Hopeisen omenan toinen sukupolvi on nyt käyttökunnossa. Paljon pikkuasioita on vielä nypläämättä, mutta ne päivitellään/korjataan sitten kun ehditään. Kommentteja bugeista, oudoista toiminnoista tai kommenttia uudistuksesta muuten vaan voi pistää tähän ketjuun.
Juurikin näin, ihan valmiiksi ei kaikkea saatu kaikessa kiireessä. Kehitys kuitenkin kehittyy ja alusta on siihen nyt oivallisempi.
Bugeja ei pahoja pitäisi enää olla, mutta jotain on varmasti kiireessä jäänyt sekaan. Raportoikaa niistä tähän, yritän korjata heti joulun jälkeen böndeltä palattuani pahimmat.
Mielipide:
Olisi hienoa jos tuota vasemalla olevaa palstaa (Haku, Linkit, Mainokset, Statistiikka) voisi kaventaa vaikkapa 60%:iin nykyisestä. Ainakin näin alkuvaiheessa silmät vieroksuvat tätä uutta layouttia todella pahasti.
Sanoisin että aika paljon meni hopeinen taaksepäin nyt. Oikeasti uusi leiska on lähellä karmivaa, varsinkin tuo vihreä väri ei tunnu sopivan yhtään ja vasen laita on aivan liian leveä.
Parempi olisi ollut vanha leiska uudella foorumikoodilla....(piste)
Leiska on ihan hauska ja vihreä toimii mukavana piristeenä. Jotenkin vain itse forumi-osa - siis poislukien navit - tuntuu jotenkin irralliselta. Kontrasti vasemmanpalkin ja forumin välillä on niin suuri.
"One of the realities of working with computers is that things fail."
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
Fontti on vähän liian pientä. Ei kovin paljoa, mutta sen verran, että lukeminen on hankalaa. Ja samaa mieltä muiden kanssa, että on vähän ahtaan oloinen tämä, kun tuo vasen puoli hallitsee leiskassa. Tottumiskysymyksiä nämä tietysti ovat ensishokin jälkeen.
Mitäpä tähän voisi sanoa, parempi vain nöyränä kysyä. Onko tämä jokin vitsi? Vasen palkki on aivan liian leveä, häiritsee viestien lukemista. Kaikilla ei ole 21" monitoria, varmaan aika monella se on väliltä 12" - 15" ja heidät on nyt täysin unohdettu.
Tuo vasen palkki on kyllä hieman liian leveä ja fontti voisi olla aavistuksen isompaa (miten olisi se vanha?). Kyllähän nuo vihreät napukat vähän räikeitä ovat, mutta menettelee.
En tiedä bugaako muilla, mutta minulla näyttäisi että jokainen viesti olisi lähetetty tänään.
Esim. Tämän theardin aloitusviesti on muka lähetetty "Tänään, 11:15".
Tämä leiska ei todellakaan toimi, vaikka en ole mikään asiantuntija sivujen suunnittelussa ja niiden käytettävyydessä niin tämä on jo hirveää. Tosiaankin jo tutuksi tullut sivupalsta on aivan liian iso ja ikonit ylhäällä ja vihreä teema ei mitenkään sovi.
Myös pieniä bugeja on, tottuneena aina kun kirjaudun sisään, niin painan enteriä enkä erikseen klikka sitä kirjaudu/login nappulaa ja tämä johtaa nyt siihen, että kun käytän enteriä niin se aina valitsee Hae nappulan, eikä sitä kirjautumisen vieressä olevaa nappulaa.
Minun mielestä ei ikinä saisi julkistaa keskenerästä leiskaa, varsinkin jos itsekkin on sitä mieltä että se on keskeneräinen. Enemmänkin screen shotteja tai muuta materiaalia siihen liittyen. Ehkä tämä on vitsi, tai sitten ei.
Olen aivan eksyksissä uudessa maailmassa. Vihreä väri tuo mieleen jotain vatsalaukusta löytyvää limaista, paras olla sanomatta mitä. Tähän olisin halunnut hymiön mutta kun en löydä niitä, enkä muitakaan hilavitkuttimia.
Kannattaa kehittäjien nyt ottaa huomioon, ettei tämä ole mikä tahansa foorumi. Täällä on kaikista kriittisin käyttäjäkunta, mitä tulee käytettävyyteen ja varmasti tietää mitä vaatia.
Miksi sähköpostiin ei tule ilmoitusta, että viestiin on vastattu? Ruksi tuossa on, mutta viestit vain loistavat poissaolollaan. Pitäisköhän alkaa pämpätä Baileysiä tässä ahdistuksen iskiessä.
Bugi: viestiketjun alaosassa oleva teksti "Sivu 2 / 2 (yhteensä 21 sivua)« 1 2" ei jotenkin vaan nyt näytä todenmukaiselta.
Leiska ja palkit sun muut fontit ihan ok (tällä näytöllä == 20" ACD), mutta vihreät vastaa- ym. napit ja varsinkin niiden antialiasoimaton teksti häiritsee.
Miten olisi skinien suunnittelukilpailu? Ilmeisesti CSS:llä tehty kuitenkin? Täällä taitaa pyöriä tarpeeksi ammattitaitoista porukkaa, että suunnattomilta kammotuksilta vältyttäisiin.
Vasen palkki on tedellakin kummallisen leveä. Minä kaipaisin ehkä hieman enemmän väriä...Pelkkä harmaa on aika ankea. Muut eivät vihreästä pitäneet, mutta minä haluaisin sitä lisää.
Mutta hienolta näyttää silti..