Siirryin tässä vähän aikaa sitten macin käyttäjäksi ja olin aiemmin jo tottunut irssiin.
Windows puolella käytin nuttyä pääteohjelmana. Olisiko mac os x:lle jotain samanlaista pääteohjelmaa jossa linkit muuttuisivat linkeiksi eikä niitä tarvitsisi aina erikseen maalata ja copypastettaa selaimeen? Vaan linkki aukeaisi klikkaamalla suoraan selaimeen.
Myös <a href="http://www.macupdate.com/info.php/id/12 ... rsation</a> osaa tuon ja saattaa olla kokeilemisen arvoinen. Olen käyttänyt molempia (tällä hetkellä tuota x-chatia, kun Conversation ei kerran jostain syystä saanut yhteyttä palvelimeen).
MjP2
[en näemmä osaakaan tehdä enää linkkejä... pitää selvittää]
Siis haluan edelleen jatkaa irssailua (irssin käyttöä) mutta olisko tohon terminaaliin vaikka jotain pluggaria tms jolla se vois tehdä linkeistä "klikattavia" tms...
jebe kirjoitti:Siis haluan edelleen jatkaa irssailua (irssin käyttöä) mutta olisko tohon terminaaliin vaikka jotain pluggaria tms jolla se vois tehdä linkeistä "klikattavia" tms...
Jos hjymmärrätte
Ok, nyt hjymmartaa... miten olis sitten Terminator. Mitään kokemuksia ei kyllä itselläni tosta ole... enkä tiedä miten toimii.
Juup. minä olen hoksannut tuon x-chat aquan olevan aika kohtis hyvä clientti. ainoa vaan että en saa auto joinia toimimaan monelle kannulle. Infoa mulle että missä muodossa ne pittää siihen laittaa:) juup ja äxs-tsätissä nuo linkitki toimii ihan klikkaamaalla mutta itse en sitä juuri käytä kun se avaa linkin safarilla ja ite käytän operaa. juu ja saahan sen irssin macillekkin: irssiX
lasusakke kirjoitti:juup ja äxs-tsätissä nuo linkitki toimii ihan klikkaamaalla mutta itse en sitä juuri käytä kun se avaa linkin safarilla ja ite käytän operaa.
siinä tapauksessa kannattaa käydä muuttamassa safarin omista asetuksista default web browser operaksi.
the2k kirjoitti:saakohan tuota muutettua jostain asetuksista,että kumpi selain on oletuksena. itsekkään en ole safaria käyttänyt muutakun siihen että hain opera:n
Vaadinko liikaa jos haluan IRC clientin OS X:lle johon saa autojoinit, channelbarin, automaattisen authaamisen connectauksen yhteydessä ja userlistin?
Esim. Snak tarjoaa nuo kaikki, mutta vaatii 30 päivän käytön jälkeen maksullisen rekisteröitymisen. Saman tekee Ircle. Olen kokeillut useita clienttejä mutta tuntuu että aina puuttuu jotain.
Installed Windows to a black & white TV, the motherfucker gave me a bluescreen.
lasusakke kirjoitti:Juup. minä olen hoksannut tuon x-chat aquan olevan aika kohtis hyvä clientti. ainoa vaan että en saa auto joinia toimimaan monelle kannulle. Infoa mulle että missä muodossa ne pittää siihen laittaa:) juup ja äxs-tsätissä nuo linkitki toimii ihan klikkaamaalla mutta itse en sitä juuri käytä kun se avaa linkin safarilla ja ite käytän operaa. juu ja saahan sen irssin macillekkin: irssiX
että silviisii:)
XChatin autojoin menee näin: Join channels kenttään laitat muodossa: "#kanava1,#kanava2" jne.
Selaimen voi valita firefoxiksi url handlers asetuksista.