Kovalevyn osiointi iMacissa
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kovalevyn osiointi iMacissa
Viesti Kirjoittaja luca »
Uusi imac 3,06- Logic Studio 8, Komplete 4, ym ym- Mikä olisi järkevä tapa osioida kovis ja mihin mitäkin.. Siis esim logicin samplerin instrumentit ja niiden wavit. Ja mille osiolle esim batteryn tahi kontakt samplerin pankit? Ja miten jaotella tulevat projektit- missä audioraitoja?Mikä järkevin tapa toimia kovalvyn suhteen?
-
Re: Kovalevyn osiointi imac
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Pitää ihan sellaisenaan.
Osioinnista et saa mitään hyötyä irti. Osta ulkoinen kovalevy (miel. Firewire), jolle projektisi tallennat.
Osioinnista et saa mitään hyötyä irti. Osta ulkoinen kovalevy (miel. Firewire), jolle projektisi tallennat.
-
Re: Kovalevyn osiointi imac
Viesti Kirjoittaja zemex »
Komppaan Krakenia ja sanon, että pidä se sellaisena.TheKraken kirjoitti:Pitää ihan sellaisenaan.
Oon huomannut, että joillakin windows jampoilla tuntuu olevan pakottava tarve osioida kovalevyä.
Esim. 200gb kovalevy pitää jakaa 20 osaan jotta näyttää hienommalle.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Re: Kovalevyn osiointi iMacissa
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mulla on osoittautunut parhaaksi se että käyttis+audiosoftat on koneen omalla levyllä. Sample-pohjaisten synien tms bankit,samplet sun muut on sitten omalla ja lopuksi audio-silppu on omallaan. Tässä on jos jonkunlaista hyötyä. Ennen kaikkea selkeys ja koko systeemin nopeus. Ja varsinkin sitten kun joku pamahtaa fyysisesti niin ihan kaikki ei ole tiessään vaan joku on tallessa. Tietty back up prioriteeti on tuolla audio-levyllä, muut löytynee c,dvd-levyiltä/netistä.
-
Viesti Kirjoittaja Ana P »
En mäkään tässä kohtaa kauheasti lähtisi kovalevyä osioimaan, ehkäpä jos ei jostain syystä halua ulkoista levyä hankkia, niin voisi ihan selkeyden takia perustaa projekteille oman osionsa, minkä voi sitten halutessaan jyrätä. Mulla on ikivanha iMac, jossa olevan 80gigasen lätyn olen jakanut kolmeen palaan: OSXpala, jossa on osx-ohjelmat, käyttis, ja tilaa dokumenteille/elokuville/musiikille/kuville, OS9pala, jossa 9käyttis ohjelmineen, sekä sitten 34gigainen touhupala, jossa voi temmeltää ja tallentaa mitä huvittaa. Eri käyttiksiin käynnistely ja asentelu on sujuvaa ja selkeätä, sekä sitten projekteja voi viskellä touhuosiolta eri suuntiin. Lähinnä tuo kone on mulla ftp-käytössä, siihen riittää pienin upsi ja telkkaria katsellessa ja eleskellessä voi tarkkailla latausten edistymistä. ![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ipi »
Omaan G5.een ostin Lacien 320 g.n fw800-levyn pelkästään Kompletea 5.ttä ja joitakin muita softainstrumentteja varten.
Minulla on siis koneessa kaksi levyä sisällä: Systeemi ja audio. (2x160g) Ulkoinen fw. siis softainstrumenteille ja yksi usb-levy pelkästään backupina (päällä vaan silloin kun backup tehdään. Siihen otan superduperilla levykuvat systeemistä ja audiosta).
Lisäksi minulla on verkkolevy (Buffalo linksatation) johon siirrän valmistuneita projekteja. Tuntuu toimivan.
Macbookissa audiot menee fw-levylle ja Imacissa suosittelisin kahta ulkoista fw.tä (siis audio ja softainstrumentit)
Minulla on siis koneessa kaksi levyä sisällä: Systeemi ja audio. (2x160g) Ulkoinen fw. siis softainstrumenteille ja yksi usb-levy pelkästään backupina (päällä vaan silloin kun backup tehdään. Siihen otan superduperilla levykuvat systeemistä ja audiosta).
Lisäksi minulla on verkkolevy (Buffalo linksatation) johon siirrän valmistuneita projekteja. Tuntuu toimivan.
Macbookissa audiot menee fw-levylle ja Imacissa suosittelisin kahta ulkoista fw.tä (siis audio ja softainstrumentit)
Imac 27" 2.66GHZ i5/ Macbook Pro 2GHZ i7/ iPad 2&3/RME Fireface 800/ MOTU Microlite Tascam DM-24/ Genelec 8040/Genelec Triamp/ Korg Kronos, Yamaha S90, Yamaha MOX6, Clavia Nordstage 88/ Komplete 9 Ultimate, Trilian, Stylus, Atmosphere
-
Viesti Kirjoittaja Timoz »
Osiointi ainoastaan hidastaa levyä. Tai pikemminkin sen käyttöä.
Meinaan vaan, että kohta joku kysyy miten ne Vstit ja AUt saa ulkoiselle levylle, kun macbookilla on vaan 3 gigaa vapaata...
Tuskin sulla sentään softainstrumentit ulkoisella levyllä on, vaikka onhan sekin mahdollista SYM-linkeillä, mutta ei kovin järkevää. Eli sampleista kai oli kysymys?...Systeemi ja audio. (2x160g) Ulkoinen fw. siis softainstrumenteille ja yksi usb-levy pelkästään backupina (päällä vaan silloin kun backup tehdään....
Meinaan vaan, että kohta joku kysyy miten ne Vstit ja AUt saa ulkoiselle levylle, kun macbookilla on vaan 3 gigaa vapaata...
-
Viesti Kirjoittaja ipi »
Siis nimenomaan: Samplet ulkoisella levyllä. Jotkut softainstrumentit asentuvat kokonaisuudessaan ulkoiselle levylle, mutta valitettavasti useimmat haluavat asentaa ohjelman nimenomaan systeemilevylle, joka täyttyy....
Tuohon ei ratkaisua löytyne?
Tuohon ei ratkaisua löytyne?
Imac 27" 2.66GHZ i5/ Macbook Pro 2GHZ i7/ iPad 2&3/RME Fireface 800/ MOTU Microlite Tascam DM-24/ Genelec 8040/Genelec Triamp/ Korg Kronos, Yamaha S90, Yamaha MOX6, Clavia Nordstage 88/ Komplete 9 Ultimate, Trilian, Stylus, Atmosphere
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka