gramdel kirjoitti:
En usko, että apple noita kuulottimia kriittisiltä osilta itse suunnittelee. Suhtaudun kyllä myöskin suurella epäilyksellä siihen, että ko. kuulokkeet tarjoaisivat samaa äänenlaatua kuin parhaimmisto saman hintaluokan napeista.
On kellään tietoa sellaisista kuulokkeista, joiden johto menisi rullalle samaan tapaan kuin esim jossain läppäreille tarkoitetussa hiiressä? Eli tällainen itsestään kelautuva johto. Eli joku tällainen johtoratkaisu:
Murtsi kirjoitti:On kellään tietoa sellaisista kuulokkeista, joiden johto menisi rullalle samaan tapaan kuin esim jossain läppäreille tarkoitetussa hiiressä? Eli tällainen itsestään kelautuva johto. Eli joku tällainen johtoratkaisu:
Enpä tiedä, mutta olisikohan jonkinlaisia kelasysteemejä jossain irrallisina, ei tarvitsisi mikään itsestään kelautuvakaan olla? Olisin kiinnostunut kun kuulokkeissa on tolkuttomasti liikaa johtoa.
Kohta pitäisi tulla kossien kaveriksi AKG:n K 324 P (http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=22666) nappikuulokkeet postissa. Voin sitten kertoa olivatko hyvä ostos. Kalliit eivät ole. 25-40€. Riippen mistä ostaa.
Millähän perusteella tällaisen vinkin annat, kun kukaan ei ole noita päässyt vielä edes kokeilemaan?
No tehdäänpä näin. Itse meinaan ostaa kanssa kyseiset kuulokkeet ja meinaanpa myös kiikuttaa kaverille joka on töissä TKK:n akustisessa laboratoriossa. Siella kaveri on luvannut mitata kuulokkeet, joten voin informoida minkälaisia tuloksia kuulokkeet saavat.
Murtsi kirjoitti:On kellään tietoa sellaisista kuulokkeista, joiden johto menisi rullalle samaan tapaan kuin esim jossain läppäreille tarkoitetussa hiiressä? Eli tällainen itsestään kelautuva johto. Eli joku tällainen johtoratkaisu:
Sennheiser CX 300 olen käyttänyt jo pari vuotta, enkä kertaakaan ole katunut ostostani, vaikka niistä sen ~60€ maksoinki ;] . Vähän aikka sitten ne olivat mikrobbitisä testivoittajat vielä 2 vuodenkin jälkeen, joten sitä voidaan päätellä miten laadukaista kuulokkeista on kyse. Ovat parhaimpia kuulokkeita mitä rahalla saa ainakin tuolla hinnalla. Tietysti parempiakin löytyy, mutta nistä sitten joutuu jo pulittamaan lähemmäs 100€.
Voin suositelle noita kuulokkeita kaikille, joilla ei vielä ole kunnon kuulokkeita. Varsinkin ipodin mukana tulevat kuulokkeet voi saman tien heittaa roskiin, niillä kun ei tee mitään. Itse en koskisi niihin mistään hinnasta...
Nyt tuli AKG:n K 324 P kuulokkeet postissa. Näin viiden minuutin kuuntelun perusteella voisin sanoa, että keskitaajuuksien annostelu oli melko hurja, mutta kuulokkeet eivät kärsi porta pro maisesta basson korostuvaisuudesta.
Malboro kirjoitti:Sennheiser CX 300 olen käyttänyt jo pari vuotta, enkä kertaakaan ole katunut ostostani, vaikka niistä sen ~60€ maksoinki ;]
...clips...
Täältä kuulokkeet taitaa saada halvimmillaan:
Murtsi kirjoitti:On kellään tietoa sellaisista kuulokkeista, joiden johto menisi rullalle samaan tapaan kuin esim jossain läppäreille tarkoitetussa hiiressä? Eli tällainen itsestään kelautuva johto.
Hankin Nanon vartavasten lenkkeilykäyttöön joten Sennheiserin Sport-kuulokkeet ovat toimineet hyvin. Tärkeintä on paitsi hyvä ääni, myös hyvä paikallaan pysyminen. Alkuperäiset eivät pysyneet ilman pipoa enkä näe syytä hankkia pannallisia kuulokkeita.
Nyt taas noita nappeja käytettyään on pakko sanoa, että on se hel*etin omituista, että ei tuossa 350€ ipod touchissa ole tuon parempaa äänen ulostuloa. Ihan käsittämätön kohina kuuluu kokoajan ja parhaimmillaan hiljaisimmallaa volumella se puskee musiikinläpi.
Noita AKG:n K 324 P kuulokkeita en voi suositella kaikille koska nykymaailmassa jos tehdään kuulokkeet joissa on tasainen taajuusvaste kuulee heti sanottavan, että "Eihän noissa ole yhtään bassoa". Mutta jos tasainen, hieman keskiääni painotteinen toisto kiinostaa niin tuossa on kyllä parhaat 30€ nappikuulokkeet mitkä löydätte. Ainut vaan, että kun ovat suljetut kokonaan niin välilä huomaa, että nihkeä paine pääsee kertymään korvaan. Hyvin demppaa liikenteen hälyn ja kaiken muunkin.
