Creative plagioi
-
Creative plagioi
Viesti Kirjoittaja rdahl »
http://www.creative.com/zenmicro/
-
Re: Creative plagioi
Viesti Kirjoittaja Clash »

-
Viesti Kirjoittaja Rewes »

-
Viesti Kirjoittaja windowlicker »
Niin ja ogg-tuki puuttuu.
edit. ja nyt kun näin tuon creativen vastineen, meinaa taas laatta lentää. btw niillä on myö toi kiva ipodin metallinen takaosa

-
Viesti Kirjoittaja stomi »
Creative: firma joka veti Zenin lokaan.
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »

Kyllä minäkin mielummin iPod minin ostaisin, mutta eikö muka kukaan muu saisi tehdä mp3-soittimia kuin apple?
Macin seuraksi iPod on tietty niin itsestäänselvä valinta, ettei vähän halvempi hinta (tuossa zenissä sitä ei ole, sitä en väitä) tai vähän isompi levy ole avainkysymys, vaan saumaton yhteistyö macin ja iTunesin kanssa.
edit:
troll: iPod minin muotoiluhan on ihan selvästi plageerattu coltin sytkäristä, nii!

-
Viesti Kirjoittaja Soundwise »
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »

-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Minulla on kylläkin vähän sellainen muistikuva että eräskin puhelinvalmistaja taisi tarjota mallejaan erivärisinä jo ennenkuin edes koko MP3-soittimista, saati sitten iPodeista, oli kunnolla kuultukaan...Creative on nyt lanseerannut Creative Zen Micro MP3 soittimen, saatavilla eri väreissä. Hohhoijjaa sano. Melkoista plagiointia iPod miniä kohtaan.
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Jälkimmäinen (Soundwisen linkki) on tosin paremmin muotoiltu. :~
-
Viesti Kirjoittaja casq »
Asiasta moottorisahaan.. itse olen tuollaista Creative Zen Touch soitinta katsellut, hyvä ominaisuuksiltaan ja toisin kuin ipodissa niin siinä on äänenlaatu hyvä (kaikkien testien perusteella mitä lukenut, ja ipodeista ollaan aina valitettu äänenlaadusta arvosteluissa) hintakin on hyvin kohdallaan. Niin ja vaikka kuinka väittäisitte että sillä äänenlaadulla ei ole niin väliä koska se on liikkuvan ihmisen laite niin minun lompakkoni on eri mieltä siinä asiassa.
http://www.creative.com/products/produc ... odid=10274
Näyttääkin ihan hienolta ja hintaa tulee 279e (20gt malli)
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »

-
Viesti Kirjoittaja bee »
Hyvää joulua.
-
Viesti Kirjoittaja Sape »
-
Viesti Kirjoittaja rm »
itsekin samaa soitinta katsellut - ainoa vika vaan että ei ole mac-tukea ollenkaan, creativen puolelta siis. xnjb tietysti löytyy..casq kirjoitti:Asiasta moottorisahaan.. itse olen tuollaista Creative Zen Touch soitinta katsellut, hyvä ominaisuuksiltaan ja toisin kuin ipodissa niin siinä on äänenlaatu hyvä (kaikkien testien perusteella mitä lukenut, ja ipodeista ollaan aina valitettu äänenlaadusta arvosteluissa) hintakin on hyvin kohdallaan. Niin ja vaikka kuinka väittäisitte että sillä äänenlaadulla ei ole niin väliä koska se on liikkuvan ihmisen laite niin minun lompakkoni on eri mieltä siinä asiassa.
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
-
Viesti Kirjoittaja Kakku »
mikä tuo xnjb on?
Kaverilla on Creativen Muvo 128. PC-miehiä, mutta toimi suoraan PB G4:ssäni moitteetta. Mahtaisiko CREATIVE MUVO TX 256 MB FM toimia ongelmitta? Kokemuksia kenelläkään?? Olisi radio mukana eikä ole hinnalla pilattu!!
-
Viesti Kirjoittaja np »
-
Viesti Kirjoittaja SlverRiot »
Mulla kans tollanen muvo 128 ilman radioa. Ostettu joskus vuos sitten. Mac:iin vaihdoin syksyllä. En tiedä mitä teen väärin sen soittimen tyhjentämisen kanssa mutta kun plukkaan sen usb-porttiin ja poistan vain raahaamalla aikaisemmat mp3:set pois ei tilaa jostain syystä vapaudukaan. Sit kun putsasin sen disk utilityllä ja laitoin formaatiksi ms-dos filesystemin ja uudet biisit sisään ei se soita niitä lainkaan. Tulee vain joku prosessorin kuva siihen soittimen näyttöön kun sen laittaa päälle. Missään ei ole saatavilla mitään ohjelmaa joka ois tarkoitettu mac:ille tai siis en ole ainakaan löytänyt. Toisaalta ohjeissa lukee ettei laite tue mac:iä. Eli siis turhaan tässä narisen.. Mutta en suosittele myöskään ostamaan kysestä Creativen laitetta.Kakku kirjoitti:Kaverilla on Creativen Muvo 128. PC-miehiä, mutta toimi suoraan PB G4:ssäni moitteetta. Mahtaisiko CREATIVE MUVO TX 256 MB FM toimia ongelmitta? Kokemuksia kenelläkään?? Olisi radio mukana eikä ole hinnalla pilattu!!
Itsekin marssin ostamaan iPod Shufflen heti kun rahatilanne sallii. Ostan sen vaikka saisin muvon toimimaan..
-
Viesti Kirjoittaja imphasis »
Mutta äänenlaatu on kuulemma kuuluvasti parempi kuin iPodissa. (Serkkuni on "hifi-miehiä", joten luulisin hänen tietävän jotain). Hän kun vertaili yhdessä vaiheessa iPodia ja omaa laitettaan samoilla hyvillä kuulokkeilla ja samalla biisillä. Ja creativessä pystyy myöskin säätämään kuulemma äänenlaatua paljon paremmin itse laitteessa.
En sitten tiedä. Serkku kun on pc mies niin varmaan ihan yhtä hyvä, jollei jopa parempi, vaihtoehto tuo Creative kuin iPod. Mutta itse nyt satun mäkkiä käyttämään ja tuo iPod taitaa kyllä olla aika varma valinta, niin hyvän yhteensopivuuden ja "kauneden" vuoksi. Onhan se niin ihanan vaivatonkin.
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Käytettävyyteen kyllä laskisin mukaan myös soittimen toiminta-ajan yhdellä latauksella ja sen suhteen en voi kuin ihmetellä miten Apple on edelleen iPod:ssa tyytynyt tuohon lyhyenläntään 12h toiminta-aikaan jos Creative on jo saavuttanut fyysisesti suunnilleen samankokoisella ja yhtälailla kiintolevypohjaisella Zen touchilla 24h tunnin toiminta-ajan...imphasis kirjoitti:Kyllä noita Creativen sottimia on tullut katseltua iPodin vaihtoehtona ja se 20gt Creative vaikuttaa ihan hyvältä. Serkku sen ostikin ja on ollut tyytyväinen, vaikka onhan siinä käyttöliittymä ja käyttäminen yleensäkkin vähän heikompaa kuin iPodin kanssa.
