Tommonen ihmeellinen kuvien vaihtelu ole mistään kotoisin. Ihmeellistä sähläämistä. Ei mitään perusarvoja.Ihan silkkaa huliganismia ja anarkiaa.Minkäänlaisia käytöstapoja. Hävytöntä touhua.
Lihapipo kirjoitti:Tommonen ihmeellinen kuvien vaihtelu ole mistään kotoisin. Ihmeellistä sähläämistä. Ei mitään perusarvoja.Ihan silkkaa huliganismia ja anarkiaa.Minkäänlaisia käytöstapoja. Hävytöntä touhua.
Torstai on ..... sadetta täynnä. Mieletön ukkosmyrsky yöllä. Näin äkkiseltään ulos vilkaisulla kuitenkin näyttäisi että töihin voi tänään vielä mennä autolla (eikä uimalla). Siis, pannullinen Rekoa tulille ja kaffelle.
Mac Pro 2xQuad Core 2.8GHz, 8Gt, 5TB, 30" Cinema Display
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
Salamijakk kirjoitti:-- Parasta olisi tietennii, jos jollakin kaiffarilla olis tuo masiina ja vois maistaa tykkääkö edes tuosta puoliespressosta. Italiassahan tuo on joka taloudessa.
Sillä saa hyvää kahvia aikaan sillä tavalla, että purut puristetaan ensiksi riittävän tiukkaan ja annetaan lämpöä pienellä teholla. Eli levy ei saa olla kutosella vaan ehkä 3-4:lla hellasta riippuen. Kahvi pusertuu ulos hitaahkosti ja maistuu paremmalta kuin jos levy olisi täydellä teholla. Minulla on sellainen yhden kupin versio mutteripannusta, jolla saa tehtyä mukavasti yhden annoksen kahvia.
Viel' edit. Löysin Salmijakin linkeistä videon, jossa mutteripannulla tehdään Crema.
Viimeksi muokannut Mikael K., 16.10.2008 klo 9.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Tänään lapset ovat olleet todella ärsyttävällä ja kiukkuisella tuulella, mutta ei haittaa...meikällä on tänään ZEN-asenne.
-> Mikään ei voi saada mua hermostuun.
Nyt olen hompussa ja juon kahvia ja kuuntelen Zen Cafea!
Salamijakk kirjoitti:-- Parasta olisi tietennii, jos jollakin kaiffarilla olis tuo masiina ja vois maistaa tykkääkö edes tuosta puoliespressosta. Italiassahan tuo on joka taloudessa.
Sillä saa hyvää kahvia aikaan sillä tavalla, että purut puristetaan ensiksi riittävän tiukkaan ja annetaan lämpöä pienellä teholla. Eli levy ei saa olla kutosella vaan ehkä 3-4:lla hellasta riippuen. Kahvi pusertuu ulos hitaahkosti ja maistuu paremmalta kuin jos levy olisi täydellä teholla. Minulla on sellainen yhden kupin versio mutteripannusta, jolla saa tehtyä mukavasti yhden annoksen kahvia.
Viel' edit. Löysin Salmijakin linkeistä videon, jossa mutteripannulla tehdään Crema.
Tuosta kahvin tiivistämisestä olen hieman eri mieltä. Varovasti voi varmaankin tuon tehdä, mutta mitään varsinaista tamppausta en suosittele. Mutteripannussahan vesi menee kahvin läpi alhaalta ylös, joten ei se tampattu kahvi kauaa pysy aloillaan sihdin pohjalla. Herkästi käy niin, että vesi meneekin siitä, mistä helpoiten pääsee. Eli kahvikakun reunoilta. Ja silloin jää moni aromi tulematta kahviin.
Mitä etymologiaan tulee, luulen mutteripannun nimen tulevan sen klassisesta kulmikkaasta muodosta, joka muistuttaa mutteria.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Intohimoisena teen juojana näen tarpeelliseksi ilmoittaa, että tänään olen nauttinut ensimmäisen kerran kahteen kuukauteen hyvän kotihauduttimen kypsyttämää teetä. Matka Helsingistä kotiin palautti tehokkaasti takaisin suomalaiseen arkeen. Lämmintä pari astetta, sadetta ja sumua...
Ylpeänä voin myös kertoa, että onnistuin vastustamaan kiusausta ostaa jenkkilästä uutta läppäriä. Tämä onnistui harrastamalla hetken aikaa valuuttakurssimuutoksia - ei nykyhinnoilla kannata USA:sta konetta tänne raahata!
Ei sentään aivan tyhjin käsin, aikakapseli kulki sujuvasti kassin pohjalla...
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Maza kirjoitti:
Mitä etymologiaan tulee, luulen mutteripannun nimen tulevan sen klassisesta kulmikkaasta muodosta, joka muistuttaa mutteria.
Juu näi on, aloin säätää jotain pikateoriaa kun asiasta kysyttiin, ihan impulssilla vedin, sorry sinitiainen . Sehän on todella kuin mutteri, siis se kulmikas malli ja kierrekin on sisällä kuin mutterissa. Tosin on niitä pyöreitäkin "mutteripannuja" nämä ovat ruostumatonta terästä, alumiiniset ovat mutterin muotoisia aineen helpon työstettävyyden ja italialaisen muotoiluhulluuden takia.
Kyllä itse ostan vain teräksisen pannun jo terveys syistä. Olenhan perso terveydelle
ELÄMÄN JA KUOLEMAN VÄLISSÄ ON AIKA, KÄYTITPÄ SEN MITEN TAHANSA
- Salamijakk