Monesti himassa oon ihmetellyt että sekooko pää vai vinkuuko täällä yks jos toinenkin paikka. Noh tänään sit mittarin kanssa melko alkeellisilla välineillä, mutta suuntaa sai ja huomasin että vinkuu ja lujaa. Läppärin oma mikki mittasi tuon tuloksen telkkarista 3m päästä. Hyvä kuvaisen Philips putki tv:n muuntaja ilmeisesti pitää ääntä ja lcd-kauppaan kai sitten on ponkaistava. Myös jääkaappi/pakastin pitää ääntä. Pitää mitata seuraavaksi se jahka havaitsen äänen. Siinä on sellainen korkea vinku joka nousee askelittain, mutta pitää kurkata mittaria mitä se sanoo tähän. Jännää on se että hakeudun mielellään sohvalle niin että korvat on suunnattu pois telkkarista. Vissiin se poraa alitajuntaan ja rassaa ja ennen oli telkku päällä katsoi tai ei ja nykyjään ei enää niin usein mutta jonkin verran on tuota tyhjäkäyntiä.
Kuvissa kovaa pohjakohinaa läppärin tuulettimesta mutta huomio onkin muualla.
Ja 15,4 kHz on tuo vinku. Mietin vaan että montaakohan ihmistä nuokin asiat kiusaa eikä ne osaa löytää syytä. Moisen vinkumisen on pakko kiristää koppaa jostain kohden.
Aika mukavan piikin näyttää antavan. Itse en voi sietää mitään vinkuvia kodin laitteita. Mulla on phillipsin halpis dvd-soitin, joka on pakko pitää irti seinästä kun se vinkuu niin mukavasti herätevirralla. Toinen on tuo modeemi tuossa koneen vieressä.
Jep.. Varsin ärsyttävä ääni varsinkin, jos itse yrittää nukkua ja toinen katsoo töllöö.. Ääni kantautuu laajalle. Tarkalleen se on 15,750 k hertsin ääni. Liittynee jollain tapaa tölsän kuvan muodostukseen?
Jone kirjoitti:Ja 15,4 kHz on tuo vinku. Mietin vaan että montaakohan ihmistä nuokin asiat kiusaa eikä ne osaa löytää syytä. Moisen vinkumisen on pakko kiristää koppaa jostain kohden.
Onneksi menee täysin tinnutuksen yläpuolelle! Pelkäsin, että sun kone mittaa jo senkin.
pikkujii kirjoitti:Mututiedolla se on juuri se juovamuuntaja mikä vinkuu. Huonosti paikoillaan tai huono/vanha muuntaja pääsee
resonoimaan. Näin on isot pojat kertonu 8)
Juovataajuus on juuri tuon Jonen mittaaman taajuuden lähellä, eli 15 625 Hz. Ja tuo muuntajahan sen äänen yleensä mekaanisesti tekee. Lakkaamallahan noita on joskus väsätty. Taitaa olla nyt uuden telkkarin osto ihan hyvällä omallatunnolla.
Joo, mulle välttäis tuonkin kuva mutta sitten samalla voisi kyllä hankkia telkkarin ja sille säädyllisen äänentoiston. Musaa en kotona kuuntele kun vain luureilla. Tarkemmassa mittauksessa se ilmeni just juovamuuntajan taajuuteen toi vinku. Samalla ilmeni toinen vinku 22,1kHz kohdalla jonka aiheuttajaa en pikaisesti löytänyt. Tosin en mie sitä ees kuule mutta mietin teknisesti että mikä se lie tuo. Se voi olla myös maksa joka vinkuu eilisen baarireissun jäljiltä
Jone kirjoitti:Joo, mulle välttäis tuonkin kuva mutta sitten samalla voisi kyllä hankkia telkkarin ja sille säädyllisen äänentoiston. Musaa en kotona kuuntele kun vain luureilla. Tarkemmassa mittauksessa se ilmeni just juovamuuntajan taajuuteen toi vinku. Samalla ilmeni toinen vinku 22,1kHz kohdalla jonka aiheuttajaa en pikaisesti löytänyt. Tosin en mie sitä ees kuule mutta mietin teknisesti että mikä se lie tuo. Se voi olla myös maksa joka vinkuu eilisen baarireissun jäljiltä
Pyh, käyt vaan lakkauttamassa muuntajan korjaajalla. Ihmisillä turhan kova vimma ostaa aina
uutta jos jokin hieman häiritsee. Televisio kuva kyllä huononee kun ostat lcd telkun. Sitten
kun katsotaan elokuvia ja teräväpiirtoa on asia erikseen. Jos löytyy joku sähkötöitä osaava tuttu
niin sehän lakkaa komponentit äkkiä kuosiin..
Jone kirjoitti:Joo, mulle välttäis tuonkin kuva mutta sitten samalla voisi kyllä hankkia telkkarin ja sille säädyllisen äänentoiston. Musaa en kotona kuuntele kun vain luureilla. Tarkemmassa mittauksessa se ilmeni just juovamuuntajan taajuuteen toi vinku. Samalla ilmeni toinen vinku 22,1kHz kohdalla jonka aiheuttajaa en pikaisesti löytänyt. Tosin en mie sitä ees kuule mutta mietin teknisesti että mikä se lie tuo. Se voi olla myös maksa joka vinkuu eilisen baarireissun jäljiltä
Pyh, käyt vaan lakkauttamassa muuntajan korjaajalla. Ihmisillä turhan kova vimma ostaa aina
uutta jos jokin hieman häiritsee. Televisio kuva kyllä huononee kun ostat lcd telkun. Sitten
kun katsotaan elokuvia ja teräväpiirtoa on asia erikseen. Jos löytyy joku sähkötöitä osaava tuttu
niin sehän lakkaa komponentit äkkiä kuosiin..
Juu ei ole niin hinku uuden perään eikä ole oikein varaakaan, mutta toisaalta kovasti kyllä kiehtoisi lisäominaisuudet töllössä macin ja x-box liitosten suhteen. Pitää ehjätä tuo ja odotella hetkellisen kuumeen laskua. Kuume kyllä katoaa itsestään jahka maksaa ison auton kytkinremontin.. Sillä rahalla sais näköjään 55" Sonyn full HD Bravian ja miten tuommosen päällä ees kissa voi nukkua?
p.s miten on pikkujii, osaisit sie tai Sakke ehjätä pajalla ton vinkujan?