Sennheiserin cx-300 myös täällä käytössä. Hyvät on olleet.
Tämän iPod Shufflen (1 gen) äänenlaatu on taas mielestäni yllättävänkin hyvä.
Mietin Touchin ostoa mutta jos ääni on huono, täytyy harkita uudestaan.
miklodeon kirjoitti:Sennheiserin cx-300 myös täällä käytössä. Hyvät on olleet.
Tämän iPod Shufflen (1 gen) äänenlaatu on taas mielestäni yllättävänkin hyvä.
Mietin Touchin ostoa mutta jos ääni on huono, täytyy harkita uudestaan.
Ilmeisesti Shuffle onkin keskimääräistä parempi:
Tuli hommattua kans itselleni. Aikas mukavat korvassa ja kevyen tuntuiset Äänenlaadusta en osaa vielä kommentoida, mutta ihan OK soundi tähän mennessä. Iso miinus kunnollisen kantokotelon puuttumisesta. Myös johto vaikuttaa hentoiselta.
Noita AKG:n K 324 P kuulokkeita en voi suositella kaikille koska nykymaailmassa jos tehdään kuulokkeet joissa on tasainen taajuusvaste kuulee heti sanottavan, että "Eihän noissa ole yhtään bassoa". Mutta jos tasainen, hieman keskiääni painotteinen toisto kiinostaa niin tuossa on kyllä parhaat 30€ nappikuulokkeet mitkä löydätte.
Multakin löytyy tuollaiset kuulokkeet (ihan varma en ole, mutta ainakin samalta näyttää ulkokuori) ja olen kyllä tykännyt. Kossin plugit oli niin tunkkaisen kuuloiset, etteivät omaan makuuni sopineet ollenkaan. Näissä taas on mielestäni juuri sopivasti bassoa ja, näin maallikon termein, soivat muutenkin ihan kirkkaasti. Itse maksoin kyllä omistani vähän enemmän kuin 30e, kun ne hommasin vähän heräteostoksena n. puoli vuotta sitten, mutta eipä haittaa kun ovat olleet mieleset.
Toiset Kossit tuli hommattua. Toistaiseksi en ole näistä kevyistä sankakuulokkeista parempaa löytänyt, ja musiikkia tulee kuunneltua PALJON.
Koss PortaPro Red Hot Limited edition. Vanha hyväksi koettu konsepti, jossa ei ole muuttunut kuin väri.
Viimeksi muokannut iToni, 25.10.2008 klo 23.06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämäntapanautiskelua
Hifi on mustaa ja lasissa on shampanjaa
Fatman iTube + Piano Black Speakers + iPod Video 30Gb + Yamaha PianoCraft CDX-E200 + WD Passport 160Gb +Koss PortaPro Red Hot Limited Edition
Just eilen ostin 32Gb uuden touchin + JBL reference 410 kuulokkeet + näytön suoja + muovi kotelo, koko setti makso 340€ ja olen kyllä ollu kokonaisuuteen enemmän kuin tyytyväinen, aika laite toi touch.
Niin joo, unohin sanoa, olen nyt singaporessa, ostin koko setin täältä.
iToni kirjoitti:Toiset Kossit tuli hommattua. Toistaiseksi en ole näistä kevyistä sankakuulokkeista parempaa löytänyt, ja musiikkia tulee kuunneltua PALJON.
Koss PortaPro Red Hot Limited edition. Vanha hyväksi koettu konsepti, jossa ei ole muuttunut kuin väri.
KUVA
Hmm.. tyylikkäät noi punaiset. Mistäs ostit?
Mac mini (M1, 2020) 16GB , iPhone 14 Pro, iPad Pro 10.5"
PortaProt otetaan edelleenkin referenssiksi kun tehdään kuulokevertailuja esim. Hifimaailmassa ja Tekniikan Maailmassa, eikä suotta.
Esim. Kossin SparkPlugit (in-ear -mallit) ovat ihan eri maata ja suoraan sanottuna todella pettymys PortaProihin tottuneelle. In-ear -kuuloketestissä kyseiset plugit jäivät aivan häntäpään tuntumaan.
Elämäntapanautiskelua
Hifi on mustaa ja lasissa on shampanjaa
Fatman iTube + Piano Black Speakers + iPod Video 30Gb + Yamaha PianoCraft CDX-E200 + WD Passport 160Gb +Koss PortaPro Red Hot Limited Edition
Kossin sportclip mallia olen käyttänyt jonkun aikaa FiiO vahvistimen kera($8.39 Dealerextremestä!!), loistava yhdistelmä näin bassosta nauttivalle.. Tosin nykyään kuuntelen enemmän Future Sonicsin Atrio M5:ttä, jotka korvasivat rikkoutuneet MylarOne X3i:t. Atriot on vielä sisään kuuntelussa, mutta nyt jo uskomattomat. Tosin hinta-laadussa X3 taitaa silti voittaa.
Vasta kun sain noi Atriot niin nyt jo houkuttelis Gradon SR80:t.. Tarttis vaan päästä jossain kuunteleen!