autossa olen huomannut, että häiriöitä tulee kun puhelin on suoraan radion alla olevassa säilytystilassa. Silloin kuuluu läpi tuo tuttu tat-tat-tat kun joku on soittamassa sinulle tai dataa kulkee muuten puhelimen ja tukiaseman välillä.
kronos kirjoitti:Itse en kyllä ole huomannut mitään ongelmia ja 3G iPhone istuu yleensä latautumassa kaiuttimen päällä telakassaan. Mäkkikään ei reagoi mitenkään silloinkaan kun puhelin on synkkaamassa mäkin vieressä ja puhelin soi.
Ainoastaan autossa olen huomannut, että häiriöitä tulee kun puhelin on suoraan radion alla olevassa säilytystilassa. Silloin kuuluu läpi tuo tuttu tat-tat-tat kun joku on soittamassa sinulle tai dataa kulkee muuten puhelimen ja tukiaseman välillä.
Niin itsehän olisin sitä mieltä että kaiuttimen päällä oleva puhelin ei aiheuta sitä ääntä vaan vahvistimen lähellä oleva puhelin. Jotenka ilmeisestikin kaiutin on tässä tapauksessa etäällä äänen vahvistajasta.
Puuttumatta itse sisältöön, mutta voisko tässä ketjussa vaihtaa otsikkoa. Eihän iluuri sekoittanut tietokonettasi, vaan langattomat vermeet.
Kiitos ja kumarrus, muuten erittäin hyvä viesti tiedoksi muille.
Mac OS X, because making UNIX user friendly was easier than fixing Windows
Molto bene kirjoitti:Puuttumatta itse sisältöön, mutta voisko tässä ketjussa vaihtaa otsikkoa. Eihän iluuri sekoittanut tietokonettasi, vaan langattomat vermeet.
Kiitos ja kumarrus, muuten erittäin hyvä viesti tiedoksi muille.
Muutettu otsikkoa enemmän kuvaavaksi
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.