Päiväkäytössä tuo 12h vielä toimii mutta vaikkapa viikoloppureissulle haluaisi yleensä lähteä pelkän soittimen kanssa ilman että tarvitsee raahata myös laturia mukanaan. Itsellä on soittimena hieman jo ajan hampaisiin jäänyt Creativen Nomad jukebox2 ja siinä "massiiviesta koosta", rajallisesta tallenustilasta ja muista puutteista huolimatta on ykkösärsytys nimenomaan lyhyt toiminta aika yhdellä latauksella (käytännössä ehkä 10h) jonka johdosta olen suhtautunut iPodeihin hieman skeptisesti.
Jos tuollaisen 20Gt:n iPodin saisi vaikka 20-24h toiminta-ajalla niin kaupat saattaisivat syntyä hyvinkin nopeaan mutta 12h on vähän.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Muistan kyllä vuosien takaisen Hifi-lehden testin, jossa iPodin äänenlaatua arvosteltiin. Nyt olen viime vuoden puolivälin jälkeen nähnyt useita testejä, joissa on ollut mukana iPod tai iPod Mini, ja aina applelainen on ollut äänenlaadultaan parhaiden joukossa. Silti tuota vanhaa juttua vanhojen iPodien arvosteluista yhä levitellään. Sillä on merkitystä lähinnä käytetyn iPodin ostajalle.casq kirjoitti: itse olen tuollaista Creative Zen Touch soitinta katsellut, hyvä ominaisuuksiltaan ja toisin kuin ipodissa niin siinä on äänenlaatu hyvä (kaikkien testien perusteella mitä lukenut, ja ipodeista ollaan aina valitettu äänenlaadusta arvosteluissa) hintakin on hyvin kohdallaan. Niin ja vaikka kuinka väittäisitte että sillä äänenlaadulla ei ole niin väliä koska se on liikkuvan ihmisen laite niin minun lompakkoni on eri mieltä siinä asiassa.
Jos on olemassa tuore testi jossa iPodia moititaan, se ei ole sattunut mun silmääni.
(PS. Että on upea tämä uusi Homppu. Keskeytät hetkeksi kirjoittamisen, ja huomaat että olet loggautunut ulos ihan tietämättäsi! Muutenkin tuntuu, että saa pari kertaa päivässä loggautua, kun ennen riitti kerta viikossa. Kehitetäänköhän tätä aikusten oikeesti ollenkaan, vai onko nyt "hyvä"?:( Joo, ei tarvi tänne vastata, asiahan ei kuulu tähän, kunhan hermostuin. Taas. Olisi paljon mukavampi kehua ilmaiseksi vaivaa näkevää ylläpitoa, varmaan hyviä jätkiä, mutta ei pysty, kun tää on niin _huono_ nyt.)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Zorro »
Itselläni on ko soitin. Mietin pitkään iPodin ja Zen Touchin väliltä päätyen jälkimmäiseen. Syynä valintaani olivat 1) Creativen parempi äänenlaatu, joka mielestäni on suorastaan erinomainen (256kb pakkauksella). 2) Akun kestoaika, joka sekin on osoittautunut erinomaiseksi (vuorokausi menee putkeen ilman lataamista) - tämä painoi valinnasani paljon, koska reissaan jatkuvasti ja pitkiä aikoja. 3) Hinta: esim. http://www.mp3-player.de myy ko soitinta hyvään hintaan, jolloin "säästetyllä" rahalla saa hankittuan kunnon kuulokeet. - Hankinta joka kannattaa tehdä, vaikka päättyisikin ostamaani iPodinkin.
Yhteenvetoa:
Cretivive Zen Touchin Plussat:
+ akun pitkä käyttöaika (>vrk.)
+ edulinen hinta verrattuna iPodiin
+ erinomainen äänenlaatu (kunnon kuulokkeilla ja vähintään 256kb pakauksella)
+ mekaanisesti vankka ja vakuuttava rakenne, joskin tässä ei juuri eroa iPodiin.
Cretivive Zen Touchin miikat:
- ei yhteensopiva iTunesin kanssa (tietääkseni?)
- todella epätarkka, suorastaan surkea, näyttö
- idealtaan ok (iPod "kopio") käyttöliittymä pilattu surkean epätarkalla ja yliherkällä touchpadilla.
Tuomio: jos painotat "säästön" lisäksi soundin laatua ja arvostat enemmän akun kestoa kuin mukavaa käyttöä ja näyttöä, valitse Zen Touch. - Jos "tosi hyvä" ääni riittää, et reissaa jatkuvasti pitkiä matkoja, tahdot käyttää iTunesia eikä muutamalla kympillä ole sinulle maailmaa mullistavaa merkitystä, hanki iPod.
ps. itse harkitsen vaihtoa iPodiin syynä turhautuminen käyttikseen =(
-
Viesti Kirjoittaja rm »
se on softa jonka kanssa pystyy käyttämään Creativen kovalevysoittimia Macilla.Kakku kirjoitti:mikä tuo xnjb on?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka